Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
20 euro voor elke extra koffer bij sommige Amerikaanse lm
20 euro voor elke extra koffer bij sommige Amerikaanse lm
di 22 apr 2008, 12:58 |Bron Telegraaf
20 euro voor elke extra koffer
AMSTERDAM - Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen laten passagiers zo'n 20 euro betalen voor elke koffer extra betalen.
Dat wordt betalen..
Vijf van de zes grote luchtvaartbedrijven in Amerika voeren de nieuwe heffing komende maand al in.
Volgens de New York Times is de kofferboete vooral bedoeld om stijgende brandstofkosten te compenseren.
Het wordt dus zaak al je spullen in het grootst mogelijke valies te proppen.
Veel maatschappijen brachten pas vanaf de derde koffer iets in rekening. Northwest, Continental, Delta, United en US Airways voeren de nieuwe aanslag in.
Einde,
Het lijkt er dus op dat dit niet bij American Airlines geld.
Gr Searcher
20 euro voor elke extra koffer
AMSTERDAM - Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen laten passagiers zo'n 20 euro betalen voor elke koffer extra betalen.
Dat wordt betalen..
Vijf van de zes grote luchtvaartbedrijven in Amerika voeren de nieuwe heffing komende maand al in.
Volgens de New York Times is de kofferboete vooral bedoeld om stijgende brandstofkosten te compenseren.
Het wordt dus zaak al je spullen in het grootst mogelijke valies te proppen.
Veel maatschappijen brachten pas vanaf de derde koffer iets in rekening. Northwest, Continental, Delta, United en US Airways voeren de nieuwe aanslag in.
Einde,
Het lijkt er dus op dat dit niet bij American Airlines geld.
Gr Searcher
Re: 20 euro voor elke extra koffer bij sommige Amerikaanse lm
handig om bij op te merken: het gaat over domestic travel. Dus alleen vluchten binnen de VS zelf, waar geen internationale vlucht aan gekoppeld zit. Als jij dus een overstap hebt in de VS mag je nog wel 2 stuks bagage meenemen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Bij US airways in ieder geval niet, daar betaal je ook voor intercontinentaal reizen extra voor de tweede koffer.Clint schreef:handig om bij op te merken: het gaat over domestic travel. Dus alleen vluchten binnen de VS zelf, waar geen internationale vlucht aan gekoppeld zit. Als jij dus een overstap hebt in de VS mag je nog wel 2 stuks bagage meenemen..
hmm, ok iig voor United en Northwest wel..
even kijken..
Continental heeft het over domestic travel, dus die lijkt hetzelfde te doen als United en NW. Ook Delta lijkt hetzelfde te zeggen..
[edit]
Ook bij US airways is dit het geval hoor:
even kijken..
Continental heeft het over domestic travel, dus die lijkt hetzelfde te doen als United en NW. Ook Delta lijkt hetzelfde te zeggen..
[edit]
Ook bij US airways is dit het geval hoor:
The following passengers are exempt from the $25 second checked bag fee:
All Dividend Miles Preferred members (Silver, Gold, Platinum and Chairman’s Preferred)
Passengers traveling to and from Europe, or to and from Asia
Confirmed First Class and Envoy passengers at time of check-in
Star Alliance Silver and Gold status members
Active military personnel in uniform with ID
Unaccompanied minors
Passengers checking personal assistive devices
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk Clint, kennelijk heeft US-airways de maatregel aangepast aan de concurentie, maar toen in februari na United ook US-airways extra $ 25 ging rekenen voor de tweede koffer, was het grote verschil met United dat US-airways wel extra wilde rekenen voor alle binnenlandse vluchten, ook als deze voorafgegaan was door een intercontinentale vlucht.
Het is me trouwens nog steeds niet duidelijk hoe er met een stop-over omgegaan wordt, wordt deze vlucht die meestal een aantal dagen voor of na een intercontinentale vlucht gemaakt wordt nu als binnenlands gezien, of toch als onderdeel van het intercontinentale gedeelte van de reis.
Harry
Het is me trouwens nog steeds niet duidelijk hoe er met een stop-over omgegaan wordt, wordt deze vlucht die meestal een aantal dagen voor of na een intercontinentale vlucht gemaakt wordt nu als binnenlands gezien, of toch als onderdeel van het intercontinentale gedeelte van de reis.
Harry
Je kunt je spullen wel in de grootst MOGELIJKE koffer stoppen maar dat is echt wel aan gewicht en maat gebonden. Ook wij hebben wel eens wat over moeten pakken omdat er een koffer te zwaar is. Vorig jaar zo'n weegdingetje gekocht en dat is dus nu voor ons de maatstaf.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Corry schreef:Vorig jaar zo'n weegdingetje gekocht en dat is dus nu voor ons de maatstaf.
Handig, zo'n "weegdingetje". Waar koop je zoiets? Ik wil er ook wel één.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bij Northwest zien ze dat als een binnenlandse vlucht. Alleen als je binnen 24uur verder gaat geldt het internationale gebeuren..Harry schreef: Het is me trouwens nog steeds niet duidelijk hoe er met een stop-over omgegaan wordt, wordt deze vlucht die meestal een aantal dagen voor of na een intercontinentale vlucht gemaakt wordt nu als binnenlands gezien, of toch als onderdeel van het intercontinentale gedeelte van de reis.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Je kunt zo'n weegdingetje kopen in een hengelsportwinkel, zoek dan naar visweger. Of in de USA kun je hiervoor terecht bij bijv. BassproJasmino schreef:Corry schreef:Vorig jaar zo'n weegdingetje gekocht en dat is dus nu voor ons de maatstaf.![]()
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt! Ik schrijf hem op m'n to-buy lijstje. Heel handig.pyca schreef:Je kunt zo'n weegdingetje kopen in een hengelsportwinkel, zoek dan naar visweger. Of in de USA kun je hiervoor terecht bij bijv. Basspro
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Let ook goed op je koffergewicht, bij United kost het $ 50,00 per koffer als je boven de 50 LB zit voor een intecontinentale vlucht voor een binnenlandse vlucht (zonder intercontinentale aansluiting) kost het $ 100,00.
Rob
Rob
Jasmino schreef:Corry schreef:Vorig jaar zo'n weegdingetje gekocht en dat is dus nu voor ons de maatstaf.![]()
Wallmart, $ 4,99
yes!!! 500, eindelijk van die gek af
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat wij met Continental vliegen heb ik even op hun site gekeken. Zij hebben inderdaad ook een dergelijke regel in gevoerd (van $25 per extra koffer.) Ze hebben sinds 8 mei de regel nu ook ingevoerd voor vluchten van en naar Zuid- en Midden Amerika en Canada. Voor tickets gekocht voor 8 april geldt het echter niet. Die passagiers mogen nog twee koffers per persoon met een maximaal gewicht 23 kg en een totale lengte (L+B+H) van 157 cm per koffer meenemen.
Zie: https://www.continental.com/web/en-US/c ... DE64BEB396
Wij hebben er dus nog geen last van omdat wj de tickets vorig jaar al gekocht hebben.
Martin
Zie: https://www.continental.com/web/en-US/c ... DE64BEB396
Wij hebben er dus nog geen last van omdat wj de tickets vorig jaar al gekocht hebben.
Martin
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Volgens mij geld dit niet voor Internationale reizen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt (althans vanuit Europa). Wij hebben echter een stop-over in New York en vliegen dan pas vier dagen later door naar SF. Deze laatste vlucht telt dan als binnenlandse vlucht.Njit schreef:Volgens mij geld dit niet voor Internationale reizen.
Martin
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
american gaat voor alle koffers op binnenlandse vluchten/USVI/PR/Canada geld vragen: $15 enkele reis voor eerste koffer, $25 voor tweede, $100 voor koffers 3, 4 en 5, $200 voor 6e koffer. Niet als je internationaal vliegt. Maar voor ons US-bewoners tikt die $30 of $50 wel aan als je een weekje virgin islands doet, of je gaat skieen, golfen, duiken, enz.
http://www.aa.com/apps/netSAAver/ViewPr ... ionContent
http://www.aa.com/apps/netSAAver/ViewPr ... ionContent
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat ik zo geweldig irritant vind aan zulke maatregelen is, dat er nu nog meer mensen met van die rijdende koffertjes als handbagage zullen zijn. Die nemen meer dan de ruimte voor een persoon in.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
En volgens mij is dat dus niet waar.. Als er een internationale component in je reis zit dan heb je geen restricties.Martin & Marianne schreef:Klopt (althans vanuit Europa). Wij hebben echter een stop-over in New York en vliegen dan pas vier dagen later door naar SF. Deze laatste vlucht telt dan als binnenlandse vlucht.Njit schreef:Volgens mij geld dit niet voor Internationale reizen.
Ik zou dit toch even navragen bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In ieder geval zou ik zeker protesteren, als ze wel extra zouden rekenen. Tenzij je een apart ticket hebt gekocht, kunnen ze in de computer zien, dat je een internationale reiziger bent.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat heb ik altijd!Petra/VS schreef:Wat ik zo geweldig irritant vind aan zulke maatregelen is, dat er nu nog meer mensen met van die rijdende koffertjes als handbagage zullen zijn. Die nemen meer dan de ruimte voor een persoon in.
Heb wel gemerkt dat dat in een MD-80/MD-90 van bv Delta Airlines al behoorlijk onhandig is , omdat die bagage houders boven een stuk kleiner zijn dan in bv een Boeing 737 of grotere vliegtuigen!