Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New Orleans parkeren enzo

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
findolin
Amerikafan

New Orleans parkeren enzo

Bericht door findolin »

Ik denk dat New Orleans best wel veilig zal zijn maar kan je ook buiten het French kwartier komen, is het wel veilig genoeg om rond te rijden?
En als je de stad in wilt, is het dan handig om met openbaar vervoer te gaan, dus je auto ergens buiten de stad parkeren of zijn er parkeergarages of plekken waar het veilig is om je auto neer te zetten.
Alvast bedankt. groeten Wilma
braveman
Amerikafan

Re: New Orleans parkeren enzo

Bericht door braveman »

Toen wij een aantal jaar geleden in New Orleans waren wilden we met de bus van het vliegveld naar de stad. Een politieagent raadde dit ons sterk af ivm de veiligheid. We zijn toen met de shuttlebus van het vliegveld gegaan. Buiten het French Quarter is New Orleans niet als veilig aan te merken. Je hebt er denk ik ook niet veel te zoeken, zeker niet na Katrina. Het lijkt mij verstandig om niet in de buitenwijken te gaan dwalen.
Georgia on my mind........
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: New Orleans parkeren enzo

Bericht door Bertorelli »

findolin schreef:Ik denk dat New Orleans best wel veilig zal zijn maar kan je ook buiten het French kwartier komen, is het wel veilig genoeg om rond te rijden?
En als je de stad in wilt, is het dan handig om met openbaar vervoer te gaan, dus je auto ergens buiten de stad parkeren of zijn er parkeergarages of plekken waar het veilig is om je auto neer te zetten.
Alvast bedankt. groeten Wilma
Hi,

Volgens mij is het in en rond het French Quarter geen probleem.
Het toeristengebied schijnt weer helemaal opgeknapt te zijn. Iets wat je niet kan zeggen over sommige buitenwijken geloof ik.

Ik zou bij aankomst me goed laten informeren over waar je wel en niet moet komen (vooral 's avonds)

De St Charles Streetcar is wel leuk zo te lezen en wij hebben komende vakantie een hotel aan die straat dus voor ons zal het die wel worden.

Parkeren is lastig maar er zijn plaatsen: http://www.neworleansonline.com/tools/t ... rking.html
Nog een handige link: http://www.virtualtourist.com/travel/No ... leans.html

Veel plezier....

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN