Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijna zover

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bart40
Amerikakenner

Bijna zover

Bericht door Bart40 »

Pfff het is bijna zover!!! Op 13 mei gaan we weer...vrijdag de 13e!!!! Gelukkig ben ik niet bijgelovig en hopen dat de piloot het ook niet is.
De reis boeken is anders gegaan dan voorgaande jaren, we gingen altijd in september en dan heb je tijd zat.
Voor het eerst een e-ticket geboekt, ben benieuwd hoe dat gaat.
Vrijdagmorgen de 13e vliegen we met Delta naar Las Vegas via Cincinnatti
Zaterdagmorgen vroeg op want dan gaan we vanuit Las Vegas naar Yellowstone dat is een dag in de auto en flink doorrijden. We hebben drie weken geleden ook zoiets gedaan, vanuit Wenen naar huis in tien en half uur. In Yellowstone blijven we 4 nachten dus 3 volle dagen. Veel hiken zal er niet in zitten, we gaan wel proberen veel wild te zien. Mei schijnt een mooie tijd daarvoor te zijn. Daarna naar Grand Teton voor twee nachten.
Ik wil dan wel naar Lake Solitude lopen (20 km) maar dat hangt van de gesteldheid van de paden (sneeuw) af. Vanaf Grand Teton weer een lange rit naar Estes Park voor Rocky Mountain. Hier drie nachten dus twee volle dagen. Ook hier ter plekke kijken wat we kunnen doen. In ieder geval een keer eten bij locale bierbrouwer boven.
Na Rocky Mountain naar Great Sand Dunes voor 1 nacht. Daarna naar Moab voor 4 nachten. Ik wil in ieder geval de Lathrop trail lopen en vrouwlief pikt me dan beneden op en gaan we een stukkie White Rim road rijden. De dag ervoor broodjes halen bij de subway en in de koelbox mee. Lijkt me geweldig om daar te picknicken. Bij mooi weer zeker nog een keer de Delicate Arch trail lopen (hopenlijk sneeuw op de Las Sal mountains) Na die 4 dagen naar Capitol Reef waar we kijken of we naar Cathedral Valley kunnen rijden. Ik ga zeker de Navajo Knobs trail lopen.
16 km moet makkelijk te doen zijn....In Capitol Reef zijn we 3 nachten.
Voordat we daar aankomen en na vertrek uit Moab gaan we zeker naar de Horshoe canyon om naar de Great Gallery te lopen.
Na Capitol Reef naar Escalante voor 1 nacht. Klein stukje rijden dus we rijden meteen door naar the hole-in-the-rock-road. Daar willen we naar Peekaboo en Spooky canyons lopen. De grote massa heeft ze nog niet ontdekt en ze moeten minstens zo mooi zijn als Antelope canyon.
Na Escalante naar Zion maar we gaan via de Cottonwood road en daar doen we de hele dag over.
4 nachten Zion en we gaan zeker proberen om naar de subway te lopen.
Men laat 50 mensen per dag daar toe en we hebben 3 dagen. Hopen dat het lukt.. Tja en dan weer naar Las Vegas voor de laatste nacht.
Even shoppen in Caesars Palace en de volgende dag om 11:30 weg.
Voor het eerst overnachten we in geen enkel NP, niet alles in Yellowstone was open en wat open was was al vol. En in Zion was de lodge ook vol maar we overnachten nu 2 mijl van de ingang dus dat gaat ook wel lukken. Bovendien voor de subway moet je toch het park uit.
We hebben van die inklapstoeltjes van Bever en die nemen we ook mee.
Veel genieten, wandelen, foto's maken we hebben er zin in....
Lei
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lei »

Hallo Bart,

Ik vraag mij af hoe je die geplande afstanden op een dag wilt afleggen.
B.v. op zaterdag van Las Vegas naar Yellowstone over i-15 kost je zeker al 13 uur. En van Yellowstone naar Estes Park minimaal 15 uur.

De interstates in de V.S. zijn geen Duitse autowegen waar je met 200 km per uur kunt vliegen.

Veel plezier in de auto.

Groetjes
Lei
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Las Vegas naar Yellowstone in 13 uur is volgens mij optimistisch. I-15 is momenteel op veel plaatsen slechts 1 rijstrook door wegwerkzaamheden om de zomerdrukte straks aan te kunnen. Ik verwacht dat je voor die afstand ook 15 uur nodig hebt.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Och ja de afstanden zijn groot en nee in Duitsland hebben we geen 200 gereden, op de meeste wegen in Duitsland mag je trouwens maar maximaal 130. Ik heb even via het Rand McNally programma (die verbinding maakt met internet) gekeken naar wegwerkzaamheden en er zijn er 4 waarvan 2 bij Nellis AFB bij Las Vegas. Onze eerste overnachting is daar vlakbij bij de Denny's langs de I15.
Ik denk ook wel dat het scheelt dat we op zaterdag rijden want volgens mij wordt er dan niet gewerkt langs de weg.
Tuurlijk zit je erg lang (misschien wel te lang) in de auto maar of we die afstand nu in 2 dagen rijden of in 1 dag dat maakt het niet korter.
Bovendien hebben we de afstand 4 jaar geleden ook gemaakt maar dan met een tussenstop in Salt Lake city. We zijn toen om 10 uur vanuit Las Vegas vertrokken en waren om kwart over 3 in het hotel in SLC. De volgende dag om 7 uur daarvan vertrokken en om 12 uur in West Yellowstone. We hebben nu ook een hotel in West Yellowstone.
Stoppen doen we alleen om te tanken en sanitair.
O ja en de rit van Wenen was op een woensdag (errug veel vrachtverkeer) en in een auto zonder cruise-control en zeker minder comfortabel dan de Ford Explorer die we in Amerika hebben.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Bart,

Jullie reisprogramma ziet er veel belovend uit. Het wordt vast en zeker weer een fantastische (wandel)vakantie.
Het duurt niet zo lang meer, voordat het zover is. Succes met de laatste voorbereidingen.

Ik heb onze route voor dit jaar nog niet klaar, maar komende september hebben wij ook in de planning zitten de Great Sand Dunes en Moab.

Ik hoop voor jullie, dat het bij de lokale bierbrouwer in Estes Park gezellig, en te doen, is. Twee jaar geleden waren wij daar en zijn weggevlucht. Er was heel veel lawaai van poolende jongelui op diverse tafels en er stonden meerdere TV's aan op verschillende zenders en met het geluid aan op volle sterkte. Op het terras boven was het leeg en erg ongezellig. Hopelijk treffen jullie het daar beter.
In de hoofdstraat van Estes Park zit ongeveer in het midden tussen de winkeltjes een restaurant met een terras aan de straat, maar het terras is inpandig, zit onder de eerste verdieping. Het eten en het bier was daar ook prima.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hoi Marco,

Ja vooral in de wat warmere gedeeltes zullen we veel wandelen, in Yellowstone zijn ook veel paden dicht vanwege jonge dieren.
Great Sand Dunes zijn we twee jaar geleden ook geweest in september maar we gaan nu beter voorbereid. Toen we aankwamen in Alamosa (30 km ervoor) was het lekker warm zo'n 24 graden. Hup eerst naar het hotel koffers wegzetten en toen naar het park. De laatste 10 km zagen we in de auto de temperatuur zakken naar 7!!! graden en er een stond een keiharde wind. Wel geprobeerd wat te wandelen maar was eigenlijk onbegonnen werk. We laten nu in ieder geval de fleeces en de jassen in de auto liggen en nemen van die veiligheidsbrillen mee voor de wind en het zand.

Ook twee jaar geleden waren we in Estes Park en toen was het wel leuk bij die bierbrouwer en anders stappen we op. Tegenover een bank zat ook wel een leuke eettent met een internetcafe ook heel goed.
En wat jij opnoemt gaan we ook even kijken.

Leuk reisverslag trouwens en ook de foto's.... heel herkenbaar vooral dat treinstation waar jullie vandaan vertrokken :wink:
En ook de winterfoto's...zeer herkenbaar..
Ik ben nog steeds bezig met het opladen van mijn foto's in webshots

http://community.webshots.com/user/poon36
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Bart,

Bedankt voor de tip over Peek a Boo en Spooky Canyon. We komen daar ook langs en willen proberen of we die ook (evt. gedeeltelijk) kunnen lopen. Ik kan er alleen niet zulke heel duidelijke informatie over vinden of dit lange wandelingen zijn. Ik heb wel begrepen dat alle drie de canyons daar apart te lopen zijn met eigen ingang, klopt dit met jouw informatie? En weet je misschien of deze wel geschikt zijn met kinderen van 7 en 10? We gaan pas 29 juni en waarschijnlijk zijn jullie dan al terug, misschien kun je dan je ervaring hier posten?

We hebben ook de Little Wild Horse Canyon in de San Rafael Swell (iets voorbij Goblin Valley) op het programma staan. Je kunt deze ook lopen als roundtrip met de Bell Canyon, misschien iets voor jou?

Even over de afstanden in jullie route; we zijn ook wel eens van Denver naar Yellowstone gereden in 1 dag en dat was prima te doen hoor. En die andere vast ook wel, temeer omdat je daarna weer lang op een plaats bent.

Goeie reis alvast,

Groetjes Hanny

P.S. We hebben ook een Explorer gehuurd, ben benieuwd.......
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hoi Hanny,

We zijn er twee jaar geleden ook geweest alleen toen met een gewone wagen een stuk de Hole-in-the-rock road gereden en tot Devils Garden (zeker een aanrader ook voor kinderen erg leuk) ging het wel maar daarna was het eigenlijk gekkenwerk. We waren toen wel bij het trailhead van deze canyons maar het was eigenlijk te laat om er nog naar toe te lopen. Als je op mijn webshotsgedeelte kijkt zie bij september 2003 Grand Staircase NM de eerste 5 foto's van de trail, je moet naar wat een weg lijkt lopen en daar liggen ze aan. Volgens mij kan je de ingang van 1 van de canyons zien. Er zijn inderdaad drie canyons maar die derde Brimstone is volgens mijn info alleen toegangelijk voor echt ervaren canyoneers (ik begin er ook niet aan) Peekaboo schijnt de mooiste te zijn en Spooky is een hele nauwe. Volgens mij is het wel geschikt voor kinderen van die leeftijd. Ik denk dat je gewoon vroeg moet beginnen dan heb je alle tijd en de Devils Garden zou ik zeker niet overslaan.
Het laatste stukje rijden naar het trailhead is een slechte weg (kan je het haast niet noemen) maar met een explorer moet het zeker te doen zijn.
Het is niet moeilijk maar de weg is slecht (kuilen en hobbels)
Wij zijn de 7e weer terug en ik zal uiteraard mijn foto's weer plaatsen en ook mijn ervaringen neerzetten.
Wat je misschien kan doen is overnachten in de Prospector Inn in Escalante, prima hotel niet te duur ook goed restautant bij (alleen geen alcohol!!!) kijk hier:http://www.prospectorinn.com/
Bij Devils Garden staan ook picknicktafels en barbecues, hele gezinnen schijnen daar te komen in de weekenden, toen wij er waren twee mensen gezien.. Devils Garden ook erg mooi tijdens zonsondergang.

Die Little Wild Horse Canyon doen we misschien ook, als we van Moab naar Capitol Reef rijden gaan we eerst langs de Horshoe Canyon (staat ongeveer 5 uur voor) dus dat zal een uur of drie zijn dat we daar vandaan komen. Als we dan nog tijd hebben pakken we die ook nog mee.
We hebben het voordeel van langer licht dan bv in september.

Tja die afstanden zijn lang maar inderdaad dan zijn we wat langer op 1 plek en van Yellowstone naar Grand Teton is een ritje van niks.
Het moet te doen zijn en we zijn toch wel behoorlijk ervaren Amerika gangers, het wordt de 13e keer dit jaar

http://community.webshots.com/user/poon36
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Bart,

Het ziet er weer veelbelovend uit! Prachtige (en moeilijke) hikes heb je weer gepland.
Af en toe een flinke afstand overbruggen zou ik me ook niet druk om maken. Dat zijn toch bewuste keuzes. Ik ontkom er af en toe ook niet aan. Het is net zoals je zegt: als je naar Oostenrijk gaat (op wintersport bijv.) rij je ook in een keer door over de Duitse autobanen. En dan is er niemand die zegt dat dat jammer is, je mist zoveel want Duitsland is zo mooi!
Daarna naar Moab voor 4 nachten. Ik wil in ieder geval de Lathrop trail lopen en vrouwlief pikt me dan beneden op en gaan we een stukkie White Rim road rijden. De dag ervoor broodjes halen bij de subway en in de koelbox mee. Lijkt me geweldig om daar te picknicken.
Hier ben ik bijzonder nieuwsgierig naar. Hoe gaat je vrouw dan rijden? Via de Shafertrail naar beneden en dan een stukje White Rim tot aan de Lathrop trail om jou op te pikken? En hoe ver willen jullie dan nog de White Rim road rijden?
Zelf willen we proberen met "onze" Ford Explorer via de Potasch road omhoog te rijden. Je komt dan op de Shafertrail uit als ik het goed heb. Misschien kunnen we dan ook nog wel een stukje White Rim Road rijden, bijv. tot aan de Musselman Arch. Ik heb geen notie of dit allemaal te doen is zonder al te grote risico's. Tot nog toe heb ik alleen nog maar Jeeps de Potashroad omhoog zien gaan.
Ik ben dus uitermate benieuwd wat jullie ervaringen zijn in dit gebied en hoop op een uitgebreid verslag na jullie vakantie. Ik neem m'n petje af voor je vrouw trouwens dat ze dit alleen aandurft of ga je weer met 2 vrouwen op stap?........ :wink:
Bij mooi weer zeker nog een keer de Delicate Arch trail lopen (hopenlijk sneeuw op de Las Sal mountains)
Wij waren hier vorig jaar eind mei nog en toen lag er voldoende sneeuw op de Sal Mountains. Dit is nu precies wat ik ook zo mooi vind: hoog op de rode rotsen zitten bij Delicate Arch en door de boog heen op de achtergrond de witte toppen van de Las Sal Mountains.
Dit jaar MOET ik er heen tegen zonsondergang, want tot nu toe was het steeds overdag. Ook de Fiery Furnace trail willen we doen.
na vertrek uit Moab gaan we zeker naar de Horshoe canyon om naar de Great Gallery te lopen
Dit lijkt me ook supergaaf. Je hebt me wel wat "warm" gemaakt. Alleen weet ik niet of ik dat wel trek zo'n 7,5 mijl.
Wel had ik de Little Wild Horse Canyon op het programma staan evt. in combinatie met Bell Canyon, evenals Hole in the Rock road tot aan Devils Garden.

Jij hebt in ieder geval een fantastisch programma! Ik moet nog met de route voor aug/sept aan het stoeien, maar eerst gaan we over 3 dagen naar Florida en daar heb ik nog niet eens een route voor.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Hoi Marjan,

Net wat je zegt soms ontkom je niet aan afstanden rijden zeker daar niet.
En Yellowstone ligt nogal afgelegen, Salt Lake city was geen optie de tickets die ze nog hadden waren behoorlijk aan de prijs.

Ja ik denk dat mijn vrouw via de Shafertrail naar beneden gaat, is niet zo heel moeilijk met droog weer schijn je er zelfs met een " gewone" auto mee af te kunnen hoewel dat uiteraard afgeraden wordt. Ze kan beter autorijden dan ik dus zal geen probleem voor haar zijn. Rustig aan de tijd nemen. Bij de Lathrop naar de rim lopen is al iets meer dan uur dus ze heeft tijd zat. En dan moet ik nog naar beneden. De white rim road is vlak dus zal weinig problemen geven. Het is wel voorbij de Musselman arch dus ik denk een uurtje of drie rijden als je het rustig aan doet.

Fiery Furnace moet je zeker doen, prachtige niet al te moeilijke wandeling en de uitleg is heel erg leuk.
Als je de Delicate Arch kan lopen kan je ook de Horshoe lopen. Het gaat niet om de afstand maar om de zwaarte, bij Delicate Arch moet je behoorlijk klimmen in de gloeiende hitte, bij de Horshoe valt het wel mee.
En het is 7 mijl en da's nog geen 12 km en je moet er ruim de tijd voor uittrekken. In de Needles kan je ook naar Chesler Park lopen of naar de Druid Arch het is wel 18 km maar niet al te zwaar. Wij kwamen 4 Duiters tegen en die liepen echt wel tegen de 60.

Florida ja lijkt me ook wel lekker, niet te heet. Everglades kan je geweldig wandelen en kanoeen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Bart,

nu is het echt bijna zo ver. Vandaag de laatste spullen in de koffer en morgen op reis.
Hierbij wens ik jullie een heel goede reis en een fijne (wandel)vakantie. Geniet er van.
Lekker veel foto's maken hoor, dan kunnen wij later dit jaar nog eens heerlijk nagenieten.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gast

Bericht door Gast »

Veel plezier met jullie reis. En ik zou zeggen: neem wat leuks mee voor in de auto....:P
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Bart,
Vanuit Noordholland een hele fijne reis gewenst en heel veel plezier in de USA.
Groetjes, Ingrid.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Bart

een geweldige reis gewenst en denk aan je verslag en foto's hoor :D
Marjon
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Hoi Bart, goede reis gewenst...

Ik kijk vol ongeduld uit naar je verslag over de Highway 12... 8) :wink:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ja bedankt allemaal, ik zal proberen of foto's kan uploaden tijdens de vakantie. Mijn laptop gaat mee. En als internet mee wil werken daar moet dat lukken. Koffers zijn gepakt, morgen om half 12 vertrekken we.
We wonen niet ver maar ivm files op de A1 gaan we al om 7 uur de deur uit. Lekker ontbijten op Schiphol, daar begint de vakantie al. :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Bart,

Ik wens je ook een heel fijne vakantie, en ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar jouw verhalen en foto's! Maar eerst: genieten!

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bart,

een hele fijne vakantie toegewenst, geniet ervan!

Misschien heb ik ergens iets gemist, maar hoe lang gaan jullie deze keer?

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Bart,

Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. En ik ben heel benieuwd hoe je de slotcanyons vond.

Groeten Hanny

PS Wanneer komen jullie weer terug?
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Bart heel veel plezier gewenst. Heerlijk weer een reisverhaal binnenkort waar we van kunnen gaan genieten!!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer