Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monterey Bay Aquarium

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Angie
Amerika-ontdekker

Monterey Bay Aquarium

Bericht door Angie »

Goedemiddag!

Ik vroeg me af wie van jullie bovenstaand aquarium bezocht heeft. Is dit de moeite waard? Hoe lang breng je hier gemiddeld door? Onze reis in juni maakt dat we keuzes moeten maken over waar wel/niet heengaan. Monterey Bay Aquarium is daar eentje van!

Gr. Angela
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bay Aquarium

Bericht door nieuwenoord »

Ja, ik vond het zeker de moeite waard. Je bent er een paar uurtjes wel zoet, uurtje of twee/drie. Maar Monterey is sowieso een leuk plaatsje om rond te wandelen. Wij zijn er geen hele dag gebleven, maar hebben er wel een halve dag aan besteed en zijn daarna doorgereden langs Highway 1 richting het Zuiden.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben vorig jaar ook getwijfeld of we zouden gaan. We hebben hier in Baltimore een prachtig aquarium en meestal is een aquarium niet zo anders. Maar we zijn toch gegaan en hadden er geen spijt van. Verwacht niets spectaculairs, maar wel anders en interessant genoeg om de moeite van een bezoek waard te zijn.
Verder is Monterey buiten zelf bijna een aquarium, als je naar beneden loopt de strandjes op zie je bij laag water allerlei zeesterren en dergelijke, er liggen zeehondjes vlakbij de kust en wij hebben er zelfs een ottertje zien spelen. Erg leuk!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ook wij hebben afgelopen zomer het aquarium bezocht. Wij hebben er zeker 3 uur rondgelopen en vonden het zeer de moeite waard. De zeepaardjes, de kwallen en de grote octopus waren toch wel favoriet. Dit wil niet zeggen dat de rest niet even leuk was hoor!!!
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Wij hebben het vorig jaar bezocht en hebben er ongeveer 1,5 uur rondgelopen. Ze hadden er net enkele busladingen schoolkinderen gedropt dus het was er superdruk, wel spijtig. Enig minpuntje vond ik dat het er nogal onoverzichtelijk was, maar dat is dan ook het enige. Als je het nog niet bezocht hebt en je komt er langs: zeker doen!
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Ik ben er afgelopen februari geweest. Zoals de anderen ook al aan hebben gegeven is het best de moeite waard, maar ik vond het wel vrij duur. Wij betaalde (uit mijn hoofd) 20 dollar p.p. terwijl we na ruim 2,5 uur echt alles gezien hadden.

Het mooiste vond ik het grote aantal verschillende soorten kwallen die ze hadden, maar persoonlijk vind ik het aquarium in bijvoorbeeld Burger Zoo in Arnhem mooier.

De omgeving van het aquarium (Cannery row) is ook leuk om te bekijken!
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

wij zijn er vorig jaar geweest.
inderdaad net als de rest ook tussen de twee en drie uur rondgewandeld.
Persoonlijk had ik er iets meer van verwacht (na twee uur had ik het alweer gezien) maar het is leuk en je kunt het goed combineren met het stadje
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Best leuk als je er toch bent,maar Monterey zelf is vele malen leuker.
Maar vooral de zeeotters waren bij ons favoriet,daar alleen heb ik al een half uur staan te kijken,grappige beesten!

Verder veel vis en kwallen.....

Als je er bent,de beste vissen vonden wij toch die van Louie Linguini's....

http://www.louielinguinis.com/

:wink:
Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Angie »

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie antwoorden! We hebben hem toch ingepland. We vinden zowieso dierentuinen en aquaria leuk, dus we maken er gewoon ff een pitstop!

Gr. Angela
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
whazzaa
Amerika-newbie

Ben de 16e in monterey geweest

Bericht door whazzaa »

We zijn er net weer van onze rondreis, en zijn uiteraard ook naar monterey geweest, ik zou zeker een whale watching trip maken als je in monterey bent. Wij hebben via http://www.montereybaywhalewatch.com/ een trip gemaakt en een aantal Risso's Dolphins en een Humpback Whale gezien.

Op een gegeven moment sprong de Humpback Whale compleet uit het water, helaas heb ik hier geen foto's van.

Dit moet je echt doen als je daar bent.

Groet

Raymond
vakantieganger
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door vakantieganger »

ze gaan binnenkort groot verbouwen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves