Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis in 1 week, is dit teveel?
Rondreis in 1 week, is dit teveel?
Hallo allen,
Mijn vriendin en ik gaan in september trouwen en ik ben nu de huwelijksreis aan het plannen. Ik heb reeds de vluchten vastgelegd, dus de ´outline´ van de reis ligt vast:
22 september - Amsterdam - Los Angeles
23 september - auto ophalen (Yeah! Ik heb een Corvette cabrio gehuurd!)
29 september - auto inleveren in San Francisco
30 september - vlucht naar Honolulu
5 oktober - vlucht van Honolulu naar Maui
10 oktober - vlucht van Maui naar Amsterdam
Ik ben nog aan het worstelen met de route van Los Angeles naar San Francisco. Omdat we aansluitend in Hawaii gaan luieren, mag het best een ´druk´ programma zijn, maar het moet wel haalbaar blijven. Ik vroeg me af of onderstaand reisschema niet te druk werd:
23 september - Los Angeles Las Vegas 321 mijl
24 september - door death valley naar ridgecrest 316 mijl
25 september - door sequoia, daar in een lodge 201 mijl
26 september - door yosemite, 202 mijl
27 september - naar monterey, 235 mijl
28 september - naar san francisco over highway 1, 124 mijl
29 september - dagje san francisco
Alvast bedankt voor alle hulp en reacties!
Mijn vriendin en ik gaan in september trouwen en ik ben nu de huwelijksreis aan het plannen. Ik heb reeds de vluchten vastgelegd, dus de ´outline´ van de reis ligt vast:
22 september - Amsterdam - Los Angeles
23 september - auto ophalen (Yeah! Ik heb een Corvette cabrio gehuurd!)
29 september - auto inleveren in San Francisco
30 september - vlucht naar Honolulu
5 oktober - vlucht van Honolulu naar Maui
10 oktober - vlucht van Maui naar Amsterdam
Ik ben nog aan het worstelen met de route van Los Angeles naar San Francisco. Omdat we aansluitend in Hawaii gaan luieren, mag het best een ´druk´ programma zijn, maar het moet wel haalbaar blijven. Ik vroeg me af of onderstaand reisschema niet te druk werd:
23 september - Los Angeles Las Vegas 321 mijl
24 september - door death valley naar ridgecrest 316 mijl
25 september - door sequoia, daar in een lodge 201 mijl
26 september - door yosemite, 202 mijl
27 september - naar monterey, 235 mijl
28 september - naar san francisco over highway 1, 124 mijl
Alvast bedankt voor alle hulp en reacties!
- Joopenmarjon
- Amerika-newbie
Re: Rondreis in 1 week, is dit teveel?
Allereerst: jullie hebben een mooie bestemming uitgezocht voor jullie huwelijksreis. Ook een goed idee om eerst wat te gaan zien, en daarna nog lekker te luieren!
Alleen lijken mij de afstanden die je per dag wilt rijden erg groot. Daarbij nog 1 punt: Ik weet niet of het verstandig is om met een cabrio door death valley te rijden.. of heb je -als je het dak erop doet- ook airco? Ik heb niet zoveel verstand van cabrio's..
En nog even een vraagje puur uit interesse: kun je je bagage allemaal kwijt in die cabrio? Ik dacht dat daar altijd maar heel weinig ruimte voor was.
Groetjes, en alvast een hele fijne trouwdag gewenst,
Marjon
Alleen lijken mij de afstanden die je per dag wilt rijden erg groot. Daarbij nog 1 punt: Ik weet niet of het verstandig is om met een cabrio door death valley te rijden.. of heb je -als je het dak erop doet- ook airco? Ik heb niet zoveel verstand van cabrio's..

En nog even een vraagje puur uit interesse: kun je je bagage allemaal kwijt in die cabrio? Ik dacht dat daar altijd maar heel weinig ruimte voor was.
Groetjes, en alvast een hele fijne trouwdag gewenst,
Marjon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het ziet er netjes (maar heel druk) uit.
Persoonlijk zou ik voor zo'n snel schema Sequoia laten vallen, om zo een volledige dag voor Yosemite te hebben, daar kan je dan proberen alle hoogtepunten te bezoeken. En de dag ervoor kan je via de Tioga Pass er naartoe rijden. (en evt ook Mono Lake en de ghosttown Bodie bezoeken).
Persoonlijk zou ik voor zo'n snel schema Sequoia laten vallen, om zo een volledige dag voor Yosemite te hebben, daar kan je dan proberen alle hoogtepunten te bezoeken. En de dag ervoor kan je via de Tioga Pass er naartoe rijden. (en evt ook Mono Lake en de ghosttown Bodie bezoeken).
- buur
- Amerikakenner
Jammer, maar dat is toch te veel voor een week. Sequoia en Yosemite zijn in een hooggebergte en je kun niet snel rijden wegens de curven en haarspeldbochten.
De middagstemparaturen in Death Valley zijn in September meer dan 40°C:
http://www.usatoday.com/weather/climate ... eathva.htm
Ik denk het is best, niet naar Death Valley te rijden, maar langer in Sequioa en Yosemite te blijven.
De middagstemparaturen in Death Valley zijn in September meer dan 40°C:
http://www.usatoday.com/weather/climate ... eathva.htm
Ik denk het is best, niet naar Death Valley te rijden, maar langer in Sequioa en Yosemite te blijven.
Groetjes, Thomas.
Ik zou zeker wel naar Death Valley gaan, en Sequoia laten voor wat het is.
Eind september valt de temperatuur best wel mee in Death Valley.
De route van death valley naar yosemite (via lone pine en de Tioga pas) is trouwens een hele mooie!
Je kan eventueel nog stoppen aan Mono Lake (duurt maar een uurtje of 2)
Ik persoonlijk zou LV laten vallen, en mij beperken tot California. (dan heb je weer een reden om nog eens terug te komen)
Maar als jullie toch naar LV willen, dan zou ik het zo doen:
23 september - Los Angeles - Las Vegas
24 september - Las Vegas - Death Valley
25 september - Death Valley - Lee Vining
26 september - Hele dag Yosemite (overnachten in oakhurst)
27 september - Oakhurst - Cambria - Monterey
28 september - naar san francisco (zou hier de snelweg nemen, Het mooiste stuk HWY 1 heb je gisteren al gehad, en zo heb je nog een hele namiddag SF)
Dit is een druk schema, maar te doen (zo hebben wij het ongeveer gedaan 2 jaar geleden)
Eind september valt de temperatuur best wel mee in Death Valley.
De route van death valley naar yosemite (via lone pine en de Tioga pas) is trouwens een hele mooie!
Je kan eventueel nog stoppen aan Mono Lake (duurt maar een uurtje of 2)
Ik persoonlijk zou LV laten vallen, en mij beperken tot California. (dan heb je weer een reden om nog eens terug te komen)
Maar als jullie toch naar LV willen, dan zou ik het zo doen:
23 september - Los Angeles - Las Vegas
24 september - Las Vegas - Death Valley
25 september - Death Valley - Lee Vining
26 september - Hele dag Yosemite (overnachten in oakhurst)
27 september - Oakhurst - Cambria - Monterey
28 september - naar san francisco (zou hier de snelweg nemen, Het mooiste stuk HWY 1 heb je gisteren al gehad, en zo heb je nog een hele namiddag SF)
Dit is een druk schema, maar te doen (zo hebben wij het ongeveer gedaan 2 jaar geleden)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, dit is aardig veel.
Qua afstand is het wel te doen maar je zult weinig zien.
Een optie is om Sequoia te laten vallen, en via Death Valley naar Yosemite te rijden.
Ook Monterey zou ik laten vallen. Je hebt dan iets meer tijd voor de rest.
Kijk eens in ons reisverslag 2006; wij hebben toen op het laatst ook Yosemite, Sequoia, LA, Las Vegas, Death Valley en SF gedaan. Je krijgt dan een beetje een idee van de bezienswaardigheden en hoeveel tijd je kwijt bent met alles.
Het voorstel van elsennout ziet er goed uit. Als je naar Las vegas gaat heeft het geen zin om Death Valley te laten vallen. Met een overnachting in DV heb je ook wat meer ruimte voor zowel DV als Las Vegas.
Marianne
Qua afstand is het wel te doen maar je zult weinig zien.
Een optie is om Sequoia te laten vallen, en via Death Valley naar Yosemite te rijden.
Ook Monterey zou ik laten vallen. Je hebt dan iets meer tijd voor de rest.
Kijk eens in ons reisverslag 2006; wij hebben toen op het laatst ook Yosemite, Sequoia, LA, Las Vegas, Death Valley en SF gedaan. Je krijgt dan een beetje een idee van de bezienswaardigheden en hoeveel tijd je kwijt bent met alles.
Het voorstel van elsennout ziet er goed uit. Als je naar Las vegas gaat heeft het geen zin om Death Valley te laten vallen. Met een overnachting in DV heb je ook wat meer ruimte voor zowel DV als Las Vegas.
Marianne
- buur
- Amerikakenner
Als de hitte in Death Valley geen problem voor je is, is het natuurlijk afwissellender, Death Valley en Yosemite te bezoeken dan Sequoia en Yosemite. Een national park in woestijn en een in hoogtebergte is spannender dan twee gelijkaardige parken.
Groetjes, Thomas.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad,vergeet Sequoia,en hou je verder aan het schema.
Best druk,best veel kilometers,maar ja,met een Corvette moet je die juist maken,dat is al feest op zich.
Best druk,best veel kilometers,maar ja,met een Corvette moet je die juist maken,dat is al feest op zich.
Ik ben het met de voorgaande posters eens. Laat Sequioa NP rusten en breng een iets langer bezoek aan Yosemite. Dat is zo'n mooi park, de extra tijd meer dan waard. Grote sequioa's kun je bewonderen in Maripose Grove, in het zuiden van Yosemite NP.
Ook Monterey kun je beter bewaren voor een volgende reis. De fisherman's wharf aldaar lijkt veel op die van San Francisco en het mooiste stuk van de kustweg ligt tussen Monterey en San Simeon, waar je nu toch geen tijd voor hebt.
Ook Monterey kun je beter bewaren voor een volgende reis. De fisherman's wharf aldaar lijkt veel op die van San Francisco en het mooiste stuk van de kustweg ligt tussen Monterey en San Simeon, waar je nu toch geen tijd voor hebt.
Hardstikke bedankt allemaal voor de reacties! Ik had zelf ook al het gevoel dat het wel erg druk zou worden, maar ik stel jullie meningen zeer op prijs. Op jullie aanraden zal ik sequoia dan ook laten vallen. Ik heb ook besloten met al dat moois dat we in de toekomst een keer terug moeten komen en er dan een week of 3, 4 voor moeten uitrekken. Heb ook met veel interesse de vele reisverhalen gelezen en ben helemaal enthousiast geworden!
Het schema zal dus worden:
23-09: Auto ophalen en naar Las Vegas. We zullen gebruik maken van de jet lag om zo vroeg mogelijk te vertrekken om nog wat van Vegas mee te pikken. Overnachting in The Signature van MGM Grand. 321 mijl
24-09: Door Death Valley. Er zit airco en een dak op de Corvette, maar mijn vriendin zeurt altijd dat ze het koud heeft, dus wellicht blijft het dak gewoon open... Overnachting in Furnace Creek. 183 mijl.
25-09: Doorrijden naar Lee Vining. Is hier onderweg wat interessants te zien? 200 mijl
26-09: Door Yosemite. Overnachten in Oakhurst. 112 mijl, dus veel tijd over in Yosemite. Of is overnachten in Yosemite leuk?
27-09: Naar Monterey. 167 mijl. Ik laat hem er toch inzitten, want ik wil die zeeleuwen wel zien. Heeft iemand hier tips voor een overnachting?
28-09: Via Highway 1 naar SF
29-09: Dagje SF, auto inleveren.
De bagageruimte is inderdaad beperkt, maar ja, daar staat dan wel iets tegenover... En in Hawaii heb je toch niet veel meer dan een zwembroek (of bikini) nodig, dus...
Nogmaals hardstikke bedankt!
Het schema zal dus worden:
23-09: Auto ophalen en naar Las Vegas. We zullen gebruik maken van de jet lag om zo vroeg mogelijk te vertrekken om nog wat van Vegas mee te pikken. Overnachting in The Signature van MGM Grand. 321 mijl
24-09: Door Death Valley. Er zit airco en een dak op de Corvette, maar mijn vriendin zeurt altijd dat ze het koud heeft, dus wellicht blijft het dak gewoon open... Overnachting in Furnace Creek. 183 mijl.
25-09: Doorrijden naar Lee Vining. Is hier onderweg wat interessants te zien? 200 mijl
26-09: Door Yosemite. Overnachten in Oakhurst. 112 mijl, dus veel tijd over in Yosemite. Of is overnachten in Yosemite leuk?
27-09: Naar Monterey. 167 mijl. Ik laat hem er toch inzitten, want ik wil die zeeleuwen wel zien. Heeft iemand hier tips voor een overnachting?
28-09: Via Highway 1 naar SF
29-09: Dagje SF, auto inleveren.
De bagageruimte is inderdaad beperkt, maar ja, daar staat dan wel iets tegenover... En in Hawaii heb je toch niet veel meer dan een zwembroek (of bikini) nodig, dus...

Nogmaals hardstikke bedankt!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog een overnachting in Yosemite zelf kan boeken,zou ik dat zeker doen,erg mooi.
En of er nog wat te zien is richting Lee Vining:
http://www.395.com/
En of er nog wat te zien is richting Lee Vining:
http://www.395.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de route vanaf Las Vegas zie ons 2006-verslag vanaf 10 augustus.Munne schreef: 25-09: Doorrijden naar Lee Vining. Is hier onderweg wat interessants te zien? 200 mijl
Tussen Death Valley en Lee Vining kun je naar de Alabama Hills bij Lone Pine, Mono Lake, en als je erg vroeg bent misschien ook nog Bodie. Maar ook in Death valley moet je nog tijd vrijmaken voor een korte wandeling door de sand dunes en misschien nog de uitzichtpunten die je de 24e nog niet hebt gedaan.
Veel tijd over zou ik niet willen zeggen; als je ook nog wilt wandelen zi je zo vol. Een overnachting in het park vind ik geweldig. Je zit er in een weekend, dus het zal moeilijk zijn om iets in het park te vinden.Munne schreef: 26-09: Door Yosemite. Overnachten in Oakhurst. 112 mijl, dus veel tijd over in Yosemite. Of is overnachten in Yosemite leuk?
Marianne
In Monterey hebben we inderdaad zeeleeuwen gezien, maar dat waren er maar een paar.
Bij Pier 39 in SF daarentegen zaten er (bij 3 reizen in september) een paar honderd !!!!
Geen reden dus om speciaal hiervoor 100 mijl naar Monterey te rijden.
Bij Pier 39 in SF daarentegen zaten er (bij 3 reizen in september) een paar honderd !!!!
-
- Amerika-expert
Klopt.thebes schreef:In Monterey hebben we inderdaad zeeleeuwen gezien, maar dat waren er maar een paar.
Maar ik vind het toch heel anders om dieren in hun natuurlijke omgeving te zien. (ok ze zitten er niet gevangen, maar het blijft toch wel appart). Maar je hebt wel gelijk door te stellen dat hij beter zijn tijd in SF kan gebruiken dan voor een paar zeeleeuwen een halve dag in de auto te zitten. Monterey op zich vond ik ook niet zo speciaal, het was het stuk er achter dat echt knap is.
- lelie
- Amerika-expert
Oeps, ik had dit antwoord in een verkeerd topic gezet, even kopiéren maar:
Misschien kun je eerst een paar (2) dagen LA "doen", dan 2 dagen over de kustweg en de rest van de dagen SF? Dan heb je twee steden en wat natuur (en erg veel leuke bezienswaardigheden onderweg).
Succes met beslissen.
Misschien kun je eerst een paar (2) dagen LA "doen", dan 2 dagen over de kustweg en de rest van de dagen SF? Dan heb je twee steden en wat natuur (en erg veel leuke bezienswaardigheden onderweg).
Succes met beslissen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 628 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-