Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

stoel reserveren bij de KLM

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: stoel reserveren bij de KLM

Bericht door nieuwenoord »

Dikkie schreef:
M&M+D schreef:
Bedankt voor de tip naar North West
Ik probeer al tig keer om mijn flying blue nummer op de KLM site bij mijn reservering te zetten en elke keer krijg ik een foutmelding en moet de KLM bellen.
Nu bij North West geprobeert en die pakt ze zonder gemor. Kijk ik op de KLM site , heeft die ze gewoon over genomen.
Groetjes Marian
Kun je op deze manier dan ook 90 dagen van tevoren bij NW reserveren? Als ik dit nu doe herkent het systeem mijn e-ticketnummer niet en geeft hij aan dat er nog niemand aan dit nummer is gekoppeld. Ik neem dan aan dat dit wel kan 90 dagen voor vertrek (zit nu wat langer er vanaf).
Ik gebruik ons boekingsnummer in plaats van de E-ticketnummers. Let wel: ons boekingsnummer voor KLM op de heenreis is anders dan het NW-boekingsnummer voor de terugreis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor alle tips. Wij vliegen over 88 dagen met KLM en kan inderdaad geen stoelen reserveren via de site.
Bij onze vluchtgegevens staat "seats not assigned" dus ik ga vandaag ook maar eens bellen. Of zou dat niet kunnen op zondag?

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb zojuist met Vliegtarieven.nl gebeld omdat we daar onze tickets (KLM) geboekt hebben. Ze heeft voor ons de stoelen voor de heenweg vastgelegd.
Het was geen enkel probleem. Er waren alleen niet zo heel veel stoelen vrij dus we hebben nu rij 33 A B en C (in een MD 11). Maar we hebben in ieder geval een raamplaats en zitten met zijn drieëen bij elkaar.
De stoelen voor de terugvlucht kunnen we pas 90 dagen van tevoren vastleggen dus dan ga ik weer even bellen.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 14 apr 2008, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik heb vandaag even KLM gebeld. En heb inderdaad alle stoelen laten vastleggen. Als Platinum Elite kan je inderdaad ook de stoelen vooraan in het vliegtuig laten vastleggen. Plekken bij nooduitgang e.d. kan pas bij inchecken, maar als Elite deelnemer kan je die dan ook (gratis) uitkiezen. Dus 30 uur van te voren sta ik klaar om snel in te checken :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

MattRob schreef:Ik heb vandaag even KLM gebeld. En heb inderdaad alle stoelen laten vastleggen. Als Platinum Elite kan je inderdaad ook de stoelen vooraan in het vliegtuig laten vastleggen. Plekken bij nooduitgang e.d. kan pas bij inchecken, maar als Elite deelnemer kan je die dan ook (gratis) uitkiezen. Dus 30 uur van te voren sta ik klaar om snel in te checken !
Bron: http://www.klm.nl
Afwijkende inchecktijden
Voor de volgende vluchten is internet check-in vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek beschikbaar:
• Vluchten van Amsterdam naar de VS
Dan moet je dus zes uur wachten :wink:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hm .... Scherp :mrgreen: ! 6 uur wachten ga ik maar niet doen, dus ......... 24 uur van te voren sta ik klaar om in te checken :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Dus als ik een normale stoel wil reserveren moet ik gewoon even bellen met de KLM (020-4747747)??
En dit is dus gewoon gratis?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

hmv schreef:Dus als ik een normale stoel wil reserveren moet ik gewoon even bellen met de KLM (020-4747747)??
En dit is dus gewoon gratis?
Als je rechtstreeks bij KLM geboekt hebt wel.
Als je via een reisbureau geboekt hebt moet je contact met hen opnemen, dan kunnen zij de stoelen voor je reserveren.

Marjon
elliende
Amerika-ontdekker

Bericht door elliende »

Kan iemand mij vertellen wat voor soort vliegtuig ik vlieg? Het is vlucht nr. 651 (12-06) naar Washington Dulles en terug volgens mij nr. 652 (12-07)?
Ik heb stoelen gereserveerd via het reisbureau en ik zie nu ook dat ik geen 30 uur maar 24 uur vooraf op internet kan inchecken? Het reisbureau vertelde mij wel dat de reservering van de stoelen al vast staat en dat daar niets aan kan veranderen. Ik zou eigenlijk wel graag willen weten of dit dan toch niet een plaats is bij de nooduitgang, want deze kunnen toch wel op het laatst aan iemand anders worden gegeven? Ik heb wel om een "ruimere"plaats gevraagd i.v.m. gezondheid.
Misschien moet ik dan toch zelf nog even bellen met de KLM?
Bedankt alvast
Elliende
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

elliende schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor soort vliegtuig ik vlieg? Het is vlucht nr. 651 (12-06) naar Washington Dulles en terug volgens mij nr. 652 (12-07)?
Ik heb stoelen gereserveerd via het reisbureau en ik zie nu ook dat ik geen 30 uur maar 24 uur vooraf op internet kan inchecken? Het reisbureau vertelde mij wel dat de reservering van de stoelen al vast staat en dat daar niets aan kan veranderen. Ik zou eigenlijk wel graag willen weten of dit dan toch niet een plaats is bij de nooduitgang, want deze kunnen toch wel op het laatst aan iemand anders worden gegeven? Ik heb wel om een "ruimere"plaats gevraagd i.v.m. gezondheid.
Bedankt alvast
Elliende
Beide vluchten zit je in een Airbus A-330, dus met uitgebreid inflight entertaiment.
Voor het vastleggen van stoelen moet je eigenlijk altijd bij degene zijn waar je je boeking gemaakt hebt, als dat dus een tussenpersoon is moeten zij alles voor je regelen, daar betaal je tenslotte voor. Je kunt natuurlijk altijd proberen rechtstreeks met KLM te bellen, als je geen elite-status bij de KLM hebt moet je wel 50 euro per stoel extra betalen voor een plaats met meer beenruimte.

Harry
elliende
Amerika-ontdekker

Bericht door elliende »

Bedankt Harry,
Inmiddels kontakt met KLM gehad. Terugvlucht is een 747-400 en nr. 602. Vanuit L.A. Stoelen kunnen niet vooraf vastgelegd worden, alleen 24 uur vooraf. En die € 50,00 kan ook alleen maar 24 uur vooraf. Raar allemaal hoor. Maar goed, ik zal het wel zien...

Harry schreef:
elliende schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor soort vliegtuig ik vlieg? Het is vlucht nr. 651 (12-06) naar Washington Dulles en terug volgens mij nr. 652 (12-07)?
Bedankt alvast
Elliende
Beide vluchten zit je in een Airbus A-330, dus met uitgebreid inflight entertaiment.
Voor het vastleggen van stoelen moet je eigenlijk altijd bij degene zijn waar je je boeking gemaakt hebt, als dat dus een tussenpersoon is moeten zij alles voor je regelen, daar betaal je tenslotte voor. Je kunt natuurlijk altijd proberen rechtstreeks met KLM te bellen, als je geen elite-status bij de KLM hebt moet je wel 50 euro per stoel extra betalen voor een plaats met meer beenruimte.

Harry
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

Het is gelukt !!!!!!!!!!!!!! Stoelen zijn gereserveerd via het reisburo.
Ik wist wel dat het kon, wat is een forum toch ontzettend handig.

Nu nog even voor de zekerheid.
Zou dat 90 dagen voor de terugvlucht nu wel of niet kunnen, ik lees nml dat het niet kan, hier op het forum.
We vliegen terug met North West , maar volgens de North West site word deze vlucht uitgevoerd door de KlM

Groetjes Marian
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

M&M+D schreef:Het is gelukt !!!!!!!!!!!!!! Stoelen zijn gereserveerd via het reisburo.
Ik wist wel dat het kon, wat is een forum toch ontzettend handig.

Nu nog even voor de zekerheid.
Zou dat 90 dagen voor de terugvlucht nu wel of niet kunnen, ik lees nml dat het niet kan, hier op het forum.
We vliegen terug met North West , maar volgens de North West site word deze vlucht uitgevoerd door de KlM

Groetjes Marian
Welk vluchtnummer heb je, en wanneer en vanaf welke plaats vlieg je terug?
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

Harry schreef:
Vluchtnummer is NW8606 volgens North West word deze vlucht uitgevoerd door de KLM.
Van San Francisco op 15 augustus 2008

Groetjes Marian
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, dit is de KL606.
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

Als onze plaatsen al vast staan, kunnen we dan toch nog proberen tijdens inchecken 24 uur tevoren om een plaats bij één van de nooduitgangen te krijgen?
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

zimmer schreef:Als onze plaatsen al vast staan, kunnen we dan toch nog proberen tijdens inchecken 24 uur tevoren om een plaats bij één van de nooduitgangen te krijgen?
Volgens mij wel, alleen als ze niet bezet zijn en als je geen frequent flyer bent moet je nog eens 50 euro extra per stoel betalen.

Groetjes Marian
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

M&M+D schreef:
Harry schreef:
Vluchtnummer is NW8606 volgens North West word deze vlucht uitgevoerd door de KLM.

Groetjes Marian
Dan moet het dus gewoon mogelijk zijn om 90 dagen voor de vlucht je stoel vast te leggen, het enige probleem kan wel eens zijn dat NWA geen stoelen vast kan leggen omdat het een KLM vlucht is, en dat KLM geen stoelen vast wil leggen omdat het een NWA boeking is. :?
Ik zou het toch proberen via je tussenpersoon of anders gewoon rechtstreeks bij NWA of KLM.

Harry
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

Harry schreef:
M&M+D schreef: Vluchtnummer is NW8606 volgens North West word deze vlucht uitgevoerd door de KLM.

Groetjes Marian
Dan moet het dus gewoon mogelijk zijn om 90 dagen voor de vlucht je stoel vast te leggen, het enige probleem kan wel eens zijn dat NWA geen stoelen vast kan leggen omdat het een KLM vlucht is, en dat KLM geen stoelen vast wil leggen omdat het een NWA boeking is. :?
Ik zou het toch proberen via je tussenpersoon of anders gewoon rechtstreeks bij NWA of KLM.

Harry
Proberen gaan we het zeker, ik bijt me er net zolang in vast totdat ik het heb hahaha
Zo is het me ook gelukt met de heenreis.
Ik denk zelfs dat ik het eest gewoon zelf eens probeer.
Dan kan ik tenminste zelf zien wat ik doe.
Groetjes Marian
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

nog even een update: ik heb de stoelen die ik vantevoren heb vastgelegd keurig gekregen, heen rij 11, terug rij 10, beide keren de op één na voorste rij in economy. Bij het online inchecken stonden deze stoelen al aangegeven. Prima geregeld dus.
NB. het online geboekt via KLM website en heb ca 90 dagen vantevoren gebeld om stoelen (3 naast elkaar, vooraan) te laten vastleggen. Prima gelukt dus. Kudos voor de KLM
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer