Maar UA zet de nieuwere kisten dus wel in bij de transatlantische vluchten, waardoor je dus verzekerd bent van een eigen scherm op de langste vluchten.Marcel schreef:Ik zie dat het wel/niet hebben van een eigen TV-scherm regelmatig wordt meegewogen in de 'beoordeling' van airlines. Echter, de aanwezigheid van zo'n scherm hangt niet alleen daar vanaf, maar ook van het vliegtuigtype. Het zijn vooral de nieuwere kisten zoals de Boeing 777 waarin zulk soort faciliteiten aanwezig zijn. Je kunt dus bijv. niet zonder meer zeggen "UA biedt eigen TV-schermen"; dat is alleen bij sommige UA-vliegtuigen het geval.
Marcel
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegtuigmaatschappijen: jouw ervaring
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Daar heb je helemaal gelijk in Marcel. Maar omdat UA naar Chicago met een 767 en naar Washington, DC met een 777 (soms een 767) vliegt, ben je er dus zeker van dat je op deze vlucht de beschikking hebt over een eigen schermpje. De (vervolg) vlucht binnen Amerika is inderdaad zonder een eigen schermpje. In ieder geval tijdens de vluchten die ik ermee gemaakt heb.Marcel schreef:Ik zie dat het wel/niet hebben van een eigen TV-scherm regelmatig wordt meegewogen in de 'beoordeling' van airlines. Echter, de aanwezigheid van zo'n scherm hangt niet alleen daar vanaf, maar ook van het vliegtuigtype. Het zijn vooral de nieuwere kisten zoals de Boeing 777 waarin zulk soort faciliteiten aanwezig zijn. Je kunt dus bijv. niet zonder meer zeggen "UA biedt eigen TV-schermen"; dat is alleen bij sommige UA-vliegtuigen het geval.
Roland
Ach schermpje of niet, het maakte mij nooit veel uit, je kunt altijd je eigen schermpje meenemen!
Ik vloog bijna altijd met Delta en heb daar over het algemeen goede ervaringen mee.
Ik heb vooral op binnenlandse vluchten, waar goedkoper, ook met andere maatschappijen gevlogen en moet zeggen dat het niveau bij Delta wat hoger ligt dan de "goedkopere" maatschappijen hier (ik bedoel bv. southwest..) Maar met de grotere (Delta, UA, AA, Air France, Martinair, KLM, etc...) heb ik nooit problemen gehad die niet op een nette manier opgelost werden!
Richard

Ik vloog bijna altijd met Delta en heb daar over het algemeen goede ervaringen mee.
Ik heb vooral op binnenlandse vluchten, waar goedkoper, ook met andere maatschappijen gevlogen en moet zeggen dat het niveau bij Delta wat hoger ligt dan de "goedkopere" maatschappijen hier (ik bedoel bv. southwest..) Maar met de grotere (Delta, UA, AA, Air France, Martinair, KLM, etc...) heb ik nooit problemen gehad die niet op een nette manier opgelost werden!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Wij hebben slechts 1 ervaring en dat is met KLM. Dat beviel prima. Vooral op de heenweg richting New York, toen hadden we een 777, dus we hebben volop genoten van het filmaanbod. Het was haast jammer dat we er al waren.
Terug vlogen we vanuit Los Angeles met een 747-400 combi. Opzich ook prima, maar als de films die ze draaien niet leuk zijn, duurt zo'n vlucht toch een stuk langer.
Binnen amerika hebben we met NorthWest gevlogen. Die hebben op binnenlandse vluchten geen onboard entertainment. Een vlucht van 5 uur duurt best lang als je geen radio of tv hebt. Dat vond ik een groot nadeel!
Terug vlogen we vanuit Los Angeles met een 747-400 combi. Opzich ook prima, maar als de films die ze draaien niet leuk zijn, duurt zo'n vlucht toch een stuk langer.
Binnen amerika hebben we met NorthWest gevlogen. Die hebben op binnenlandse vluchten geen onboard entertainment. Een vlucht van 5 uur duurt best lang als je geen radio of tv hebt. Dat vond ik een groot nadeel!
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
KLM vanuit Las Vegas
Wie heeft ervaring met KLM/North West vanuit Las Vegas en weet met welke toestellen ze deze vluchten uitvoeren?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
KLM,altijd prima in orde.
Martinair,goedkoop,en dat merk je.....
Laatste keer in Oktober 2004 vlogen we met US Airways,met het oudste toestel van de vloot volgens mij....ding had dus ook direct door een storing 5 uur vertraging,waardoor we onze aansluitende vlucht van Philadelphia naar Phoenix misten.
Perfect geregeld werd dat dus!
Hotelovernachting,diner en ontbijt gratis,2 telefoonkaarten met een uur beltegoed naar Europa cadeau,en we werden direct de volgend ochtend doorgeboekt,eerste klas in plaats van economy class.Ook tijdens het wachten op Schiphol trouwens gratis lunch en diner.
Martinair,goedkoop,en dat merk je.....
Laatste keer in Oktober 2004 vlogen we met US Airways,met het oudste toestel van de vloot volgens mij....ding had dus ook direct door een storing 5 uur vertraging,waardoor we onze aansluitende vlucht van Philadelphia naar Phoenix misten.
Perfect geregeld werd dat dus!
Hotelovernachting,diner en ontbijt gratis,2 telefoonkaarten met een uur beltegoed naar Europa cadeau,en we werden direct de volgend ochtend doorgeboekt,eerste klas in plaats van economy class.Ook tijdens het wachten op Schiphol trouwens gratis lunch en diner.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Enkele jaren terug van Londen tot LA gevlogen met BA in 747-400, prima service en toen ook al eigen scherm.zo te zien vliegen maar weinig mensen met British Airways is deze maatschappij voor de rest goed??
//offtopic
Ik vlieg met een Airbus A319 naar londen dan met een Boeing 747-400 naar miami zijn dit beetje goede vliegtuigen??
Al enkele malen met BA op diverse bestemmingen gevlogen en steeds correcte service, niets van te zeggen.
Ik kan best hun policy, om bij landen/opstijgen de cabinelichten te doven, appreciëren om beter te kunnen zien wat er zich buiten afspeelt (lichtjes, snelwegen, drukke verkeer edm....)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja hoor, de meeste toestellen van deze types brengen je veilig op de plaats van bestemming. De Airbus A319 is nog tamelijk nieuw en daarmee hebben zich nog geen ongelukken voorgedaan. Van de 747 zijn er in de pakweg 35 jaar dat het ding in bedrijf is zo'n 34 (waarvan 5 400s) bij een (klein of groot) ongeluk betrokken geweest. Eén per jaar bij zo'n veel gebruikte kist valt dus best mee. Voor nadere details: http://www.airdisaster.com.Xadro schreef://offtopic
Ik vlieg met een Airbus A319 naar londen dan met een Boeing 747-400 naar miami zijn dit beetje goede vliegtuigen??
Life is good in the Tarheel State.
-
- Amerikakenner
Ik vlieg eigenlijk altijd met british airways tenzij een andere maatschapij een leuke aanbieding heeft.
Ik heb nog nooit iets negatiefs met deze maatschapij meegemaakt. Nooit overboekingen, goed eten, zeer vriendelijke bediening en het zo welkome plasmaschermpje in je de stoel tegenover je.
Het klinkt zielig deze laatste reden maar wanneer je ruim 10 uur naar LA moet vliegen dan wordt zoeiets toch echt belangrijk. Je kan dan zien wat je wilt zonder dat je in een moeilijke positie naar een programma moet kijken wat je niet interesseert.
Ik heb nog nooit iets negatiefs met deze maatschapij meegemaakt. Nooit overboekingen, goed eten, zeer vriendelijke bediening en het zo welkome plasmaschermpje in je de stoel tegenover je.
Het klinkt zielig deze laatste reden maar wanneer je ruim 10 uur naar LA moet vliegen dan wordt zoeiets toch echt belangrijk. Je kan dan zien wat je wilt zonder dat je in een moeilijke positie naar een programma moet kijken wat je niet interesseert.
Ik ben het helemaal met je eens. De tijd vliegt als je zelf kan kiezen waar je naar kijkt. Uiteraard blijft de prijs/kwaliteit verhouding het belangrijkste, zo'n schermpie maakt de reis wel erg plezierig!Marceljesse schreef:Ik vlieg eigenlijk altijd met british airways tenzij een andere maatschapij een leuke aanbieding heeft.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
is tv kijken en films kijken op datr schermpje gratis of moet je er voor betalen??Marceljesse schreef:Ik vlieg eigenlijk altijd met british airways tenzij een andere maatschapij een leuke aanbieding heeft.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waar er zijn (Nederlandse)maatschappijen die geld vragen voor de koptelefoon om het geluid bij je film en de radio te kunnen beluisteren.Marcel schreef:Dat is bij de ticketprijs inbegrepen en je hoeft er dus niet extra voor te betalen.Xadro schreef:is tv kijken en films kijken op datr schermpje gratis of moet je er voor betalen??
Kan trouwens ook met je eigen koptelofoon je moet dan wel een stakker met 2 poten hebben voor stereo.
Bij Delta krijg je een koptelefoon bij intercontinentale vluchten (mag je ook houden) op binnenlandse vluchten (Amerika) kan je ze kopen voor $ 2,00.
Martinair vraagt dacht ik ¤ 5,00
Bij KLM en North West krijg je er een in bruikleen.
Gr.
Rob
en bij british airways?? want een paar euro voor zo'n stekker met 2 poten vind ik niet erg om te kopen het is 9 uren vliegen en tv is leuke afleidingRob schreef:Dat is niet helemaal waar er zijn (Nederlandse)maatschappijen die geld vragen voor de koptelefoon om het geluid bij je film en de radio te kunnen beluisteren.Marcel schreef: Dat is bij de ticketprijs inbegrepen en je hoeft er dus niet extra voor te betalen.
Kan trouwens ook met je eigen koptelofoon je moet dan wel een stakker met 2 poten hebben voor stereo.
Bij Delta krijg je een koptelefoon bij intercontinentale vluchten (mag je ook houden) op binnenlandse vluchten (Amerika) kan je ze kopen voor $ 2,00.
Martinair vraagt dacht ik ¤ 5,00
Bij KLM en North West krijg je er een in bruikleen.
Gr.
Rob

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Interessant nieuws: US Airways gaat met America West samen. Ik ben benieuwd wat voor veranderingen dat gaat brengen met betrekking tot hun "hubs" in Philadelphia en Washington.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bedankt voor de info :doublethumb:vana schreef:Wij hoefden vorig jaar niets te betalen bij British Airways voor het kijken van de filmpjes en we kregen ook een gratis koptelefoon.en bij british airways?? want een paar euro voor zo'n stekker met 2 poten vind ik niet erg om te kopen het is 9 uren vliegen en tv is leuke afleiding![]()
Marjon

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4187 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72
-