Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtuigmaatschappijen: jouw ervaring

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Pixie
Amerika-ontdekker

Vliegtuigmaatschappijen: jouw ervaring

Bericht door Pixie »

Wat zijn jullie ervaringen met verschillende maatschappijen (die richting de VS gaan)? Welke springt er uit qua service, wat is je tegen gevallen?

Mijn belevenissen:

Continental Airlines, 2 keer naar Newark, 1 keer terug A'dam. Erg onvriendelijk personeel, en de maatschappij werkt niet echt mee in geval van gemiste vluchten. Groot pluspunt: eigen tv schermpje in de stoel voor je, ik heb altijd zo'n hekel aan centrale tv schermen (ben nogal klein dus ik mis altijd de film door langere mensen voor me).

Singapore Airlines, van Newark naar A'dam. Perfect, eten was super. Service zelfs beter, en gratis alcoholische drankjes.

KLM/Northwest Airlines, 2x Chicago. Service was erg goed, zelfs toen ik m'n vlucht naar A'dam gemist had. Gratis omgezet in een vlucht 2 weken later. Eten kan beter, maar bier en wijn is gratis.

Delta Airlines, Detroit. Tja, service viel tegen. Erg onvriendelijke flight attendents (lag misschien ook wel aan de vervelende zakenmensen om me heen). Eten was best goed voor een vliegtuigmaaltijd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik denk dat dit soort ervaringen altijd moment-opnames zijn. Je kunt denk ik niet generaliseren dat de ene maatschappij altijd beter is dan de andere.

Voor elke slechte ervaring kun je ook tig goede ervaringen vinden...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Singapore Airlines
Erg goede ervaringen. De stewards en stwewardessen zijn allemaal gekleed in tradionele kledij en je krijgt bij vertrek een pakketje met loopsokken en een tandenborstel.
Het eten was goed en je had een goed videoscherm waarmee je ook spelletjes kon spelen, dit tegen iemand anders in het vliegtuig of gewoon zelf

Kuwait Airways
Goede ervaringen. Het is wel een doorvlucht, dus in Amsterdam was het altijd een tijdje wachten totdat iedereen weer overgestapt was en het is erg druk in het vliegtuig meestal. De mensen zitten er ook al meerdere dagen in, dus het is een rommetje.
Vidoesusteem is praktisch hetzelfde als Singapore, maar de game console staat uitgeschakelt. Het eten is goed en omdat er erg veel indiers op de rit zaten, was er ook de keuze uit lam en curry. Lekker.
Service was goed. Iets minder dan Singapore, maar wel goed en zeker voor de prijs van 199 wat het toen kostte

United
Goede ervaring. Eten niet veel anders dan de andere, maar lekker genoeg. Videosysteem is gewoon een standaard systeem en wat ik wel bijzonder vond is dat je als je weer terugvliegt, ze langs komen voor klein geld wat nog over is. Dat gaat dan naar een goed doel.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Steppie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steppie »

Ik ben nog maar 1 keer geweest, en dat was met Delta. Ik heb totaal geen minpunten op te merken voor deze maatschappij. De service voor en tijdens de vlucht was prima, vriendelijk personeel, goed eten, op tijd drank.... Ik zeg het, geen minpunten.

Binnen een paar weken gaan we met United en in oktober met AA.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

niemand ervaring met AA? :lol: :wink:
Pixie
Amerika-ontdekker

Bericht door Pixie »

Njit, dat begrijp ik ook wel. Het blijven toch maar korte momenten dat je met een vliegmaatschappij te maken hebt 8)
Misschien had ik m'n bijbedoelingen erbij moeten zetten, dit is niet een topic om maatschappijen 'af te zeiken', maar om ervaringen te delen en vergelijken.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Ik heb met 2 verschillende maatschappijen naar Amerika gevlogen:

US airways: Hier had ik goede ervaringen mee, afgelopen zomer ging echter alles mis. Ik miste mijn vlucht en mijn bagage stond nog in Amsterdam. Kan gebeuren natuurlijk, maar je wilt niet wilt niet weten hoeveel uur ik de dagen daarna met customers service heb gebeld om iets te weten te komen over mijn bagage. Er werd steeds iets anders gezegd en een aantal keer werden we zelf 'on hold' gezet zodat ze iets na konden kijken en dan werd er gewoon opgehangen!
Uiteindelijk was mijn bagage er na 4 dagen. Ik heb nog een brief geschreven en daarna een voucher van 100 dollar gehad, maar die zal ik zeker niet gebruiken, het was voor mij echt de laatste keer dat ik met US airways heb gevlogen.

Alitalia: Goede ervaringen, hier hoor ik vaak slechte verhalen over, maar ik heb met de vluchten geen problemen gehad, goede service, lekker eten, was allemaal prima.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Voor mij allemaal hetzelfde, ik heb alleen maar goede ervaringen.
Maar ik houd heel erg van vliegen, ik slaap makkelijk, heb niet veel ruimte nodig..
Ook voor degene die naast me zit is het een genot, want ik kan lekker lang rustig blijven zitten ;)

Waar ik wel slechte ervaringen mee heb is met de douane, maar dat is een onderwerp apart :/

-
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Eric schreef:niemand ervaring met AA? :lol: :wink:
Jawel. 4 keer naar Amerika geweest.
2 X AA : correct, vriendelijk, lekker eten (toch voor in een vliegtuig)
KLM-northwest : correct en vriendelijk, maar een oude DC10
Iberia : niet vriendelijk, weinig beenruitme, matig eten (wel goedkoop)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

michelle1985 schreef:en een aantal keer werden we zelf 'on hold' gezet zodat ze iets na konden kijken en dan werd er gewoon opgehangen!
Dat wil niet altijd zeggen dat ze dat express doen... Het kan ook iemand zijn die er nog maar net werkt (en dan denk ik totaal niet aan m'n eigen ervaringen :oops: :lol: )
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Singapore Airlines is de beste manier van vliegen! Daar kan niks tegenop...

Ben ook met Air France meegeweest, op zich goed maar het blijven Fransen (dus voor je in Parijs in het vliegtuig zit...)

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik ben met diverse maatschappijen naar de US gereisd: United, US Airways, Delta, Continental, KLM/Northwest, British Airways, American Airlines; met de meeste meerdere malen. In het algemeen heb ik met al deze maatschappijen goede ervaringen, maar natuurlijk kan er overal ook wel wat mis gaan (ik spreek helaas ook wat dat betreft uit ruime ervaring). Dat er wat misgaat ligt overigens lang niet altijd aan de airline. Er zijn diverse andere partijen die een rol spelen (verkeersleiding, bagageafhandeling, drukte in het luchtruim, het weer, e.d.) en waar de airline niet of nauwelijks controle over heeft.

Reken de airline af op het comfort en de service in het vliegtuig, de service op de grond (vooral bij het herstellen van probleemsituaties) en natuurlijk de prijs. Alle waar naar z'n geld. Van de genoemde airlines kan ik niet zeggen dat er één uitgesproken goed of slecht is. De ervaring kan overigens van vlucht tot vlucht behoorlijk verschillen.
Life is good in the Tarheel State.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ook al zijn het moment opnames:

British airways: Hele goede maatschapij. De prijzen zijn zeer goed alleen moet je daarvoor wel overstappen in Londen. Eten en bediening zijn ook goed. Voordeel: iedreen heeft zijn eigen tv

KLM: meestal duurder dan BA tenzij er een leuke aanbieding is. Service is goed alleen het eten is minder. Nadeel is dat (de 4 vluchten die ik gehad heb) niet iedereen zijn eigen tv heeft. Ook waren al mijn vier vluchten overboekt wat ik van BA en martinair niet kan zeggen. Gevolg was wel dat ik twee keer op de reserve lijst stond terwijl ik toch ruim 6 maanden van te voren geboekt had.

Martinair: Flut maatschapij. Op mijn vluchten naar LA en Miami was het eten niet goed. Niet je eigen TV en voor de koptelefoon moest zelfs betaald worden :twisted: Verder waren en standaard rondes dat men wat te drinken kreeg. Wilde je meer (ik drink alleen fris in vlieftuigen) dan moest je daarvoor betalen.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Voor mij is United Airlines absoluut favoriet. Ik vind de service erg goed, en ik vind het erg fijn dat het mogelijk is om economy plus stoelen te regelen, als je heel vroeg incheckt. Het is ons tot nu toe op bijna alle vluchten gelukt, en dat levert toch wel 10cm extra beenruimte op, erg fijn, vooral voor mijn man die erg lang is. Verder vind ik het eten van United best redelijk, en je krijgt altijd voldoende drinken. En als je meer drinken wil, kun je gerust vragen, is ons nog nooit geweigerd. En inderdaad is het ook erg fijn dat iedereen een eigen tv-scherm heeft.

KLM vond ik voor de service ook niet verkeerd, maar hier ben je in economy aangewezen op de standaard stoelen met dus heel weinig beenruimte. Daarnaast heb ik tijdens een KLM vlucht nog nooit een eigen tv-scherm gehad, en dat vind ik ook wel erg vervelend.

Martinair is ronduit een flut-maatschappij! Als ik ooit nog eens naar Florida ga, zal ik zeker niet vliegen met Martinair, ondanks de rechtstreekse verbinden. Dan stap ik liever een keer over. De service is waardeloos, het eten ook, en de beenruimte is ook erg klein.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb met alle Amerikaanse maatschappijen vele malen gevlogen en met de meeste West-Europese ook. En er is er niet een, die er voor mij met kop en schouders bovenuit steekt. We hebben een keer een vreselijke ervaring met Delta gehad, maar alle andere keren is die maatschappij weer prima geweest.
Gisteren een heel fijne vlucht met United gehad, vriendelijke bediening, niet al te weinig beenruimte. En wat ik van United leuk vind, is dat je meestal mee kunt luisteren met de cockpit. Ik ben om de een of andere reden toch altijd wat nerveus tijdens het vliegen en dat geeft me wat meer rust.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Dat wil niet altijd zeggen dat ze dat express doen... Het kan ook iemand zijn die er nog maar net werkt (en dan denk ik totaal niet aan m'n eigen ervaringen )
Als dat één keer gebeurt ben ik het met je eens, maar dit is meerdere keren gebeurt.
Verder is het inderdaad waar dat je moet opletten waar je luchtvaartmaatschappijen commentaar op geeft, vooral als het gaat om vertraagde en gemiste vluchten, wat US airways toen prima voor mij heeft opgelost. Er gingen geen vluchten meer die avond dus ik kon de volgende ochtend pas gaan. Nou had ik niet zoveel zin om zonder bagage een nacht in een hotel te blijven, toen vroeg ik of ik naar een andere luchthaven kon vliegen. Ze hebben toen uitgebreid andere mogelijkheden bekeken en me op een andere vlucht geplaatst.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tot nu toe ben ik 9 keer naar Amerika geweest en heb ik met de volgende maatschappijen gevlogen:

3x Martinair (naar LA, tegenwoordig vliegt Martinair niet meer op LA): De service was goed, genoeg drinken. Nadeel was dat je niet je eigen beeldscherm hebt en ik altijd net verkeerd zit om het goed te kunnen zien... :?

2x KLM/Northwest Airlines (naar New York en Boston): Eigenlijk hetzelfde als Martinair, service in orde maar niet bijzonder. Als ik een selectie moest maken uit de maatschappijen waarmee ik naar Amerika ben gevlogen, komt KLM onderaan.

1x US Airways (Vanaf Brussel via Philadelphia naar LA): Niet zo heel bijzonder, ook geen eigen schermpjes. Destijds gekozen omdat vanaf Brussel vliegen in 2001 NLG 300,= goedkoper was dan vanaf Amsterdam. Bovendien ging ik toen met mijn broer en zijn vrouw en zij woonden destijds in Brabant. De rit naar Brussel was voor ons zelfs korter dan naar Amsterdam.

3x United Airlines (via Chicago en Washington, DC naar LA en Seattle): United is en blijft mijn favoriet, daarom vlieg ik er volgende maand ook weer mee. Betaalbare tickets, service is dik in orde (men komt regelmatig langs met drinken of een versnapering) en natuurlijk het eigen tv-schermpje voor je op de vlucht van Amsterdam naar Chicago of Washington, DC. Verder vind ik het, net als Petra, prettig om naar de ATC (Air Traffic Control) te luisteren.

Ook heb ik eens een binnenlandse vlucht van New York naar Providence, RI gemaakt met American Airlines. De vlucht duurde ongeveer een uur en een kwartier en was eigenlijk te kort om een goede beoordeling te kunnen geven. Het was een vliegtuig waar iets meer dan 40 passagiers in konden en de bemanning bestond uit 2 piloten en 1 stewardes. Het arme kind had het nog druk ook... :wink: Nadat ze iedereen voorzien had van een snack, kon ze alweer beginnen met het ophalen van het afval en zetten we de landing alweer in... :D

Ik ben het overigens eens met degenen die het een momentopname noemden. Voor mij geldt dat ook. Ik heb het tot nu toe redelijk goed getroffen en alleen bij mijn allereerste vlucht (in 1982 met Martinair naar LA) last gehad van een flinke vertraging (2,5 uur). Ook ben ik niet zo veeleisend tijdens een vlucht en moet er al heel wat gebeuren willen ze mij "boos" krijgen... :wink: Daar komt bij dat ik het vliegen op zich al geweldig vind. Juist omdat ik niet zo vaak vlieg, kijk ik altijd uit naar de vlucht. Voor mij is het altijd een mooi begin (en einde) van de vakantie. :D

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Petra/VS schreef:En wat ik van United leuk vind, is dat je meestal mee kunt luisteren met de cockpit. Ik ben om de een of andere reden toch altijd wat nerveus tijdens het vliegen en dat geeft me wat meer rust.
"Mayday, mayday" ... meer rust? :lol:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Marcel schreef:
Petra/VS schreef:En wat ik van United leuk vind, is dat je meestal mee kunt luisteren met de cockpit. Ik ben om de een of andere reden toch altijd wat nerveus tijdens het vliegen en dat geeft me wat meer rust.
"Mayday, mayday" ... meer rust? :lol:
''Do YOU know which way to fly???'

Leuk topic voor het Off Topic Forum: 10 dingen die je niet van de piloot wil horen tijdens de vlucht..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik zie dat het wel/niet hebben van een eigen TV-scherm regelmatig wordt meegewogen in de 'beoordeling' van airlines. Echter, de aanwezigheid van zo'n scherm hangt niet alleen daar vanaf, maar ook van het vliegtuigtype. Het zijn vooral de nieuwere kisten zoals de Boeing 777 waarin zulk soort faciliteiten aanwezig zijn. Je kunt dus bijv. niet zonder meer zeggen "UA biedt eigen TV-schermen"; dat is alleen bij sommige UA-vliegtuigen het geval.

Marcel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer