Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
foto's en vingerafdrukken!
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
foto's en vingerafdrukken!
Wat vinden jullie van de verscherpte veiligheidsmaatregelen om nu ook toeristen uit de Westerse landen, waaronder België en Nederland, bij hun binnenkomst in de USA te laten fotograferen en hun vingerafdrukken te nemen?
Voel je je nog toerist bij het binnenkomen van het "land of the free" of eerder misdadiger bij het nemen van foto's en vingerafdrukken?[/url]
Voel je je nog toerist bij het binnenkomen van het "land of the free" of eerder misdadiger bij het nemen van foto's en vingerafdrukken?[/url]
Jij kunt je wel toerist voelen, maar voor de mensen die je de V.S. binnen moeten laten, ben je niet meer dan een persoon waarvan men niet weet wat zijn, of haar, bedoelingen zijn.
Het is een maatregel die genomen wordt met onze veiligheid op het oog. Ik heb er geen moeite mee. De goeden moeten onder de kwaden lijden.
gr. Redneck
Het is een maatregel die genomen wordt met onze veiligheid op het oog. Ik heb er geen moeite mee. De goeden moeten onder de kwaden lijden.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Helemaal mee eens!!! Leuk is anders misschien, maar als ik naar de VS ga, draai ik de knop om en stel mij er op in. Zoals je al zei: voor onze eigen veiligheid.Redneck schreef:Jij kunt je wel toerist voelen, maar voor de mensen die je de V.S. binnen moeten laten, ben je niet meer dan een persoon waarvan men niet weet wat zijn, of haar, bedoelingen zijn.
gr. Redneck
Groetjes hekkie
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Dat is wel zo en ik weet het wel en ach........ ik ga er tenslotte vrijwillig naar toe. Dus ik hobbel braaf mee en wacht netjes (weinig keus tenslotte).
Maar ik voel me zo ongemakkelijk bij zo'n norse griebel die dwars door me heen kijkt en me meteen verdenkt van allerlei zaken.
Nu was dat gevoel in Rusland bij de grens wel 10 X erger (of was dat dan gewoon bang....
???)
Maar ik voel me zo ongemakkelijk bij zo'n norse griebel die dwars door me heen kijkt en me meteen verdenkt van allerlei zaken.
Nu was dat gevoel in Rusland bij de grens wel 10 X erger (of was dat dan gewoon bang....
Ze scannen je paspoort en daarbij komen dan de vingerafdrukken en de foto om beter te kunnen identificeren. Die gegevens van die amerikaanse maatschappij hebben ze helemaal niets aan!Coyote schreef:Persoonlijk heb ik er niets op tegen. Ik vlieg met een Amerikaanse maatschappij. Ze zullen dus al de nodige gegevens van mij hebben...![]()
Roland
En sorry dat ik het zeg, maar ze zijn wel een beetje panisch hier met de paspoort controle, niet dat dat erg is na 9/11, maar toch.......
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als je in Washington DC zou wonen, zou je niet zo spreken, Richard.
De FBI heeft mijn vingerafdrukken trouwens allang en nog veel meer informatie. Ik heb niets te verbergen.
Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als de Europese landen hetzelfde gingen doen.
De FBI heeft mijn vingerafdrukken trouwens allang en nog veel meer informatie. Ik heb niets te verbergen.
Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als de Europese landen hetzelfde gingen doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Anita
Ik vind het allemaal prima. Het is misschien vervelend dat je wat (nog) langer bij de douane moet wachten, maar het is allemaal voor je eigen veiligheid! En daar heb ik best veel voor over hoor!
Weet iemand hoe lang de wachttijden nou eigenlijk zullen zijn bij de douane?
En weet iemand hoe ze, voor wat betreft de foto's en vingerafdrukken, met kinderen omgaan? Wij reizen met ons dochtertje van dan 4 jaar.
Anita
En weet iemand hoe ze, voor wat betreft de foto's en vingerafdrukken, met kinderen omgaan? Wij reizen met ons dochtertje van dan 4 jaar.
Anita
Ik heb ook niets te verbergen, en mijn oproep voor mijn vingerafdrukken zal ook wel zo komen voor de Green card. Ik zou alleen willen dat ze dit bv al in Nederland konden regelen of in ieder geval op een wat snellere manier, zodat je er niet van baalt elke keer dat je de VS binnen komt!Petra/VS schreef:Als je in Washington DC zou wonen, zou je niet zo spreken, Richard.
Ik snap dat jij dichter bij de realiteit zit daar, ik bedoel alleen te zeggen dat je ook TE VER kan gaan, en alles waar TE bij staat is in mijn ogen niet altijd goed, dit kan ook op andere manieren geregeld worden, zonder de toerist daar onnodig mee lastig te vallen op zijn of haar reis/vakantie!
Ik wil geen discussie beginnen over of het nu wel of niet goed is, in mijn ogen is het goed dat ze aan de veiligheid in de VS werken, en soms kan de rest van de wereld daar wat van leren, inclusief ikke!
Just my .02
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Ik weet niet precies hoe lang de wacht tijden gaan worden en wat de leeftijds categorie is waarvan ze de afdrukken en foto's nemen, als je geluk hebt, ben je het enige vliegtuig dat geland is op dat moment, als je pech hebt ben je de 5e bent en achteraan staat dan kan het wel eens een paar uurtjes gaan duren.Anita schreef:Ik vind het allemaal prima. Het is misschien vervelend dat je wat (nog) langer bij de douane moet wachten, maar het is allemaal voor je eigen veiligheid! En daar heb ik best veel voor over hoor!
Anita
Mijn tip
Richard
-
Texas Cowboy
- Amerikafan
Ik ben het helemaal eens met de strenge controles op de vliegvelden. Zoals al eerder gezegd lijden wij (de goeden
) onder de kwaden. Door de aanslagen is het wel duidelijk dat ze niet streng genoeg kunnen zijn. Ik heb liever dat ik 3x te vaak wordt gecontroleerd dan dat ze een terrorist 1x te weinig controleren.
Op het moment dat ik in zo'n eeuwige rij sta te wachten voor de douane met allemaal humeurige medereizigers en doanebeambtes baal ik natuurlijk ook stevig, maar wat is nou dat uurtje (of meer als je pech hebt
) op een hele vakantie? Van een paar uur wachten is nog nooit iemand dood gegaan. Relativeren.......
Gr Haye
Op het moment dat ik in zo'n eeuwige rij sta te wachten voor de douane met allemaal humeurige medereizigers en doanebeambtes baal ik natuurlijk ook stevig, maar wat is nou dat uurtje (of meer als je pech hebt
Gr Haye
Je zal maar net een hartaanval krijgenTexas Cowboy schreef: Van een paar uur wachten is nog nooit iemand dood gegaan.
Ik heb er ook geen problemen mee als ze mijn vingerafdrukken hebben. (nu staat er ook niks in de planning qua reizen richting usa, maar anders had ik er nog geen problemen mee). Doe dan meteen ook maar een DNA-data bank, dat is dan net zo makkelijk.
Now were talking, een prikje in de vinger kan er ook nog wel bij toch! Is misschien wel beter dan vingerafdrukken en een foto!!!!Freekb2 schreef:Doe dan meteen ook maar een DNA-data bank, dat is dan net zo makkelijk.
Richard
Laatst gewijzigd door rperre op 05 apr 2004, 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Al je paspoortgegevens zijn al bekend. Ga maar eens naar deze site
http://www.humnri.com/enter/passport
LOLhekkie schreef:Al je paspoortgegevens zijn al bekend. Ga maar eens naar deze site
het stond al onder entertainment, goeie!
-
Made in Holland
- Amerikafan
Wachtrij voor de doanne.
Vlieg de komende tijd 2 keer naar de VS.
Zijn er klapstoeltjes, welke als handbagage toegestaan zijn???
(Ben ook geen 16 meer)!!!
Leon
Zijn er klapstoeltjes, welke als handbagage toegestaan zijn???
(Ben ook geen 16 meer)!!!
Leon
-
Hydrotherion
- Amerikafan
rperre zegt
De nieuwe maatregelen zouden volgens de verantwoordelijken normaal gezien ongeveer 23 seconden duren.
digitaal zegt:
Ze gaan het doen maar wel pas vanaf 30 september 2004 om de andere landen en hun burgers te tijdig te verwittigen/afschrikken.
weet niet precies hoe lang de wacht tijden gaan worden en wat de leeftijds categorie is waarvan ze de afdrukken en foto's nemen, als je geluk hebt, ben je het enige vliegtuig dat geland is op dat moment, als je pech hebt ben je de 5e bent en achteraan staat dan kan het wel eens een paar uurtjes gaan duren.
De nieuwe maatregelen zouden volgens de verantwoordelijken normaal gezien ongeveer 23 seconden duren.
digitaal zegt:
Maarre, is deze regel al ingevoerd, of zijn ze van plan om dat te gaan doen?
Evelien
Ze gaan het doen maar wel pas vanaf 30 september 2004 om de andere landen en hun burgers te tijdig te verwittigen/afschrikken.