Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pas voor Nationale Parken
Pas voor Nationale Parken
Hello,
Nogmaals een vraagje van ons... .
Kan je best een pas kopen om de nationale parken te bezoeken of de ingang telkens ter plaatse betalen?
Wij bezoeken volgende parken:
Grand Canyon
Monument Valley
Canyonlands-Arches
Zion
Bryce
Alvast bedankt voor enige uitleg hieromtrent.
Mvg,
Gert&Kelly
Kan je best een pas kopen om de nationale parken te bezoeken of de ingang telkens ter plaatse betalen?
Grand Canyon
Monument Valley
Canyonlands-Arches
Zion
Bryce
Mvg,
Gert&Kelly
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Pas voor Nationale Parken
Gert en Kelly,Gert schreef:Hello,
Grand Canyon
Monument Valley
Canyonlands-Arches
Zion
Bryce
Mvg,
Gert&Kelly
hier de prijzen voor toegang tot de parken:
Grand Canyon NP - $25,-
Canyonlands NP - $10,-
Arches NP - $10,-
Zion NP - $25,-
Bryce NP - $25,-
Momument Valley is een ander verhaal. Monument Valley is een Navajo Nation Tribal Park, dat betekent dat het behoort tot het grondgebied dat wordt beheerd door de Navajo Indianen. Met een NPS Annual Pass heb je hier dus geen toegang.
Als ik me goed herinner was de toegangsprijs vorig jaar zoiets van $5 of $6.
Als je de NP's bij elkaar optelt kom je op een totaal van $95,-. Een NPS Annual Pass, "America the Beautiful" kost $80,- dus hier ben je in principe al iets gunstiger. Wanneer je dan nog wat andere NP's in je route opneemt verdien je er eigenlijk alleen maar mee.
Trouwens hier NPs map kun je de staat aanklikken en dan zie per staat de NP's en kun je voor meer informatie op het park klikken. Je komt dan direct op de website van het park dat je wilt hebben.
Hier vindt je ook altijd een Quicklink naar de fee's.
Succes er mee
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Thx Theo, dit antwoord is héél erg duidelijk!!
Zo'n America The Beautiful is dit online aan te schaffen of eerder in het eerste park waar we terecht komen?
Thx again.
Gert & Kelly
Zo'n America The Beautiful is dit online aan te schaffen of eerder in het eerste park waar we terecht komen?
Thx again.
Gert & Kelly
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Goedkoopste en makkelijkste manier is om de pas aan te schaffen bij de entree van het eerste nationale park, monument of ander terrein dat je aandoet, dat door de National Park Service (NPS) wordt beheerd.
Zorg voor cash geld. Bij de entrees van de parken heeft men niet altijd een pin/creditcardautomaat.
Zie ook:
https://pwrcms.nps.gov/pwr/fees_passes.htm
http://store.usgs.gov/pass/
http://store.usgs.gov/pass/general.html
Zorg voor cash geld. Bij de entrees van de parken heeft men niet altijd een pin/creditcardautomaat.
Zie ook:
https://pwrcms.nps.gov/pwr/fees_passes.htm
http://store.usgs.gov/pass/
http://store.usgs.gov/pass/general.html
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
IK had het antwoord van Marco niet gezien, maar toch:
Je kunt de pas ook op internet bestellen, maar de kosten om de pas te laten versturen naar Europa zijn eigenlijk veel te hoog. Je kunt het beste bij het eerste park wat je bezoekt zo'n Annual Pass aanschaffen. Dit is geen probleem en is snel
gedaan.
Trouwens bij de meeste grote parken heb je ook nog aparte rijen waar je met deze pas naar binnen kunt. Dat scheelt dan
ook nog wat wachttijd als het druk is.
Groet Theo
Je kunt de pas ook op internet bestellen, maar de kosten om de pas te laten versturen naar Europa zijn eigenlijk veel te hoog. Je kunt het beste bij het eerste park wat je bezoekt zo'n Annual Pass aanschaffen. Dit is geen probleem en is snel
gedaan.
Trouwens bij de meeste grote parken heb je ook nog aparte rijen waar je met deze pas naar binnen kunt. Dat scheelt dan
ook nog wat wachttijd als het druk is.
Groet Theo
Groetjes Theo.

Wat is er gebeurd met de NP Pas van $ 50 ??
Want dat is het bedrag wat wij betaalden in 2006.
Is die pas sindsdien met 30 dollar omhoog gegaan?
16x USA / 30 staten
- markro
- Moderator
- Contacteer:
De toegangspas is inderdaad van naam en prijs veranderd.Liz schreef:Heb ik iets gemist?
Hij heet nu "America the Beautiful - the National Parks and Federal Recreational Lands Pass" en kost sinds januari $ 80,=.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
januari 2007 dus.markro schreef:De toegangspas is inderdaad van naam en prijs veranderd.Liz schreef:Heb ik iets gemist?
Hij heet nu "America the Beautiful - the National Parks and Federal Recreational Lands Pass" en kost sinds januari $ 80,=.
Vorig jaar hadden we speciaal in december nog een pas voor $50 gekocht (was toen ook thread voor op het forum), aangezien hij toen nog 12 maanden geldig was vanaf 1ste gebruik. Dus we hebben toen nog $30 kunnen uitsparen (onder het motto van "veel kleintjes maken een groot").
Nu is hij ook nog maar tijdens het kalenderjaar geldig. Dus de pas van 2008 kan je maar tot 31 dec gebruiken, ook al heb je hem pas begin december aangekocht.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Meen je dat?Nu is hij ook nog maar tijdens het kalenderjaar geldig. Dus de pas van 2008 kan je maar tot 31 dec gebruiken, ook al heb je hem pas begin december aangekocht.
Wij hebben vorig jaar in oktober (2007 dus) nog een American The Beautiful Pas aangeschaft met het idee dat we die voor de komende vakantie ook nog konden gebruiken. Zou mooi zonde zijn, dan zouden we dus 80 dollar betaald hebben voor twee parken (Shenendoah en Great Falls).
Ik geloof toch dat het anders is:
Ik geloof dat ik me geen zorgen hoef te maken over de geldigheid van onze pas tot oktober 2008 ....Bron: Nationale Parken-website
America the Beautiful – National Parks and Federal Recreational Lands Pass – Annual Pass
This pass is available to the general public and provides access to, and use of, Federal recreation sites that charge an Entrance or Standard Amenity Fee for a year, beginning from the date of sale. The pass admits the pass holder/s and passengers in a non-commercial vehicle at per vehicle fee areas and pass holder + 3 adults, not to exceed 4 adults, at per person fee areas. (children under 16 are admitted free)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
No Way !!! De pas is een volledig jaar geldig !Chi Sin X schreef:
Nu is hij ook nog maar tijdens het kalenderjaar geldig. Dus de pas van 2008 kan je maar tot 31 dec gebruiken, ook al heb je hem pas begin december aangekocht.
Als je hem koopt, wordt er een gaatje gemaakt op de maand waarin je hem kocht. Vanaf dan is deze een jaar geldig!
De pas is , volgens mij, sinds de vernieuwing ook nog voor andere toegangen te gebruiken, die afhangen van de national park service. Maar weet niet juist hoe het in elkaar zit.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Daarover kan je op deze website meer lezen.Veusy schreef:No Way !!! De pas is een volledig jaar geldig !Chi Sin X schreef:
Als je hem koopt, wordt er een gaatje gemaakt op de maand waarin je hem kocht. Vanaf dan is deze een jaar geldig!
De pas is , volgens mij, sinds de vernieuwing ook nog voor andere toegangen te gebruiken, die afhangen van de national park service. Maar weet niet juist hoe het in elkaar zit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat kan ik beamen, ik heb die van mij vorig jaar gekocht en heb hem dit kalenderjaar al meermalen gebruikt.Veusy schreef:No Way !!! De pas is een volledig jaar geldig !Chi Sin X schreef:
Klopt en hij is nu ook geldig bij andere natuurgebieden of attracties niet per se van de National Park Service:De pas is , volgens mij, sinds de vernieuwing ook nog voor andere toegangen te gebruiken, die afhangen van de national park service. Maar weet niet juist hoe het in elkaar zit.
Hans
The Forest Service, National Park Service, Fish and Wildlife Service, Bureau of Land Management, and Bureau of Reclamation honor the Annual Pass at sites where Entrance or Standard Amenity Fees are charged.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6

Ik had daarover vorig jaar serieus ruzie gehad met een ranger die aan de inkom stond. Ik had toen nog die oude pas en zij dacht die niet meer geldig was, maar ze zei dan dat ze in de war was met die nieuwe passen, die maar tot 31 dec geldig zouden zijn. Maar ze zal wel mis geweest zijn

- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Met welke kleur pen moeten de kaartjes eigenlijk worden ondertekend?
Weet iemand dit?
Weet iemand dit?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die van ons is gewoon met blauwe balpen ondertekend volgens mij ... Denk niet dat daar speciale eisen aan gesteld worden.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik teken gewoon met de pen die ze me op dat moment in de hand duwen aan het loket.José schreef:Met welke kleur pen moeten de kaartjes eigenlijk worden ondertekend?
Weet iemand dit?
Hans
-
- Amerika-ontdekker
Even een vraag van mijn kant. Is die pas per auto of per persoon?
De pas is per auto.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Each pass - Annual, Senior, Access, and Volunteer - admits pass owner/s and passengers in a non-commercial vehicle at per-vehicle fee areas; and pass owner + 3 adults, not to exceed 4 adults, where per-person fees are charged. (Children under 16 are always admitted free).Marco Tiel schreef:Even een vraag van mijn kant. Is die pas per auto of per persoon?
-
- Amerika-ontdekker
Kijk!!!! En daar houden we nou van. Kort maar duidelijk!! 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1548 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties