Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Videocamera
Videocamera
Waarschijnlijk is dit onderwerp al eens besproken, maar ik kan het zo snel niet op het forum vinden.
Maar als ik naar de bekende weg vraag kan iemand mij misschien de weg wijzen (link draadje)......
Ik zou graag tijdens mijn vakantie in de US een videocamera willen kopen. Kan ik die in NL dan ook gebruiken en waar moet ik op letten!!! Ik ben een leek wat elektronica betreft. Dus geen idee waar een beetje goede camera aan dient te voldoen (megapixel, zoom etc.).
Maar als ik naar de bekende weg vraag kan iemand mij misschien de weg wijzen (link draadje)......
Ik zou graag tijdens mijn vakantie in de US een videocamera willen kopen. Kan ik die in NL dan ook gebruiken en waar moet ik op letten!!! Ik ben een leek wat elektronica betreft. Dus geen idee waar een beetje goede camera aan dient te voldoen (megapixel, zoom etc.).
Re: Videocamera
Electronica die je in de VS koopt kan je meestal wel in NL gebruiken, alleen zal je een oplossing moeten vinden voor het stekkertje. Ook is het van belang om uit te vinden of de videocamera ook werkt op ons voltage. In de VS is het voltage namelijk 110 en hier 230. Als er op het apparaat staat dat het 110-240 aan kan, zit je goed.
Over het stekkertje: dit kan je oplossen door een reisstekker er tussen te doen, óf door in Nederland te kijken of je een adapter kan krijgen (meer kans bij een groot internationaal merk natuurlijk).
Waar je wel even rekening mee moet houden is dat je maar maximaal 175 euro mag invoeren. Hierover kan je meer vinden in dit topic: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=14947
Over het stekkertje: dit kan je oplossen door een reisstekker er tussen te doen, óf door in Nederland te kijken of je een adapter kan krijgen (meer kans bij een groot internationaal merk natuurlijk).
Waar je wel even rekening mee moet houden is dat je maar maximaal 175 euro mag invoeren. Hierover kan je meer vinden in dit topic: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=14947
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Volgens mij gebruikt het ene land toch PAL en het andere NTSC of is dat niet van invloed hier?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat was "vroeger" van belang, en het hangt er van af wat je van plan bent.
A. Filmen en weergeven op je TV, dan PAL vereist.
B. Filmen in dv formaat en (via de comp) bewerken/branden op DVD, dan bij het branden opgeven dat je Pal wilt.
Ook combinatie's zijn mogelijk afhankelijk van de camara, maar de moderne D(igital) V(ideo) camera's kunnen meestal alles
A. Filmen en weergeven op je TV, dan PAL vereist.
B. Filmen in dv formaat en (via de comp) bewerken/branden op DVD, dan bij het branden opgeven dat je Pal wilt.
Ook combinatie's zijn mogelijk afhankelijk van de camara, maar de moderne D(igital) V(ideo) camera's kunnen meestal alles
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
daarnaast hebben veel moderne tv's en dvd spelers de mogelijkheid om het andere formaat aan te kunnen. Waar je bv vroeger bij een DVD uit de VS naar regio én beeldformaat moest kijken, kunnen veel moderne spelers het beeldformaat converten. Hoe dit precies zit met video camera's weet ik niet..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik zou er een in ned kopen ivm pal en ntsc
Ik niet, heb een paar jaar geleden ook al een camera meegenomen, en er is overal wel een oplossing voor te vinden. De dollar staat nu zooooo gunstig dat je het gewoon niet kunt laten liggen. Heb ook zitten kijken naar een Full HD videocamera. kost hier zo'n 1.000,- euro, koop ik 'm in Amerika, ben ik 'slechts' 640,- kwijt!ned in MO schreef:ik zou er een in ned kopen ivm pal en ntsc
Loop al vanaf de boeking te verzinnen om een camcorder aan te schaffen en nu weet ik et.
Wij gaan de eerste dag langs Fry´s in vegas en zoeken een leuke uit.
Al denk ik wel dat de type nummers ander zijn dan in europa.
ook zijn we niet echt ongerust bij terugkomst, de doos enzo gaat de koffer in en de camcorder zit in de bijbehorende tas.
Net een echte toerist dus :dance:
Wij gaan de eerste dag langs Fry´s in vegas en zoeken een leuke uit.
Al denk ik wel dat de type nummers ander zijn dan in europa.
ook zijn we niet echt ongerust bij terugkomst, de doos enzo gaat de koffer in en de camcorder zit in de bijbehorende tas.
Net een echte toerist dus :dance: