Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ruimte in een Midsize SUV
-
deStrijkers
- Amerika-ontdekker
Ruimte in een Midsize SUV
hallo allemaal,
we vragen ons af of we met 4 personen en 4 harde koffers gaan passen in een te huren midsize SUV. we willen hiermee bijna 3 weken rondtouren. tot nu toe kom ik bij Alamo incl. het super-inklusiv-plus-pakket +navi via usa-reisen.de op het laagste tarief.
graag tips
bvd
gr. anita
we vragen ons af of we met 4 personen en 4 harde koffers gaan passen in een te huren midsize SUV. we willen hiermee bijna 3 weken rondtouren. tot nu toe kom ik bij Alamo incl. het super-inklusiv-plus-pakket +navi via usa-reisen.de op het laagste tarief.
graag tips
bvd
gr. anita
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Ruimte in een Midsize SUV
Niet dus. Met rugzakken / zachte tassen kan je nog wat proppen, maar met harde koffers houdt het snel op. Gaat het over 4 volwassenen of zijn er 2 kinderen bij?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij waren met twee volwassenen en twee kinderen en vonden onze fullsize suv toch wel nodig.
Tenslotte rijd je er drie weken mee rond .
Carine
Tenslotte rijd je er drie weken mee rond .
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
-
deStrijkers
- Amerika-ontdekker
wel 2 kids maar van 16 en 13 en nogal lang.
welk type auto's kun je dan verwachten in midsize en wat is jouw tip?
welk type auto's kun je dan verwachten in midsize en wat is jouw tip?
- californian girl
- Amerikafan
2 volwassenen en 2 teens met 4 harde koffers en wat je nog eventueel onderweg opduikt
zou ik zeker voor een full-size SUV gaan... Als je drie weken on the road gaat moet je toch een beetje comfort en ruimte in je auto hebben vind ik persoonlijk.
2010: NYC December http://nycdec2010.blogspot.com/
2010: Java/Bali http://jaba2010.blogspot.com
2010: NYC http://2010bigapple.blogspot.com/
2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/
2010: Java/Bali http://jaba2010.blogspot.com
2010: NYC http://2010bigapple.blogspot.com/
2009: Florida http://2009amerika.blogspot.com/
-
wendyjol
- Amerikakenner
Hoi Anita,
Hou er rekening mee dat je ter plekke ook nog een grote koelbox aan gaat schaffen. Heerlijk om drankjes en eten voor onderweg koud te houden. Ook daar moet je ruimte voor houden.
Wij twijfelen nog welke auto te boeken. We willen eigenlijk het liefst met een Chevrolet Trailblazer gaan rijden. De Equinox lijkt ons te klein met z'n vieren.
Weekendtassen is beter dan hardschalen koffers. Je kunt er lekker mee proppen achter in de auto!!
Hou er rekening mee dat je ter plekke ook nog een grote koelbox aan gaat schaffen. Heerlijk om drankjes en eten voor onderweg koud te houden. Ook daar moet je ruimte voor houden.
Wij twijfelen nog welke auto te boeken. We willen eigenlijk het liefst met een Chevrolet Trailblazer gaan rijden. De Equinox lijkt ons te klein met z'n vieren.
Weekendtassen is beter dan hardschalen koffers. Je kunt er lekker mee proppen achter in de auto!!
Wij hebben ook nog niet gereserveerd. Maar een midsize SUV wordt het iig niet. Vorig jaar hadden we een midsize SUV in PHX gehuurd. Doordat ik me vergist had, had ik een reservering gemaakt vooor de dag na aankomst (midsize SUV), toen ik daar achterkwam kon de bestaande reservering niet 1 dag verlengd worden. En moest dus voor de 1e dag apart een auto huren. Met gevolg dat we deze na 1 dag weer moesten inleveren, om een andere op te halen.
Achteraf maar goed, want we reden op de 1e avond weg met een Toyota RAV, (=midsize SUV) wij vonden 'm te klein, de volgende dag kregen we (na veel gezeur) een GMC Acadia mee. Deze was super!
Vervolgens kregen we 3 wkn later in Orlando, waar we ook een midsize SUV gehuurd hadden een Buick Torrent mee. Omdat we deze alleen maar gebruikten om wat in Orlando rond te rijden was deze perfect.
Maar voor een rondreis met z'n 4-en (waarvan 2 tieners) zou ik beslist een maat groter nemen.
Achteraf maar goed, want we reden op de 1e avond weg met een Toyota RAV, (=midsize SUV) wij vonden 'm te klein, de volgende dag kregen we (na veel gezeur) een GMC Acadia mee. Deze was super!
Vervolgens kregen we 3 wkn later in Orlando, waar we ook een midsize SUV gehuurd hadden een Buick Torrent mee. Omdat we deze alleen maar gebruikten om wat in Orlando rond te rijden was deze perfect.
Maar voor een rondreis met z'n 4-en (waarvan 2 tieners) zou ik beslist een maat groter nemen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen juni zijn wij met mijn ouders 3 weken door het noordoosten getrokken, en we hadden een fullsize SUV gehuurd. We hadden zelf al een keer een midsize SUV gehad voor ons tweetjes, en toen was al duidelijk dat dat voor 4 personen bij lange na niet voldoende zou zijn.
In een fullsize SUV heb je wel voldoende ruimte voor 4 (hardschalen) koffers. Wij hadden 3 hardschalen koffers, een grote duffelbag, een hangkledingzaktasding
, plus nog eens drie stuks handbagage, en er was overal ruimte voor mét behoud van enig zicht in je achteruitkijkspiegel.
Zie hier:

Ga dus zeker voor een fullsize SUV!
Dennis
In een fullsize SUV heb je wel voldoende ruimte voor 4 (hardschalen) koffers. Wij hadden 3 hardschalen koffers, een grote duffelbag, een hangkledingzaktasding
Zie hier:

Ga dus zeker voor een fullsize SUV!
Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
Dries Molemans
- Amerikafan
- Contacteer:
Oei, wij hebben de Equinox gereserveerd voor 3 weken met z'n 4'en... is die echt te klein..?

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou geen Equinox nemen met zijn vier. Wij hadden vorige keer een standaard SUV (een Nissan X-Terra) met zijn vieren en vonden het al een heel gepuzzel elke dag om alles weer goed achterin te krijgen. Je wilt toch ook je koelbox op een goede bereikbare plek zetten. Als je daar elke keer eerst een paar tassen af moet halen is dat erg lastig. Ik zou zo ook min mogelijk harde koffers meenemen, dat is erg lastig.
De Nissan X-Terra

De Nissan X-Terra

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mwoah, ik vind dat nog wel meevallen, eigenlijk. Zoals je op mijn fotootje kunt zien kun je de koffers mooi plat naast en op elkaar leggen (mits je auto die ruimte biedt, natuurlijk).vana schreef:Ik zou zo ook min mogelijk harde koffers meenemen, dat is erg lastig.
In dat geval vind ik persoonlijk een hardschalen koffer nog altijd fijner dan een tas - er kreuken dingen toch wat minder snel in...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dennis, ik zie dat de bagage heel hoog opgestapelt ligt(is dit echt een full-size SUV?, ik vind het zo klein lijken), zit er dan wel een rek of een andere afscherming tussen de bagage en de passagiersruimte?, als dat niet het geval is, dan lijkt me dit niet erg veilig, ik heb één keer een behoorlijk zwaar auto-ongeluk meegemaakt, en je wilt niet weten wat er voor een projectielen van de hoedenplank door de auto vlogen, een koffer van +/- 20 kilo wordt bij een zwaar ongeval op deze manier dodelijk.
Harry
Harry
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergis je niet in de maat van de koffers - het zijn geen kleintjes. De vloer was ook iets hoger, met nog een afgedekte ruimte waar je niets aan hebt maar waardoor het allemaal kleiner lijkt, en het dak was erg hoog (wat je niet goed ziet). De koffers lagen tegen de achterbank aan en konden dus geen kant op - het zat allemaal goed vastgezet (ik had ook geen zin in een koffer in mijn nek). De bovenkant van de koffers was parallel aan de bovenkant van de achterbank. Aan de zijkant hadden we nog de hangzak half erop liggen, en half naast de koffers hangen.
Overigens was er voor de koffers nog ruimte voor schoenen, zoals je ziet. Dat het hoog op ligt gestapeld komt door mijn ouders die maar spullen bleven kopen
er zijn tijdens de reis nog twee kleine tassen bijgekocht (één ervan zie je vooraan liggen).
Geloof me: het ziet er misschien niet groot uit, maar dat was het wel degelijk!
Overigens was er voor de koffers nog ruimte voor schoenen, zoals je ziet. Dat het hoog op ligt gestapeld komt door mijn ouders die maar spullen bleven kopen
Geloof me: het ziet er misschien niet groot uit, maar dat was het wel degelijk!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
deStrijkers
- Amerika-ontdekker
Dennis, wat is het voor een type auto op jouw foto?
Vana, beviel die Nissan van de foto nu wel of niet? Ik ben inderdaad toch van de harde koffers al was het alleen al voor alle te maken vluchten..
Vana, beviel die Nissan van de foto nu wel of niet? Ik ben inderdaad toch van de harde koffers al was het alleen al voor alle te maken vluchten..
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De Nissan X Terra beviel als auto pima. Wij vonden de bagageruimte met 3 zachte grote tassen en een koelbox en een tas schoenen ruim voldoende.
Maar toen we een extra koffer gekocht hadden voor al onze inkopen bij de outlet werd het een stuk krapper.
Het was elke dag puzzelen om het weer een beetje goed in de auto te krijgen zodat je overal goed bij kon.
Ik denk dat er in de Equinox nog minder ruimte is want dat is een midsize SUV en de Nissan valt onder de categorie Standard SUV.
Marjon
Maar toen we een extra koffer gekocht hadden voor al onze inkopen bij de outlet werd het een stuk krapper.
Het was elke dag puzzelen om het weer een beetje goed in de auto te krijgen zodat je overal goed bij kon.
Ik denk dat er in de Equinox nog minder ruimte is want dat is een midsize SUV en de Nissan valt onder de categorie Standard SUV.
Marjon
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was een Jeep Commander...deStrijkers schreef:Dennis, wat is het voor een type auto op jouw foto?
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is full size (sorry voor de rotzooi)

-
deStrijkers
- Amerika-ontdekker
eautohuur
hallo,
ik heb een prijsopgave gehad van e-autohuur en vraag me nu af bij welk verhuurbedrijf het is? is zit het daar wel goed, wat zijn de ervaringen, het gaat ons om een fullsize SUV.
thanxs
anita
ik heb een prijsopgave gehad van e-autohuur en vraag me nu af bij welk verhuurbedrijf het is? is zit het daar wel goed, wat zijn de ervaringen, het gaat ons om een fullsize SUV.
thanxs
anita
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, schaam je!ned in MO schreef:(sorry voor de rotzooi)
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog