Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Texas en New Mexico
Route Texas en New Mexico
Wij gaan van 29-8 t/m 20-9 door Texas en New Mexico toeren.
We willen een auto huren bij sunny cars, daar kost een mid size all incl en fuel en glas/banden en bodem verzekering
euro 588.
Ik heb gelezen op het forum dat usareisen goedkoper is, maar mijn duits is zo slecht, dat ik dat niet aandurf.
Onze route planning is de volgende:
DAG 1: Fort Worth
DAG 2: Fort Worth (Stockyards)
DAG 3: Fort Worth (Downtown)
DAG 4: Oklahoma City (national memorial)
DAG 5: Amarillo (route 66)
DAG 6: Amarillo (Palo Duro Canyon)
DAG 7: Albuquerque (Route 66)
DAG 8: Las Cruses (Ghost towns Hilsboro en Lake Valley) (Hotel BW Mission inn?)
DAG 9: Las Cruses (White Sands en Old mesilla)
DAG 10: Kerrville ?
DAG 11: Harlingen (Hotel country inn?)
DAG 12: Harlingen (South Padre Island)
DAG 13: Port Aransas
DAG 14: Port Aransas
DAG 15: New Braunfels (Hotel Comfort Suites?)
DAG 16: New Braunfels (San Antonio)
DAG 17: New Braunfels (Austin)
DAG 18: New Braunfels (Frederiksburg)
DAG 19: Dallas
DAG 20: Dallas (6th floor museum en down town)
DAG 21: Dallas (Grapevine mills mall)
Graag tips en reacties
We willen een auto huren bij sunny cars, daar kost een mid size all incl en fuel en glas/banden en bodem verzekering
euro 588.
Ik heb gelezen op het forum dat usareisen goedkoper is, maar mijn duits is zo slecht, dat ik dat niet aandurf.
Onze route planning is de volgende:
DAG 1: Fort Worth
DAG 2: Fort Worth (Stockyards)
DAG 3: Fort Worth (Downtown)
DAG 4: Oklahoma City (national memorial)
DAG 5: Amarillo (route 66)
DAG 6: Amarillo (Palo Duro Canyon)
DAG 7: Albuquerque (Route 66)
DAG 8: Las Cruses (Ghost towns Hilsboro en Lake Valley) (Hotel BW Mission inn?)
DAG 9: Las Cruses (White Sands en Old mesilla)
DAG 10: Kerrville ?
DAG 11: Harlingen (Hotel country inn?)
DAG 12: Harlingen (South Padre Island)
DAG 13: Port Aransas
DAG 14: Port Aransas
DAG 15: New Braunfels (Hotel Comfort Suites?)
DAG 16: New Braunfels (San Antonio)
DAG 17: New Braunfels (Austin)
DAG 18: New Braunfels (Frederiksburg)
DAG 19: Dallas
DAG 20: Dallas (6th floor museum en down town)
DAG 21: Dallas (Grapevine mills mall)
Graag tips en reacties
Re: Route Texas en New Mexico
In Palo Duro zou je het Texas Musical Festival kunnen bijwonen alhoewel, voor zover ik weet, dit maar tot eind augustus is.
Je zou ook kunnen logeren in Canyon. Een paar goede hotels zoals Best Western en Holiday inn en vlakbij Palo Duro.
Een hele dag Palo Duro is goed te doen, zeker als je gaat wandelen. Bekijk in Amarillo ook even Cadillac Ranch (ten westen langs I40) en wip even binnen in The Big Texan, het gele restaurant aan de noordzijde van I40 in Amarillo. Als je een 72 ounce steak op kan (met toebehoren!!) eet je hier gratis. Onderweg naar ABQ zou je even Blue Hole in Santa Rosa kunnen bezoeken en vlak over de grens Tx/NM is een prima visitor center waar ze je alles kunnen vertellen over NM en waar je ook de nodige kortingcoupons kunt krijgen.
Van ABQ naar Las Cruces. Dan naar White Sands. Je zou ook White Sands kunnen bezoeken onderweg naar Alamogordo en Carlsbad. De Carlbad Caverns mag je echt niet overslaan en ik zie ze in je route niet vermeld staan.
Van Carlsbad naar Harlingen is ver weg. Meer dan een dag rijden en de omgeving van Harlingen is niet erg mooi om het maar vriendelijk te zeggen. Druk verkeer en veel wegen. SPI is een langgerekt strand met veel hoogbouw er langs. Wel de beste stranden van Texas. Je zou kunnen overwegen van Carlsbad eerst naar Hill Country/Austin/San Antonio te gaan en dan naar Port Aransas voor een strandverblijf, en daarna via Houston terug naar Dallas.
Yeehaw
Je zou ook kunnen logeren in Canyon. Een paar goede hotels zoals Best Western en Holiday inn en vlakbij Palo Duro.
Een hele dag Palo Duro is goed te doen, zeker als je gaat wandelen. Bekijk in Amarillo ook even Cadillac Ranch (ten westen langs I40) en wip even binnen in The Big Texan, het gele restaurant aan de noordzijde van I40 in Amarillo. Als je een 72 ounce steak op kan (met toebehoren!!) eet je hier gratis. Onderweg naar ABQ zou je even Blue Hole in Santa Rosa kunnen bezoeken en vlak over de grens Tx/NM is een prima visitor center waar ze je alles kunnen vertellen over NM en waar je ook de nodige kortingcoupons kunt krijgen.
Van ABQ naar Las Cruces. Dan naar White Sands. Je zou ook White Sands kunnen bezoeken onderweg naar Alamogordo en Carlsbad. De Carlbad Caverns mag je echt niet overslaan en ik zie ze in je route niet vermeld staan.
Van Carlsbad naar Harlingen is ver weg. Meer dan een dag rijden en de omgeving van Harlingen is niet erg mooi om het maar vriendelijk te zeggen. Druk verkeer en veel wegen. SPI is een langgerekt strand met veel hoogbouw er langs. Wel de beste stranden van Texas. Je zou kunnen overwegen van Carlsbad eerst naar Hill Country/Austin/San Antonio te gaan en dan naar Port Aransas voor een strandverblijf, en daarna via Houston terug naar Dallas.
Yeehaw
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Op zich navigeert de site van USAReisen.de heel eenvoudig waar je echt niet elk woord duits voor hoeft te kennen. Ik heb even voor je gekeken voor jouw periode bij USAReisen.de (29-8 t/m 20-9 via Dallas Forth Worth, 22 dagen). De prijzen zijn niet echt goedkoper.bea schreef:We willen een auto huren bij sunny cars, daar kost een mid size all incl en fuel en glas/banden en bodem verzekering
euro 588.
Alamo: EUR 592,41
Dollar: EUR 584,22
National: EUR 631,54
Avis: EUR 637
Hertz: geen prijsopgave.
Ik ben hierbij uitgegaan van een Midsize, 4-deurs en het meest complete verzekeringspakket en 2 bestuurders.
Zoals je ziet zijn de prijzen niet echt goedkoper. Klopt het aantal huurdagen wel waar ik rekening mee heb gehouden, nl. 22 dagen?
Als dat bijv. 21 dagen moet worden wordt het wel goedkoper.
Roland
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Mooie route!
Ik vraag me alleen af of het handig is om in New Braunfels te blijven en dan de andere plaatsten te bezoeken. Je moet dan wel erg veel heen en weer rijden. Fredericksburg ligt bijvoorbeeld nog een aardig eind van New Braunfels vandaan. De omgeving is overigens wel prachtig (Hill Country).
San Antonio is een hele leuke stad, 's avonds is het erg gezellig langs de riverwalk. Maar als je dan nog terug moet in het donker naar NB, lijkt mij niet fijn.
Probeer in NB een optreden mee te pakken in de Gruene Hall, het plaatsje Gruene ligt vlakbij. En dan ook een hapje eten bij de Gristmill!
Wij hebben in Las Cruces in de BW Mission inn geslapen, prima hotel. Leuk ingerichte kamers, net even anders dan de standaard. Restaurant wat erbij zit is ook goed.
Misschien heb je ook nog iets aan ons verslag van 2005.
Ik vraag me alleen af of het handig is om in New Braunfels te blijven en dan de andere plaatsten te bezoeken. Je moet dan wel erg veel heen en weer rijden. Fredericksburg ligt bijvoorbeeld nog een aardig eind van New Braunfels vandaan. De omgeving is overigens wel prachtig (Hill Country).
San Antonio is een hele leuke stad, 's avonds is het erg gezellig langs de riverwalk. Maar als je dan nog terug moet in het donker naar NB, lijkt mij niet fijn.
Probeer in NB een optreden mee te pakken in de Gruene Hall, het plaatsje Gruene ligt vlakbij. En dan ook een hapje eten bij de Gristmill!
Wij hebben in Las Cruces in de BW Mission inn geslapen, prima hotel. Leuk ingerichte kamers, net even anders dan de standaard. Restaurant wat erbij zit is ook goed.
Misschien heb je ook nog iets aan ons verslag van 2005.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Ik kan ook geen Duits maar per mail én aan de telefoon kunnen ze perfect Engels en kan je zo vragen wat je wil weten.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was ook mijn eerste reactie: New Braunfels ligt nu niet echt ideaal, wat dat betreft - d.w.z. er zijn betere uitvalsbases te vinden.Kokopelli schreef:Ik vraag me alleen af of het handig is om in New Braunfels te blijven en dan de andere plaatsten te bezoeken. Je moet dan wel erg veel heen en weer rijden. Fredericksburg ligt bijvoorbeeld nog een aardig eind van New Braunfels vandaan.
Wellicht dat je ook nog wat info kunt halen uit dit topic, waar heel veel tips over San Antonio en omgeving te vinden zijn: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... an+antonio
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik vind Fort Worth een leuke plaats, maar om er nou 3 dagen voor uit te trekken
Wij hadden het toen in een middagje wel gezien! Ik zou die dagen liever voor San Antonio en/of Austin gebruiken, daar is veel meer te zien en te doen.
En bij Dallas is de Southfork Ranch leuk om te bezoeken (als je de tv-serie "Dallas" kent!).

En bij Dallas is de Southfork Ranch leuk om te bezoeken (als je de tv-serie "Dallas" kent!).
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die 3 dgn Ft. Worth waren me nog niet eens opgevallen, maar inderdaad, je kunt die tijd beter besteden in de Hill Country...Pete99 schreef:Ik vind Fort Worth een leuke plaats, maar om er nou 3 dagen voor uit te trekkenWij hadden het toen in een middagje wel gezien! Ik zou die dagen liever voor San Antonio en/of Austin gebruiken, daar is veel meer te zien en te doen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Bedankt voor alle feedback, even een paar reacties daarop.
We komen de eerste dag eind van de middag in fort worth aan, dus het zijn maar 2 dagen,en daar het labor Day
weekend is, is het misschien wel erg druk.
De auto hebben we voor 21 dagen en de angst met duits is meer dat het verkeerd gaat bij aankomst in dallas.
Dat hebben we al eerder gehad dat het nummer op de voucher verkeerd was en als ik dan daar naar usareisen moet bellen,
ik moet er niet aan denken.
Over de uitvalsplek New Braunfels, wij hebben geen hekel aan rijden en als het in hills county zo mooi is, vind ik een dagje rond toeren naar fredericksburg niet zo erg.
Alleen aan in het donker terug rijden van san antonio heb ik niet gedacht.
Het is 1 rechte weg, ik dacht dat die wel verlicht zou zijn.
In New Braunfels hebben we de comfort suites die niet te duur is en geen parkeerkosten en er is zoveel te doen in de buurt,
maar als jullie een betere optie hebben, hoor ik het graag.
Is route 66 van oklahoma city tot albuquerque wel te doen met een gewone auto?
Ik was ook blij met de tip blue hole, heb het op gezocht en gaan er zeker heen ook southfork ranch zit in de planning.
Dan nog 1 vraagje is het bureau of engraving and printing in dallas leuk om te doen als we nog tijd over hebben?
groetjes
We komen de eerste dag eind van de middag in fort worth aan, dus het zijn maar 2 dagen,en daar het labor Day
weekend is, is het misschien wel erg druk.
De auto hebben we voor 21 dagen en de angst met duits is meer dat het verkeerd gaat bij aankomst in dallas.
Dat hebben we al eerder gehad dat het nummer op de voucher verkeerd was en als ik dan daar naar usareisen moet bellen,
ik moet er niet aan denken.
Over de uitvalsplek New Braunfels, wij hebben geen hekel aan rijden en als het in hills county zo mooi is, vind ik een dagje rond toeren naar fredericksburg niet zo erg.
Alleen aan in het donker terug rijden van san antonio heb ik niet gedacht.
Het is 1 rechte weg, ik dacht dat die wel verlicht zou zijn.
In New Braunfels hebben we de comfort suites die niet te duur is en geen parkeerkosten en er is zoveel te doen in de buurt,
maar als jullie een betere optie hebben, hoor ik het graag.
Is route 66 van oklahoma city tot albuquerque wel te doen met een gewone auto?
Ik was ook blij met de tip blue hole, heb het op gezocht en gaan er zeker heen ook southfork ranch zit in de planning.
Dan nog 1 vraagje is het bureau of engraving and printing in dallas leuk om te doen als we nog tijd over hebben?
groetjes
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, dit is prima te doen met een gewone auto. Wij hebben echt elk stukje route 66 wel gereden op dat stuk, soms wat kuilen en scheuren in het wegdek, maar dat zijn meestal de stukken met een "dead end". Maar die reden wij ook gewoon, voor het 66 gevoel zeg maar. Wij reden welliswaar met een 4x4, maar dat is zeker niet noodzakelijk.bea schreef: Is route 66 van oklahoma city tot albuquerque wel te doen met een gewone auto?
Je kan best in New Braunfels blijven maar ik zou na een avondje Austin of San Antonio niet in het donker willen terugrijden zeker niet na een met wijn gelardeerd diner. Verder is het leuk om 's avonds langs de Riverwalk te lopen. Wij hebben heel wat rondgereden in Hill Country en je hebt een goede kaart nodig. Koop een AAA roadmap. Zoals gezegd is Gruene erg leuk alhoewel er overdag geen muziek was in de Hall en een etentje aan de river bij de molen kan ik van harte aanbevelen. Ga ook eens op zoek naar Luckenbach bij Fredericksburg en bezoek Bandera.
Ik ga het nog meer eens zijn met Kokopelli. Neem de tijd voor de R66 stukken langs I40. Ook kan ik het advies voor Best Western Mission inn in Las Cruces onderschrijven. Erg leuke en aparte (terracottakleuren)kamers. Het zwembad is wat klein. Ook de andere Best Western, Mesilla Valley Inn is ok. Groot zwembad en life music in het restaurant (ook Al fresco dining)er naast maar de kamers zijn veel minder. In ABQ alweer een goede BW: Rio Grande Inn. Lekker zwembad en gunstig gelegen.
Ik ga het nog meer eens zijn met Kokopelli. Neem de tijd voor de R66 stukken langs I40. Ook kan ik het advies voor Best Western Mission inn in Las Cruces onderschrijven. Erg leuke en aparte (terracottakleuren)kamers. Het zwembad is wat klein. Ook de andere Best Western, Mesilla Valley Inn is ok. Groot zwembad en life music in het restaurant (ook Al fresco dining)er naast maar de kamers zijn veel minder. In ABQ alweer een goede BW: Rio Grande Inn. Lekker zwembad en gunstig gelegen.
De Best Western Rio Grande Inn in Albuquerque kan ik ook van harte aanbevelen.
Wij hebben er overnacht in april 2006, prima hotel en op loopafstand van The Old Town.
Wij hebben er overnacht in april 2006, prima hotel en op loopafstand van The Old Town.
16x USA / 30 staten
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Yes, ben ik het ook helemaal mee eens! Luckenbach en Bandera zijn zeker een bezoekje waard. Zijn twee leuken plaasten, al is het woord "plaats" voor Luckenbach mischien wat overdrevenYeehaw schreef: Ga ook eens op zoek naar Luckenbach bij Fredericksburg en bezoek Bandera.

In Albuquerque kan ik je aanraden om een lekkere hamburger te eten in de 66 Diner, ook zo'n plek langs de 66 die je niet mag missen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Bandera is geweldig leuk. Op de foto hieronder zie je mij staan voor Bandera Saloon. Als je goed kijkt zie je op het aankondigingsbord dat er elke woensdagavond livemuziek is en een bbq voor het luttele bedrag van $ 3,50 all-in. Ben je in de gelegenheid moet je hier beslist heen gaan. Je hebt een geweldig leuke avond. Er komen 's avonds allemaal locals en een enkele toerist en we hebben leuke gesprekken gehad met "cowboys" daar en een hoop lol. Iedereen was bijzonder hartelijk.Kokopelli schreef:[Yes, ben ik het ook helemaal mee eens! Luckenbach en Bandera zijn zeker een bezoekje waard.
Over 6 weken, als we in Texas zijn, gaan we zeker weer naar Bandera.

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij gaan in juli en augustus ook naar New Mexico en Texas en zullen een groot deel van de plaatsen die jullie willen gaan bezoeken ook bezoeken.
We hebben er voor gekozen om een aantal dagen in San Antonio te verblijven en van daaruit o.a. Bandera, Fredericksburg, Luckenbach en Sisterdale te bezoeken. Wel hebben we een aparte overnachting in Gruene in de Gruene Mansion Inn. We komen op 11 augustus weer terug dus misschien heb je nog iets aan ons reisverslag voor jullie gaan.
Karin
We hebben er voor gekozen om een aantal dagen in San Antonio te verblijven en van daaruit o.a. Bandera, Fredericksburg, Luckenbach en Sisterdale te bezoeken. Wel hebben we een aparte overnachting in Gruene in de Gruene Mansion Inn. We komen op 11 augustus weer terug dus misschien heb je nog iets aan ons reisverslag voor jullie gaan.
Karin
Er is redelijk wat informatie over die omgeving te vinden (Hillsboro is in beheer bij BLM), maar lastig om te beoordelen of het de moeite waard is. Zuidelijker zijn nog de ghost towns Shakespeare en Steins. Vooral de de interieurfoto's van die twee vind ik heel aardig, en er zijn gammele koetsen. Maar nog meer uit jullie route; dat geldt ook voor Glenwood (Catwalk).bea schreef: DAG 8: Las Cruses (Ghost towns Hilsboro en Lake Valley)
Johan
Ik ben pas een paar maanden bekent met dit forum en dit jaar wordt onze 8e keer dat we naar amerika gaan en nu ben ik er achter dat ik het mooiste stukje van de usa steeds oversla, nl moab.
Alle voorgaande routes gingen bovenlangs, onderlangs of stopte net er naast.
Nu hebben we onze route veranderd, een paar dagen dallas en harlingen laten vallen en hebben nu 6 dagen om moab in te lassen,
Ik had gedacht om het zo te doen:
Dag 1 Albuquerque naar cortez en dan de Mesa verde np
Dag 2 De snelste route naar moab en die dag meteen Arches np
Dag 3 Moab Dead horse point en island in de sky
Dag 4 via de 128 de 50 en de 550 naar durango
Dag 5 naar santa fe
Dag 6 volgen we onze oude route weer naar las cruses
Is dit te doen?
Wat moeten we echt zien onderweg?
Welke hotels en moet ik deze van te voren boeken?
Graag hulp, alle tips en meningen zijn welkom.
Alle voorgaande routes gingen bovenlangs, onderlangs of stopte net er naast.
Nu hebben we onze route veranderd, een paar dagen dallas en harlingen laten vallen en hebben nu 6 dagen om moab in te lassen,
Ik had gedacht om het zo te doen:
Dag 1 Albuquerque naar cortez en dan de Mesa verde np
Dag 2 De snelste route naar moab en die dag meteen Arches np
Dag 3 Moab Dead horse point en island in de sky
Dag 4 via de 128 de 50 en de 550 naar durango
Dag 5 naar santa fe
Dag 6 volgen we onze oude route weer naar las cruses
Is dit te doen?
Wat moeten we echt zien onderweg?
Welke hotels en moet ik deze van te voren boeken?
Graag hulp, alle tips en meningen zijn welkom.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Volgens de routeplanner Streets & Trips is de afstand Albuquerque - Cortez 258 mijl (415 km) met een zuivere reistijd van vier en een half uur.bea schreef:Ik had gedacht om het zo te doen:
Dag 1 Albuquerque naar Cortez en dan de Mesa Verde np
Mesa Verde is een groot park en daar leg je ongewild nog heel wat kilometers af. Daarbij is het raadzaam om, als je de grote rotswoningen wilt bezoeken, kaartjes te bespreken in het bezoekerscentrum (kan zo ver ik weet alleen ter plekke) voor een rondtour. Ik zou mij kunnen voorstellen, dat er einde ochtend, begin middag als jullie daar aankomen, geen kaartjes meer beschikbaar zijn voor dezelfde dag.
De Spruce Tree Cliff Dwelling, ook mooi om te bekijken, kan je zonder gids zelf bezoeken.
Ik begrijp het tijdgebrek, maar het is weer één van de keuzes, die je tijdens zo'n reis moet maken.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Inderdaad, wij hebben op de campground van Mesa Verde overnacht en waren pas in de namiddag weer weg en hebben enkel Cliff Palace bezocht. Wetherill Mesa was toen nog gesloten. Je kan gemakkelijk een ganse dag spenderen in Mesa Verde.
Ik weet niet juist hoe je het in de rest van de route inplant, het zal best wel zwaar worden denk ik.
Los van dat alles, zou ik Island in the Sky & Dead Horse Point op dag 2 doen. Dit is eigenlijk voornamelijk sightseeing. In Arches zal je meer tijd willen spenderen en veel wandelen, dus daar kan je beter een hele dag voor reserveren.
De route langs Hwy 550 is heel mooi, maar zoals je hem nu hebt nogal zwaar: 450 km en zonder stoppen 6 uur. Je moet rekenen dat je toch regelmatig stopt. Misschien kan je beter via UT46/CO90 - CO145 en CO62 rijden. Wij hebben die 5 jaar geleden gereden en da's ook een mooie route en dan kom je ten noorden van Ouray op Hwy 550, en daar begint dan het scenic gedeelte van die highway. Ter informatie: op het traject Silverton - Moab hebben wij meer dan 5 uur gereden zonder overdreven veel of lang stoppen.
Ik weet niet juist hoe je het in de rest van de route inplant, het zal best wel zwaar worden denk ik.
Los van dat alles, zou ik Island in the Sky & Dead Horse Point op dag 2 doen. Dit is eigenlijk voornamelijk sightseeing. In Arches zal je meer tijd willen spenderen en veel wandelen, dus daar kan je beter een hele dag voor reserveren.
De route langs Hwy 550 is heel mooi, maar zoals je hem nu hebt nogal zwaar: 450 km en zonder stoppen 6 uur. Je moet rekenen dat je toch regelmatig stopt. Misschien kan je beter via UT46/CO90 - CO145 en CO62 rijden. Wij hebben die 5 jaar geleden gereden en da's ook een mooie route en dan kom je ten noorden van Ouray op Hwy 550, en daar begint dan het scenic gedeelte van die highway. Ter informatie: op het traject Silverton - Moab hebben wij meer dan 5 uur gereden zonder overdreven veel of lang stoppen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1228 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 52 Reacties