Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

studie begint 7 augustus, wanneer mag ik het land in?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
santabarbara
Amerika-newbie

studie begint 7 augustus, wanneer mag ik het land in?

Bericht door santabarbara »

Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een vraagje. Ik ga in augustus beginnen met mijn studie aan Santa Barbara City College en de eerste assesment tests en introductiedagen en dergelijke beginnen op 7 augustus. Ik wil nu mijn ticket gaan boeken en oorspronkelijk wilde ik 10 juli ongeveer vertrekken, maar het is voordeliger als ik in juni vertek. Kan dit uberhaupt wel of is het zo dat je maar een max. aantal dagen voor aanvang van je studie het land in kan? Want ik lees verschillende meningen hierover, echte feiten heb ik nog niet echt gevonden of misschien heb ik niet goed genoeg gezocht :)
Alvast bedankt!
Corry
Amerika-expert

Re: studie begint 7 augustus, wanneer mag ik het land in?

Bericht door Corry »

Het lijkt me dat je visum voor een bepaalde tijd is dus daar zou je naar moeten kijken.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Le-Jon
Amerika-newbie

Bericht door Le-Jon »

santabarbara schreef:Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een vraagje. Ik ga in augustus beginnen met mijn studie aan Santa Barbara City College en de eerste assesment tests en introductiedagen en dergelijke beginnen op 7 augustus. Ik wil nu mijn ticket gaan boeken en oorspronkelijk wilde ik 10 juli ongeveer vertrekken, maar het is voordeliger als ik in juni vertek. Kan dit uberhaupt wel of is het zo dat je maar een max. aantal dagen voor aanvang van je studie het land in kan? Want ik lees verschillende meningen hierover, echte feiten heb ik nog niet echt gevonden of misschien heb ik niet goed genoeg gezocht :)
Alvast bedankt!
Heb je je visum al aangevraagt?
Zo ja, dan staat dat er op!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik vind op http://travel.state.gov/visa/temp/types ... html#apply:
Students are advised of the Department of Homeland Security regulation which requires that all initial or beginning students enter the U.S. 30 days or less in advance of the course of study start/report date as shown on the Form I-20. Please consider this date carefully when making travel plans to the U.S.
Niet meer dan 30 dagen vantevoren, dus...

Maar er staat ook:
A beginning student who wants an earlier entry into the U.S. (more than 30 days prior to the course start date), must qualify for, and obtain a visitor visa. A prospective student notation will be shown on his/her visitor visa and the traveler will need to make the intent to study clear to the U.S. immigration inspector at port of entry. Before beginning any studies, he or she must obtain a change of classification, filing Form I-539, Application for Change of Nonimmigrant Status, and also submit the required Form I-20 to the Department of Homeland Security office where the application is made. Please be aware that there is an additional fee of $140 for this process, and that one may not begin studies until the change of classification is approved.
Dus als je het tijdig regelt en het geld er voor over hebt kun je eerder gaan. De filing fee is overigens recentelijk verhoogd naar $300.
santabarbara
Amerika-newbie

Bericht door santabarbara »

Hoi, bedankt voor alle info en antwoorden!
Ja ik wist wel dat er een 30 dagen regel was en ook dat die omzeild kon worden. Maar het lijkt me toch handiger om al het papierwerk hier in mijn vertrouwde Nederland te doen en 300 dollar is wel erg veel! Dus ik ga maar gewoon 30 dagen van te voren.
Thanks anyway allemaal!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer