Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Bericht door Sandy »

Wie is er net zoals mij geïntrigeerd door Amerikaanse huizen. En wat intrigeert je precies? De diversiteit, de omvang, de ruimte, de bouwstijlen, de materialen (hout i.p.v. voornamelijk steen), de enorme laan (of oprit) en basement, veel huizen hebben ook een ‘deck’ gebouwd (dat vind ik zo gezellig) – Maar ook de style van binnen: de deurpanelen, lambriseringen, Patio deuren, Arches (bogen), het interieur (alhoewel ik het niet altijd even stijlvol vind ingericht) ..

Ik kan niet zeggen dat ik zoveel Amerikaanse huizen heb gezien, maar waar we tot nu toe voorbij getoerd zijn (maar ook bij familie en wat ik op tv en internet heb gezien), is allemaal even prachtig en zo divers.. het gezin waar wij verbleven vorig jaar woont in zo’n prachtig mooi en groot huis. Die hele wijk was prachtig.

Afbeelding Afbeelding

Wij hebben onlangs een verbouwing aan ons huis achter de rug – een aanbouw van vier meter. En we hebben ons laten inspireren door de Amerikaanse ‘style’. We zijn zeer tevreden over het resultaat. De bogen, de grote klapdeuren .. de ruimte ..

Afbeelding

P.S. Ik vind het ook leuk als je foto’s of interessante links naar mooie Amerikaanse huizen c.q. huisstijlen post - Ik vind de Amerikaanse huizen die ik zover heb gezien van members op dit forum ook prachtig, waaronder Petra’s & Richards huis.

-
Laatst gewijzigd door Sandy op 30 mei 2005, 20:14, 4 keer totaal gewijzigd.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wat ik zo mooi vind is dat ze (bijna) alle huizen los van elkaar bouwen, je hebt er wel die aan elkaar gebouwd worden, maar veelal (vooral hier in het zuiden) zijn de huizen alleenstaand met een groot of klein stuk land. Ik zal hier in de buurt eens wat foto's nemen van de diversiteit in een stadje als Dothan.

leuk onderwerp en ik vind dit best een amerikaans onderwerp

Richard

P.S. aanbouw ziet er goed uit
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Gast

Bericht door Gast »

Als ik later in Amerika woon, ga ik in dat huis rechtsboven wonen.
Omg, wat een mooi huis. Wat ik zo fantastisch vind is de ruimte.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Neminem schreef:Als ik later in Amerika woon, ga ik in dat huis rechtsboven wonen.
Omg, wat een mooi huis. Wat ik zo fantastisch vind is de ruimte.
Nee hoor, dat huis is al gereserveerd voor ons ;)

Mooi he? - Dat is het huis van Amerikaanse vrienden waar wij vorig jaar verbleven. Het huis is heel groot. twee woonkamers, 6 slaapkamers (en allen behoorlijk groot nog), 5 badkamers en een behoorlijke 'basement' waar ze een 'mini bioscoop' willen maken. En kun je nagaan daar wonen ze met z'n tweetjes. Nu is het niet zo dat hoe ‘duurder’ en ‘groter’ mij per definitie intrigeert.. het is meer dat typerend Amerikaanse ervan .. De Amerikaanse brievenbussen bijv. die vind ik ook zo fantastisch ..

rperre schreef:Wat ik zo mooi vind is dat ze (bijna) alle huizen los van elkaar bouwen, je hebt er wel die aan elkaar gebouwd worden, maar veelal (vooral hier in het zuiden) zijn de huizen alleenstaand met een groot of klein stuk land. Ik zal hier in de buurt eens wat foto's nemen van de diversiteit in een stadje als Dothan.
Die huizen aan elkaar gebouwd noemen ze toch 'town houses' of 'row houses' .. Ik zag ze in Old Town Alexandria.. Leuk stadje met schattige kleine huisjes.. Maar inderdaad de ruimte van de alleenstaande huizen.. hier is alles zo vol en dicht op elkaar gebouwd (al die overstemmende geluiden in de achtertuintjes zo dicht op elkaar in de zomer), dat benauwt me soms - Overigens, leuk als je wat foto's in je omgeving kan nemen ..
rperre schreef:leuk onderwerp en ik vind dit best een amerikaans onderwerp.
P.S. aanbouw ziet er goed uit
Klopt, ik twijfelde of ik het in het 'Amerika Algemeen' forum moest posten of hier.

En... Dank je - we zijn ook heel blij dat we eindelijk de knoop hebben doorgehakt : )
We wonen hier leuk, een leuke buurt.. maar de ruimte was echt veel te klein met rondhuppelende kleintjes - Eigenlijk zijn de gemiddelde huizen in Nederland allemaal redelijk klein..

-
Laatst gewijzigd door Sandy op 05 mei 2005, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die rijtjes huizen zijn inderdaad townhouses en die kunnen flink groot zijn. Mijn vriendin Christine woont in zo eentje en het huis, dat wij hiervoor hadden was ook een flink townhouse voor Nederlandse begrippen.
Wat ik heerlijk vind aan ons huis (foto's te zien op http://www.kjsl.com/~petra/house.htm ):
-- de ruimte, maar niet zo ruim, dat het niet gezellig gemaakt kan worden]
-- de basement en dan vooral de slaapkamer/badkamer voor logee's en het theatertje.
-- meer dan een badkamer boven, ik vind een "master bathroom" heerlijk, lekker helemaal voor ons tweetjes, en een kamer extra om mijn sportmachines in te hebben
-- een apart kantoortje, waar Rick zijn rotzooi kwijt kan, zodat ik me er niet aan hoef te ergeren :D

Lekker licht, jullie aanbouw, dat vind ik ook nog fijn van dit huis, het lichte. Maar dat hebben veel oudere huizen hier helemaal niet, een heel stel daarvan hebben zoveel bomen in hun tuin staan, dat ze 's zomers overdag kunstlicht binnen moeten aanhebben, anders is het te donker. Dat vind ik dus vreselijk, van die hollen. Het huis van mijn ouders was vroeger zo, dat is in de jaren 60 gebouwd. Nu heeft mijn vader er skylights in aan laten brengen, dat maakt een enorm verschil.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Wat leuk Petra.. om zo in jouw huis mee te mogen kijken.. (dat vind ik nu fantastisch om te zien).
En wat mooi en groot .. Leuk dat je ook de Engelse benaming van de verschillende kamers erbij hebt gezet - Wat is nu het verschil tussen een livingroom en een family room? Voor mij zijn het gewoon twee huiskamers.. vandaar dat ik zei dat onze Amerkaanse vrienden twee woonkamers hebben : )

Jouw keuken en diningroom lijken ook qua indeling veel op die van hen. Eten jullie overigens wel in de diningroom of meer aan de keukentafel? Wij aten toen in de 'diningroom', maar volgens mij zitten ze anders altijd aan de keukentafel..

Ik zie dat je een enorme tuin hebt, maar ook een 'deck' .. Dat viel me direct op toen we in Amerika waren.. Je ziet veel grote tuinen en ook een deck (ik vind zo'n deck prachtig) - Overigens ik vind die kleine ruitjes (of zijn het roedes op de ramen) ook heel mooi (je ziet ze goed op de foto v.d. voorkant van jullie huis) en ook de deurpanelen in je huis, vind ik schitterend. Je kunt ze hier ook kopen, maar hebt ze niet standaard in een huis - Ik houd van details : )

-
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Lekker licht, jullie aanbouw, dat vind ik ook nog fijn van dit huis, het lichte. Maar dat hebben veel oudere huizen hier helemaal niet, een heel stel daarvan hebben zoveel bomen in hun tuin staan, dat ze 's zomers overdag kunstlicht binnen moeten aanhebben, anders is het te donker. Dat vind ik dus vreselijk, van die hollen. Het huis van mijn ouders was vroeger zo, dat is in de jaren 60 gebouwd. Nu heeft mijn vader er skylights in aan laten brengen, dat maakt een enorm verschil.
Klopt we hebben een lichtstraat in het dak van de aanbouw laten aanbrengen, anders is het veel te donker.
Geeft overdag een beetje een serre idee. Ik vind het zelf heel stijlvol .. en nu kan iemand anders een keer de ramen doen ;)

-
Laatst gewijzigd door Sandy op 17 mei 2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Fioontje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Ik hou van de vloerbedekking hier en het grappig is dat ook de meeste mensen welk ergens van diezelfde vloerbedekking hebben liggen. Ook zijn in 9 van de 10 gevallen (zover ik gemerkt heb) de lichtknopjes overal hetzelfde terwijl je je in nederland soms de ziekte zoekt naar het licht.

Wij hebben maar 1 huiskamer maar wel 2 eetplaatsen. De gewoon 'keukentafel' voor ons en de echte diningtable voor als we bezoek hebben.

Ik heb voor hier alleen een foto van ons huis in de sneeuw maar ik heb nog wel meer foto's, maar die gaan uit privacy redenen voor mijn gastgezin niet op het internet. Als iemand interesse in ze heeft moet je maar even contact met mij opnemen dan laat ik ze graag zien!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:Wat leuk Petra.. om zo in jouw huis mee te mogen kijken.. (dat vind ik nu fantastisch om te zien).
En wat mooi en groot .. Leuk dat je ook de Engelse benaming van de verschillende kamers erbij hebt gezet - Wat is nu het verschil tussen een livingroom en een family room? Voor mij zijn het gewoon twee huiskamers.. vandaar dat ik zei dat onze Amerkaanse vrienden twee woonkamers hebben : )
Wij leven echt in de family room, de living room wordt (bij ons althans) voornamelijk door de dieren gebruikt, die kunnen namelijk lekker op de bank naar buiten kijken ;). Maar we hebben er ook geen tv staan en als al de Nickelodeon e.d. me teveel wordt, vind ik het heerlijk me terug te trekken op de bank in de living room met een boek.
Jouw keuken en diningroom lijken ook qua indeling veel op die van hen. Eten jullie overigens wel in de diningroom of meer aan de keukentafel? Wij aten toen in de 'diningroom', maar volgens mij zitten ze anders altijd aan de keukentafel..
Als wij gasten te eten hebben, eten we in de dining room of bij hoogtijdagen, zoals Thanksgiving en Kerst. Maar meestal zitten we rond de keukentafel, ook als er gasten zijn. 90% van het sociale leven in de VS speelt zich rond de keukentafel af ;). Dat zie je ook in sitcoms.
Ik zie dat je een enorme tuin hebt, maar ook een 'deck' .. Dat viel me direct op toen we in Amerika waren.. Je ziet veel grote tuinen en ook een deck (ik vind zo'n deck prachtig) - Overigens ik vind die kleine ruitjes (of zijn het roedes op de ramen) ook heel mooi (je ziet ze goed op de foto v.d. voorkant van jullie huis) en ook de deurpanelen in je huis, vind ik schitterend. Je kunt ze hier ook kopen, maar hebt ze niet standaard in een huis - Ik houd van details : )
Grappig genoeg hebben wij geprobeerd, die kleine ruitjes niet te hebben. Wij wilden "gewoon" ramen. Maar de bouwer heeft de verkeerde besteld en toen we dat eenmaal doorhadden zou het flink duur zijn, om ze te vervangen.
Ikzelf vind de ingebouwde boeken kasten en televisiekast in de family room heel mooi, vooral nu we de muren blauw hebben geverfd. Inderdaad, details, heel belangrijk :).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wat een leuk onderwerp. Vooral omdat wij twee dagen geleden ons huis gekocht hebben hier. Krijgen over 5 weken de sleutel. Het is een nieuw bouw huis het leuke daar van is dat hier in Amerika er dan al veel meer in zit dan in NL. Zoals de vloerbedekking, de keuken, de badkamer en de verlichting.
Wat ik heel leuk vind aan de Amerikaanse huizen zijn de W.I.C.'s. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik wist wat dat was :wink: , maar het is dus een Walk in Closet. Zo'n lekkere grote inloop kast. Super !! Zo zijn er nog meer woorden die ik heb moeten op zoeken. Een FROG bijv. dat is geen kikker, maar een "family room over garage" Een wetbar ook zo'n woord waarbij ik me iets van een zwembad achtigs iets begon voor te stellen, maar is gewoon een aanrechtje met een koelkastje in een Bonuskamer. En een bonus kamer is weer een (meestal wat grotere) kamer boven de garage.
Afijn na al die woorden te hebben geleerd en vele, vele huizen te hebben bekeken hebben wij ons huis gekocht van de week. Spannend hoor.
Want ook het kopen van zo'n huis gaat toch wel wat anders dan in NL, vindt ik. Ons huis is geheel van steen en heeft een behoorlijke tuin naar Nederlandse begrippen. Heeft drie en halve badkamer (ook zoiets, het toilet met wastafel heet hier een halve badkamer) een dubbele garage, 4 slaapkamers en een bonuskamer. Een dining, family room en een hal waarbij je vanaf de trap zo naar beneden kunt kijken. Kortom we kunnen haast niet wachten tot de container met al onze spulletjes klaar staat, zodat we er onze spulletjes in kunnen gaan zetten. Enne Petra, het huis kost hier (gelukkig) een stuk minder dan in jullie regio :wink:
Afbeelding

Groetjes Petra.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik moet me inhouden niet steeds te reageren en deze draad te domineren, maar Fioontje en Staceybeesie, wat een PRACHTIGE huizen!! - Staceybeesie, de ‘walk in closet’ vind ik ook zo leuk aan Amerikaanse huizen. En inderdaad de trap en de hal waarvan je naar beneden kan kijken. Onze vrienden hebben een balustrade op de bovenverdieping, waarvan je op de woonkamer kijkt. Het mooie van hun woonkamer vind ik dat het plafond is doorgetrokken tot de eerste verdieping.. Met die balustrade gaf dat een schitterend effect en het oogt heel ruimtelijk.. Hmm moeilijk uit te leggen.. Overigens heel veel geluk met jullie nieuwe huis!

En Petra/VS de ingebouwde boekenkasten waren me nog niet eens opgevallen, hoewel ik toch elke foto aandachtig bestudeerd had ; ) - Met de verbouwing hebben we ook nog een ingebouwde boekenkast overwogen, maar met de reeds bestelde nieuwe meubels was daar geen plaats meer voor. Wat ik ook heel mooi vind aan Amerikaanse (en Engelse) huizen, zijn de ornamenten en de lijsten (randafwerking) aan het plafond - Opvallend ook aan jouw huis zijn de ramen die vrij laag beginnen.. dat vind ik ook weer zo'n mooi detail van Amerikaanse huizen - In Nederland beginnen de meeste ramen standaard vanaf je middel met een standaard vensterbank.. Bij jullie vanaf je enkel ongeveer..

Als wij ooit zelf een huis zouden bouwen (al ben ik verbouwingen inmiddels wel even zat) dan zouden we graag een hoop Amerikaanse details meenemen.

Ik vind de alleenstaande huizen (villa’s?) die gelijkvloers zijn ook prachtig.. Volgens mij woont Richard in zo’n huis.
Laatst gewijzigd door Sandy op 06 mei 2005, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Dan heb ik nu iets wat ik me al langer afvraag. In Nederland (maar ook de meeste andere Europese landen) hebben we de voordeur, dan een gang en dan pas de kamer. Vind ik zelf wel prettig dat iemand die aan de deur staat niet meteen het hele huis doorkijkt. Nu komen in Amerika de voordeuren meestal meteen uit in de woonkamer. Kan iemand me uitleggen hoe of wat. In Florida kan ik me dit nog voorstellen maar ook in de Staten met winters heb je dit en komt de sneeuw dus meteen de kamer in.
:?: :?: :?:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ik leuk vind aan Amerikaanse huizen:
- de 'walk in closset'
- de ingebouwde boekenkasten
- de ruime keukens
- de porch
- de extra 'badkamers'

Wat ik niet leuk vind aan Amerikaanse huizen:
- vloerbekleding (tapijt). Ik zie graag natuursteen, en vanwege mijn stofallergie is dat ook stukken handiger in onderhoud.
- dat de voordeur in je woonkamer uitkomt (vanwege privacy, vuile voeten, koude wind die binnen komt waaien als je de deur open doet,...)
- sommige huizen hebben ook van die lage plafonds en weinig ramen
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Een mooie huizen allemaal. Opvallend is dat er in het zuiden veel meer stenen huizen zijn dan in het noorden.
Als ik zelf nog eens een huis uit kan kiezen wordt het een loghome of een oud boerderij huis. Van die laatste staan er hier een paar mooie in de buurt. Van mij hoeft dat hele grote niet zo.
We hebben een "raised ranch", zoiets waar de beneden verdieping half ondergronds is.
We hadden in Indiana zo'n huis waar je binnenkomt in de huiskamer zoals PBBI beschrijft. In de winter wel koud als die deur opengaat.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Afbeelding[/img]

Hee!
Het is me gelukt! Bij deze een foto van ons huisje. Tja, die bomen... ze zijn een beetje uit de kluiten gewassen. Toen we hier kwamen waren ze nog maar de helft. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze om te zagen, er zitten vogelnestjes in.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef: Wat ik niet leuk vind aan Amerikaanse huizen:
- vloerbekleding (tapijt). Ik zie graag natuursteen, en vanwege mijn stofallergie is dat ook stukken handiger in onderhoud.
Inderdaad! Ik zou duizend keer liever hout willen, helaas ben ik getrouwd met een echte Amerikaan, die dat te koud aan zijn voetjes zou vinden ;).
- dat de voordeur in je woonkamer uitkomt (vanwege privacy, vuile voeten, koude wind die binnen komt waaien als je de deur open doet,...)
Onze voordeur komt uit in de foyer, een grote open hal van twee verdiepingen. Onze woonkamer is achter in het huis en je kant niet doorkijken. Wat vieze voeten betreft, vrijwel iedereen doet bij binnenkomst zijn/haar schoenen uit.

Wat ik wel vervelend vind, is dat onze garage deur wel op de keuken/family room uitkomt en dat is waar de meeste kinderen binnen komen. Dat brengt in de winter wel telkens kou binnen inderdaad :(.
- sommige huizen hebben ook van die lage plafonds en weinig ramen
Dat zijn dan wel oudere huizen, vrijwel alle nieuwere huizen (hier tenminste) worden standaard met een plafond van 8 voet (2,44m) in de slaapkamers en 9 voet (2,75m) op de woonverdieping geleverd. Onze basement heeft ook 9 voet.

In de zuidelijke staten hebben oudere huizen ook minder ramen, om het koeler te houden in de zomer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

PBBI schreef:Dan heb ik nu iets wat ik me al langer afvraag. In Nederland (maar ook de meeste andere Europese landen) hebben we de voordeur, dan een gang en dan pas de kamer. Vind ik zelf wel prettig dat iemand die aan de deur staat niet meteen het hele huis doorkijkt. Nu komen in Amerika de voordeuren meestal meteen uit in de woonkamer. Kan iemand me uitleggen hoe of wat. In Florida kan ik me dit nog voorstellen maar ook in de Staten met winters heb je dit en komt de sneeuw dus meteen de kamer in.
:?: :?: :?:
Mij is dat ook al opgevallen. De huizen van mijn familie in Californië hebben dat ook. Wat ik verder opvallend vind: vanuit de woonkamer kom je direct in de badkamer... :wink: In Nederland vrijwel altijd via een halletje.

Om nog even terug te komen op het "deck" dat veel huizen hebben. Ook mijn tante heeft dat. Dat dek is qua oppervlakte bijna net zo groot als haar woonkamer. :shock: Op onderstaande foto's is dat goed te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Staceybeesie
Amerika-expert

Je ziet hier inderdaad niet veel huizen met plavuizen in woongedeeltes. Toen wij er wel een hadden gevonden en wij heel blij waren omdat wij ook hondjes hebben, zei onze makelaar dat dat dus eigenlijk een minpunt is. Omdat zoals Petra al zei de meeste amerikanen dat niet leuk vinden vanwege koude voeten. Vloerverwarming is hier dus nog niet ontdekt. Wij hebben nu op de hele benedenverdieping hard houten vloer, behalve dan in de Masterbedroom, daar ligt vloerbedekking.

Inderdaad zo'n woonkamer waar je van bovenaf in kunt kijken zijn echt prachtig. Het geeft zo'n ruimte maar het nadeel daarvan is weer dat je een groot deel van je vloeroppervlak op de bovenverdieping moet inleveren. Maar ik vind het wel erg mooi hoor.
Ons hele huis heeft plafonds die 9ft hoog zijn. Dat voelt echt een stuk hoger dan de 2.60 van Nederland. Vooral ook in de kamers boven.
Waar ik heel erg aan moest wennen zijn de keukens hier. In Nederland zijn die echt stukken moderner. En eigenlijk hield ik daar wel van. Nu zit er hier een kersen kleurige keuken in en ook vrij modern. Maar eiken keukens zijn hier dus heel gebruikelijk, terwijl je die in Nederland niet vaak meer tegenkomt. Wat heel anders kwa smaak is is de verlichting. Hier in NL hadden wij echt allemaal strakke lampen en zo. En hier zit boven de eettafel een lamp met kapjes. Even wennen dus :wink: Wel vindt ik dat ze overal mooie spotjes ingebouwd hebben zoals in de keuken en in onze slaapkamer ook. Echt heel mooi. Al met al veel verschillende smaken, maar de ruimte is echt heerlijk. Allemaal vaste kasten per slaapkamer.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Woonkamer, keuken en dining room
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is hier vandaag wat grauw en saai weer, maar ik moest toch een end met de hond wandelen en had mijn mobieltje mee. Naar aanleiding van dit draadje heb ik eens extra op de huizen om me heen gelet en van een aantal foto's genomen (met de telefoon, dus de kwaliteit is niet daverend). Onze straat is nieuwbouw, maar de rest van de buurt dateert uit de jaren 20 en 30. In de tussentijd is er ontzettend veel verbouwd, maar het merendeel van de huizen is nog uit die tijd.
Afbeelding
De meeste huizen zien er zo uit, lijkt klein, maar er zit nog een hele basement onder

De huizen hieronder staan allemaal aan een straat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit huis hierboven is het buurhuis van het huis hieronder!
Afbeelding

Twee huizen in aanbouw:
Afbeelding

De "Dutch Colonial" van onze achterburen:
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Leuk zeg al die verschillende stijlen.
Ik kan ook erg genieten van huisjes kijken, al was het de afgelopen weken een beetje veel huisjes kijken voor ons.
Hier op de tv heb je een reklame waar twee mensen met hun kinderen aanbellen bij mensen die dan dus open doen. Daarna lopen ze gewoon door en vertellen ze aan de bewoners dat ze het huis nemen en sturen de kinders naar boven om alvast een kamer uit te gaan zoeken. Het huis staat dus helemaal niet te koop en de bewoners staan met een open mond te kijken. Daarna vragen ze aan de bewoners dat ze zeker een keer bij ze moeten komen eten als ze willen en of ze van vis houden.
Heb er heel erg om moeten lachen deze reklame, want wij hadden dus ook vaak dat het huis naast het huis wat te koop staat altijd net iets leuker is. Maar er zijn inderdaad zoveel leuke huizen hier dat je haast niet kan kiezen. :wink:
Groetjes Petra
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer