Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Citytrip 5 dagen, NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Dunky
Amerika-ontdekker

Citytrip 5 dagen, NYC

Bericht door Dunky »

Binnenkort is het eindelijk zover, we gaan de plas oversteken. Na reizen binnen Europa, N-Afrika en Azië gaan we ons licht ns opsteken in New York. Woensdag 8 juni vertrekken we vanuit Brussel naar NY newark. Om aldaar 5 dagen te genieten van de 'machtigste stad ter wereld'. Al is dat voor discussie vatbaar.
We logeren in hotel "Thirty Thirty" vlakbij ESB (empire state building). Wat het mooie is, op vrijdag 10 juni zijn we ook nog ns 5 jaar getrouwd !!
En om dat daar te kunnen vieren lijkt ons gewoon TOPPIE !!!! :D
Die avond gaan we dan ook eten (reeds gereserveerd) in het "BB KING Blues restaurant". Natuurlijk hebben we ook al enkele gidsjes gekocht om de buurt en onze plannen voor te bereiden, kwestie van al wat in de sfeer te komen. :wink:
We zouden het zeer op prijs stellen indien er mensen hun bevindingen zouden sturen ivm n citytrip naar NYC, wat wel de moeite was of misschien helemaal niet, of het nuttig is op voorhand kaartjes te hebben voor het ESB (zo ja, waar ??), ook bevindingen over 'ons' hotel zijn meer dan welkom.
En top zou zijn indien er iemand reageert die daar woont natuurlijk, echt té gek !!
Volgens het reisbureau lijkt het handig en niet zo duur om met de taxi vanaf Newark naar de city (hotel) te rijden, graag daarover ook jullie mening.
Het lijkt een hele boterham, maar we willen nu éénmaal maximaal profiteren van deze gelegenheid dus....
Groetjes G.V.
Mn vrouw en ik zijn gek van Amerika, NYC in 2005 en nu eindelijk in 2011 LA/SF/LV/Grand Canyon

Afbeelding
mws
Amerika-newbie

zelfde verhaal

Bericht door mws »

je verhaal zou mijn verhaal kunnen zijn wij gaan 10 mei een week naaar new york je heb mijn nieuwsgierig gemaakt naar bb-kingbleus restaurant hoe kom je aan deze informatie?
Dunky
Amerika-ontdekker

Citytrip 5 dagen NYC

Bericht door Dunky »

Wel het adresje van de "BB KING Blues club" heb ik gekregen van mijn reisassistente, Sonja, in het reisbureau te Sint-Niklaas.
K vroeg haar naar n leuk adresje en ze kwam er zomaar mee aanzetten. Nu gaat ze wel vaker naar NY en de USA (ze doet enkel die reservaties), en vond het extra tof van haar. :D
K weet dat ze ook n website hebben.
Verder afwachten en hopen op reacties hier hè :wink:
Alvast veel plezier in mei !!!!!
Ps stuur alvast n kaartje :lol:
Mn vrouw en ik zijn gek van Amerika, NYC in 2005 en nu eindelijk in 2011 LA/SF/LV/Grand Canyon

Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hoi Dunky,

Wij zijn vorig jaar in New York geweest, en wij hadden vooraf onze kaartjes voor het Empire State Building al in huis. Dat kan via de site: http://www.esbnyc.com/index2.cfm?CFID=1 ... N=27471769

Je kan de kaartjes zelf thuis printen, er staat een streepjescode op die gedurende één jaar geldig is voor één bezoek aan het ESB.

Toen wij in New York waren, werd daar toevallig ook de Republikeinse Conventie georganiseerd. Daarom waren er minder toeristen dan normaal; het was dus niet druk in het ESB. We hadden er daarom niet echt voordeel van dat we de kaartjes al in ons bezit hadden, we konden overal direct doorlopen. Maar ik heb wel eens gelezen dat het vaak wel heel druk is bij de kaartverkoop; dan scheelt het best wel veel tijd als je niet eerst in de rij hoeft te staan.

Wat wij erg mooi hebben gevonden, was de boottocht naar het Vrijheidsbeeld en naar het Ellis Island Immigration Museum. Vooral dat museum was schitterend, we hadden vooraf niet verwacht dat dat zo mooi zou zijn. Dus als je een beetje geïnteresseerd bent in de geschiedenis van de vroegere immigranten, dan moet je hier zeker een kijkje gaan nemen.

Veel plezier,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
silly
Amerika-ontdekker

Bericht door silly »

Wat wij erg mooi hebben gevonden, was de boottocht naar het Vrijheidsbeeld en naar het Ellis Island Immigration Museum. Vooral dat museum was schitterend, we hadden vooraf niet verwacht dat dat zo mooi zou zijn. Dus als je een beetje geïnteresseerd bent in de geschiedenis van de vroegere immigranten, dan moet je hier zeker een kijkje gaan nemen.
Deze boottocht is niet inclusief een bezoek aan het Vrijheidsbeeld zelf (wel aan het eiland waar het op staat, maar dus niet aan het beeld). Wil je het beeld zelf bezoeken kan je het beste vooraf via internet kaartjes bestellen. http://www.statuereservations.com/index1.html Je mag trouwens niet meer naar boven, maar het is toch wel erg leuk om een kijkje binnenin te krijgen.

groeten,
silvia
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Belgisch :-)

Bericht door Pushkin »

Hoi Dunky :D

Eindelijk! Eens een collega-Belg die ook naar The Big Apple trekt, het is raar, maar heb al opgemerkt dat enorm veel Nederlanders naar NYC gaan, ze hebben sites (zoals deze) opgericht, terwijl er in Belgie weinig of niks over te vinden is...

Eerst en vooral, net als jullie gaan wij ook voor de eerste maal naar NYC in september. Ik heb serieus afgewogen hoe ik het zou boeken (pakket-reis mét en touroperator, of gewoon zelf vluchtje boeken + hotel via internet, ...) Bleek dat onze touroperators (Jetair, Neckermann) nogal duur uitkwamen, dus ben ik beland bij exit-reizen.nl, ik ben er tot hiertoe heel tevreden van, zeer correcte mensen, én niet onbelangrijk, een heel goeie prijs.
We vertrekken wel vanuit Schiphol met Delta Airlines naar JFK Airport.
Ohja, vergeten te vermelden, taxi vanuit JFK: ongeveer 45 à 50 dollar en vanuit Newark een 30 à 35 dollar.

We gaan voor 10 dagen en verblijven in het Affinia Dumont (heb eerst uitgebreid de reviews gelezen op http://www.tripadvisor.com en heb dan een keuze gemaakt van het hotel, dan doorgegeven voor offerte aan exit-reizen.nl

Datum verblijf: 1 tem 10 september
Eerste gedacht was zo van: we gaan 6 nachtjes, maar toen ik eenmaal plannen/schema begon op te stellen van wat we allemaal wilden doen/zien kwam ik helaas tijd tekort, dus dan werd het 7 nachten, en uiteindelijk 9 nachten!! Zelfs nu nog denk ik... djeezes, we komen nog tijd tekort, er is gewoon zoveel te zien! 8)

Ik weet niet waar je interesses naar uitgaan natuurlijk, maar BB Kings is inderdaad een heel leuk restaurantje/bistro.
Ik heb enkele NY'ers leren kennen via het net, en ze hebben me alvast heel wat tips gegeven :)

Mag ik je wat voorstellen? Ga naar BB Kings, maar niet s'avonds (het eten is er naar het schijnt dan niet zo spetterend) MAAR wat er wel geweldig is: de Sunday Gospel Brunch.
Eerst wilden ik en mn man naar een kerk in Harlem (sfeer een beetje opsnuiven) maar het gedacht dat je misschien 4u vast zit in een mis, ... dat was een beetje teveel van het goeie.
Nu gaan we dus naar de Gospel Brunch in BB Kings (35$ pp voor een buffet all-in en een uurtje gospel-koor door zangers uit Harlem) dit is een aanrader zei men mij, dus dat gaan we al zeker doen!

Wil je je huwelijksverjaardag toch vieren (misschien op een romantische plek?) sla dan zeker het alombekende "River Café" niet over, een omgebouwde woonboot net onder de Brooklyn Bridge, geheel uit glas (dus prachtig zicht op Manhattan bij avondval & the Brooklyn Bridge) én LEKKER eten... We zijn van plan een taxi te nemen naar daar en dan te voet terug te komen naar Manhattan over de Brooklyn Bridge.
http://www.rivercafe.com

Wij zijn dan 2 jaar getrouwd, en gaan het daar vieren :)

Of misschien iets trendy'er is het restaurant "TAO", heel bekend en veel "celebrities" gaan daar naartoe. Ook heel lekker eten :wink:
http://www.taorestaurant.com

Wat we ook een must-do is: naar een Broadway-show gaan kijken :P
Wij gaan naar Beauty & the Beast zien, maar ja, er is zoveel keuze!
http://www.broadway.com

Op een avond gaan we ook eens met de metro naar de Bronx, naar een baseball-game zien van de Yankees (alweer de sfeer opsnuiven, lol) want echte fans zijn we niet, maar de goedkoopste tickets kosten maar 12$ dus das niet gek!

Een fiets huren in Central Park, American Museum of Natural History (uit de serie Friends) SOL & Ellis Island, Times Square (weetje: je kan bij een chocoladeshop Hershey's binnenwandelen naar de toonbank, en voor 5$ plaatsen ze een speciale boodschap voor je liefste op hun "billboard" buiten), de shopping-area: Bloomingdales, Saks, Macy's...
Circle Line Cruise maken rond Manhattan, een helicoptervlucht boven Manhattan (niet goedkoop, maar naar het schijnt: onvergetelijk!)

Cheesecake gaan eten bij Junior's aan Grand Central Station, Mme Tussaud's, een rondleiding krijgen van een Big Apple Greeter (vraag hem aan bij http://www.bigapplegreeter.org) dan krijg je een gratis rondleiding van een rasechte NY-er gedurende 4u, The NY Public Library (ga een halfuurtje gratis internetten naar huis toe), Rockefeller Center waar NBC-studios gelegen zijn (tour) ...

Ik kan nog wel eventjes doorgaan, maar indien je info wilt, dan mag je het me altijd vragen of stuur me een mailtje :D

Ik zal nog wel even enkele SUPER-aanraders doorgeven van lekkere diner-adresjes (sommige hebben een maand reservatie op voorhand nodig, dit kan gratis op http://www.opentable.com)

http://www.lattanzinyc.com
http://www.trattoriatrecolori.com
http://www.minado.com (sushi buffet all-in voor 24$)

http://www.carminesnyc.com (lekker en GROTE porties op Times Square, kan je wel niet reserveren)

http://www.joeallenrestaurant.com (lekkere hamburgers & friet, ook andere dingen, maar op Times Square gelegen, en ook kans om "celebrities" te zien)

Als je zelf reviews wil lezen over bepaalde restaurantjes ENKEL in new york: http://www.menupages.com AANRADER!

Ik hoor het wel als je nog wat wil weten,

Groetjes
:D

Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... ing/14634/

dit zijn enkele opinies van mensen die in het Thirty-Thirty zijn geweest,

Veel plezier!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Belgisch :-)

Bericht door Jasmino »

Pushkin schreef:Eindelijk! Eens een collega-Belg die ook naar The Big Apple trekt, het is raar, maar heb al opgemerkt dat enorm veel Nederlanders naar NYC gaan, ze hebben sites (zoals deze) opgericht, terwijl er in Belgie weinig of niks over te vinden is...
En jij gaat voor het eerst naar NYC :shock: Dat zou je niet zeggen als je jouw informatie op een rij zet. Je klinkt als een doorgewinterde NYC-bezoeker..... Leuk hoor, daar zit duidelijk veel voorbereiding in! Wel herkenbaar, ik bereid ook alles heel goed voor en maak uitgebreide plannen. Als ik ooit nog eens naar NYC ga, neem ik zeker jouw post nog eens erbij.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Hahaha :D

Dankjewel Jacqueline, ik kon nog wel een paar minuutjes (of uurtje, lol) doorgaan hoor, maar ergens moet het wel even ophouden he :wink:

Mn man zegt net hetzelfde, zo van: "waarom gingen we ook al weer naar daar?" Je kent de "city" precies al vanbuiten... maar ik lees héél veel, ben er net aan verslaafd, slorp heel veel informatie op op allerlei sites in mn vrije tijd... vandaar dus :P

Hopelijk is het ook net wat ik er van verwacht, of tenminste: "wat ik ervan in gedachten heb"...

Groetjes!
Dunky
Amerika-ontdekker

Bericht door Dunky »

Hey, bedankt alvast voor de vele nuttige tips !!!! :D
Sta er echt van te kijken !!! Merci
Mn pc heeft n week buiten strijd gelegen :? maar is sinds n uurtje terug op "full force", dus deze week wordt het alle mails beantwoorden en nakijken.
Info is natuurlijk nog steeds welkom, wij tellen alvast af naar 8 juni :lol:
Groetjes Dunky
PS: Geniet deze zondag nog van t mooie weer, t is hier in de tuin 29°

Afbeelding
Pushkin
Amerikafan

Bericht door Pushkin »

Hey Dunky :)
Het was inderdaad ZALIG weertje gisteren, wees er maar zeker van dat we ervan genoten hebben :D
Hoe lang misschien weer wachten eer het terug zo'n schitterende temperaturen worden...?

Alleszins, jullie hebben niet zoveel meer af te tellen he, naar 8 juni... 8)
Wij daarentegen... pffff Ik kan haast nimmer wachten!
Mn ventje word gek van mij, ik spreek alle dagen over het onderwerp "New York", dus hij zal ook blij zijn dat het zover is :wink:

Als jullie geweest zijn, stuur hier dan even een trip-reportje op he :wink: zodat ik al kan meegenieten van jullie reisje!
Als je MSN moest hebben: ellen_vervloet@hotmail.com

Groetjes!
Dunky
Amerika-ontdekker

Bericht door Dunky »

Da doe ik met veel plezier hoor :wink: ook voor de andere gebruikers van dit forum.
En wie weet kunnen we later ns afspreken om "in real time" foto's te bekijken en jullie wat tips te geven, we zien wel. :D
K voeg je alvast toe aan mn hotmail, thx
Groetjes

Afbeelding
mws
Amerika-newbie

bb king

Bericht door mws »

poetkin weet jij misschien hat adres van het bb king restaurant?
Dunky
Amerika-ontdekker

Citytrip 5 dagen, NYC

Bericht door Dunky »

Kan hierbij alvast de link geven naar de site van BB Kings restaurant waar wij dus op 10 juni lekker gaan eten (althans dat hopen we toch hè :wink: )
Indien er nog verdere opmerkingen of suggesties zijn omtrent deze, graag !!! :D
Weet er ook iemand of er gedurende die periode (8 t/m 12 juni) speciale evementen gepland zijn in NY waar je eventueel n celeberty kan spotten ?? :lol:
Zo hebben wij ooit ns Madonna gezien in Londen en naast die actrice van "Splash" (met Tom Hanks, ook later te zien in n videoclip van Robby Williams) gezeten in n theahouse nabij Chinatown in Londen.
Groetjes

http://www.bbkingblues.com/

Afbeelding
Elske
Amerika-ontdekker

Bericht door Elske »

Idd België heeft niet zo een leuke sites over NY. Tof dat er nog Belgkes zijn die zo gek zijn van NY. :D Ik zelf ben al twee maal zeven dagen in NY geweest. Een week in 2003 en een week in 2004. Dus mss kan ik jullie helpen met een aantal vragen. :wink:

Maar dit zijn dingen die ik nog wil doen in NY : een baseball game, broadway show, een fiets huren en NY eens bezoeken tijdens de feestdagen (Kerstmis) Dat zijn dingen die absoluut nog eens moeten gebeuren. :mrgreen:

Els
Elske
Amerika-ontdekker

Bericht door Elske »

Ik had kaartjes voor bepaalde attracties al voor ik vetrok naar NY. Ik had deze kaartes geboekt in het reisbureau. Het was een CITYPASS met kaartjes voor het empire state building en verschillende musea's.

Alles is in NY makkelijk tevoet of met de metro te bezoeken. De metro is naar mijn mening het makkelijkste en vlotste vervoersmiddel.

Mss een stomme opmerking maar wat mij is opgevallen in NY, is dat je terwijl je wandelt je af en toe nog eens achteruit moet terug kijken. Het panorama door al die wolkenkrabbers verandert constant. :D

Vergeet geen pizza te eten want naar het schijnt en dat is zo, zijn de pizza's in NY de beste van Amerika. :lol:

De fruitsapjes in NY vind ik ook superlekker. En probeer zeker ook eens een bagel te eten :D

Ga nooit het Empire State Building bezoeken op een zondag. Tenzij je lang wil aanschuiven. Het beste is op een werkdag als het kan nog voor 10u00.
Bart40
Amerikakenner

Re: Citytrip 5 dagen, NYC

Bericht door Bart40 »

Trump Tower bezoeken, je kan er gewoon. Alles is van goud lijkt wel.
Indrukwekkend hoor.
van veghel
Amerika-newbie

citypass

Bericht door van veghel »

Hoi
Wij zijn vorige week in New York geweest :!: !!!!!!
wij hebben daar de citypass gekocht (53 dollar) voor 6 "attracties".
kijk op http://www.citypass.com voor meer info.
het is zeker een voordeel als je al een kaartje hebt, maar we hebben bij de esb zeker een dik uur in de rij moeten staan voor de security!!
daarna konden we inderdaad doorlopen omdat we al een kaartje hadden, maar moesten toch voor de lift weer wachten!!
al met al kosste het wat tijd, maar die werd boven dik beloond.

leuke voorbereiding

germa van Veghel :D
USA-lover
Amerika-newbie

Bericht door USA-lover »

Ik ben vorige week naar New York geweest voor 4 dagen , maar ik vond het eerlijk gezegd een beetje tekort . Maar volgend jaar ga ik voor een maand naar New York , zodat ik echt alles eens gezien heb. Wat ik vooral kan aanraden is een helikoptervlucht . Dan zie je de gehele stad van uit de lucht , en het is iets dat je voor altijd bijblijft. Ook de boottrip rond The Statue of Liberty en Ellis Island is zeer leuk . Om je te verplaatsen in New York gebruik je best de metro . Die is zeer makkelijk te nemen , en je hoeft nooit lang te wachten. De metro kan je naar overal in NY brengen in geen tijd. Ook een wandeling door central park is altijd leuk . Wat mij is opgevallen , is dat er zeer veel tamme eekhoorns in de kleine stukjes groen in NY leven.

De laatste dag van onze reis , liepen we door een straat waar 5 afro-amerikanen aan het zingen waren . Dat vind ik zo geweldig aan NY , de diversiteit , en de spontane mensen . Gewoon voor een deurhal , waren ze aan het zingen . En er stonden veel mensen te kijken

Nog veel plezier in New York , en benut elke minuut dat je er bent , want het is voorbij voor je het weet . :)
New York , the coolest city in the world !!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer