Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika-trip
Amerika-trip
Hallo allemaal,
Op 16 april vertrek ik naar Amerika, begin in New York. Vervolgens naar beneden, dacht een tijdje in Florida te verblijven om vervolgens naar het westen te reizen en op 13 juli in San Francisco weer terug te vliegen, dus ong 3 maanden. Nu ben ik al een tijd bezig om te bekijken wat ik wil bezoeken, maar wil natuurlijk niks missen haha, dus vroeg me af of jullie tips hebben om dingen wel te bezoeken of niet te bezoeken. Of hoelang in bepaalde steden te verblijven. Wil natuurlijk de bekende plaatsen bezoeken, attracties en nationale parken. Wilde trouwens verder daar een auto kopen voor 3 maanden, weet niet of iemand daar tips voor heeft, ben 21. Had gedacht om vooral in hostels te verblijven, verder nog dingen om wel of niet mee te nemen?
Alvast bedankt!
groetjes, Mark
Op 16 april vertrek ik naar Amerika, begin in New York. Vervolgens naar beneden, dacht een tijdje in Florida te verblijven om vervolgens naar het westen te reizen en op 13 juli in San Francisco weer terug te vliegen, dus ong 3 maanden. Nu ben ik al een tijd bezig om te bekijken wat ik wil bezoeken, maar wil natuurlijk niks missen haha, dus vroeg me af of jullie tips hebben om dingen wel te bezoeken of niet te bezoeken. Of hoelang in bepaalde steden te verblijven. Wil natuurlijk de bekende plaatsen bezoeken, attracties en nationale parken. Wilde trouwens verder daar een auto kopen voor 3 maanden, weet niet of iemand daar tips voor heeft, ben 21. Had gedacht om vooral in hostels te verblijven, verder nog dingen om wel of niet mee te nemen?
Alvast bedankt!
groetjes, Mark
Re: Amerika-trip
Iemand?
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je bent nogal vaag over wat je wilt gaan zien en doen en welke weg je wilt volgen. Omdat je 21 bent heb je een probleem met het huren van een auto, kopen zal nog wel gaan maar dan is je probleem dat je hem bijna niet kan verzekeren of heel duur. Verder wil je er ook nog vanaf en dat gaat je geld kosten.
Kijk eerst eens wat je echt wil gaan doen of dat haalbaar is en of het binnen je budget past.
Lees daarom eerst eens een paar reisverslagen en lees eens een paar topics die jou interesse hebben. Ga eens bij een reisbureau langs bekijk een paar Amerika reisfolders en maak een plan.
Veel plezier met plannen.
Harm
Kijk eerst eens wat je echt wil gaan doen of dat haalbaar is en of het binnen je budget past.
Lees daarom eerst eens een paar reisverslagen en lees eens een paar topics die jou interesse hebben. Ga eens bij een reisbureau langs bekijk een paar Amerika reisfolders en maak een plan.
Veel plezier met plannen.
Harm
Hoi Harm,
Bedankt voor je reactie. De route en planning zijn ongeveer wel klaar. Vlieg dus op NYC, waar ik een week dacht te verblijven, vervolgens naar Philadelphia een dag of 2,3. Misschien een aantal dagen langer, want had het idee om daar een auto te kopen, weet niet waar dat de beste plaats voor is.. Dan Washington DC ook 2 a 3 dagen. Vervolgens dacht ik in één stuk door te reizen naar Orlando, misschien stoppen bij Charleston. Heb namelijk niet het idee dat tussen DC en Orlando veel te beleven is. Voor Florida had ik 2 weken in gedachten, paar dagen Orlando, paar dagen Miami, Fort Lauderdale en Cape Caneveral bezoeken. Dan naar Key West, daar dag of 2 om dan naar de Everglades te gaan. Vanuit daar naar Tampa en dan New Orleans, maar hoelang daar weet ik nog niet. Dan wordt het weer lang stuk reizen dacht ik, via Houston en dan bijv El Paso naar Phoenix. Hier dacht ik allemaal niet lang te blijven, weet niet of hier nog wat te doen is. Van Phoenix naar Las Vegas en van daaruit Grand Canyon bezoeken, Death Valley, Bryce, Zion, Arches. Dan dacht ik zo rond 10 juni in San Diego te zijn, dan langs de kust naar LA, daar 2 weken blijven en eindigen in San Francisco, ook 2 weken met nog bezoek aan Yosemite en Sequoia. Vertrek vanaf SF op 13 juli
. Budget is 6000,- euro, daarom dacht ik het wel te kunnen redden, overnachten in hostels. Zit inderdaad met het probleem van verzekeren, heb al wat dingen proberen uit te zoeken, maar hoop dat het niet te moeilijk wordt aangezien ik geen vast adres daar heb...
groetjes, Mark
Bedankt voor je reactie. De route en planning zijn ongeveer wel klaar. Vlieg dus op NYC, waar ik een week dacht te verblijven, vervolgens naar Philadelphia een dag of 2,3. Misschien een aantal dagen langer, want had het idee om daar een auto te kopen, weet niet waar dat de beste plaats voor is.. Dan Washington DC ook 2 a 3 dagen. Vervolgens dacht ik in één stuk door te reizen naar Orlando, misschien stoppen bij Charleston. Heb namelijk niet het idee dat tussen DC en Orlando veel te beleven is. Voor Florida had ik 2 weken in gedachten, paar dagen Orlando, paar dagen Miami, Fort Lauderdale en Cape Caneveral bezoeken. Dan naar Key West, daar dag of 2 om dan naar de Everglades te gaan. Vanuit daar naar Tampa en dan New Orleans, maar hoelang daar weet ik nog niet. Dan wordt het weer lang stuk reizen dacht ik, via Houston en dan bijv El Paso naar Phoenix. Hier dacht ik allemaal niet lang te blijven, weet niet of hier nog wat te doen is. Van Phoenix naar Las Vegas en van daaruit Grand Canyon bezoeken, Death Valley, Bryce, Zion, Arches. Dan dacht ik zo rond 10 juni in San Diego te zijn, dan langs de kust naar LA, daar 2 weken blijven en eindigen in San Francisco, ook 2 weken met nog bezoek aan Yosemite en Sequoia. Vertrek vanaf SF op 13 juli
groetjes, Mark
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mwah, dat valt hard meeMC86 schreef: Heb namelijk niet het idee dat tussen DC en Orlando veel te beleven is.
groetjes, Mark
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel mooi plan, maar een budget van 6000 euro voor 3 maanden,waar je dan ook een auto voor wilt kopen en verzekeren lijkt mij erg krap!
Hey MC,
ik ga zelf in totaal 3,5 week hostelhoppen.. LA, Vegas en NY
via hostelworld.com kom je een aardig eind en heb je een indicatie wat men van de hostels vind.
Ik verblijf zelf waarschijnlijk in USAHOSTELS in LA en Vegas en in NYC waarschijnlijk een van de Jazz Hostels.
Budget vind ik erg dapper voor 3 maanden States, maar is te doen.
Ik heb zelf voor 3 weken budget van 3000. Maar daar gaat waarschijnlijk al 1000E op aan shoppen
ik ga zelf in totaal 3,5 week hostelhoppen.. LA, Vegas en NY
via hostelworld.com kom je een aardig eind en heb je een indicatie wat men van de hostels vind.
Ik verblijf zelf waarschijnlijk in USAHOSTELS in LA en Vegas en in NYC waarschijnlijk een van de Jazz Hostels.
Budget vind ik erg dapper voor 3 maanden States, maar is te doen.
Ik heb zelf voor 3 weken budget van 3000. Maar daar gaat waarschijnlijk al 1000E op aan shoppen
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Met een budget va €6000 kom je een heel eind. Je grootste probleem is het vervoer. Ik ben bang dat je de koop en verzekering niet rond krijgt. Kijk eens rond op het forum want je bent niet de enige die denkt zo op de kosten te kunnen besparen. Reken zelf maar even uit hoeveel een auto met verzekering gaat kosten. Hostels zijn ook niet gratis en de auto lust ook wel wat, zeker als je van plan bent om zoveel KM te maken. En als je verder nog wat wilt zien en doen zijn een paar $ nooit weg. Daarnaast nog 2 enkele reizen met het vliegtuig. Reken het maar eens uit dan ben ik bang dat de toch wat eurotjes tekort komt.
Harm
Harm
Bedankt voor de reacties! 
Het enige wat wat nog een struikelblok is, is denk ik het rond krijgen van de autoverzekering...
Heb hier een begroting gemaakt, wat ik dacht dat het zo kunnen worden:
Vliegticket: € 450,- ( retour )
Eten/drinken: € 1400,- ( 90 dagen gerekend )
Overnachten: € 1600,- ( 90 dagen gerekend )
Auto: € 1100,-
Benzine: € 825,- ( 0.55ct/L) (15.000 km) (1:10)
Verzekering: € 600,- ( Meer een gok )
Totaal: € 5975,-
Voor een trip van 88 dagen, zitten inderdaad dan nog niet de kosten bij voor dingen te doen etc...
Komt dit in de buurt? Of heb ik ergens teveel of te weinig gerekend?
groetjes, Mark
Het enige wat wat nog een struikelblok is, is denk ik het rond krijgen van de autoverzekering...
Heb hier een begroting gemaakt, wat ik dacht dat het zo kunnen worden:
Vliegticket: € 450,- ( retour )
Eten/drinken: € 1400,- ( 90 dagen gerekend )
Overnachten: € 1600,- ( 90 dagen gerekend )
Auto: € 1100,-
Benzine: € 825,- ( 0.55ct/L) (15.000 km) (1:10)
Verzekering: € 600,- ( Meer een gok )
Totaal: € 5975,-
Voor een trip van 88 dagen, zitten inderdaad dan nog niet de kosten bij voor dingen te doen etc...
Komt dit in de buurt? Of heb ik ergens teveel of te weinig gerekend?
groetjes, Mark
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Weet niet wat een hostel kost maar € 17, 77 = met de huidige koers $ 27,90 per nacht lijkt mij aan de lage kant.
voor eten en drinken € 15,55 per dag = $ 24,40 kan maar wordt redelijk vaak fastfood vrees ik.
voor eten en drinken € 15,55 per dag = $ 24,40 kan maar wordt redelijk vaak fastfood vrees ik.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik denk dat je het een en ander wat onderschat, zeker de verzekering. Het eten zal nog wel gaan maar zoals ik al schreef een hostel kost ook niet niks en er zullen er zijn die het voor jouw prijs doen maar vaak zijn ze duurder. Dat geld ook voor de benzine prijs. Als je uitgaat van prijzen op het internet vergeet dan niet dat het in Amerika allemaal prijzen zijn waarover nog tax betaald moet worden. Dan kom je een stuk duurder uit.
Harm
Harm
hostel kost rond de 20E! en dat is dan nog een dure.. dus valt reuze mee! slaap je wel gemengd met een groepje van 10! maar dat is ook wel weer leuk 
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk eerlijk gezegd dat je op een 1000/1500 euro meer moet rekenen,om zeker te zijn.
Denk dat de kosten voor het eten/drinken nog wel omlaag kunnen, hostels zal ongeveer wel kloppen. Verder kost een liter benzine omgerekend 0,555 eurocent, dus daar neem ik 0,60 eurocent voor. Met de route die ik heb gepland kom ik op 5250 mijl, dus neem ik 6000 mijl. Dan zou ik komen op 10000 km, 1:10 dus € 600,-. Het enige wat nog erg kan fluctueren zijn de aanschafkosten van een auto en de verzekeringskosten en dan moet het ook nog mogelijk zijn, omdat ik bijv geen vast adres heb..
En natuurlijk nog geld om daar leuk dingen te doen, bezoeken etc..
En natuurlijk nog geld om daar leuk dingen te doen, bezoeken etc..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1252 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleecedeken
-
- 11 Reacties