Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveelheid drinken meenemen tijdens wandelingen?
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoeveelheid drinken meenemen tijdens wandelingen?
Ik lees regelmatig dat je bij wandelingen voldoende drinken moet meenemen. Een trail als Angel's Landing zal wel een van de zwaarste (zowel qua klimwerk als qua temperatuur) zijn die we zullen doen tijdens onze trip in het zuidwesten.
Hoeveel liter drinken (water lijkt mij nog altijd het beste?) wordt aangeraden om mee te nemen op een zware wandeling zoals Angel's Landing? Wij zijn 3 volwassen kerels van bijna 28. Zelf drink ik thuis al +/- 2 liter water per dag.
Hoeveel liter drinken (water lijkt mij nog altijd het beste?) wordt aangeraden om mee te nemen op een zware wandeling zoals Angel's Landing? Wij zijn 3 volwassen kerels van bijna 28. Zelf drink ik thuis al +/- 2 liter water per dag.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Hoeveelheid drinken meenemen tijdens wandelingen?
Ik had tijdens Angels Landing een Camelback (2 l ?) en 4 flesjes (1/2 l) water en een aantal van die nueslireepjes mee. Voor mij was dit genoeg. Tip: Bewaar ook wat voor de weg terug. Naar beneden lopen viel mij behoorlijk tegen. De knietjes krijgen het dan behoorlijk te verduren.
Aan het eind van deze zeer warme tocht zijn we lekker in het riviertje gaan liggen......Heerlijk !!! :doublethumb:
Aan het eind van deze zeer warme tocht zijn we lekker in het riviertje gaan liggen......Heerlijk !!! :doublethumb:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bij Angels Landing zit je volgensmij om en nabij de 500 meter hoogteverschil. Ik zou zeker 3 liter per persoon meenemen. Wat ik ook altijd lekker vind is zo'n flesje energy drank. Drinken voordat je dorst krijgt!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wat naast voldoende drinken ook verstandig is om mee te nemen is een bus Pringles of andere (zoute) snack zodat je het zout wat je kwijtraakt aan kan vullen, sommige mensen worden duizelig door zoutgebrek niet echt een goed idee op Angels Landing.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ja, goede tip van Rob. Zorg absoluut voor wat zoutjes. Die heb ik tegenwoordig ook altijd op de lange (en soms warme) hikes mee.Rob schreef:Wat naast voldoende drinken ook verstandig is om mee te nemen is een bus Pringles of andere (zoute) snack zodat je het zout wat je kwijtraakt aan kan vullen, sommige mensen worden duizelig door zoutgebrek niet echt een goed idee op Angels Landing.
Qua water had ik volgens mij 3 flessen van 0.75 lt water bij me. Ik liep de Angels Landing wel 's ochtends heel vroeg (07.30 uur) waardoor het met de warmte een stuk mee viel. Maar het is echt heel persoonlijk. Neem mee waar jij je prettig en veilig bij voelt. Voor mij zijn dat zo'n 3 flessen water.
Roland
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Voor lange hikes hebben we ook altijd een snack in de tas, Pay Day is candybar met pinda's met caramel, hij is ook ietsje zout.
Rob schreef:Wat naast voldoende drinken ook verstandig is om mee te nemen is een bus Pringles of andere (zoute) snack zodat je het zout wat je kwijtraakt aan kan vullen, sommige mensen worden duizelig door zoutgebrek niet echt een goed idee op Angels Landing.
Misschien een tip: ik heb ivm een vrij lage bloeddruk en grote hitte dus bijna altijd last van duizelingen en ga vaak net niet om. Bij het lijnprogamma dat ik deed moest je dagelijks zout-mineraal oplossingen gebruiken, dit zijn ampullen met zout- mineraal oplossing die je in een klein beetje water oplost (of in mijn geval soms puur gebruiken) en dan drinken, voordeel is dat je het opdrinkt en je heel snel effect voelt, bij zoutjes etc is de hoeveelheid zout vrij laag en duurt het langer voordat je effect hebt.
Ze heten O"Marine en zijn als ik het het goed heb ook verkrijgbaar bij de apotheek.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat wij ook wel eens meenemen vanuit nederland, zijn die zwart-witjes, (misschien hebben ze een heel andere naam, maar die weet ik niet) het zijn van die samiak snoepjes die bevatten ook veel zouten.
Gr. Monique
Gr. Monique

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bedankt voor de reacties en de tips allemaal.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ik zou een halve liter per mijl aanraden. Camelback o.i.d. is ten zeerste aan te raden. Sommige modellen hebben ruimte voor andere spullen (jasje, EHBO, etc.). Er zijn ook grotere rugzakken op de markt waar een blaas in past (met een slang).
Zelf neem ik altijd extra water mee - je kunt nooit weten hoe lang je op jezelf bent aangewezen. Angel's Landing is vrij druk zodat je snel op hulp kan rekenen (bijv. bij verstuikte enkel).
Overweeg ook om een paar 'trekking poles' aan te schaffen. Met name bij het dalen neemt dit een bijzonder grote belasting op je knieën weg. Sommige mensen zullen de verleiding om te lachen niet kunnen weerstaan, maar ik heb er nu spijt van dat ik niet eerder een paar heb aangeschaft. Veel serieuze 'hikers' zweren bij deze stokken. Wal*Mart verkoopt een paar voor $10, maar de kwaliteit laat zeer te wensen over. Sportzaken (bijv. REI, EMS) verkopen stokken van uitstekende kwaliteit onder $100. Stokken met vering hebben mijn voorkeur.
Ik woon onder de rook van Pikes Peak in Colorado en 'hike' redelijk veel (dit jaar wil ik minstens één of twee keer per maand de bergen in) en ik heb net een nieuw paar stokken aangeschaft.
Zelf neem ik altijd extra water mee - je kunt nooit weten hoe lang je op jezelf bent aangewezen. Angel's Landing is vrij druk zodat je snel op hulp kan rekenen (bijv. bij verstuikte enkel).
Overweeg ook om een paar 'trekking poles' aan te schaffen. Met name bij het dalen neemt dit een bijzonder grote belasting op je knieën weg. Sommige mensen zullen de verleiding om te lachen niet kunnen weerstaan, maar ik heb er nu spijt van dat ik niet eerder een paar heb aangeschaft. Veel serieuze 'hikers' zweren bij deze stokken. Wal*Mart verkoopt een paar voor $10, maar de kwaliteit laat zeer te wensen over. Sportzaken (bijv. REI, EMS) verkopen stokken van uitstekende kwaliteit onder $100. Stokken met vering hebben mijn voorkeur.
Ik woon onder de rook van Pikes Peak in Colorado en 'hike' redelijk veel (dit jaar wil ik minstens één of twee keer per maand de bergen in) en ik heb net een nieuw paar stokken aangeschaft.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5397 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie
-
- 23 Reacties