Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet je gezien hebben?
- margijs
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wat moet je gezien hebben?
Hallo,
Wij zijn Gijs en Marion en gaan in mei/juni naar de USA...
Onze Route, Holtels en autoverhuur staat al vast, nu mijn vraag aan de kenner van de USA...
Wat moet je gezien hebben op de plaatsen waar wij verblijven??? (of in de omgeving)
Hier de route:
LA - 2 nachten
San Diego - 2 nachten
Laughlin - 1 nacht
Grand Canyon - 1 nacht
Las Vegas - 2 nachten
Death Valley - 1 nacht
Mammoth Lakes - 1 nacht
South Lake Tahoe - 2 nachten
Mariposa - 1 nacht
San Francisco - 2 nachten
Monterey - 1 nacht
Santa Barbara - 2 nachten
LA - 1 nacht
Back Home!!!
Gr Marion
Wij zijn Gijs en Marion en gaan in mei/juni naar de USA...
Onze Route, Holtels en autoverhuur staat al vast, nu mijn vraag aan de kenner van de USA...
Wat moet je gezien hebben op de plaatsen waar wij verblijven??? (of in de omgeving)
Hier de route:
LA - 2 nachten
San Diego - 2 nachten
Laughlin - 1 nacht
Grand Canyon - 1 nacht
Las Vegas - 2 nachten
Death Valley - 1 nacht
Mammoth Lakes - 1 nacht
South Lake Tahoe - 2 nachten
Mariposa - 1 nacht
San Francisco - 2 nachten
Monterey - 1 nacht
Santa Barbara - 2 nachten
LA - 1 nacht
Back Home!!!
Gr Marion
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Wat moet je gezien hebben?
In de Grand Canyon zou ik in elk geval via een van de wandelpaden een stuk naar beneden lopen. Het is heel indrukwekkend om vanaf de rand de canyon in te kijken, maar het is er vaak wel heel druk met andere toeristen. Toen wij naar beneden gingen kwamen we nog wel andere mensen tegen, maar er waren ook momenten dat we even helemaal alleen waren. Ik vind dat je de natuur dan veel intenser ervaart.
In Death Valley zou ik zeker naar Dantes View gaan, dat vond ik een geweldig mooi uitkijkpunt. Ook Zabriskie Point is prachtig. Allebei vooral 's ochtends, dan is het licht het beste.
Als je van Mammoth Lakes naar Lake Tahoe rijdt, en je hebt nog tijd voor een omweg, dan is het spookstadje Bodie een echte aanrader. En ook Mono Lake (bij Lee Vining) is zeker de moeite waard. Overigens... 2 nachten Lake Tahoe en 1 nacht Mariposa zou niet mijn keuze zijn. Ik zou Lake Tahoe schrappen (het heeft op mij niet veel indruk gemaakt) en meer tijd besteden aan Yosemite. Als de Tioga Pass open is (dat is helaas niet zeker in de periode dat jullie gaan) is dat een prachtige route om Yosemite binnen te rijden.
In San Francisco vond ik het vooral heel leuk om de Golden Gate Bridge eens met eigen ogen te zien. Maar ik ben niet zo'n stadsmens, dus voor de steden kan ik je verder niet echt tips geven.
In Death Valley zou ik zeker naar Dantes View gaan, dat vond ik een geweldig mooi uitkijkpunt. Ook Zabriskie Point is prachtig. Allebei vooral 's ochtends, dan is het licht het beste.
Als je van Mammoth Lakes naar Lake Tahoe rijdt, en je hebt nog tijd voor een omweg, dan is het spookstadje Bodie een echte aanrader. En ook Mono Lake (bij Lee Vining) is zeker de moeite waard. Overigens... 2 nachten Lake Tahoe en 1 nacht Mariposa zou niet mijn keuze zijn. Ik zou Lake Tahoe schrappen (het heeft op mij niet veel indruk gemaakt) en meer tijd besteden aan Yosemite. Als de Tioga Pass open is (dat is helaas niet zeker in de periode dat jullie gaan) is dat een prachtige route om Yosemite binnen te rijden.
In San Francisco vond ik het vooral heel leuk om de Golden Gate Bridge eens met eigen ogen te zien. Maar ik ben niet zo'n stadsmens, dus voor de steden kan ik je verder niet echt tips geven.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- margijs
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Henriëtte schreef:In de Grand Canyon zou ik in elk geval via een van de wandelpaden een stuk naar beneden lopen. Het is heel indrukwekkend om vanaf de rand de canyon in te kijken, maar het is er vaak wel heel druk met andere toeristen. Toen wij naar beneden gingen kwamen we nog wel andere mensen tegen, maar er waren ook momenten dat we even helemaal alleen waren. Ik vind dat je de natuur dan veel intenser ervaart.
Dank je wel!!!
We proberen vanuit mariposa een stukje van Yosemite te pakken...
- margijs
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Zijn er nog meer mensen met tips?
Gr Marion
Gr Marion
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan alleen maar aansluiten bij wat Henriette heeft gezegd: laat Lake Tahoe vallen en boek zelf twee nachten in Yosemite (via http://www.yosemitepark.com ). Het is de mooiste tijd van het jaar daar!
Desnoods 1 nacht Lake Tahoe en 1 nacht Yosemite als de Tioga Pss nog dicht is. Als je er begin juni bent heb je echter best wel een kans dat de pas al open is. Doodzonde om dan niet die route te nemen.
In Monterey is het aquarium een aanrader. Verder langs de kust: Hearst Castlee (als je er van houdt), Big Sur (terrasje bij Nepenthe).
LA: wij vonden de VIP tour bij Warner Bros een absolute aanrader.
Kijk ook eens in ons 2004 en 2006-verslag voor tips; beide keren zijn we in het zuidwesten geeindigd.
Marianne
Desnoods 1 nacht Lake Tahoe en 1 nacht Yosemite als de Tioga Pss nog dicht is. Als je er begin juni bent heb je echter best wel een kans dat de pas al open is. Doodzonde om dan niet die route te nemen.
In Monterey is het aquarium een aanrader. Verder langs de kust: Hearst Castlee (als je er van houdt), Big Sur (terrasje bij Nepenthe).
LA: wij vonden de VIP tour bij Warner Bros een absolute aanrader.
Kijk ook eens in ons 2004 en 2006-verslag voor tips; beide keren zijn we in het zuidwesten geeindigd.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In san Diego, is het mooi om even in balboa park rond te kijken, er gaat ook zo'n rondtourbusje daar....
Verder wil ik zeggen dat ik lake tahoe wel mooi vind, ik vind yosemite ook wel mooi, een combinatie dus, bij lake tahoe is een verblijf in zuid lake tahoe wel mooi.
In san fransisco denk ik aan de golden gate brug, een ritje met de cable car, fishermans warf, golden gate park, alcatrez, china town en nog veel meer..
Langs de kustweg moet je vooral de parkeerplaatsen in de gaten houden voordat je bij san simeon komt, hier liggen olifant zeehonden op het strand, bij een van de drie plekken, er staat vaak een park ranger bij...
Verder wil ik zeggen dat ik lake tahoe wel mooi vind, ik vind yosemite ook wel mooi, een combinatie dus, bij lake tahoe is een verblijf in zuid lake tahoe wel mooi.
In san fransisco denk ik aan de golden gate brug, een ritje met de cable car, fishermans warf, golden gate park, alcatrez, china town en nog veel meer..
Langs de kustweg moet je vooral de parkeerplaatsen in de gaten houden voordat je bij san simeon komt, hier liggen olifant zeehonden op het strand, bij een van de drie plekken, er staat vaak een park ranger bij...
Het ligt er ook aan wat je interesses zijn, San Diego Zoo is geweldig.
(als je tenminste van dierentuinen houdt) en anders is Seaworld misschien een idee, of allebei 

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Natuurlijk is Lake Tahoe wel mooi maar dat is het Bodenmeer ook. Ik sluit me dus aan bij de posters die adviseren Lake Tahoe over te slaan of maar een nacht te blijven.
Lake tahoe was voor mij het stuk rijden er naar toe niet waard.
In LA kun je naar venice beach gaan, kijken naar de sporters en basketballers.
In LA kun je naar venice beach gaan, kijken naar de sporters en basketballers.
- margijs
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank je wel voor jullie reacties!!!
De reis is al geboekt, wordt wel south lake tahoe....
Wel willen we proberen om vanuit South lake tahoe via Yosemite naar Mariposa te gaan...
Gr Marion
Wel willen we proberen om vanuit South lake tahoe via Yosemite naar Mariposa te gaan...
Gr Marion
Een bezoek aan Bodie zou ik zeker proberen in te plannen.
Het water in Lake Tahoe kan bitterkoud zijn...
Houd rekening met slechts een (zeer) kort bezoek aan Yosemite.
Wat de Tioga Pass betreft: http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Johan
Het water in Lake Tahoe kan bitterkoud zijn...
Houd rekening met slechts een (zeer) kort bezoek aan Yosemite.
Wat de Tioga Pass betreft: http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Johan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Marion,margijs schreef:Dank je wel voor jullie reacties!!!
Het was duidelijk dat de reis al geboekt was, maar dat betekent niet dat je niet zelf ergens een overnachting zou kunnen boeken! Kost wel iets meer, maar je bespaart weer wat benzine

Als de Tioga Pass open is, is dat de snelste route. Anders is de SR 88 vanaf South Lake Tahoe en daarna de 49 een mooi alternatief. Zie ons 2006-verslag bij 31 juli. Wel een lange dag, wij waren toen pas om 7 uur 's avonds in Yosemite Village, maar we hadden onderweg nog wel het een en ander bekeken.margijs schreef: Wel willen we proberen om vanuit South lake tahoe via Yosemite naar Mariposa te gaan...
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik weet niet of jullie van plan zijn te zwemmen in Lake Tahoe, maar het water was, toen wij er in juli, waren ijs- en ijskoud. Het meer ligt namelijk op zo'n 2000 meter hoogte.
Wij zijn wel op een leuk strandje geweest Pobe beach. Daar liepen ganzen vrij rond over het strand.
Marjon
Wij zijn wel op een leuk strandje geweest Pobe beach. Daar liepen ganzen vrij rond over het strand.
Marjon
- margijs
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Henriette, wat een mooie website heb je...
Wat veel info staat erop, geweldig...
Wat veel info staat erop, geweldig...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 6565 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie