Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Arches - Canyonlands
Arches - Canyonlands
Hello,
Kort vraagje voor wie er iets van weet:
Klopt het dat het een lange rit is van Arches naar Canyonlands? Als je op de kaart kijkt (ik gebruik Microsoft Streets & Trips 2007) lijkt dat pakweg uurtje rijden van elkaar, maar om de ene of andere reden sturen ze je rond en rij je er 4u over... .
Welk van de twee is het meeste de moeite...Arches of Canyonlands?
Alvast Bedankt.
Mvg,
Gert & Kelly
29/04/08 -> 21/05/08 (USA)
Klopt het dat het een lange rit is van Arches naar Canyonlands? Als je op de kaart kijkt (ik gebruik Microsoft Streets & Trips 2007) lijkt dat pakweg uurtje rijden van elkaar, maar om de ene of andere reden sturen ze je rond en rij je er 4u over... .
Alvast Bedankt.
Mvg,
Gert & Kelly
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Re: Arches - Canyonlands
Wij hebben in 2005 vanuit Moab beiden bezocht.
Arches moet je gewoon gezien hebben maar als je niet veel gaat wandelen kun je dit park in een (korte) dag bezoeken. Het is er echter prachtig.
Canyonlands vonden wij om te wandelen een van de mooiste NP's die we dat jaar bezocht hebben.
Kijk eens op deze map, de afstanden vanaf Moab staan erbij.
http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/u ... ripmap.pdf
Succes met plannen!
Reny
Arches moet je gewoon gezien hebben maar als je niet veel gaat wandelen kun je dit park in een (korte) dag bezoeken. Het is er echter prachtig.
Canyonlands vonden wij om te wandelen een van de mooiste NP's die we dat jaar bezocht hebben.
Kijk eens op deze map, de afstanden vanaf Moab staan erbij.
http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/u ... ripmap.pdf
Succes met plannen!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- deeyore
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bij mij geeft Streets & Trips 2007 39 minuten aan van Arches naar Canyonlands Island in the Sky. Ik vind het allebei prachtige parken. In Arches zijn we nu twee keer geweest en wat het meeste indruk op me heeft gemaakt is de hike door de Fiery Furnace met een ranger. Deze is zeker een aanrader! Als je de tijd hebt zou ik allebei de parken bezoeken.
Groetjes Danielle
Groetjes Danielle
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Waarschijnlijk heb je dan het Maze district aangegeven dan moet je helemaal rond en via Hanksville weer het park in.Gert schreef:Hello,
Alvast Bedankt.
Mvg,
Gert & Kelly
Hoewel beide heel mooi zijn en de arches niet gemist mogen worden, hebben Island in the sky van Canyonlands en het vlakbij gelegen Deadhorse SP toch het beste aan de (USA) verwachting voldaan.
Eigenlijk hoef je na een bezoek aan dit gebied bijvoorbeeld de Grand Canyon niet meer te zien, zo prachtig vind ik het. 
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Van Arches, "Devils garden trailhead" lat=38.7831175281, lon=-109.595122919
naar Canyonlands, "Grand vieuw point" lat=38.3106644538, lon=-109.856577907
is een afstand van : 57 mijl (ca. 2 uur 42 min.)
Dit volgen GoogleEarth
Dit volgen GoogleEarth
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik vind de berekeningen allemaal prachtig hoor, maar er zullen met mij veel forumleden zijn die kunnen bevestigen dat Arches en Canyonlands allebei vanaf het gezellige dorpje Moab binnen een half uurtje te bereiken zijn. Dat is het leuke: je boekt een hotel of camping in Moab en je kan van daaruit gewoon allebei de parken gemakkelijk bezoeken.
Mijn persoonlijke Moabadvies: gewoon drie dagen blijven, Canyonlands, Dead Horse Point en Arches bezoeken, raften/varen op de Colorado River, eten bij de Red Cliff Lodge, pilsje bij de Brewery ... genieten!! Sommige liefhebbers (zoals wij) huren een Jeep en gaan trailrijden in Canyonlands of in de buurt van bijvoorbeeld Castle Valley!
Om een indruk te geven: de hele 'route' van Moab langs Arches, Dead Horse Point en Canyonlands duurt nog geen uurtje volgens Streets & Trips. Natuurlijk zou ik wel twee dagen uit trekken om het goed te doen!

Mijn persoonlijke Moabadvies: gewoon drie dagen blijven, Canyonlands, Dead Horse Point en Arches bezoeken, raften/varen op de Colorado River, eten bij de Red Cliff Lodge, pilsje bij de Brewery ... genieten!! Sommige liefhebbers (zoals wij) huren een Jeep en gaan trailrijden in Canyonlands of in de buurt van bijvoorbeeld Castle Valley!
Om een indruk te geven: de hele 'route' van Moab langs Arches, Dead Horse Point en Canyonlands duurt nog geen uurtje volgens Streets & Trips. Natuurlijk zou ik wel twee dagen uit trekken om het goed te doen!

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wat voor vervoersmiddel heb je hier in gegeventheborgh schreef:Van Arches, "Devils garden trailhead" lat=38.7831175281, lon=-109.595122919
Dit volgen GoogleEarth
Vanuit Moab kan je behalve Island in the Sky ook het Needles gedeelte van Canyonlands bezoeken. Dit is het gedeelte waar je vanuit Island in the Sky in de verte op uit kijkt. Om te wandelen is het Needles gedeelte veel beter geschikt dan Island in the Sky. Je kan hier een hele lange dagwandeling maken. Is een van onze top wandelingen geweest!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2104 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-
- 0 Reacties