Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaans verkeer
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Leuk alle verhalen te lezen. Iedereen heeft zulke leuke ervaringen. Zelf heb ik ook moeite met het rechtsaf bij rood. Soms staat er een bord met een pijl naar rechts en dan only er onder. Ik stop dan maar en kijk hoe de bestuurder achter me reageerd. Zijn ze relaxed, dan doe ik het goed en beginnen ze een partij druk te doen dan mag ik waarschijnlijk gewoon door rijden. Ook bij het afslaan naar links is het hier anders. De ene keer mag je mee met het groene licht van recht door en de andere keer is er een speciaal stoplicht voor links af. Het is duidelijk ik moet nog een beetje wennen. Moet wel opschieten want binnen 60 dagen moet ik mijn NC rijbewijs zien te bemachtigen.
Wat ik verder misschien nog even als een aanrader heb, is de tolwegen. Gelukkig zijn die er hier niet in de omgeving van Raleigh. Maar in andere staten heb ik ze zeker gezien. Wij kiezen standaard voor de rij waar mee je met de credit kaart kan betalen. Aangeduid met een symbooltje met een kaartje er in. Je kan ook met contant betalen, maar er zijn ook rijen voor abonnee houders en die moet je nou net weer zien te ontwijken. Is in Frankrijk overigens hetzelfde als hier, dus wellicht heb je daar al ervaring mee.
Groetjes Petra
Wat ik verder misschien nog even als een aanrader heb, is de tolwegen. Gelukkig zijn die er hier niet in de omgeving van Raleigh. Maar in andere staten heb ik ze zeker gezien. Wij kiezen standaard voor de rij waar mee je met de credit kaart kan betalen. Aangeduid met een symbooltje met een kaartje er in. Je kan ook met contant betalen, maar er zijn ook rijen voor abonnee houders en die moet je nou net weer zien te ontwijken. Is in Frankrijk overigens hetzelfde als hier, dus wellicht heb je daar al ervaring mee.
Groetjes Petra
Het rijden in Amerika is geweldig... Je wilt nooit meer terug het verkeer in hier...
Kijk naar de foto en zeg me dat het niet geweldig is...

Mack
Kijk naar de foto en zeg me dat het niet geweldig is...

Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
-
Marcel
- Amerikakenner
- Contacteer:
De maximumsnelheden staan overal aangegeven en worden bovendien met enige regelmaat herhaald. Het zijn rechthoekige witte borden met daarop de tekst SPEED LIMIT en daaronder het aantal "miles per hour". Voor een voorbeeldfoto zie http://geography.about.com/library/photos/blzz133.htm.
De maximumsnelheden op snelwegen verschillen per staat, maar staan altijd langs de weg aangegeven. Hoef je dus niet uit je hoofd te kennen. Ter info hier een tabel met de speed limits per staat: http://www.iihs.org/safety_facts/state_ ... t_laws.htm.
De maximumsnelheden op snelwegen verschillen per staat, maar staan altijd langs de weg aangegeven. Hoef je dus niet uit je hoofd te kennen. Ter info hier een tabel met de speed limits per staat: http://www.iihs.org/safety_facts/state_ ... t_laws.htm.
-
Fioontje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik woon toch echt in Amerika (en ik rij in een SUV automaat
) maar mijn ervaring in het verkeer is meer dit:
Je moet minimaal 15 mile te hard rijden anders rij je niet mee met het verkeer en doe je 'gevaarlijk'.
Het is een wedstrijd wie het vaakst van baan kan verwisselen en dat dan vooral zonder je knipperlicht uit te doen en probeer zoveel mogelijk mensen snijden.
Kijk uit voor trucks. Ze rijden harder dan autos en denken dat de weg van hun is.
Als je in de spits ergens wil komen moet je niet met de auto gaan.
Er zitten zoveel hobbels en gaten in de weg dat ik blij mag zijn als m'n auto aan het eind van de dag nog heel is.
Conclusie: doe mij het Nederlandse verkeer maar! (voor de rest is het hier wel leuk hoor
)
Je moet minimaal 15 mile te hard rijden anders rij je niet mee met het verkeer en doe je 'gevaarlijk'.
Het is een wedstrijd wie het vaakst van baan kan verwisselen en dat dan vooral zonder je knipperlicht uit te doen en probeer zoveel mogelijk mensen snijden.
Kijk uit voor trucks. Ze rijden harder dan autos en denken dat de weg van hun is.
Als je in de spits ergens wil komen moet je niet met de auto gaan.
Er zitten zoveel hobbels en gaten in de weg dat ik blij mag zijn als m'n auto aan het eind van de dag nog heel is.
Conclusie: doe mij het Nederlandse verkeer maar! (voor de rest is het hier wel leuk hoor
-
ftwproductions
- Amerikafan
geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Nou, Fioontje, minimaal 15 mijl te hard is misschien wat erg veel, maar 10 mijl te hard gaan er inderdaad wel veel.
Verder ben ik blij te horen dat Louisville niet de enige stad is waar het wegdek weggerot is... ik had vroeger nogal wat kritiek op Rijkswaterstaat (die m.i. zelfs wegen repareerden waar niks mis mee was) maar mijn respect voor hen is enorm toegenomen sinds ik in de VS auto rij. In Nederland heb ik eigenlijk nooit gaten in het wegdek gezien, maar hier hobbelt en bobbelt het alsof het een lieve lust is.
Ondanks dat rij ik overigens toch liever in de VS dan in Nederland. Afgelopen maart kreeg ik - voor het eerst in 4 maanden - weer eens te maken met de Nederlandse spits (drie kwartier in de file) en dan ben ik toch erg blij dat ik dat niet meer dagelijks hoef mee te maken. Zeker, we hebben hier ook "files", maar die paar kilometer langzaam rijdend verkeer (vaak toch nog 50 km/u) is niets vergeleken met de 5-12 km stilstaand verkeer die ik in Nederland regelmatig meemaakte.
Verder ben ik blij te horen dat Louisville niet de enige stad is waar het wegdek weggerot is... ik had vroeger nogal wat kritiek op Rijkswaterstaat (die m.i. zelfs wegen repareerden waar niks mis mee was) maar mijn respect voor hen is enorm toegenomen sinds ik in de VS auto rij. In Nederland heb ik eigenlijk nooit gaten in het wegdek gezien, maar hier hobbelt en bobbelt het alsof het een lieve lust is.
Ondanks dat rij ik overigens toch liever in de VS dan in Nederland. Afgelopen maart kreeg ik - voor het eerst in 4 maanden - weer eens te maken met de Nederlandse spits (drie kwartier in de file) en dan ben ik toch erg blij dat ik dat niet meer dagelijks hoef mee te maken. Zeker, we hebben hier ook "files", maar die paar kilometer langzaam rijdend verkeer (vaak toch nog 50 km/u) is niets vergeleken met de 5-12 km stilstaand verkeer die ik in Nederland regelmatig meemaakte.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ter verdediging van de DOT's (Department of Transportation) is het klimaat hier heel moeilijk voor ze om het wegdek goed te houden. Het vriest hard en dan dooit het weer, funest voor het wegdek, "potholes" (i.e. gaten in het wegdek) zijn vooral een fenomeen in de lente. Bereid je maar voor op files vanwege weg werkzaamheden in de zomer.
Pas trouwens op met "met het verkeer meerijden", want als je met meer dan 10% over de speed limit wordt gesnapt krijg jij het ticket.
En als je hier in Virginia meer dan 15 mijl over de speed limit rijdt, krijg je reckless driving, dwz punten op je rijbewijs, die je niet wilt hebben.
Washington DC en omgeving heeft helaas het ergste verkeer van het land, na Los Angeles. En toch rijd ik hier oneindig veel liever, dan in Nederland, waar je mij niet achter het stuur zult vinden.
Pas trouwens op met "met het verkeer meerijden", want als je met meer dan 10% over de speed limit wordt gesnapt krijg jij het ticket.
En als je hier in Virginia meer dan 15 mijl over de speed limit rijdt, krijg je reckless driving, dwz punten op je rijbewijs, die je niet wilt hebben.
Washington DC en omgeving heeft helaas het ergste verkeer van het land, na Los Angeles. En toch rijd ik hier oneindig veel liever, dan in Nederland, waar je mij niet achter het stuur zult vinden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dat is toch ook? LOL...Kijk uit voor trucks. Ze rijden harder dan autos en denken dat de weg van hun is.
Zij moeten geld verdienen, ze rijden voor een schamel loontje en elke mile die ze meer rijden levert ze geld op... Dan zou ik ook doorrijden...
Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
-
Fioontje
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Gisteren ging m'n hostvader mijn moeder naar het station brengen. Normaal is dat 30 minuten, nu was het 2 uur. Lang leve de Wilson Bridge. hihi Het verkeer is hier echt vreselijk en ik heb gecontroleerd, ze rijden echt 15 mile te hard. Zelf probeer ik het nog wel netjes te houden hoor, maar ze veranderen hier ook per 10 meter van 45 naar 55 en dan weer 25, dus soms weet ik het ook niet meer!
Maar goed, over 2 maanden ga ik naar Texas verhuizen en daar hoop ik beter en vooral rustiger verkeer te treffen!
Maar goed, over 2 maanden ga ik naar Texas verhuizen en daar hoop ik beter en vooral rustiger verkeer te treffen!
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Nou, verwacht in Texas maar geen rustiger verkeer!
We zijn net terug van 4 weken, o.a. Texas, maar het is daar (vergeleken met 7 jaar geleden) een stuk drukker geworden. Vooral in en rond Houston heb ik met mijn tenen krom gezeten.
Gelukkig kom je ook wegen tegen waar je urenlang weinig verkeer hebt!
Overigens, ik heb jaren lang alleen maar auto gereden tijdens onze vakanties in de States. De laatste paar jaar hebben we een automaat, ook in NL rij ik dus nu weer.
Maar wat is het, buiten de steden, heerlijk relaxed rijden daar!
Met een automaat rijden heb je zo onder de knie, alleen altijd je voet op de rem houden als je start of bij een stoplicht moet wachten.
Wat ons in Texas trouwens opviel, waren de wisselende max. snelheden op de wegen. Op een Interstate max snelheid soms 65, op een landweg soms 70! Dat konden we dus even niet volgen.
groetjes, Ineke
We zijn net terug van 4 weken, o.a. Texas, maar het is daar (vergeleken met 7 jaar geleden) een stuk drukker geworden. Vooral in en rond Houston heb ik met mijn tenen krom gezeten.
Gelukkig kom je ook wegen tegen waar je urenlang weinig verkeer hebt!
Overigens, ik heb jaren lang alleen maar auto gereden tijdens onze vakanties in de States. De laatste paar jaar hebben we een automaat, ook in NL rij ik dus nu weer.
Maar wat is het, buiten de steden, heerlijk relaxed rijden daar!
Met een automaat rijden heb je zo onder de knie, alleen altijd je voet op de rem houden als je start of bij een stoplicht moet wachten.
Wat ons in Texas trouwens opviel, waren de wisselende max. snelheden op de wegen. Op een Interstate max snelheid soms 65, op een landweg soms 70! Dat konden we dus even niet volgen.
groetjes, Ineke
Nu kreeg ik hier dus gisteren een ander antwoord op:Mack schreef:Dat is toch ook? LOL...Kijk uit voor trucks. Ze rijden harder dan autos en denken dat de weg van hun is.
Zij moeten geld verdienen, ze rijden voor een schamel loontje en elke mile die ze meer rijden levert ze geld op... Dan zou ik ook doorrijden...
Mack
Een bedrijf dat bedrijven verkoopt (net als PBBI) vertelde mij dat de meeste trucks voor 65 mph gemaakt zijn en op die snelheid dus ook het zuinigste lopen en de minste slijtage hebben. Ofwel als ze harder gaan rijden wordt over langere tijd de winst van het truckbedrijf minder!
Zo'n truck moet voor een bedrijf hier meestal zo'n miljoen mijl mee en ze kunnen bij goed onderhoud en gebruik zelfs tot 3 miljoen mijl meegaan!
Misschien iets om over na te denken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
ftwproductions
- Amerikafan
geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.