Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vluchttijden veranderd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Vluchttijden veranderd

Bericht door Harry »

marjomeck schreef:Om je vluchtgegevens in de gaten te kunnen houden, raadpleeg http://www.mytripandmore. Hierbij kun je met je reserveringsnummer en je achternaam altijd de actuele vluchttijden checken.
Nou, bij mij werk dit niet :dunno: , nou heb ik een vermoeden dat Worldspan een soort tussenpersoon is waar andere tussenpersonen (reisburo's) boekingen kunnen maken, aangezien wij altijd alles rechtstreeks bij de aanbieders boeken zal ik en ook anderen die het zo doen hier niets aan hebben.

Harry
ryan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ryan »

Ik werd gisteren netjes gebeld door een mevrouw van KLM/NWA dat onze tijden anders geworden waren voor 5 mei (heen) en 15 mei (terug). Op de heenvlucht is de overstap 10 minuutjes later, dus tussen Detroit en Orlando en op de terugweg 10 minuutjes eerder. Op de heenreis hebben we nu 3 uur tijd om over te stappen en op de terugreis hebben we nu 2 uur om over te stappen ongeveer. Dat moet wel lukken lijkt me zo!
Maar ik vond het keurig dat ze voor zo'n kleine verandering al bellen. Super!
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Harry schreef: nou heb ik een vermoeden dat Worldspan een soort tussenpersoon is waar andere tussenpersonen (reisburo's) boekingen kunnen maken, aangezien wij altijd alles rechtstreeks bij de aanbieders boeken zal ik en ook anderen die het zo doen hier niets aan hebben.

Harry
Worldspan is een reserveringssysteem, waarin reserveringen (van o.a. vliegtuigstoelen) worden geregistreerd.
Andere wereldwijde boekingssysstemen zijn Galileo, Sabre en Amadeus.

Als je reservering in worldspan gemaakt is kun je je reservering checken via http://www.mytripandmore.com
Is je ticket geboekt via Sabre dan kun je dat checken via http://www.virtuallythere.com

Als je niet weet via welk systeem je ticket gereserveerd is kun je dit navragen bij je reisbureau. (er staan op reisbureauwebsites vaak onderaan een klein logo van het reserveringssysteem)
Degenen die direct boeken bij de airline kunnen inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij en zo hun reservering volgen, dit kan trouwens ook als je via een reisbureau geboekt hebt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben KLM tickets geboekt via Tioga Tours en kunnen deze ook volgen via http://www.checkmytrip.com
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Wij hebben KLM tickets geboekt via Tioga Tours en kunnen deze ook volgen via http://www.checkmytrip.com
Mij lukt het niet via deze link...... :oops:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
marjaenad
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marjaenad »

Wij hebben via united geboekt en ik kreeg afgelopen week bericht dat de vlucht vanuit Washington 30 minuten eerder staat gepland. Nu hebben we dus 1 uur 10 minuten om over te stappen :banghead:
Maar het duurt nog 5 maanden voor we gaan, dus ik maak me nog niet druk :oops:
Die vliegtijden veranderen misschien nog wel een paar keer voor die tijd, en anders wachten we wel op de volgende vlucht :)

Groetjes Marja
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb nu de vluchttijden rechtstreeks bij United gecheckt.

Op de heenvlucht (7/4) van Amsterdam naar Chicago is er niets gewijzigd.

Op de terugvlucht (7/5) van Las Vegas naar Amsterdam via Chicago zijn er wel wat kleine wijzigingen. We vertrekken 25 min later uit Vegas en we vertrekken 2 min later uit Chicago.

Geen spectaculaire veranderingen dus, ondanks dat we deze vlucht al geboekt hebben in augustus 2007.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Korte overstaptijden = bagage kwijtraken, 3 keer dit geintje gehad dus wat kleren enzo in de handbagage doen.
En geld vragen om spullen te kopen, dat geven ze je wel maar wel om vragen.
40 minuten is te doen als de doaune meewerkt.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Ik heb nu de vluchttijden rechtstreeks bij United gecheckt.

Op de terugvlucht (7/5) van Las Vegas naar Amsterdam via Chicago zijn er wel wat kleine wijzigingen. We vertrekken 25 min later uit Vegas en we vertrekken 2 min later uit Chicago.Geen spectaculaire veranderingen dus, ondanks dat we deze vlucht al geboekt hebben in augustus 2007.

Marjan
Dan houden we nog 45 minuten over om bij de gate voor de vlucht naar Amsterdam te komen, moet kunnen maar of we dan nog een laatste Frappo kunnen scoren is de vraag :lol:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:
hekkie schreef:Ik heb nu de vluchttijden rechtstreeks bij United gecheckt.

Op de terugvlucht (7/5) van Las Vegas naar Amsterdam via Chicago zijn er wel wat kleine wijzigingen. We vertrekken 25 min later uit Vegas en we vertrekken 2 min later uit Chicago.Geen spectaculaire veranderingen dus, ondanks dat we deze vlucht al geboekt hebben in augustus 2007.

Marjan
Dan houden we nog 45 minuten over om bij de gate voor de vlucht naar Amsterdam te komen, moet kunnen maar of we dan nog een laatste Frappo kunnen scoren is de vraag :lol:
Volgens mij hebben we ruim anderhalf uur dus ruim de tijd voor een Frappo... :wink:
A 16:15 u
V 15: 51 u

Prima tijden en naar ik hoop veranderen de vluchttijden nu niet meer.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:

Volgens mij hebben we ruim anderhalf uur dus ruim de tijd voor een Frappo... :wink:

Prima tijden en naar ik hoop veranderen de vluchttijden nu niet meer.

Marjan
Dan is er meer veranderd volgens de e-tickets was het:
A 4:50 pm
V 5:58 pm
dan zou het dus:
A 5:15 pm
V 6:00 pm worden
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Volgens mij hebben we ruim anderhalf uur dus ruim de tijd voor een Frappo... :wink:
Het lijkt erop dat jullie bijna een dag de tijd hebben, als A = Aankomst en V = Vertrek.... :mrgreen:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

hekkie schreef:
nieuwenoord schreef:Wij hebben KLM tickets geboekt via Tioga Tours en kunnen deze ook volgen via http://www.checkmytrip.com
Mij lukt het niet via deze link...... :oops:

Marjan
mij wel, heb direct op de site van de KLM geboekt
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Dan is er meer veranderd volgens de e-tickets was het:
A 4:50 pm
V 5:58 pm
dan zou het dus:
A 5:15 pm
V 6:00 pm worden
Rob, ik vind dit toch wel heel vreemd. Ik heb andere tijden volgens de e-tickets die ik van Tioga heb gekregen.

was vlgns Tioga:
Las - V 10:10 u
Ord - A 15:49 u -
Ord - V 17:56 u
Ams - A 09:20 u

Vlgns United nu:
Las - V 10:35 u
Ord - A 16:12 u
Ord - V 17:51 u
Ams - A 09:15 u

M.n. zit het verschil tussen jouw en mijn schema in de aankomsttijd op Chicago. Dus zou je haast denken dat we een verschillende vlucht hebben van Las naar Ord.

Zullen we een check doen bij Tioga Tours?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou even checken als ik jullie was. Vorig jaar werd de vlucht die KLM cancelde bij ons verdeeld over verschillende vluchten van North West. Zal lekker zijn als je niet samen kan vliegen ...
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Ik zou even checken als ik jullie was. Vorig jaar werd de vlucht die KLM cancelde bij ons verdeeld over verschillende vluchten van North West. Zal lekker zijn als je niet samen kan vliegen ...
Zou dan alleen zijn voor het traject Las Vegas - Chicago, de rest klopt wel gelukkig. Maar eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat er ergens een foutje in is geslopen en dat we wel degelijk dezelfde vlucht hebben.

Maar goed, even checken is natuurlijk het beste.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zo ging het bij ons vorig jaar wel. De meesten konden wel mee op de 'vroege' vlucht naar Minneapolis, maar wij hadden 2 uur wachttijd voor de vlucht naar San Francisco, anderen moesten 4 uur wachten.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mijn fout ik ging nog uit van onderstaande vlucht die in de offerte zat, op de tickets staat ook een ander vlucht#, namelijk UA 1456 dat is dus gewoon een vroegere vlucht, misschien even met Paul contacten waarom we op een andere vlucht zitten.

UA - United, Operated By: UNITED FOR TED

Flight 1528

Booking Code: W

Date: Wednesday, May 07, 2008

From: McCarran Intl, Las Vegas NV - U.S.

To: O'Hare Intl Arpt, Chicago IL - U.S.

Departs: 11:14 AM Arrives: 4:50 PM
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Ik ontdekte ook een vluchtwijziging bij onze vlucht in juni met United. Nou interesseert me dat normaal niet zo (meestal gaat het om kleine wijzigingen in vluchttijden - 5 minuten meer of minder)
Maar ik wilde nog bij de seat assignment kijken. Dat gaat dus niet meer bij United!
Ik heb daarna met United gebeld en die bevestigden dat dat niet meer kon. Gelukkig kon ik nog wel wat wijzigen via de telefoon, maar ik doe het toch liever online, dan kan je ook makkelijk zien wat er nog vrij is.

diny
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

ORANGE schreef:Ik ontdekte ook een vluchtwijziging bij onze vlucht in juni met United. Nou interesseert me dat normaal niet zo (meestal gaat het om kleine wijzigingen in vluchttijden - 5 minuten meer of minder)
Maar ik wilde nog bij de seat assignment kijken. Dat gaat dus niet meer bij United!
Hoi Zus,

Ik heb onze vlucht ook nog eens bekeken, maar ik kan gewoon bij seat assignment kijken. Ik zie daar onze stoelen keurig ingetekend, maar de rest van de stoelen zijn "not available", dus alles is bezet maak ik daaruit op.

Is dat wat jij bedoeld, of kom je er helemaal niet in? Ik kan overigens wel Jan en mij van plaats laten verwisselen en als ik mijn seat "wegklik", is deze stoel gewoon weer als available zichtbaar.

Gr. Mar
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer