Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Page en omgeving

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Racerke
Amerikakenner

Re: Page en omgeving

Bericht door Racerke »

Na alles in detail bekeken te hebben... . Hoe kan ik mijn dagen in Page het beste indelen?

dag 1
Cottonwood Canyon Road (vanuit Cannonville)
Horseshoe bend 12-14
Wat hier in de late nammidag? Alstrom Point én de zonsondergang ... ??

dag 2
The Wave
Prairie movie set

dag 3
Canyon X (7-14u)
Lower Antilope Canyon

dag 4
Upper Antilope Canyon
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

Als je van cannonville komt, rij je bigwater voorbij. Wil je dan eerst nog 20 mijl naar Horseshoe Bend rijden en dan nog eens 20 mijl terug naar Bifgwater om zo naar Alstrom point te rijden.

Luc
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Horseshoe bekijk je het best 's morgens. Dus misschien dag 4 voor Antelope Upper Canyon. Dan valt alles qua tijd en de beste tijdstippen voor een bezoek mooi in elkaar. Wat dacht je van een middag aan het zwembad na Antelope?
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Het licht zou voor Horseshoe bend het beste zijn tussen 12 - 14u heb ik mij laten vertellen. Om hier een zo mooi mogelijke foto te hebben. Of is dat verkeerd?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Racerke schreef:Het licht zou voor Horseshoe bend het beste zijn tussen 12 - 14u heb ik mij laten vertellen. Om hier een zo mooi mogelijke foto te hebben. Of is dat verkeerd?
Dat is voor Antelope Canyon :wink:
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

:?
Ik heb/had hetvolgende hier en daar gelezen:
Lower Antelope: best s' ochtends
Upper Antelope: phototour nemen 11.30am
Horseshoe Bend: tussen 12-14u geen schaduw
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dan ga je toch gewoon tussen 12-14......
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Racerke schreef:Het licht zou voor Horseshoe bend het beste zijn tussen 12 - 14u heb ik mij laten vertellen. Om hier een zo mooi mogelijke foto te hebben. Of is dat verkeerd?
Je hebt hier wel gelijk in. Het heeft te maken met de schaduweffecten die je krijgt als de zon schuin op deze hoge stijle rotswanden schijnt.

Ik heb met Paul, een vriend van mij (is fotograaf), al eens diverse foto's van Horse Shoe Bend bekeken die hij had gemaakt op verschillende tijdstippen van de dag. Hij liet mij duidelijk zien dat het beste tijdstip om Horse Shoe Bend te fotograferen omstreeks het middaguur is.

Eind van de dag heb je wat mooier oranjeachtiger licht, maar een enorm schaduwvlak over dit prachtige stukje natuur.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Luc schreef:Als je van cannonville komt, rij je bigwater voorbij. Wil je dan eerst nog 20 mijl naar Horseshoe Bend rijden en dan nog eens 20 mijl terug naar Bifgwater om zo naar Alstrom point te rijden.
Luc
Dat klopt Luc, op dezelfde dag zal ik dat best niet doen, of 'onderweg' ... .
Waar ik momenteel mee speel is de dag dat ik naar Bryce rij, dan de trip naar Alstrom Point te maken ... .

Ook ben ik er nog niet uit wat ik nog ga doen in de buurt van Page.
Of het Canyon X of andere zaken worden ... . Mijn bankdirecteur vindt CX allesinds geen goed idee ... :wink:
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wie heeft er ervaring met raften of varen in de buurt van Page / Lake Powell? Ik heb al wel wat teruggevonden over het raften: http://www.raftthecanyon.com/, maar misschien is er nog meer. Dit lijkt me al erg leuk om te doen. Verder zijn er ook nog boottochten over het meer en naar bv de Rainbow Bridge. Is dit leuk, iemand gedaan?
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

gondelier schreef:Wie heeft er ervaring met raften of varen in de buurt van Page / Lake Powell? Ik heb al wel wat teruggevonden over het raften: http://www.raftthecanyon.com/, maar misschien is er nog meer. Dit lijkt me al erg leuk om te doen. Verder zijn er ook nog boottochten over het meer en naar bv de Rainbow Bridge. Is dit leuk, iemand gedaan?
Wij wilden dat vorig jaar ook doen, maar Lake Powel lag er echt helemaal stil bij, dus als je "heftig" wilt raften kom je van een koude kermis thuis, het is meer een beetje dobberen in een bootje.
We hebben het dus ook maar niet gedaan want dat leek me toch niet echt geweldig.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik had alwel gezien dat het niet heftig raften is. Maar het lijkt me zo mooi om van onderaf de grillige rotsen te bekijken.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

gondelier schreef:Ik had alwel gezien dat het niet heftig raften is. Maar het lijkt me zo mooi om van onderaf de grillige rotsen te bekijken.
Mij lijkt het ook erg mooi om zo'n "gladde" rafttocht op de Coloradorivier te maken tussen de stijle, rode rotsen door. Wij hebben dat nog nooit gedaan, maar wij hebben wel vanuit Page bij de Wahweap Marina (haven) een boottocht gemaakt op Lake Powell. Dat was de circa 2,5 uur durende "Navajo Tapistry Cruise" en vonden de boottocht erg de moeite waard. Tijdens deze tocht kwamen wij ook door de Antelope Canyon, maar dan het deel in Lake Powell. Deze canyon is heel smal en de rotswanden waren vanaf de boot aan te raken. Afhankelijk van de hoogte van de waterstand is deze canyon meer of minder ver in te varen.

Lees voor de cruise (met korte video): http://www.lakepowell.com/activities/tours-overview.cfm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Ik vroeg me af of mensen die er al geweest zijn kunnen zeggen wat ze ergens gedaan hebben én of het de moeite was. (of je er nog naar terug zou gaan) Of het WAAAUW was, of knap 'wat je moet gezien hebben' of eerder tegengevallen en waarom dan ... .

Zaken waarvan ik denk dat ik ze ga bezoeken zijn devolgende: (aan jullie om te schrappen of aan te vullen)

Glen Canyon Dam
Cottonwood Canyon Road
Wahweep Hoodoos
The Wave
Prairie Movie set
Horseshoe bend
Alstrom Point
Upper Antelope Canyon
Lower Antelope Canyon
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Racerke schreef:Zaken waarvan ik denk dat ik ze ga bezoeken zijn devolgende: (aan jullie om te schrappen of aan te vullen)
...
Prairie Movie set
Ik dacht dat dat afgebrand was?
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Dat is ook maar de weg ernaartoe is héél knap ...
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

't Is trouwens Paria, of ook wel Pahrea(h): "a Piute Indian word meaning muddy water or elk water".
Alstrom Point kun je vanwege het zonlicht het beste plannen vanaf halverwege de middag (of eerder in periodes waarbij het snel donker is, want houd er rekening mee dat je nog terug moet rijden).
Johan
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Van jouw lijstje, Racerke, hebben wij op de Glen Canyon Dam na alles gezien. We vonden eigenlijk alles wat je noemt de moeite meer dan waard, het zijn stuk voor stuk toppers! Even in het kort onze ervaring:

Glen Canyon Dam: niet bezocht
Cottonwood Canyon Road: mooie route, vooral halverwege bij de kleurrijke rotsen. We hebben daar ook nog een mooie wandeling gemaakt door de Cottonwood Wash Narrows, en we zijn ook nog even naar Grosvenor Arch geweest. Een prachtige rit, maar misschien net wat minder indrukwekkend dan de andere dingen die in jouw lijstje staan.
Wahweap Hoodoos: we hebben al heel wat hoodoos gezien in het zuidwesten, maar dit zijn echt de mooiste! Dus als je hier tijd voor kunt vrijmaken: zeker doen!
The Wave: Van jouw lijstje is dit mijn grote favoriet. De hike er naar toe (en terug!) vond ik erg zwaar, maar tegelijkertijd ook erg mooi. En dan The Wave zelf natuurlijk, toch wel een van de meest indrukwekkende plekken waar ik ooit geweest ben.
Paria Movie Set: De houten gebouwtjes zijn inderdaad afgebrand. Maar de weg naar de plek toe is erg mooi, door prachtige kleurrijke badlands. Het is niet ver, dus dit was voor ons vooral een leuk tussendoortje. We hebben daar heerlijk gepicknickt tussen de mooie badlands in.
Horseshoe Bend: vond ik verrassend mooi, vanwege de prachtige rotsen in combinatie met het water en de vele kleuren. Absoluut naar toe gaan als je de kans hebt, het kost niet veel tijd!
Alstrom Point: De rit er naar toe vond ik zelfs nog mooier dan Alstrom Point zelf. Net of we door een maanlandschap reden, geweldig mooi. En dan dat avontuurlijke laatste deel, niet altijd even makkelijk maar heerlijk spannend om te doen. Zorg wel dat je voor het donker terug bent op de goed begaanbare wegen, want je wilt daar echt niet in het donker rijden! Dit was absoluut de spannendste rit die we ooit hebben gedaan.
Upper en Lower Antelope Canyon: Ik ben dol op slotcanyons, en ik heb dan ook van beide canyons enorm genoten. Het was er wel erg druk, ook in Lower! En dat was jammer, omdat je dan toch wat minder goed foto's kan maken en zo. Upper heeft de mooiere lichtinval, Lower heeft mooiere structuren in de wanden en is op zich leuker om te doen, met z'n trappen en smalle doorgangen.

Je ziet het, je kan echt niets schrappen hoor :wink: :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben net als Henriëtte ook alle door jouw genoemde highlights bezocht (behalve Alstrompoint). Ook een tour gemaakt in de Glen Canyon Dam. Naast al het prachtige natuurgeweld is het voor de broodnodige afwisseling ook interessant om zo'n staaltje van techniek en waterbouwkunst eens te bekijken.

Wat ik nog mis op je lijstje is Toadstool. In dit topic is er het een en ander over gescheven. Het kleine parkeerplaatsje bij de trailhead voor de hike naar de Toadstool ligt bij milemarker 19 aan de US 89 tussen Page en Kanab. Je komt er langs als je naar de Wave gaat en naar Paria Movie Set.

De wandeling is beslist de moeite waard. Ook kun je nog verder lopen (klimmen en klauteren richting noordwest), dan zie je nog veel meer hoodoos.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Je ziet het, je kan echt niets schrappen hoor
:D Zo lang er niemand met een buitengewone ervaring afkomt die één of meerdere van dat lijstje overtreffen zal ik idd niet snel iets schrappen... .
Bedankt voor de toelichtingen!!

Toadstool: mooie tip!!

Raften is niets voor mij, noch mijn moeder.

Hoe lang zijn jullie in the Wave zoet geweest trouwens? Met het stappen, rondkijken en teruggaan?

En euhm ... als dit lijstje alles is, wat dan in een tweede vakantie in die streek doen?
Ook een tour gemaakt in de Glen Canyon Dam. Naast al het prachtige natuurgeweld is het voor de broodnodige afwisseling ook interessant om zo'n staaltje van techniek en waterbouwkunst eens te bekijken.
Is zoiezo de bedoeling... .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer