Ook ik maak steeds een "reishandboek" (een map met per dag een insteekhoes met datumetiket erop).
Hierin per dag 1 of 2 a-4'tjes met de meest relevante info van die dag: welk traject wordt er gereden met km-aantal erbij en mogelijke routes, welk hotel (+ adres en contactgegevens, in- en uitchecktijden en de routebeschrijving naar het hotel) en eventueel bezienswaardigheden onderweg + bijzondere wandelingen.
Verder zitten vooraf al in de mapjes: de hotelreserveringen, evt. kaartjes en beschrijvingen van mooie wandelingen.
Tijdens de reis verzamel ik nogal wat papierwerk (kaartjes, informatiefolders, entreetickets e.d.); die gaan ook per dag in de insteekhoes en gebruik ik later voor het foto/plakboek. Na het foto's plakken doe ik dus niks meer met het "handboek".
In de afgelopen reizen hadden we vooraf de meeste hotels vastgelegd, waardoor ook het dagtraject over het algemeen vooraf wel vast stond.
Dus wel een planning, maar per dag nog wel wat flexibel in wat we precies gaan doen. Ik maak dus geen uur-tot-uurplanning. Dit is overigens een planning die
IK maak. De route van de reis bepalen we vooraf samen (met mijn man dus), maar ter plekke weet hij over het algemeen niet meer waar we morgen naartoe gaan dus dat bespreken we 's avonds en dan pas maken we een definitieve route en planning voor de volgende dag. Op de dag ervoor kijken we dan waar we moeten eindigen en waar we willen stoppen. Zo is het voor hem toch wel een verrassing en hij vindt het verder heerlijk dat ik alles al uitgezocht heb... De ene dag vertrekken we netjes vroeg, de andere zijn we wat luier en kunnen we dus minder doen onderweg.
Hopelijk gaan we volgend jaar weer naar The States. Nu met een kleintje erbij en daarom voor het eerst met een camper. Ik wil eigenlijk wat meer flexibiliteit inbouwen door zo min mogelijk overnachtingen vooraf te regelen; voor mijn gevoel past dit meer bij een camperreis. En zeker omdat het de eerste keer is dat we zo'n reis met een kind gaan maken, moet je een stuk flexibeler zijn.
Maar zo'n boekwerk is zo leuk om te maken...
Nu dus nog de gouden middenweg vinden. Misschien een extra uitgebreid boekwerk met extra veel keuzemogelijkheden