Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlands B-Rijbewijs geldig voor Camper
Nederlands B-Rijbewijs geldig voor Camper
Weet iemand of het Nederlandse B-rijbewijs geldig is voor het rijden met Campers. Deze voertuigen zijn allemaal zwaarder dan de 3500 kg grens van het Nederlandse Rijbewijs.
Als een Amerikaan in Nederland gaat rijden, gelden de Nederlandse eisen en mag er niet boven de 3500 kg gereden worden volgens het CBR.
Dus andersom geredeneerd zouden Nederlanders dus volgens de eisen van het Amerikaanse "B-rijbewijs" mogen rijden??
Volgens dat rijbewijs (lichtste uitvoering in California) mag men tot 25000lbs (± 12000 kg) rijden.
Wie kan mij helpen??
Gr. Juul
Als een Amerikaan in Nederland gaat rijden, gelden de Nederlandse eisen en mag er niet boven de 3500 kg gereden worden volgens het CBR.
Dus andersom geredeneerd zouden Nederlanders dus volgens de eisen van het Amerikaanse "B-rijbewijs" mogen rijden??
Volgens dat rijbewijs (lichtste uitvoering in California) mag men tot 25000lbs (± 12000 kg) rijden.
Wie kan mij helpen??
Gr. Juul
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Julius,
Ik heb je E-mail ontvangen maar beantwoord hem op het forum zodat andere mensen er mogelijk ook iets aan hebben.
Genoemde prijzen kunnen per verhuur bedrijf anders zijn maar de voorwaarden zijn gelijk.
Gr.
Rob
Ik heb je E-mail ontvangen maar beantwoord hem op het forum zodat andere mensen er mogelijk ook iets aan hebben.
Eigenlijk geef je het antwoord ook zelf al een beetje of dacht je dat een camper vlug boven die 12.000 kilo zit, dan ben je wel met een van 40 feet op stap, wettelijk is er dus geen enkel probleem en verzekerings technisch gezien kan je het beste bijverzekeren met een VIP-AV dat is Vehicle Incident Protection Added Value hiermee is ook de schade aan de gehuurde RV meeverzekerd (met een eigen risico van $ 200.--) en je Security Deposit is dan nog maar $ 250.-- mits je dat per creditcard doet anders ben je $ 750.-- kwijt, dat word dan in depot gezet en krijg je weer terug als je de camper inleverd.Rob,
Ik heb mijn vraag misschien niet goed geformuleerd.
De verhuurfirma's verhuren de camper wel, maar mag je er wettelijk gezien (dus niet verzekeringtechnisch) wel in rijden??
gr. Juul
Genoemde prijzen kunnen per verhuur bedrijf anders zijn maar de voorwaarden zijn gelijk.
Gr.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7301 Weergaves
-
Laatste bericht door Bushmaster