Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Woede over 66 eurocent per liter benzine

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Woede over 66 eurocent per liter benzine

Bericht door RuudB »

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3432 ... tml?p=35,1

Ruim 4 dollar per gallon. Het moet niet gekker worden. Gelukkig een camper gehuurd die 1 op 3 rijdt :(
Overigens zie ik via gaswatch.com dat het geen 4 USD per gallon is, maar in LA tussen de 3.39 en 3.79.
Afbeelding
Corry
Amerika-expert

Re: Woede over 66 eurocent per liter benzine

Bericht door Corry »

Het blijft voor ons toch lachen om daar naar de "pomp" :wink: te gaan!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Corry schreef:Het blijft voor ons toch lachen om daar naar de "pomp" :wink: te gaan!
Precies! Ik betaalde vanmorgen maar liefst 1,495 voor een litertje spriet....... en aangezien mijn auto 1 op 10 loopt :?
Maar het is wel opgeslagen in USA hoor.....tijdens mijn stage in 2005 was het "maar" 1 dollar 70 per Gallon
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nee daar heb je natuurlijk gelijk in dat het over de jaren duurder is geworden, maar gezien ONZE huidige prijzen blijft het een feestje :dance: :dance:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Bericht door Sandra & Bjorn »

En met een dollarkoers boven de 1,50 helemaal natuurlijk..!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja, wij lachen er nog steeds om, zeker nu met de lage dollarkoers als we het omrekenen, maar voor Amerikanen is dit natuurlijk even onprettig als dat het voor ons is als hier weer eens de benzineprijzen stijgen.

Zeker aangezien je in Amerika heel wat meer kilometertjes (of mijltjes :wink: ) maakt, merk je dat toch wel als de benzineprijs blijft stijgen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, Dennis, voor veel mensen hier met laagbetaalde banen is de hoge benzine prijs bepaald geen lachertje. Idiote opmerking in dat artikel trouwens: "George Bush, die zelf geen idee heeft van de prijs van een gallon benzine", wat voor journalistisch onderbouwde uitspraak is dat nu weer? Is de schrijver het hem persoonlijk gaan vragen? :roll:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Dat klopt inderdaad niet, maar Bush wist een paar dagen geleden desgevraagd niet dat de verwachtingen zijn dat de benzineprijzen naar $4 per gallon stijgen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Petra/VS schreef:Idiote opmerking in dat artikel trouwens: "George Bush, die zelf geen idee heeft van de prijs van een gallon benzine", wat voor journalistisch onderbouwde uitspraak is dat nu weer? Is de schrijver het hem persoonlijk gaan vragen? :roll:
Ik denk dat deze journalist de Amerikaanse media volgt (en het een beetje vrij vertaalt).
Laatst gewijzigd door sweatbox op 29 feb 2008, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Je moet dit in zijn perspectief bekijken.

De Amerikanen zijn die prijzen gewend, wij de onze.

Gisteren was ik ook enorm pissed toen ik aan de pomp zag dat benzine 1.50 stond per liter.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je moet ook altijd maar voor € 20,- tanken, dan heb je die frustratie niet zo... :roll: :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

"Wait, what did you just say? You're predicting $4-a-gallon gasoline?" Bush responded to a reporter who said some analysts expect prices to soon climb that high. "That's interesting. I hadn't heard that. . . . I know it's high now."

Yeah, right. Een oil man die niet weet hoe duur de benzine is.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En dan niet zo maar een oil man - nee: George W. Bush! :|

Wait... did I just say that? :wink:

Onze website | Mijn blog
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

marcuscj schreef:"Wait, what did you just say? You're predicting $4-a-gallon gasoline?" Bush responded to a reporter who said some analysts expect prices to soon climb that high. "That's interesting. I hadn't heard that. . . . I know it's high now."

Yeah, right. Een oil man die niet weet hoe duur de benzine is.
Ik heb het fragment gezien. Hij probeerde een "dat moeten we nog maar eens zien" of een "ja, ze voorspellen wel meer" punt te maken. Hij is daar niet zo handig in, het kwam een beetje knullig over.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

En onze prijzen worden nog enigzins getempert door de 'val' van de dollar. Als de koers nu nog iets van 0,87 was dan betaalden we inmiddels 1,75 per liter EURO 95.

Maar alles is relatief. Toen ik m'n eerste autootje kocht in 1994 ging de benzine prijs over de 2 gulden. Iedereen riep moord en brand. Nu betalen we het dubbele, maar hoeveel zaken meer zitten nu niet op het dubbele? En voorlopig zie ik nog helemaal niemand die minder kilometers maakt.
Afbeelding
Arthur van Mourik

Bericht door Arthur van Mourik »

Het mag dan voor Nederlanders nog steeds spotgoedkoop lijken maar voor de Amerikanen dreigt dit rampzalig te worden en weer een extra druk op de toch al zo zwakke economie.
Neem nou bijvoorbeeld de dieselprijs, zes jaar geleden betaalde ik steevast $0,99 voor een gallon, gisteren moest ik $3,65 neertellen voor eenzelfde gallon, dat is toch maar een prijsverhoging van 268% in slechts zes jaar en voor mij als dieselrijder heeft dat niet alleen gevolgen voor mijn kilometerprijs maar ook mijn favoriete gerstenat uit Boston, Samuel Adams wordt door deze prijsverhogingen van de diesel geraakt. Boston is zo'n 2000 mijl hiervandaan en naar goed Amerikaans gebruik wordt bijna alles met een 18-wheeler door het land gereden die gemoddeld (ik weet dat uit ervaring) 6 mijl rijden op een gallon en legaal 960 dozen bier kunnen vervoeren dus zes jaar geleden reed die truck voor $329,67 van Boston naar Denver ($0,34 per doos bier), nu kost diezelfde rit $1215,45 wat dus neerkomt op $1,27 per doos wat dus een verschil is van $0,93 per doos bier en dat is aanzienlijk.
Nu moet ik dus niet alleen $2,50 meer voor mijn diesel neertellen maar ook nog eens bijna $1,00 meer voor een doos Samuel Adams en aangezien ik niet alleen van Samuel Adams kan leven maar meer goederen aan moet schaffen die van alle uithoeken van Amerika komen wordt mijn leven hier door die hoge brandstofprijzen flink duurder.
Nederland heeft dat akelige neveneffect minder omdat de transportsystemen veel efficienter zijn en de afstanden veel korter.
Hoe dan ook, iedereen zal er maar aan moeten wennen, we hebben recentelijk "peak oil" bereikt en de wereldwijde olieproductie is begonnen met zijn terminale neerwaarste gang en als de consumptie niet afneemt zal dat alleen maar leiden tot meer druk op de oliemarkt en dus hogere prijzen.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

En ook een tekort aan graan maakt je bier tegenwoordig wat duurder :(
http://www.msnbc.msn.com/id/21491206/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Maar dat is toch juist de "vrijheid, blijheid" die rechts zo voorstaat? Ieder voor zich, en als je duurdere benzine niet kan betalen, dan is dat je eigen schuld, had je maar in een rijke oliefamilie geboren moeten worden.

Aan de andere kant: die hogere benzineprijzen dwingen de Amerikanen eindelijk om minder verbruikende auto's te kopen. Geen wonder dat de grote drie Amerikaanse autofabrikanten hun auto's veel minder kwijt kunnen en Japanse, zuinige auto's als warme broodjes verkocht worden.

En wat de "kennis" van Bush betreft: zijn vader was indertijd diep onder de indruk van het feit dat kassa's in winkels streepjescodes kunnen lezen. Weer een bewijs van de wereldvreemdheid van de Huidige Bewoner (zijn vader was beter, die had tenminste iets van de wereld gezien en was niet ondergedoken toen het erop aan kwam om in het leger te gaan. Pa Bush is in een bommenwerper neergeschoten, we weten allemaal wat George Jr. niet gedaan heeft).

O ja, de Amerikanen klagen ook altijd over hoge belastingen. Maar die zijn een stuk lager dan in Europa. Natuurlijk krijg je er ook meer voor in Europa, maar dat vergeet men graag. Evenals het feit dat als je je ziekteverzekering optelt bij die belasting hier in de VS, dat je dan een stuk dichter bij de Europese belasingen komt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

marcuscj schreef:Yeah, right. Een oil man die niet weet hoe duur de benzine is.
Ten eerste: hij is net terug uit Afrika.
Ten tweede: wanneer tankt de beste man nou zelf?
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Ben blij dat ik hier in Nederland op lpg rijd. Heb daardoor nooit last van frustratie over de brandstofprijs. Hoewel ook die brandstof erg is gestegen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer