Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap in Chicago

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
wettely
Amerika-ontdekker

Overstap in Chicago

Bericht door wettely »

Hallo,

Wij vliegen op 15 mei naar Las Vegas met een overstap in Chicago. We hebben hier 1.5 uur voor. Is dit voldoende? En hoe werkt dat met het ophalen van de koffers? Ik maak me hier een beetje zorgen over. We hadden ruim 2 uur, maar hoor net dat de tijden iets gewijzigd zijn. We vliegen met American Airlines.

Groetjes Nathalie
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Overstap in Chicago

Bericht door sachasenne »

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ap+chicago

hier vind je ook info

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

hey wettely
dus jullie staan in dezelfde rij als wij op 15 mei...............................Koffie?
:beerchug: groeten
john&ethel
wettely
Amerika-ontdekker

Bericht door wettely »

Dat lijkt me gezellig!
Jullie blijven ook een tijdje in Las Vegas?
Hebben jullie al een hotel geboekt? Wij zijn nog op zoek.
Wacht eigenlijk op een mooie aanbieding van the Venetian.
We blijven 2 nachtjes is Vegas en gaan dan rijden....uiteindelijk naar Seattle.
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

hoi, wij blijven 4 nachten downtown om van daar uit valley of fire, red rock enz te doen , daarna grand canyon waar we 2nachten blijven en dan terug vegas weer 3 nachten om te shoppen,sightseeing , show enz
de wagen halen we direct op bij alamo als we landen
geen echte rondreis dus, meer orientatie , volgend jaar mischien langer en wel wat touren met een mobilhome
n
we zijn al aan het aftellen hoor :dance:
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Welk hotel heb je waar geboekt voor LV ?
EN ... hoeveel betaal je??
Las Vegas, hier moet ik ook nog een hotel boeken.
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

hello, downtown blijven we in clubvegas een luxere kamer met free upgrade voor een 200 dolar voor 4 nachten, de northtower, en de laatste 3 nachten zitten we voor 150 in de luxere kamer van stratosphere
voor ons is het sleep,shit and shave, we zijn meer buiten van binnen, we zijn er tenslotte om vegas en omstreken te zien........., je kan nog veel goedkoper trouwens als je wilt
de echte luxe bekijken we wel als we er rondlopen, eten doen we in de betere restaurants
wettely
Amerika-ontdekker

Bericht door wettely »

Wij hebben nog niets geboekt. Blijven 2 nachtjes en gaan voor een luxe hotel voor een goede prijs.
Ik heb me aangemeld voor allerlei nieuwsbrieven en ben ervan overtuigd dat ik een mooi hotel kan vinden op de Strip.
The Venetian had al een aanbieding voor USD 199, maar die was nu nog maar geldig tot begin april. Even wachten dus nog!
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Ik heb ook maar anderhalf uur. Zie hier mijn topic van een paar weken geleden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 19&t=14050
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Systeem bij mij was zo :
1. Aanschuiven bij immigration (was laatste vliegtuig af en stond dus ook achteraan.
2. Door immigratie geraakt zonder problemen.
3. Bagage ophalen en zelf terug inchecken (lees: op andere transportband zetten = staat goed aangeduid)
4. Trein (jaja:)) naar andere terminal
5. LOOOOOOOOOOOOOPEN naar vliegtuig 2 :)

Ik had dus echt te weinig tijd (had 1,5 uur ongeveer)

maar goed, het is gelukt!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

:lol: Vakantie is toch relaxen hé ... :wink:
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Valerie schreef:Systeem bij mij was zo :
1. Aanschuiven bij immigration (was laatste vliegtuig af en stond dus ook achteraan.
2. Door immigratie geraakt zonder problemen.
3. Bagage ophalen en zelf terug inchecken (lees: op andere transportband zetten = staat goed aangeduid)
4. Trein (jaja:)) naar andere terminal
5. LOOOOOOOOOOOOOPEN naar vliegtuig 2 :)

Ik had dus echt te weinig tijd (had 1,5 uur ongeveer)

maar goed, het is gelukt!
Als het tegenzit is anderhalf uur inderdaad erg krapjes. Als je bij terminal 3 aankomt met het treintje, ga je de roltrap op, de loopbrug over - en dan weer naar beneden. Je staat dan recht voor het grootste security checkpoint. Als het daar rampzalig druk is, zou je nog kunnen proberen de checkpoints L of G te proberen. Die zijn aan de respectievelijke einden van de vertrekhal. Zie kaartje - als alternatief. Ze zijn kleiner, maar ook minder bekend dus misschien rustiger.

Afbeelding
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Wij vliegen 30 april ook via Chicago naar LA met Amercian Airlines.
Dus als ik het goed begrijp: na aankomst in Terminal 5, eerst naar immigration, dan de bagage ophalen en zelf terug inchecken en dan met een treintje naar Terminal 3. Wij hebben hiervoor 2u05min. Dit lijkt mij wel voldoende als alles vlot verloopt.

Die afbeelding is er een van Terminal 3? En die checkpoints zijn om in te checken voor de volgende vlucht? Kan je dan zomaar om het even wel checkpoint uitkiezen? Of begrijp ik dit verkeerd?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In één keer goed Jeroen :wink:
Dat opnieuw inchecken van de koffer(s) stelt niet zo veel voor overigens, na customs een deur door en daar staan de medewerkers van de verschillende maatschappijen al op je te wachten om aan te geven op welke band je de koffer(s) kan zetten, daarna kan je zo doorlopen naar de trein.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Jeroen80 schreef: Die afbeelding is er een van Terminal 3? En die checkpoints zijn om in te checken voor de volgende vlucht? Kan je dan zomaar om het even wel checkpoint uitkiezen? Of begrijp ik dit verkeerd?
Ja, ja en ja. Je komt uit terminal 5, bent in feite uit de luchthaven en moet dan weer naar binnen in terminal 3. Weer door security dus.

Terminal drie heeft 4 "pieren" - H en K (de grootsten) en L en G (de laatste voornamelijk voor kleinere toestellen) - als je naar een stad als LA vliegt, moet je waarschijnlijk naar H of K, maar het maakt in principe kein flaus aus welk checkpoint je neemt. Als je door de security gaat bij G moet je even richting H/K lopen als je er door bent. Er zit tussen de grote checkpoints en de kleine bij L ook nog een checkpoint voor Advantage Gold/Platinum/Executive Platinum maar die heb ik er maar even uitgelaten.

Die checkpoints zijn snel te nemen. Trek eerst uit wat je het eerst weer aandoet. Mijn volgorde voor de band is:

1. schoenen
2. Carry-on (computer tas)
3. Computer in een plastic bak
4. Kleingeld/horloge/riem etc
5. Jas.

Je loop dan door het poortje, je schoenen staan klaar, je stapt er in (veters komen later), opent je tas, computer erin, doet je horloge en riem om en trekt je jas aan. Allemaal in 1 moeite door.

Wel even opletten dat je geen verboden spullen in je carry-on hebt. Hier wat links:

http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/ ... vent=false
http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/ ... ticles.jsp
http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/ ... lation.jsp

Loop verder en knoop in de hal je schoenen vast. Als je richting H/K loopt kom je ook nog een schoenpoets tegen. Die maakt dan ook meteen je veters vast. Moet je wel leren schoenen aanhebben en een beetje tijd hebben, natuurlijk. Perfect! En dat allemaal voor een paar dollars.

Ik vlieg elk jaar 100.000 mijlen met American, dus ik heb voldoende tijd gehad om het uit te puzzelen :)
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Bedankt voor jullie reacties Rob en jvinch.
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

We lezen dat de overstap in chicago wel lukt in anderhalf uur.....................maar de terugvlucht is ook een overstap in chicago en daar zit maar 50 minuten tussen.............wordt dat rennen? :?:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hondake0 schreef:We lezen dat de overstap in chicago wel lukt in anderhalf uur.....................maar de terugvlucht is ook een overstap in chicago en daar zit maar 50 minuten tussen.............wordt dat rennen? :?:
Nee want dan heb je al die immigration en koffer formaliteiten niet.
Je kan zo naar je volgende gate lopen en je koffer(s) zie je pas op je eindbesteming weer terug.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wij hebben een overstap in Chicago en daarna nog een in Denver.

Het overstappen in Chicago is bekend (daar hebben we ook een keer gigantisch moeten rennen om de vlucht naar Las Vegas te halen pffff) maar hoe zit het in Denver?
Moeten we daar weer de koffers ophalen en opnieuw inchecken of worden de koffers vanuit Chicago doorgelabeld naar Bozeman/Montana?

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Reny schreef:Wij hebben een overstap in Chicago en daarna nog een in Denver.

Het overstappen in Chicago is bekend (daar hebben we ook een keer gigantisch moeten rennen om de vlucht naar Las Vegas te halen pffff) maar hoe zit het in Denver?
Moeten we daar weer de koffers ophalen en opnieuw inchecken of worden de koffers vanuit Chicago doorgelabeld naar Bozeman/Montana?

Groetjes,
Reny
Na de eerste overstap ben je in de VS, alle volgende vluchten zijn dan binnenlandse vluchten, en je bagage wordt dan ook gewoon doorgelabeld, mits het bij het inchecken in Amsterdam allemaal goed gaat.

Harry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer