Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor omgeving San Francisco
Tips voor omgeving San Francisco
Hoi allemaal,
Een paar jaar geleden was ik ook actief op dit forum en nu ben ik terug met een vraagje:
Binnenkort ga ik voor mijn werk naar San Francisco. Ik wil er een paar dagen aan vast plakken om de omgeving te bekijken. Maximaal een dag of 3. 3 jaar geleden heb ik al het gebruikelijke al gezien in SF, dus alcatraz, golden gate bridge, golden gate park, Fishermans warf etc.
Wie heeft er een goeie tip voor 3 dagen omgeving SF eventueel met een huurauto
Peter
Een paar jaar geleden was ik ook actief op dit forum en nu ben ik terug met een vraagje:
Binnenkort ga ik voor mijn werk naar San Francisco. Ik wil er een paar dagen aan vast plakken om de omgeving te bekijken. Maximaal een dag of 3. 3 jaar geleden heb ik al het gebruikelijke al gezien in SF, dus alcatraz, golden gate bridge, golden gate park, Fishermans warf etc.
Wie heeft er een goeie tip voor 3 dagen omgeving SF eventueel met een huurauto
Peter
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
- Koekjo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Tips voor omgeving San Francisco
Hoi,
Point Reyes - natuurgebied ( bovenop de Andreas breuklijn ) met het prachtige plaatsje Inverness
Muir Woods - Prachtig mooi bos met extreem hoge en dikke bomen ( hier is Star Wars opgenomen ).
Veel plezier
Groet van Koek
Point Reyes - natuurgebied ( bovenop de Andreas breuklijn ) met het prachtige plaatsje Inverness
Muir Woods - Prachtig mooi bos met extreem hoge en dikke bomen ( hier is Star Wars opgenomen ).
Veel plezier
Groet van Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
Zoveel te zien, zo weinig tijd:
- Point Reyes is een aanrader! En als je op tijd (lees: vroeg) vanuit San Francisco vertrekt, kan je Point Reyes en Muir Woods op een dag doen. Niet dat je dan alles gezien hebt, maar je hebt dan wel een mooi overzicht gekregen.
- Wine Country ten noorden van San Francisco. Zowel Napa als Sonoma Valley zijn heel mooi om door te rijden, en d'er liggen een aantal leuke vineyards om te bezoeken. Absoluut te vermijden tijdens mooie weekends (wegens ellenlange files). Beringer, Benzinger, V Sattui, Buena Vista,... heb ik zelf al bezocht en elk heeft wel iets (zelfs V Sattui, hun picnic plaats is enorm). En bezoek zeker Sonoma Village, heel leuk om eens in rond te wandelen. En lekker te eten: El Dorado Kitchen is de ontdekking van het jaar voor mij persoonlijk.
- En dan nog een dagje naar het zuiden. Rijd via Highway 1 naar beneden, en je komt verschillende mooie kustplaatsjes tegen: Half Moon Bay, Pescadero, Santa Cruz, Monterey en Carmel (en nog enkele plaatsjes tussenin). Prachtige uitzichten over de oceaan ook. Niet voor mensen die snel misselijk worden in de auto.
Marijke
- Point Reyes is een aanrader! En als je op tijd (lees: vroeg) vanuit San Francisco vertrekt, kan je Point Reyes en Muir Woods op een dag doen. Niet dat je dan alles gezien hebt, maar je hebt dan wel een mooi overzicht gekregen.
- Wine Country ten noorden van San Francisco. Zowel Napa als Sonoma Valley zijn heel mooi om door te rijden, en d'er liggen een aantal leuke vineyards om te bezoeken. Absoluut te vermijden tijdens mooie weekends (wegens ellenlange files). Beringer, Benzinger, V Sattui, Buena Vista,... heb ik zelf al bezocht en elk heeft wel iets (zelfs V Sattui, hun picnic plaats is enorm). En bezoek zeker Sonoma Village, heel leuk om eens in rond te wandelen. En lekker te eten: El Dorado Kitchen is de ontdekking van het jaar voor mij persoonlijk.
- En dan nog een dagje naar het zuiden. Rijd via Highway 1 naar beneden, en je komt verschillende mooie kustplaatsjes tegen: Half Moon Bay, Pescadero, Santa Cruz, Monterey en Carmel (en nog enkele plaatsjes tussenin). Prachtige uitzichten over de oceaan ook. Niet voor mensen die snel misselijk worden in de auto.
Marijke
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Fietsen huren! Gaan wij ook doen 
Bedankt voor de goede tips.
Weet iemand of het een beetje te doen is om in 2 dagen heen en weer naar Yosemite te rijden en dan ook nog wat te zien?
Ik zit eraan te denken om per auto of bus naar Yosemite te reizen, daar een nacht te blijven en de volgende dag weer terug. Is dat wat of zit ik dan alleen maar in de auto en zie ik niks van het park?
Weet iemand of het een beetje te doen is om in 2 dagen heen en weer naar Yosemite te rijden en dan ook nog wat te zien?
Ik zit eraan te denken om per auto of bus naar Yosemite te reizen, daar een nacht te blijven en de volgende dag weer terug. Is dat wat of zit ik dan alleen maar in de auto en zie ik niks van het park?
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Volgens mij kan dat heel goed. Als je vroeg vertrekt heb je de hele middag nog en de volgende dag heb je ook nog tot ver in de middag. Kan best.
Met de auto geen probleem maar met lijnbussen(Greyhound) wordt het een heel stuk moeilijker.
Luc
Luc
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan goed, er zijn genoeg mensen die er minder tijd voor uittrekkenPBa schreef:Bedankt voor de goede tips.
Wanneer ga je precies? Er ligt nu in het dal sneeuw, dus dat betekent dat je misschien niet veel zult kunnen wandelen. Lijkt me wel prachtig nu!
Kijk voor activiteiten eens op http://www.nps.gov/yose en op http://www.yosemitefun.com .
En voor de sneeuw hier.
Marianne
-
Jerry & Diana
- Amerikafan
Leuk om te zien, Marianne, Yosemite in de sneeuw.
Groetjes, Diana
Groetjes, Diana
Ik ga begin mei. Voor mijn werk moet ik van 6/tm 9 mei in SF zijn. Dus ik overweeg om 1 mei weg te gaan, zodat ik nog 4 dagen heb om de omgeving te bekijken. 1 mei is het hemelvaartsdag, dus dat is qua vrije dagen ook mooi meegenomen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En 30 april Koninginnedag, nog mooi een dag erbij 
Ja, dat is waar, maar ik moet ergens de grens leggen. Bovendien ben ik nooit langer dan 1 week bij m'n vrouw en zoon weg geweest, dus 1,5 week is eerst wel genoeg denk ik.
Zoals het er nu naaruit ziet wordt het waarschijnlijk 2 dagen yosemite en 1 dag Point Reyes en 1 dag S.F. Daarnaast heb ik dan nog de 4 avonden in S.F.
Ook wil ik eigenlijk nog wel ergens gaan shoppen. Gewoon wat kleding en muziek e.d.: iemand nog tips?
Zoals het er nu naaruit ziet wordt het waarschijnlijk 2 dagen yosemite en 1 dag Point Reyes en 1 dag S.F. Daarnaast heb ik dan nog de 4 avonden in S.F.
Ook wil ik eigenlijk nog wel ergens gaan shoppen. Gewoon wat kleding en muziek e.d.: iemand nog tips?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ja, natuurlijk, maar ik dacht, vooruit, misschien pak je die dag nog even meePBa schreef:Ja, dat is waar, maar ik moet ergens de grens leggen. Bovendien ben ik nooit langer dan 1 week bij m'n vrouw en zoon weg geweest, dus 1,5 week is eerst wel genoeg denk ik
Shoppen? Bij Gilroy, een uurtje ten zuiden van San Francisco zitten de Premium Outlets, misschien is dat wat? Maar in San Francisco zelf valt ook genoeg te shoppen denk ik.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht