Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Economie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ppil

Economie

Bericht door ppil »

Hoi,
Het is vast wel al bekend bij iedereen dat amerika nou een slechte economie heeft.
Mensen hebben nog weinig vertrouwen in de amerikaanse beurzen (500 punten gezakt in 3 dagen tijd!) maar merk je dit in de usa?

Ik bedoel dus hetvolgende:
1. worden de prijzen van producten hoger
2. gaan belastingen omlaag
3. verdienen mensen er minder
4. zijn er meer werklozen bijgekomen?

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang het gaat duren voordat amerika de schulden afbetaald heeft en dat het weer een rijk land wordt?
Ik heb gehoord dat ze namelijk 500 miljard dollar schulden hebben (en verdienen per jaar $2500 miljard), hoelang gaat dat dan wel niet duren, ze moeten trouwens ook elke dag een paar miljoen aan rente betalen!

De genummerde vragen zijn eigenlijk voor mensen bedoeld die op dit moment in amerika zijn, zei merken de verschillen hiervan namelijk het beste.

Ik wacht op een antwoord...

Groet,
Patrick
Laatst gewijzigd door ppil op 19 apr 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
rperre
Amerika-expert

Re: Economie

Bericht door rperre »

ppil schreef:Ik bedoel dus hetvolgende:
2. gaan belastingen omhaag

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang het gaat duren voordat amerika de schulden afbetaald heeft en dat het weer een rijk land wordt?
Ik heb gehoord dat ze namelijk 500 miljard dollar schulden hebben (en verdienen per jaar $2500 miljard), hoelang gaat dat dan wel niet duren, ze moeten trouwens ook elke dag een paar miljoen aan rente betalen!
Ik zit in bama en hier valt het allemaal wel mee!

1. nog niets van gemerkt (behalve de benzine dan)
2. belastingstelsel is niet veranderd
3. ze zijn bezig met het minimum loon te verhogen!!! dus nee
4. hier in bama is de werkeloosheid iets minder geworden in het laatste kwartaal

dat van die schuld lijkt me onwaarschijnlijk, want 500 miljard is niet echt veel. Volgens mij praten we al in de Biljarden schuld hier in de VS. Overigens heb ik nog nergens een plan gelezen dat ze de schulden willen of gaan aflossen, het is ook niet slim om een overheid zonder schuld te hebben, maar dat gaat een beetje te ver om uit te leggen. Ze zouden het wel moeten stabiliseren!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

ppil schreef: Ik bedoel dus hetvolgende:
2. gaan belastingen omhaag

Eerst maar eens terug komen op het vette gedrukte gedeelte.
Wat bedoel je met schulden, de staatsschuld?
Ik weet niet in hoeverre je al verstand hebt van economie, niet lullig bedoelt, maar als je er aardig in zit, dan wil ik best een poging doen om het uit te leggen.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Hoi Patrick
Here in the US we gebruiken het woord bilion(niet miljard)
So 1000 milion is een bilion.
Bill Gates ,de eigenaar van Microsoft heeft ongeveer 40 bilion in aandelen,
Zo hij heeft in de laatste paar dagen nog milioenen verloren(zielig he)
Een van de oorzaken van het grote schuld is de oorlog in Irak.
Die kost ongeveer 200 bilion,oorlog voeren is vrij duur.
wat zijn jouw plannen voor de toekomst??
Wat wil jij worden??
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

En de amerikaanse schulden worden niet in billions, maar in trillions uitgedrukt. Nog eens een factor 1000 groter (slik).
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

ppil schreef: 2. gaan belastingen omhaag
Is dat het tegenovergestelde van omloog?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Jan Visser schreef:
LOL
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
ppil

Bericht door ppil »

Jan Visser schreef:
er moet eigenlijk omlaag staan (Krijg je van snel typen he) :roll:
Ik heb het even gewijzigd
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Ik weet niet in hoeverre je al verstand hebt van economie, niet lullig bedoelt, maar als je er aardig in zit, dan wil ik best een poging doen om het uit te leggen.
Ik heb niet zo heel veel verstand van Economie (paar jaar Economie 1 op school ;)). Maar ik ben wel benieuwd naar een uitleg. Mijn man houdt van discuseren hierover, dus ik kan wel wat nieuwe argumenten gebruiken ;)

Wat denken jullie trouwens van de Dollar, hoe gaat dat aflopen?

Dora
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

dora schreef:
Ik heb niet zo heel veel verstand van Economie (paar jaar Economie 1 op school ;)). Maar ik ben wel benieuwd naar een uitleg. Mijn man houdt van discuseren hierover, dus ik kan wel wat nieuwe argumenten gebruiken ;)

Wat denken jullie trouwens van de Dollar, hoe gaat dat aflopen?

Dora
hopelijk stijgt hij weer een beetje...zo maak ik tenminste een beetje winst :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer