Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
King bed of Queen bed
King bed of Queen bed
Hallo
Kan iemand mij vertellen hoe groot de Queen bedden zijn?
Wij gaan met 2 volwassenen en 1 kind van 13 jaar en ik heb altijd in gedachten gehad om 2 Queen bedden te nemen, maar op de verschillende foto's lijken deze bedden zo smal.
Mijn man en ik zijn gewend om allbei op een eigen matraas te slapen.
Is een King dan niet beter met een rolloway bed voor onze zoon?
Groetjes Marian
Kan iemand mij vertellen hoe groot de Queen bedden zijn?
Wij gaan met 2 volwassenen en 1 kind van 13 jaar en ik heb altijd in gedachten gehad om 2 Queen bedden te nemen, maar op de verschillende foto's lijken deze bedden zo smal.
Mijn man en ik zijn gewend om allbei op een eigen matraas te slapen.
Is een King dan niet beter met een rolloway bed voor onze zoon?
Groetjes Marian
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: King bed of Queen bed
Een Queen is 60" bij 80"
Een King is 76-78" bij 80"
http://interiordec.about.com/cs/beds/l/blbedsizes.htm
Wij hebben met z'n 2en vaak prima geslapen in een Queen....lekker tegen elkaar aan. Als je echt meer ruimte wilt zou ik een King nemen.
Een King is 76-78" bij 80"
http://interiordec.about.com/cs/beds/l/blbedsizes.htm
Wij hebben met z'n 2en vaak prima geslapen in een Queen....lekker tegen elkaar aan. Als je echt meer ruimte wilt zou ik een King nemen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een Queen is uit mijn hoofd gezegd 152 cm breed. Dat is niet de 1.80 die we thuis gewend zijn (2 x 90), maar wij houden dat zo vier weken vol samen in de camper. Eigenlijk missen we elkaar weer als we in een groot bed liggen
En wij zijn niet klein!

:hilarious: dat wordt dus weer naar elkaar zoeken als je thuis bent.nieuwenoord schreef:Een Queen is uit mijn hoofd gezegd 152 cm breed. Dat is niet de 1.80 die we thuis gewend zijn (2 x 90), maar wij houden dat zo vier weken vol samen in de camper. Eigenlijk missen we elkaar weer als we in een groot bed liggenEn wij zijn niet klein!

Wij nemen ook altijd twee queens en ik moet zeggen dat het in het begin wel even wennen is (onze dochter slaapt in het ene en wij dus in het andere), soms heb je ook wel eens de pech dat er geen queens maar "double" beds zijn en dat is nog een stukje krapper.
Eén keer een king gehad met een rollaway erbij maar dat slaapt echt voor geen meter (voor een volwassen dan, onze dochter is ook 17 dus geen klein kind meer) maar misschien is het voor een dertienjarige wel te doen.
Monique, leuke foto trouwens, ik heb hem maar even weggelaten om ruimte te besparen.

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Wij slapen ook gewoon in een Queen bed en dat is inderdaad goed te doen. Een keer echter hadden we geluk: in ons hotel in San Francisco waren alle gewone kamers al bezet, terwijl wij er toch ook echt een hadden gereserveerd. Hierna kregen we dus een suite ergens helemaal boven in het hotel, met een geweldig uitzicht en een GIGANTISCH bed 

Eén queen is voor ons tweeën krap. Wij zijn beiden lang en wat fors en kunnen dan onze armen en benen niet kwijt. Onze voorkeur gaat uit naar een King, maar die hebben niet alle hotels dus dan nemen we liever 2 queens. Thuis hebben we 1.80 bij 2.20.
Ooit in SF kregen we van de zelf boomlange receptionist bij het zien van R.'s postuur een extra brede King.
Nooit zo heerlijk geslapen als die 3 nachten in dat bed !
Ooit in SF kregen we van de zelf boomlange receptionist bij het zien van R.'s postuur een extra brede King.
Nooit zo heerlijk geslapen als die 3 nachten in dat bed !

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij slapen thuis is een bed van 1.40, dus een gewoon double denk ik.
Enkele jaren geleden hebben we ene nieuw bed gekocht en twijfelden we nog tussen 1.40 en 1.60 , maar we hebben toch weer gekozen voor een 1.40. Ligt dicht tegen elkaar , maar dat hebben we graag
Voor ons zijn de bedden in Amerika dus echt groot
Enkele jaren geleden hebben we ene nieuw bed gekocht en twijfelden we nog tussen 1.40 en 1.60 , maar we hebben toch weer gekozen voor een 1.40. Ligt dicht tegen elkaar , maar dat hebben we graag

Voor ons zijn de bedden in Amerika dus echt groot

Groetjes,
Carine
Carine
- Animar
- Amerikakenner
Wij hadden thuis altijd een 180x200 bed, maar zijn een stukje kleiner gaan slapen! We hebben nu 160x200 en het bevalt prima!
In Amerika hebben we meestal ook Queensize bedden, of double bedden, en daar liggen we elkaar niet in de weg, we vinden het wel knusjes. Dus nu thuis ook...
In Amerika hebben we meestal ook Queensize bedden, of double bedden, en daar liggen we elkaar niet in de weg, we vinden het wel knusjes. Dus nu thuis ook...

Anita
Een queen is iets groter dan een double, de queen is (zoals Monique al zei) 152 cm en een double is 137 cm.
De double is ook een paar cm. korter.
De double is ook een paar cm. korter.
groeten Paula
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben thuis 180x200, maar ik moet er niet aan denken om in 140 breed te slapen. Onderweg kom je inderdaad vaak in een smaller bed te liggen, en dan slaap ik toch echt beduidend minder goed, omdat ik steeds weer tegen Anna aanrol - en nee, dat is niet altijd lekker knus en gezellig
(ook al moet ik erbij zeggen dat ik in mijn slaap blijkbaar de neiging heb om sowieso al het hele bed in beslag te nemen, ongeacht hoe breed het is
). Een queen vind ik dus te smal.
M.a.w.: doe mij maar een King - lekker ruim, lekker slapen!

M.a.w.: doe mij maar een King - lekker ruim, lekker slapen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij eindigen regelmatig met 2 hoofden op 1 kussen (MIJN kussen
) dus voor ons zal het niet uit moeten maken, een queen of king. Toch kiezen we wel voor een kingbed als we de keus hebben, heerlijk lijkt me dat, zo'n groot bed. Helemaal als het warm weer is.
Even een vraagje, hebben ze daar (over het algemeen) vaak één groot matras of twee 1-persoons matrassen?
Volgens mij één 2-persoons he?

Even een vraagje, hebben ze daar (over het algemeen) vaak één groot matras of twee 1-persoons matrassen?
Volgens mij één 2-persoons he?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben meestal één tweepersoonsmatras gehad. Een enkele keer twee éénpersoonsmatrassen. Maar dat was echt zeldzaam.
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij proberen toch ook altijd een King bed te nemen. We zijn thuis eenmaal verwend door een grote matras, en een stapje terugdoen is nooit leuk
.

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hier net zo. Wij slapen op een waterbed van 1.90 m x 2.20 m. Heerlijk luxe zo'n groot bed......Chi Sin X schreef: We zijn thuis eenmaal verwend door een grote matras, en een stapje terugdoen is nooit leuk.

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Vind ik ook hoor! Pure luxe, een breed bed. En in een breed bed kun je ook héérlijk dicht bij elkaar liggen hoor 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben het waterbed er onlangs uitgegooid. Wij sliepen in een waterbed met twee compartimenten en je lag dus altijd op een rand als je lekker tegen elkaar aan wilde kruipen. In de camper (twee reizen vorig jaar!) vonden we elkaar dus lekker weer terug zonder vervelende rand
We hebben het waterbed eruit gegooid, onze matrassen weer van zolder gehaald (die waren nog helemaal prima) en er een nieuw topdek opgelegd. We slapen heerlijk én lekker knus! Ons bed is trouwens thuis wel 1.80 x 2.00 meter, maar op vakantie vind ik zo'n Queen geen probleem.

We hebben het waterbed eruit gegooid, onze matrassen weer van zolder gehaald (die waren nog helemaal prima) en er een nieuw topdek opgelegd. We slapen heerlijk én lekker knus! Ons bed is trouwens thuis wel 1.80 x 2.00 meter, maar op vakantie vind ik zo'n Queen geen probleem.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat hebben wij nu ook.........maar omdat we pas relatief kort samen zijn vind ik dat niet erglelie schreef:Wij eindigen regelmatig met 2 hoofden op 1 kussen (MIJN kussen)

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Zo'n rand lijkt me ook niets. Gelukkig hebben wij dat niet en is ons bed één geheel. Ook het dekbed is sinds kort weer één (groot) geheel. We hebben een tijdje ieder onder ons eigen eenpersoonsdekbed geslapen, maar dat beviel niet zo.nieuwenoord schreef:Wij hebben het waterbed er onlangs uitgegooid. Wij sliepen in een waterbed met twee compartimenten en je lag dus altijd op een rand als je lekker tegen elkaar aan wilde kruipen. In de camper (twee reizen vorig jaar!) vonden we elkaar dus lekker weer terug zonder vervelende rand![]()
Ik vraag me trouwens af hoe je zo'n formaat bed als wij hebben 1,85 x 2,20 m in Amerika noemt? Geen Kingsize lijkt me......

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Dat is iets smaller dan een King, en iets langer dan een California King.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Amerikafan