Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco-Las Vegas, met of zonder Yosemite NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Duco&Sas
Amerika-newbie

San Francisco-Las Vegas, met of zonder Yosemite NP

Bericht door Duco&Sas »

Hello,

Wij zijn Duco en Saskia, en lezen al een tijdje mee. :wink:
We zijn in 2005 op vakantie in New York geweest en hebben in 2006 een rondrit door Florida gemaakt.
In 2008 hebben we een rondrit door SW USA op het programma staan :D

Wij komen er niet helemaal uit dit keer. Globaal is onze route:

San Francisco
Yosemite (ja/nee)
Death Valley
Las Vegas
Grand Canyon
Los Angeles

en dan via Milwaukee (waar een vriend van ons woont) weer naar NL.

Wij gaan vliegen op 24 mei en zitten met het volgende. De Tioga Pass is (na 3 dagen in SF) wellicht gesloten. Ik lees dat de gemiddelde openingsdatum 29 mei is, maar het kan ook zomaar juni/juli zijn. We weten dus niet zeker of we via de Tioga Pass kunnen rijden. Mocht deze geopend zijn is er niets aan de hand, dan rijden we door de Pass naar Mammoth Lakes en dan naar Death Valley. Maaaaarrr, wat als de Pass gesloten is?

- Rijden we bovenlangs via Oakdale en Jamestown (108) alsnog naar Mammoth Lakes
- Rijden we onderlangs via Fresno en Bakersfield en dan weer omhoog (via de 395, om Sequoia Park heen)?

Bovenlangs is een veel kortere route, maar is dit niet verschrikkelijk saai, en zonde van die dag(en?)
Onderlangs is duidelijk langer, maar misschien juist wel leuk omdat we door Fresno en Bakersfield komen? Is daar wat te doen?

Wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt! :D

gr Duco en Saskia
Laatst gewijzigd door Duco&Sas op 20 feb 2008, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: San Francisco-Las Vegas, met of zonder Yosemite NP

Bericht door Rob »

Als je voor de zuid route kiest kan je Sequoia & Kings Canyon NP nog meenemen, bovenlangs kan dat niet omdat het park geen oostingang heeft.
Duco&Sas
Amerika-newbie

Bericht door Duco&Sas »

Dat zou een mogelijkheid zijn, om vanuit Fresno en Bakersfield aan de westzijde het park in te gaan.

Maar mochten we dat niet doen (we hoeven niet alle parken te zien), is er dan ook nog iets te zien in deze twee steden? Of ergens anders op die route? Of kunnen we dan beter bovenlangsrijden omdat het anders zonde is van de twee extra rij-dagen?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Sonora Pass is eerder open dan de Tioga Pass, maar kan ook nog gesloten zijn.
Waarom Oakdale? Willen jullie niet naar Yosemite als de Tioga Pass gesloten is? Het is een prachtige tijd om de watervallen te bewonderen, ik zou so wie so een hele dag uittrekken voor Yosmite Valley, met de nodige wandelingen daar. Is de pas gesloten dan via de 108 of de 88 naar de 395. Beide mooie routes, en je kunt nog Bodie bezoeken. Of onderlangs, maar niet om Fresno en Bakersfield te bezoeken. Wel voor Sequoia/Kings Canyon. Maar neem daar dan wel de tijd voor. In plaats van de route via Bakersfield kun je via Lake Isabella rijden.
Verder is er niet veel op die route.

Ik vind de route onderlangs (zeker voor een deel en zeker als je niet naar sequoia gaat) saaier dan die bovenlangs. Maar als je niet van natuur houdt is de route bovenlangs ook heel erg saai.

Marianne
Duco&Sas
Amerika-newbie

Bericht door Duco&Sas »

We zijn weer iets verder dankzij het forum ;) We hebben na veel gepuzzel het volgende in elkaar gezet:
(KM aantallen komen van googlemaps, hopelijk is het betrouwbaar ;) )

24,25,26,27 mei (3 nachten) San Francisco -- Monterey 192KM
27,28 mei (1 nacht) Monterey -- Yosemite 323KM
28,29 mei (1 nacht) Yosemite -- Mammoth Lakes 130KM
29, 30 mei (1 nacht) Mammoth Lakes -- Death Valley 290KM
30, 31 mei (1 nacht) Death Valley -- Las Vegas 290KM
31mei, 1,2 juni (2 nachten) Las Vegas -- Zion 257KM
2 , 3 jun (1 nacht) Zion -- Grand Canyon 390KM
3, 4 juni (1 nacht) Grand Canyon -- Needles(via Oatman) 322KM
4, 5 jun (1 nacht) Needles -- Blythe 215KM
5, 6 jun (1 nacht) Blythe -- Palm Springs 193KM
6,7 juni (1 nacht) Palm Springs -- San Diego 225KM
7, 8 juni (1 nacht) San Diego -- Los Angeles 250KM
8, 9, 10 (2 nachten) Los Angeles -- Milwaukee binnenlandse vlucht

Als de Tioga Pass niet open is, hadden we het idee om naar Lake Isabella te gaan ipv Mammoth Lakes.

We zijn geen ontzettende hikers of natuurfanaten, maar we hebben geprobeerd een leuke combi te maken van natuurschoon en steden..

Is deze planning goed te doen? Of is het veel te vol? Is er iets wat we vergeten, of wat we juist weg zouden moeten laten. We hebben nog een nacht over, we hebben namelijk pas op 11 juni in Milwaukee afgesproken... Maar we weten niet zo goed waar we die moeten invullen. Suggesties?

Verder waren we van plan eigenlijk alleen hotels in SF, LV en LA te boeken, maar dat is dus niet zo verstandig als ik de reacties hier op het forum lees wat betreft de parken? Wat zijn de plaatsen waar we zeker vooraf hotels moeten boeken?

We horen graag jullie meningen!!!
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je toch van Zion naar de Grand Canyon rijdt zou je nog een nacht Bryce kunnen doen, maar een extra nacht Yosemite is ook aan te raden. Zou ik liever doen in plaats van via Monterey te rijden.
Grand Canyon - Blythe kan in 1 dag, dan heb je weer een nacht over.
Wat willen jullie die ene nacht in San Diego doen?

Reserveren: Yosemite en Grand Canyon (als je in het park wilt zitten).
Steden is niet nodig maar wel makkelijk.

Marianne
Duco&Sas
Amerika-newbie

Bericht door Duco&Sas »

Hoi Marianne,

Dank voor je snelle reactie. Montery leek ons leuk om nog een stukje kust mee te pakken. Maar als jij zegt dat Yosemite zo leuk is dat we er 2 nachten kunnen blijven, geloof ik je direct ;) Ik probeer me in te lezen, maar af en toe zie ik door de bomen het bos gewoon niet meer ;)

Is 1 nacht Zion, en 1 nacht Bryce voldoende? Wordt het dan niet een hele lange rit naar Grand Canyon?

Hetzelfde geld voor Grand Canyon - Blythe, is dat niet een ontzettend lang stuk om in 1 keer te doen? Dat was de reden dat ik een overnachting in Needles in de route had opgenomen.

Mijn eerste keus was overigens om vanuit GC via Flagstaff naar Phoenix/Scottsdale te gaan, maar ik las hier ergens op het forum over Oatman en Lake Havasu City, en dat klonk me ook erg leuk in de oren. Is dat een goeie keuze ipv Scottsdale?

Ik heb voor San Diego gekozen ivm Seaworld.

Ik hoor graag je reactie!

Alvast bedankt,
Groetjes, Saskia
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Duco&Sas schreef:Is 1 nacht Zion, en 1 nacht Bryce voldoende? Wordt het dan niet een hele lange rit naar Grand Canyon?
Dat kan goed. Twee nachten Zion heeft mijn voorkeur, maar als je daar toch in de buurt bent is het heel erg jammer om Bryce (letterlijk en figuurlijk) links te laten liggen. Voor Bryce is 1 overnachting voldoende, zorg dat je een zonsopgang of zonsondergang meemaakt, en wandel een stuk naar beneden. In Zion moet je in elk geval de tijd nemen om met de shuttle het park in te gaan. De shuttlebus stopt bij een aantal trailheads; doe een paar korte wandelingen (Emerald Pools, Weeping Rock) en doe op weg naar Bryce/Grand Canyon aan het eind van de tunnel ook de Caynon Overlook Trail.
Van Bryce naar de Grand Canyon is 5 a 6 uur rijden (via Kanab). Je kunt hier eventueel de Cottonwood Canyon Raod rijden, maar ik weet niet hoeveel tijd dat kost. En dat kan alleen als de weg in goede staat is. Op het forum is hier meer informatie over te vinden.
Duco&Sas schreef: Hetzelfde geld voor Grand Canyon - Blythe, is dat niet een ontzettend lang stuk om in 1 keer te doen? Dat was de reden dat ik een overnachting in Needles in de route had opgenomen.
Mijn eerste keus was overigens om vanuit GC via Flagstaff naar Phoenix/Scottsdale te gaan, maar ik las hier ergens op het forum over Oatman en Lake Havasu City, en dat klonk me ook erg leuk in de oren. Is dat een goeie keuze ipv Scottsdale?
Je kunt het in een uur of 5 rijden, en dan heb je nog tijd om onderweg het een en ander te bekijken. Ook de route via Sedona/Prescott is een mogelijkheid, maar dat zal iets meer tijd kosten.
De route via Scottsdale is sneller, maar minder interessant (denk ik).
En nu we toch aan het schrappen zijn: van Blythe naar San Diego kan ook in 1 keer; Palm Springs is aardig als het zo uitkomt als overnachting, maar met weinig tijd zou ik daar niet een aparte stop van maken. Je kunt nog wel door Joshua Tree rijden, maar ook dan is een extra overnachting vanaf Blythe niet nodig.
Duco&Sas schreef: Ik heb voor San Diego gekozen ivm Seaworld.
Seaworld kost best veel tijd en je hebt ongeveer twee halve dagen in San Diego, vandaar mijn vraag. Het is wel mogelijk om het te doen op de dag dat je naar LA rijdt. Of je doet twee nachten San Diego (in plaats van Palm Springs) zodat je de hele dag hebt voor Seaworld en de volgende dag op tijd naar LA kunt vertrekken.

Marianne
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Als je toch via Zion en Bryce naar de Grand Canyon rijdt, kun je ook overwegen om via Page te rijden en daar de Antelope Canyon te bekijken. Die vonden wij erg mooi. De excursie duurt geloof ik maar 2 uurtjes ofzo, maar is erg mooi. Wij waren er in februari, maar hoe meer je richting juli bent, hoe mooier het er is.

Wij gingen 3 jaren geleden ook primair voor de steden. Achteraf vonden we het erg jammer dat we niet meer tijd hadden genomen voor Zion (we waren daar maar een middag). Zion was het hoogtepunt van onze vakantie (voor foto's kun je even mijn fotoboek checken, ook voor foto's van Antelope canyon)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bovenlangs (om even op de originele vraag te reageren) is een prachtige route, en als je over de Carson Pas gaat ( http://en.wikipedia.org/wiki/Carson_Pass ) is de route altijd open.
Carson Pass is erg mooi om te rijden.
Duco&Sas
Amerika-newbie

Bericht door Duco&Sas »

Dank voor alle reacties!
PBa schreef:Als je toch via Zion en Bryce naar de Grand Canyon rijdt, kun je ook overwegen om via Page te rijden en daar de Antelope Canyon te bekijken. Die vonden wij erg mooi. De excursie duurt geloof ik maar 2 uurtjes ofzo, maar is erg mooi. Wij waren er in februari, maar hoe meer je richting juli bent, hoe mooier het er is.

Wij gingen 3 jaren geleden ook primair voor de steden. Achteraf vonden we het erg jammer dat we niet meer tijd hadden genomen voor Zion (we waren daar maar een middag). Zion was het hoogtepunt van onze vakantie (voor foto's kun je even mijn fotoboek checken, ook voor foto's van Antelope canyon)
En bedoel je dan inclusief overnachting?

Ik heb de adviezen opgevolgd, nog een dag San Diego er bij gedaan, en een extra dag in Zion. De route is nu als volgt:

24,25,26,27 (3 nachten) San Francisco --- Yosemite
27,28, 29 (2 nachten)Yosemite --- Mammoth Lakes
29, 30 (1 nacht) Mammoth Lakes --- Death Valley
30,31(1 nacht) Death Valley --- Las Vegas
31, 1 en 2 juni (2 nachten) Las Vegas --- zion
2, 3, 4 (2 nachten) zion -- Bryce
4, 5 (1 nacht) Bryce --- Grand Canyon
5, 6 (1 nacht)Grand Canyon --- Blythe
6, 7 (1 nacht)Blythe --- San Diego
7, 8, 9 (2 nachten)San Diego --- Los Angeles
9, 10, 11(2 nachten)Los Angeles --- Milwaukee
11, 12, 13, 14(3 nachten) Milwaukee ---Amsterdam

Is het zo een mooie, niet te gehaaste, route?

Zijn er eigenlijk nog andere leuke steden (die nu niet in mijn route voorkomen) om bijv. leuk te winkelen en met leuke restaurantjes? In bijvoorbeeld Utah of Arizona?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer