Joa dat is un zeer sjoene taal. Noe nog zorge dat ze mich terug schicken naor Zitterd. lol
hmmm...5 uur rijden, dat is te ver om te lopen XD (geintje).
Nu alleen nog bellen en hopen dat ik de goede persoon spreek. Dit is werkelijk vreemd van de Ambassade. Ik ben een Nederlandse Staatsburger notabene en men zou toch verwachten dat ze meer voor hun burgers kunnen betekenen dan alleen waarschuwingen over detentie en deportaties. Het enige wat men tot nog toe hebben gedaan is angst zaaien en meer frustratie en zorg wekken bij me. Als dit werkt en ik terug ben zal ik zeker een beroep doen bij het Ministerie van Buitenlandse zaken. Als mensen bereid zijn om het terug te betalen boet het toch zeker geen probleem moeten zijn?? Ze hebben mijn paspoort gegevens, sofi nummer en alles. Het is niet alsof ze niet weten wie ik ben en zodra ik weer werk heb in Nederland dan weten ze ook waar ik uithang.
Ondertussen blijf ik toch de optie "werken op en cruiseschip" houden en eraan werken, voor het geval dat.
Satorisama schreef:Lol afgesproken. van harte welkom bij mij.
Limburgers en Nederlanders in het algemeen zijn ontzetten gastvrij. Was iedereen in de wereld maar zo..
De Ambassade blijft volhouden dat voorschot van ticket niet mogelijk is. Ik stuur nu een fax naar de Consul Generaal Christiaan Mark Jan Kröner.
Als hij me niet kan helpen weet ik het ook niet...
Satorisama schreef:De Ambassade blijft volhouden dat voorschot van ticket niet mogelijk is. Ik stuur nu een fax naar de Consul Generaal Christiaan Mark Jan Kröner.
Als hij me niet kan helpen weet ik het ook niet...
Ik snap dat je -heel- graag naar huis wilt, maar ik zou me denk ik minder richten op de deportatie optie als ik jou was. Een overstay betekent niet het einde van toekomstige reizen naar de VS, het betekent alleen dat je misschien een paar jaar niet mag komen, of dat je een visum aan moet vragen. Een deportatie betekent dat wel.
Ik zou dus eerst alle andere opties helemaal uitmelken...
(maar ja, ik snap ook wel dat je gewoon echt weg wil, maakt niet uit hoe)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
Inderdaad. Ondertussen blijf ik naar het consulaat bellen in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg die mij wel kan helpen.
Wat betreft Immigration Enforcement; Ik heb ze slechts mijn situatie globaal uitgelegd en die persoon verzekerde mij dat, aangezien ik mezelf heb gemeld, dat ik eventueel verlenging kan anvragen en zodoende meer tijd kan winnen om de dingen te regelen. Dat gesprek is opgenomen dus ik geloof dat het geen problemen zal opleveren. Die persoon was zeer sympathiek en gaf me ook een direct nummer van de State Department. Ik overweeg om hum toch even te bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Dat is een goed advies. Als dat waar is, dan zou ik zeker kijken of je verlenging meteen kan aanvragen. Dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer om te maken...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
Ik heb inmiddels een twee reacties op de werken op een cruise schip optie:
Helaas; de eerste nodigde mij uit voor een gesprek in Antwerpen O.o
De tweede zei dat ze mij zo spoedig mogelik zouden contacteren zodra ze een opening voor me hadden.
Zoals alle andere mogelijkheden; het is afwachten. Heb een bericht bij de State Department achtergelaten en dat is tevens afwachten.
Morgen dan maar naar de lokale immigratie dienst voor de verlenging.
Ik blijf nog hoopvol en hou jullie ook op de hoogte.
Satorisama schreef:Inderdaad. Ondertussen blijf ik naar het consulaat bellen in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg die mij wel kan helpen.
Wat betreft Immigration Enforcement; Ik heb ze slechts mijn situatie globaal uitgelegd en die persoon verzekerde mij dat, aangezien ik mezelf heb gemeld, dat ik eventueel verlenging kan anvragen en zodoende meer tijd kan winnen om de dingen te regelen. Dat gesprek is opgenomen dus ik geloof dat het geen problemen zal opleveren. Die persoon was zeer sympathiek en gaf me ook een direct nummer van de State Department. Ik overweeg om hum toch even te bellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Sorry dat ik zo lang weg ben geweest van dit forum.
Ik was bij de immigratiedienst geweest en kennelijk kan een gesprek slechts via een afspraak via internet. Ik dus op hum website kijken en helaas was de eerst beschikbare datum de 25ste Februari.
Nog niks nieuws over de andere opties, doch ik blijk verder zoeken naar alternatieven.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.