Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visa Waiver verlopen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: VISA WAIVER VERLOPEN

Bericht door Annie »

Heel vervelend dat je in deze situatie zit.
Maar de reden, dat er hier mensen zijn die je verhaal wat ongeloofwaardig vinden,is dat er meerdere van dit soort verhalen op het forum veschenen zijn.
De mensen steken hun energie er in en dan blijkt het een feek verhaal te zijn.
Daar ben jij nu de dupe van, misschien snap je nu ook een beetje de reacties.
Hoop voor jou dat er vlug een oplossing komt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Annie schreef:De mensen steken hun energie er in en dan blijkt het een feek verhaal te zijn.
Soms weten we niet of het fake was. Je steekt je tijd in die mensen, tracht echt iets te bedenken, en dan laten ze nooit meer iets van zich horen. Je weet dus niet of ze uiteindelijk in Nederland geraakt zijn (en hoe, want daar zouden wij dan misschien van kunnen leren voor wanneer er zich nog eens iemand aandient met een soortgelijk probleem, zoals nu), of dat ze illigaal in Amerika zitten, of wat dan ook.

Dus, Satorisama, als jij nou het goede voorbeeld geeft en ons verder op de hoogte houdt, ook wanneer je terug in Nederland bent, dan zullen wij een volgende keer minder bedenkingen hebben als iemand weer eens aan komt kloppen.

Veel succes nog!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Satorisama schreef:Illegaal werk is iets wat ik nu serieus overweeg. Ook al arresteren ze mij, dan zullen zij me hooguit deporteren.
Ben je wel snel weer thuis! :wink:

(Altijd overal een beetje humor in proberen te zien - maakt alles draaglijker.)

Maar alle gekheid op een stokje - ik denk dat wel duidelijk is dat je zelf voldoende beseft dat dit niet slim is aangepakt; dat heb je zelf al aangegeven en is door anderen ook wel duidelijk gemaakt dus daar hoeven we het niet meer over te hebben - en ik hoop voor jou dat er snel een oplossing voor je komt.

In dit document vind je al iets info over repatriëring (ik weet niet of dit al eerder geplaatst was): http://www.minbuza.nl/binaries/pdf/wob- ... iering.pdf.

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik wil me even bij de vorige posters aansluiten..ik heb hier ook wel vaker een verhaal zoals die van jou gelezen, en waar dan achteraf enorme vraagtekens bij geplaatst konden worden. Vandaar dat het in eerste instantie moeilijk is om iets te geloven.
Maar goed, dan misschien toch maar the benefit of the doubt.
Heb je al geprobeerd je bank in Nederland te bellen en te vragen of je misschien (meer) rood kan staan? Of wat als je nou heel veel vrienden om een klein bedrag vraagt? (dat wil ook nog wel eens helpen). Als je sowieso zo snel mogelijk het land uit wilt, heb je kans dat het duurder is dan 400-500 euro..dat is alleen als je weken in het vooruit boekt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Satorisama
Amerika-ontdekker

Bericht door Satorisama »

Ik zal alles doen om jullie te helpen, aagezien jullie mij ook de goede richting in hebben geholpen. Als ik verder iets kan doen om mensen enige twijfel weg te halen zal ik dat ook zeker doen. Ik ben ontzettend dankbaar dat de mensen zo vriendelijk zijn om hun energie hierin te steken en als ik een manier heb gevonden om terug te keren zal ik dat beslist melden op dit forum.

Ah, hartelijk bedankt voor de info over repartriering!

Mijn achtergrond;

Mijn ouders waren vorig jaar gestorven, dus vond ik het hoog tijd voor een vakantie Ik dacht dat ik genoeg geld had voor minimaal 4 weken. Ik dus vertrekken voor een 20 daagse reis en heb ook geinformeerd of verlenging mogelijk was binnen mijn budget.
Dus ik naar Amerika waar ik een hele leuke meid ontmoet na ongeveer 11 dagen. De liefde bloeit op en ik besloot om langer te blijven. (stom stom stom!!) Het was allemaal leuk en aardig totdat wij een meningsverschil hadden (na ongeveer 40 dagen) en ik dus tijdelijk in een hotel moest verblijven (5 dagen). Dan hebben we afgesproken dat ik dan toch bij haar kon blijven tot ik terugkeerde. Inmiddels begon ik krap te zitten en verlenging was dus simpelweg te duur voor me. Dus ik moest ook voor eten betalen in de tijd dat ik dingen aan het regelen was.

Op het moment zit het dus zo (gebaseerd op de informatie die ik van verschillende instanties hier heb gekregen);

Allereerst heb ik de Metropolitan police gebeld omdat ik vreesde voor eventuele detentie. Die hebben mij doorverbonden naar een supervisor. Die heeft vervolgens gezegd dat ze niets kunen doen totdat er een arrestatiebevel is onvangen door de Department of Homeland Security. De voorwaarde voor deportatie is simpelweg het overtreden van een wet. Of dat nou het stelen van een chocolade reep in een grocery store is of een gewapende overval; dit alles is rede voor hun om een persoon te deporteren.
Ik dus bellen met de ambassade, die mij vervolgens zeiden dat zij geen mogelijkheid hadden om een ticket voor mij te sturen en mij ook waarschuwden voor eventuele detentie van maximaal 2 maanden, totdat de Amerikaanse overheid het geld hadden om mij terug te sturen.
Op dit punt belde ik met familie en vrienden om te kijken of zij eventueel konden bijspringen, maar dat was helaas niet het geval.
Dus nu dacht ik; "Als ik mezelf gewoon aangeef MOETEN ze me wel arresteren, aangezien het illegaal verblijven in het land een federal offense is. Dat dacht ik dus...

Ik bel met de lokale Immigration service; geen gehoor. alleen een bandje dat de openingstijden meldt. Dus ik ga persoonlijk naar de Department of Homeland security op 950 Meridian street room 400. Zij geven mij verschillende nummers die ik moest bellen. Ik bel ze op en ik krijg constand de 'runaround'.
NOG meer nummers, NOG meer ellende. Blijkt dat twee van de 7 nummers die ze mij gaven niet eens meer bestaan. Sterker nog; anderte nummers eidigen in een geautomatiseerd systeem voor informatie over naturalisatie, waar ik helemaal niet om heb gevraagd.
Ik bel de State Department; voicemail. Ingesproken maar nog steeds geen gehoor. Ik bel met DUTCH HELP nogmaals; "Als je in detentie greaakt, bel ons op zodat we op zijn minst weten waar je zit."
Ik ben met Immigration Enforcement en heb zelfs een extension number gekregen. Ik mijn verhaal doen daar en ook zij geeft mij wederom verschillende nummers on te bellen, waarvan ik de meeste al had.
Ik weer bellen met de politie want ik was aan het eind van mijn latijn. Ik moet erop benadrukken dat de supervisor van de Indianapolis Metro police zeer sympathiek was en mij ook goed probeerde te helpen. Hij gaf mij uiteindelijk het nummer van het Rode Kruis.
Ik bel het Rode Kruis (zeer vriendelijke mensen) en zij verbinden mij door naar disaster. Ook zij konden mij slechts de nummers geven waar ik reeds over beschikte.
Ik heb nog steeds niks constructiefs kunnen bereiken met de Amerikaanse overheid. De Nederlandse Ambassade wijst me voortdurend af over het voorschieten van een ticket en dus ben ik naar de website van Het Ministerie vna Buitenlandse Zaken gegaan. Daar heb ik gelezen over de eventuele repartriering en heb ik gisteren dus een mail gestuurd naar de Consul-Generaal om te informeren over de eventuele optie.
Ik wacht nu dus op bericht van het Consulaat en blijf ook bellen maar geen gehoor. Ondertussen blijf ik in de eindeloze belspel van de Amerikaanse overheid.
Ook heb ik een goed gesprek met een van de medewerkers van de visa status center gehad. Hij heeft kennelijk een aantal vrienden uit europa en hun ervaringen waren ook identiek; de Amerikaanse overheid is slecht te bereiken door de erbarmelijke omstandigheden van de verschillende organisaties en vaak is het zo dat dat men ook de 'Runaround' krijgt.
Er is niets anders dat ik jullie kan vertellen. De bal rolt en ik heb geen idee waar naartoe. het enige wat ik kan doen is bellen en mailen en naar forums zoals deze om alternatieven te zoeken...
Laatst gewijzigd door Satorisama op 12 feb 2008, 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Dat meisje waar je iets mee had, wilt zij je dan echt niet helpen met deze situatie?

Heel dit gebeuren is zeer spijtig en ik hoop echt dat je zo snel mogelijk je zaakjes op orde hebt. Ik heb ondertss ook gezocht naar info, maar vind niks bruikbaars, enkel verhalen van mensen die ongeveer hetzelfde aan de hand hebben als u.
Satorisama
Amerika-ontdekker

Helaas kan ze mij niet helpen hiermee. Zelf zit ze ook uiterst krap op het moment en ze heeft ook een dochter warr ze ook de school van moet betalen.

Ik heb nog een aantal opties die in het vorige bericht staan vermeld en ik hoop dat ik darmee resultaat zal boeken.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Misschien een heel raar idee maar kun je niet je overtoch per schip terug maken?

Er moeten toch rederijen zijn die personeel zoeken zowel in de vrachtvaart alsook in de passagiersvaart.
Rederijen zoals Wagenborg zouden misschien uitkomst bieden.
Al zou je de hele reis moeten werken voor kost en logies, je zou dan in ieder geval terug zijn in Nederland.
Satorisama
Amerika-ontdekker

Hmm. Dat zould inderdaad misschien de oplossing zijn! Daar heb ik dus echt niet aan gedacht..

Ik ga erachter aan! Bedankt voor de tip en ik houd jullie op de hoogte.
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Tinkerbell schreef:Misschien een heel raar idee maar kun je niet je overtoch per schip terug maken?

Er moeten toch rederijen zijn die personeel zoeken zowel in de vrachtvaart alsook in de passagiersvaart.
Al zou je de hele reis moeten werken voor kost en logies, je zou dan in ieder geval terug zijn in Nederland.
Verdorie, dit lijkt me helemaal niet zo slecht en ik vind het zelfs helemaal geen raar idee. Dan moet onze vriend wel eerst aan de oostkust geraken vrees ik, niet?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Denoods gaat-ie liften:) Waar een wil is, is een weg..

Ik denk wel dat je koste wat kost moet voorkomen dat je gedeporteerd wordt. Als je ooit in de verre toekomst nog eens naar de VS wilt, dan kun je dat namelijk helemaal op je buik schrijven, en om nou meteen alle schepen achter je te verbranden...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

http://www.info-cruise.nl/
http://www.working-on-cruiseships.nl/
http://www.gangway2c.com/
http://www.imageservices.com/
http://www.vipinternational.co.uk/
http://www.cruiseshipjob.com/
http://www.cruisehire.com/

Misschien dat je raad kan halen bij 1 van de bovenstaande sites? Die moeten vast meer weten of het al dan niet mogelijk is om je op die manier te laten overkomen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Satorisama schreef: als tech support voor Microsoft in Maastrich Limburg, maar men moest downstaffen en ik moest dus vertrekken daar.
:offtopic: Ah kijk! Een voormalig Twenty4Help-medewerker, neem ik aan? :wink: X-box of IE 7?

(Mijn vrouw heeft daar ook een tijd gewerkt als tech support bij X-box - totdat ze de support account verloren aan een Pools bedrijf of zoiets...)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

DixieChick schreef:...en om nou meteen alle schepen achter je te verbranden...
Eerst op een mee terugvaren naar Nederland, hè, voordat je ze gaat verbranden... :wink:

Onze website | Mijn blog
Tinkerbell
Amerikakenner

Ik denk dat hij met een vlucht tegen hetzelfde probleem aanloopt.

ALS hij al terug zou vliegen lijkt me voor hem de optie Columbus /Dusseldorf met Air Berlin een goeie optie. Land hij "redelijk kort' bij zijn thuishaven.
Sorry just putting in my two cents :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

DixieChick schreef:Denoods gaat-ie liften:) Ik denk wel dat je koste wat kost moet voorkomen dat je gedeporteerd wordt. Als je ooit in de verre toekomst nog eens naar de VS wilt, dan kun je dat namelijk helemaal op je buik schrijven, en om nou meteen alle schepen achter je te verbranden...
en in eerste instantie zou je nu kunnen denken dat je nooit meer terug wil, maar je zal maar eens een werkgever vinden die jou op opleiding of wat dan ook naar de VS wil sturen... Dan mag jij gaan uitleggen waarom je dat niet kan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Satorisama
Amerika-ontdekker

Yep Ik was werkzaam voor Twenty 4 Help. ik was 1st level engineer voor PSS (IE7 is nu daar ook inbegrepen) Ik was engineer voor Xp, Vista, IE7, Office beide telefoon en mail. er is veel veranderd daar. Ze zitten nu op de 4de verdieping. Manuel is TL bij UPC nu en Soren is BUM. X-Box is idd helaas vertrokken maar dat was een tijd geleden. Nu hebben ze ook Symantec XD.

Ik heb gereageerd op een vacature voor een van die sites en ga nu verder solliciteren. Hopelijk reageren ze spoedig.
Wat betreft naar de oostkust geraken; dat komt wel goed. De weg weet ik en de wil is er beslist!
Ik begin er weer hoop in te krijgen dankzij jullie!
Ik laat jullie weten hoe het afloopt.

Duizendmaal bedankt!
Laatst gewijzigd door Satorisama op 12 feb 2008, 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Tinkerbell
Amerikakenner

Satorisama schreef:Yep Ik was werkzaam voor Twenty 4 Help. X-Box is idd helaas vertrokken maar dat was een tijd geleden. Nu hebben ze ook Symantec XD.

Ik heb gereageerd op een vacature voor een van die sites en ga nu verder solliciteren. Hopelijk reageren ze spoedig.
Wat betreft naar de oostkust geraken; dat komt wel goed. De weg weet ik en de wil is er beslist!
Ik begin er weer hoop in te krijgen dankzij jullie!
Ik laat jullie weten hoe het afloopt.

Duizendmaal bedankt!

Laat je nog even weten hoe en wat?
Een oude schippersvrouw wil altijd graag weten of haar matroosjes weer goed thuiskomen. :D :D :D :D

Nog even iets wat ik regelmatig in Rotterdam zie op het Buro internationale vaart zie.
Personeel wat naar het buitenland vaart moet ook een soort van waiver halen en ik vermoed dat dit in Amerika niet anders is.
Diegen die verantwoordelijks voor het scheepspersoneel moet papieren invullen.
Hoe en wat weet ik ook niet precies maar ik zie dit regelmatig gebeuren.
Misschien nog niet eens zo'n gek idee om met dit buro zelf contakt op te nemen???
Laatst gewijzigd door Tinkerbell op 12 feb 2008, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Satorisama
Amerika-ontdekker

Zal ik zeker doen! Nu hopen dat ze me aan nemen. (=^_^=)
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Satorisama schreef:Zal ik zeker doen! Nu hopen dat ze me aan nemen. (=^_^=)

Als ze referenties vragen, stuur ze naar dit forum :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer