Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naar de Keys met Springbreak
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Naar de Keys met Springbreak
Ze nemen alweer vastere vormen aan, onze plannen voor Springbreak (15 maart t/m 23 maart). Tot nu toe heb ik dit schema, als er tips of opmerkingen zijn hoor ik die graag. Een reis naar Florida is voor ons niet compleet zonder een bezoek aan een pretpark in Orlando en onze oudste is nog nooit in Islands of Adventure geweest, vandaar de keus voor Universal.
Zat. 15 maart: vertrek in de morgen uit Vienna naar een hotel in Myrtle Beach of Charleston, daar ben ik nog niet uit (de eerste hebben we nog nooit bezocht, maar dat is "maar" 7 uur rijden en dan zouden we de volgende dag meer moeten rijden)
Zon. 16 maart: rijden naar een hotel in Fort Lauderdale, indien mogelijk eten bij het Mai Kai restaurant daar (we zijn daar eerder geweest)
Maan. 17 maart: rijden naar Key West, daar rondkijken, zonsondergang zien, avondeten, logeren bij Ocean Pointe Resort in Tavernier (kent iemand dit, ik meen er hier iets over gelezen te hebben, ik ga het vandaag boeken).
Dins. 18 maart: duiken/snorkelen (iemand aanbevelingen voor een dive center, dat ook snorkelers meeneemt?) - Ocean Pointe Resort
Woens. 19 maart: met dolfijnen zwemmen (iemand hier ervaring mee op de Keys?) - Ocean Pointe Resort
Dond. 20 maart: 's ochtends nog iets op de Keys of fietstochtje in de Everglades, rijden naar Orlando, logeren Hard Rock Hotel (al geboekt)
Vrij. 21 maart: Universal en Islands of Adventure - logeren Hard Rock Hotel (al geboekt)
Zat. 22 maart: beginnen aan terugrit naar huis - logeren ergens in de Carolinas
Zon. 23 maart: thuiskomst
Zat. 15 maart: vertrek in de morgen uit Vienna naar een hotel in Myrtle Beach of Charleston, daar ben ik nog niet uit (de eerste hebben we nog nooit bezocht, maar dat is "maar" 7 uur rijden en dan zouden we de volgende dag meer moeten rijden)
Zon. 16 maart: rijden naar een hotel in Fort Lauderdale, indien mogelijk eten bij het Mai Kai restaurant daar (we zijn daar eerder geweest)
Maan. 17 maart: rijden naar Key West, daar rondkijken, zonsondergang zien, avondeten, logeren bij Ocean Pointe Resort in Tavernier (kent iemand dit, ik meen er hier iets over gelezen te hebben, ik ga het vandaag boeken).
Dins. 18 maart: duiken/snorkelen (iemand aanbevelingen voor een dive center, dat ook snorkelers meeneemt?) - Ocean Pointe Resort
Woens. 19 maart: met dolfijnen zwemmen (iemand hier ervaring mee op de Keys?) - Ocean Pointe Resort
Dond. 20 maart: 's ochtends nog iets op de Keys of fietstochtje in de Everglades, rijden naar Orlando, logeren Hard Rock Hotel (al geboekt)
Vrij. 21 maart: Universal en Islands of Adventure - logeren Hard Rock Hotel (al geboekt)
Zat. 22 maart: beginnen aan terugrit naar huis - logeren ergens in de Carolinas
Zon. 23 maart: thuiskomst
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Naar de Keys met Springbreak
Leuke reis Petra en de Keys zijn geweldig! Het Ocean Point Resort ken ik niet, maar Key Largo is the place to be als je wilt duiken, snorkelen en met dolfijnen wilt zwemmen. Besef wel dat je in het donker nog zo'n kleine 100 mijl terug moet rijden over de Keys en daar doe je zo'n 2 uurtjes over. Er is maar één weg, dus verdwalen kun je niet......
Veel plezier met de voorpret!!
Gr. Marjan

Veel plezier met de voorpret!!
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Op grassey Key kun ook met dolfijnen zwemmen in het Dolphin Research Center. Wij zijn hier wel geweest, maar hebben zelf niet met de dolfijnen gezwommen, hebben alleen andere mensen gezien die dit deden.Of is dit veel minder mooi/goed dan op Key Largo? (wel een stuk dichterbij Key West).
Groetjes, Ilse
Groetjes, Ilse
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Petra
Wij hebben op div plaatsen gesnorkeld
key Largo
http://www.quicksilversnorkel.com/snorkel.htm
Key West
http://www.sunnydayskeywest.com/cspirit.htm
Dry Tortugas
http://www.seaplanesofkeywest.com/
Duiken is voor mij niet weggelegd maar meestal kun je op diezelfde tochten ook duiken.
Het leukste stukje fietsen vind ik Shark Valley
http://www.nps.gov/archive/ever/visit/tramroad.htm
en als je eventueel de tamiami trail afrijd stop even bij het kleinste postkantoortje van Amerika en stuur mij een kaartje. Toen ik er was was het kantoor of gesloten of er was helaas niemand aanwezig.
Harm
Wij hebben op div plaatsen gesnorkeld
key Largo
http://www.quicksilversnorkel.com/snorkel.htm
Key West
http://www.sunnydayskeywest.com/cspirit.htm
Dry Tortugas
http://www.seaplanesofkeywest.com/
Duiken is voor mij niet weggelegd maar meestal kun je op diezelfde tochten ook duiken.
Het leukste stukje fietsen vind ik Shark Valley
http://www.nps.gov/archive/ever/visit/tramroad.htm
en als je eventueel de tamiami trail afrijd stop even bij het kleinste postkantoortje van Amerika en stuur mij een kaartje. Toen ik er was was het kantoor of gesloten of er was helaas niemand aanwezig.
Harm
-
- Amerika-expert
Zou zeker voor Charleston kiezen als tussenstop.
Ben zelf nog niet op de Keys geweest dus kan je daar niet verder mee helpen.
Ben zelf nog niet op de Keys geweest dus kan je daar niet verder mee helpen.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Leuke reis, Petra! Ik kan je niet helpen met je vragen, maar ik heb nog een tip: de vlindertuin in Key West is de moeite van een bezoek waard! Hij ligt helemaal aan het einde Duvall Street (de Pier is het begin) en het is een leuke wandeling ernaartoe over een van de leukste straten in Key West (vanaf de pier is het ongeveer 1,5 km, dus 0,9 mijl).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Leuk een paar dagen naar de Keys, geweldig om te doen. Jaren geleden hebben wij gesnorkeld in het John Pennekamp Coral Reef Park (Key Largo) en we waren heel enthousiast! Je kunt even de site bekijken http://www.pennekamppark.com/ Succes met uitzoeken want er zijn veel divingcentra's op de Keys! En leuk dat jullie in het Hard Rockhotel overnachten enne..... in Islands of Adventure.... Spiderman niet overslaan hoor!!!!
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
-
- Amerika-expert
Hey Petra - dat wordt vast een leuke vakantie. Wij hebben een weekje in een 2-slaapkamer condo op Ocean Pointe gezeten. Schitterende plek om vanalles te ondernemen. Klein strandje, leuk haventje, zwembad, tennis, kroeg. En een visarend met jongen naast ons gebouw. Maar nu zijn er overal visarenden op de Keys.
De vlindertuin in Key West die jasmino noemt is leuk - veel vlinders en leuke vogeltjes.
Net als henky zijn ook wij wezen duiken/snorkelen in Pennenkamp Park, vlak naast Ocean Pointe. Je kunt ook een toer met een glasbodem boot maken.
Ik mag dus graag vogels kijken en tegenover Ocean Pointe is een vogelpark, een erg leuke (en stinkende) ervaring met ontzettend veel verschillende vogels. Vooral wanneer de vogels worden gevoerd, ik heb nog nooit zoveel pelikanen bij elkaar gezien! Leuk om even binnen te lopen.
Als je er nog nooit bent geweest, dan raad ik je de Everglades aan, vooral de Anhinga Trail. Wij hebben vanalles in het park gedaan (kanoen, kamperen, hiken) maar als je niet veel tijd hebt en je wilt veel wildleven (vogels, alligators, krokodillen, schildpadden, enz. enz.) zien, dan is de Anhinga Trail fantastisch vanuit de Keys.
Veel plezier! Rond die tijd zit ik op St. Croix in USVI! **edit: onze springbreak is een weekje eerder realizeer ik met net**
De vlindertuin in Key West die jasmino noemt is leuk - veel vlinders en leuke vogeltjes.
Net als henky zijn ook wij wezen duiken/snorkelen in Pennenkamp Park, vlak naast Ocean Pointe. Je kunt ook een toer met een glasbodem boot maken.
Ik mag dus graag vogels kijken en tegenover Ocean Pointe is een vogelpark, een erg leuke (en stinkende) ervaring met ontzettend veel verschillende vogels. Vooral wanneer de vogels worden gevoerd, ik heb nog nooit zoveel pelikanen bij elkaar gezien! Leuk om even binnen te lopen.
Als je er nog nooit bent geweest, dan raad ik je de Everglades aan, vooral de Anhinga Trail. Wij hebben vanalles in het park gedaan (kanoen, kamperen, hiken) maar als je niet veel tijd hebt en je wilt veel wildleven (vogels, alligators, krokodillen, schildpadden, enz. enz.) zien, dan is de Anhinga Trail fantastisch vanuit de Keys.
Veel plezier! Rond die tijd zit ik op St. Croix in USVI! **edit: onze springbreak is een weekje eerder realizeer ik met net**
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bedankt voor alle informatie! Wij hebben een paar jaar geleden het Shark Trail, waarover Harm schreef, gefietst. En jaren geleden zijn we op een glasbodemboot geweest in Key Largo. Maar nu is iedereen oud genoeg om te duiken of snorkelen en dat is een grote reden om naar de Keys te gaan.
Dutchie -- bedankt voor de vogel tip, ik vind de Floridiaanse vogels ook prachtig. Of we tijd zullen hebben voor de vlindertuin weet ik niet. Volgende week wordt er bij het Natural History Museum in Washington ook een geopend. Op mijn lijst staat het Hemingway huis, is dat de moeite waard?
Dutchie -- bedankt voor de vogel tip, ik vind de Floridiaanse vogels ook prachtig. Of we tijd zullen hebben voor de vlindertuin weet ik niet. Volgende week wordt er bij het Natural History Museum in Washington ook een geopend. Op mijn lijst staat het Hemingway huis, is dat de moeite waard?
-
- Amerika-expert
Ik ben grote Hemingway fan maar vond het huis niet de moeite waard. Tenzij je van katten houdt. Ik ben sowieso geen grote Key West fan. Het was wel leuk voor een dagje, maar erg toeristisch en ik heb een hekel aan winkelen. Alhoewel wij een fantastische lunch hadden aan Duval Street: klein restaurantje met een hele mooie binnenplaats, volgegroeid met groen en fonteintjes. De vlindertuin in Key West is klein en ik was er na uur/anderhalf uitgekeken. Maar leuk om te doen.
De zonsondergang vanaf Mallory Square hebben wij niet gezien omdat er, na een stralende dag, een enorme onweersbui aankwam. Ik vond de rit van en naar Key West indrukwekkender. Heen zagen we die klein Key Deer naast de weg en terug op de 7-mile-bridge die enorme onweersbui. Schitterend, zoals die donkere wolken aankwamen rollen.
Vanaf Ocean Pointe kun je fantastische zonsondergangen zien. En opgangen, want de condos zijn zo gebouwd dat je beide kunt zien vanaf de balkonnetjes. Wel zorgen dat je boven in een van de gebouwen komt, anders loer je tegen de mangrove bossen aan. 's Avonds even over het balkon naar beneden kijken, er sjouwen veel wasberen en katten rond, in grote groepen. Het zijn net gangs
.
Jaaa, is ook zo, Shark Valley. Hebben wij jaren geleden ook gefietst. Yup, hetzelfde als Anhinga Trail, alleen zit Shark Valley in het noorden. Rotfietsjes, ik zat steeds met mijn knieen tegen die #$%mandjes aan het stuur en had moeite links/rechts te sturen.
De zonsondergang vanaf Mallory Square hebben wij niet gezien omdat er, na een stralende dag, een enorme onweersbui aankwam. Ik vond de rit van en naar Key West indrukwekkender. Heen zagen we die klein Key Deer naast de weg en terug op de 7-mile-bridge die enorme onweersbui. Schitterend, zoals die donkere wolken aankwamen rollen.
Vanaf Ocean Pointe kun je fantastische zonsondergangen zien. En opgangen, want de condos zijn zo gebouwd dat je beide kunt zien vanaf de balkonnetjes. Wel zorgen dat je boven in een van de gebouwen komt, anders loer je tegen de mangrove bossen aan. 's Avonds even over het balkon naar beneden kijken, er sjouwen veel wasberen en katten rond, in grote groepen. Het zijn net gangs

Jaaa, is ook zo, Shark Valley. Hebben wij jaren geleden ook gefietst. Yup, hetzelfde als Anhinga Trail, alleen zit Shark Valley in het noorden. Rotfietsjes, ik zat steeds met mijn knieen tegen die #$%mandjes aan het stuur en had moeite links/rechts te sturen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat jij schrijft over Key West denk ik, dat wij ook gaan vinden. We reizen ook nog eens met twee tieners en een pre-teen en die zijn in zo'n stadje zo uitgekeken, denk ik. Vandaar, dat ik Key West eerst wilde doen en daarna twee volle "doe" dagen in de rest van de Keys.
Petra,
Mooie reis, leuk voor de kids ook...
John
Mooie reis, leuk voor de kids ook...

John
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik vind Key West wel helemaal geweldig, ook juist om de gezellige sfeer die ik vaak in de rest van de VS wat mis.
Zo beleeft iedereen het weer op z'n eigen manier.
Zo beleeft iedereen het weer op z'n eigen manier.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nou, ik denk, dat als ik alleen met mijn man zou zijn, wij ook langer in Key West zouden doorbrengen. Maar wij hebben allerlei sfeervolle plaatsjes in onze omgeving, dus dat is niets nieuws voor onze kinderen en ze zijn toch wel op een leeftijd, waar een middagje door een winkelstraatje lopen en wat bezienswaardigheden bezoeken genoeg is
.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht