Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route voor onze eerste reis naar Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
zimmer
Amerika-ontdekker

route voor onze eerste reis naar Amerika

Bericht door zimmer »

Hallo

Onderstaand een aangepast opzetje voor onze reis. Nu hebben we San Diego laten vallen, omdat er zo veel branden zijn geweest, omdat wij zelf aan de kust wonen en omdat er geen tijd genoeg is, dus we moesten iets.... :roll: Volgens Googlemaps rijden we 2495 mijl.
25/5 voorpret :dance: :lol:
26/5 heenreis Amsterdam - Los Angeles
27/5 ophalen camper Road Bear, boodschappen en naar 1e camping, Malibu Beach. 15 mijl
28/5 LA via Hollywood naar Joshua Tree park 172 mijl
29/5 Joshua Tree park naar Ghost Town (Barstow Calico) 160 mijl
30/5 Ghost Town naar Lake Mead (Bullhead City) 167 mijl
31/5 Lake Mead (via route 66) naar Williams 172 mijl
01/6 Williams naar Grand Canyon 50 mijl
02/6 Grand Canyon naar Page 135 mijl
03/6 (verjaardag wederhelft) Page naar Monument Valley 120 mijl
04/6 en 05/6 Monument Valley naar Moab 144 mijl
06/6 Moab naar Arches Park 25 mijl
07/6 Arches Park naar Capital Reef Park 145 mijl
08/6 Capital Reef Park naar Brice Park 125 mijl
09/6 en 10/6 Brice Park naar Zion Park 86 mijl
11/6 en 12/6 Zion Park naar Las Vegas 180 mijl
13/6 Las Vegas naar Death Valley (sterrenhemel) 122 mijl
14/6 Death Valley naar Sequoia Park 230 mijl
15/6 en 16/6 Sequoia Park via Kings Park naar Yosemite Park 224 mijl
17/6 Sequoia Park naar San Francisco 211 mijl
18/6 San Francisco
19/6 retour San Francisco naar Road Bear 12 mijl + retourvlucht Amsterdam

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en/of eventueel zouden aanvullen of juist laten vallen?
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie! :doublethumb:

Groetjes Sylvia en Freek
Laatst gewijzigd door zimmer op 03 feb 2008, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: route voor onze eerste reis naar Amerika

Bericht door nieuwenoord »

Hoi Freek en Sylvia,

Mooie route. Maar hoe dol ik persoonlijk op Moab ben, alleen voor Arches en voor een dag, zou ik het laten zitten. Als je toch naar Moab wil, zou ik San Diego laten gaan en minimaal twee nachten Moab doen. Capitol Reef kan in een dag, net als Bryce, misschien kan je daar een dag extra Zion voor benutten.

Moab komt heel vaak in een tweede reis alsnog wel, vooral nu heel veel mensen kiezen voor een rondje vanaf of richting Denver. Dan is Moab ineens weer best dicht bij. Dus voor nu zou ik van Monument Valley naar Bryce of Capitol Reef gaan om zo verder wat meer tijd te winnen.

Ben benieuwd naar meer reacties!

Groetjes,
Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Monique heeft gelijk: laat Moab vallen, en rij via Monument Valley naar Bryce.

Hebben jullie een volle dag DV gepland of zit daar ook een rijdag bij? Het hangt van de temperatuur af, maar ik denk dat het in juni ook al aardig heet zal zijn, en dan ben je misschien toch vrij snel uitgekeken.
Van DV naar Sequoia is een hele dag rijden, dus je hebt neit veel tijd in Sequoia. Misschien goed om de route iets anders op te schrijven zodat je ziet op welke dagen gereden wordt; nu lijkt het alsof je in alle parken een volle dag bent, terwijl er dagen bij ziten dat je een halve dag of langer moet rijden.
In juni zou ik zeker wat meer tijd voor Yosemite nemen (zou ik trouwens altijd wel doen). De watervallen zijn dan schitterend. Als de Tioga Road open is (en dat zal wel) kun je ook dat deel van het park bezoeken. Reserveer de camping zo snel mogelijk als je in het park wilt staan.

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Freek en Sylvia,
Een hele mooie route voor een eerste VS-reis!
Maar... inderdaad, wat Marianne ook schrijft, zet de route eens in een vorm "van-(via)-naar", dan krijg je een beter inzicht in wat er dagelijks aan reis- en bezoektijd mogelijk is. Dan zul je denk ik ook zien dat dit best een pittige camperroute is.
Ik weet niet hoe het is om met een camper San Diego te bezoeken, die stad zou ik persoonlijk 'overslaan' ten faveure van de natuurparken.
En niks meer toevoegen, hoe verleidelijk dat ook is (eerder schrappen).
Johan
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

Hallo

Onderstaand een aangepast opzetje voor onze reis. Nu hebben we San Diego laten vallen, omdat er zo veel branden zijn geweest, omdat wij zelf aan de kust wonen en omdat er geen tijd genoeg is, dus we moesten iets.... Volgens Googlemaps rijden we 2495 mijl.
25/5 voorpret
27/5 ophalen camper Road Bear, boodschappen en naar 1e camping, Malibu Beach. 15 mijl
17/6 Sequoia Park naar San Francisco 211 mijl
18/6 San Francisco

Ben benieuwd wat jullie er van vinden en/of eventueel zouden aanvullen of juist laten vallen?
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Sylvia en Freek
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Veel tijd voor Monument Valley, weinig voor Moab! Dit zou ik absoluut anders doen. Je rijdt in een paar uurtjes van Monument Valley naar Moab. Eén onvernachting bij Monument Valley is absoluut genoeg. Je ziet dan 's avonds op 3 juni de zonsondergang, kan 's morgens op 4 juni de tour doen bij MV en 's middags naar Moab rijden. Je staat daar in een uur of drie/vier.

Dan ben je al op 4 juni in Moab. Arches, Canyonlands, Dead Horse Point en de Castle Valley Loop, de geweldige route langs de SR128, het is allemaal super. Drie dagen Moab verveelt echt geen moment! Al deze plekken kun je gewoon vanaf 1 camping bezoeken, favoriet bij de meeste forummers is Canyonlands RV Park midden in Moab.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zomaar een paar ideetjes in rood aangegeven.
zimmer schreef:25/5 voorpret

Misschien is het een idee om op 1 dag van Bullhead City, via Route 66 en Williams naar Grand Canyon Village te rijden en dan daar te overnachten. Camping bespreken van te voren. Dan kan je een zonsondergang en/of zonsopkomst aan de rand van de kloof meemaken.

Rijd tweede helft middag op 09/6 naar Zion NP. Dan heb je 10/6 de hele dag voor Zion.

Rijd 11/6 via het Valley of Fire State Park naar Las Vegas.
Besteed de extra dag 12/6 of aan Las Vegas, of bezoek de Hooverdam (50 km van Las Vegas), of verderop in de route in het Yosemite NP.

Mag je op deze data nog met de camper door Death Valley?
Zelf heb ik geen ervaring met een camper, maar er zijn anderen op het forum, die dat wel weten.

Als je het nog niet gedaan mocht hebben, verdiep je dan in de toegankelijkheid van Sequoia en Kings Canyon met een camper. Dit hangt sterk af van het formaat camper. Lees daarover op de website van de National Park Service betreffende deze parken.

17/6 Sequoia Park naar San Francisco 211 mijl (Hier bedoel je Yosemite NP)
18/6 San Francisco
De tijd die jij hebt is erg krap voor deze route met al zijn bezienswaardigheden.
Monique (nieuwenoord) heeft al iets over Moab aangegeven. Zelf zou ik Moab weglaten uit dit rondje dat jullie gaan maken en bewaren voor een volgende reis.
Aan het einde van de reis heb je maar één dag voor de prachtige stad San Francisco gepland, maar die dag zal je ook nog moeten inpakken en de camper moeten schoonmaken. Dus echt veel tijd voor SF heb je niet. Als je daar iets meer tijd inbouwt, kan je misschien nog en stukje van de kust meepakken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vanaf 15/6 mag je niet meer met een camper van Road Bear door Death Valley.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik vind het een zeer onrustige reis. Als ik het goed lees, slaap je op geen enkele plaats 2 nachten.
Wil je iets van de national parken beleven, zou ik in ieder park én in Las Vegas en San Francisco minstens 2 overnachtingen inplannen. Dan heb je tijd voor een wandelingetje en kun je op je gemak van de prachtige natuur genieten, zonder dat je op tijd weg moet naar het volgende hoogtepunt.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Als je Sequioa/Kings en/of Joshua tree, Capitol Reef en Moab uit je reis haalt, is het geheel veel evenwichtiger en zul je meer tijd overhouden voor de andere parken. Kwaliteit i.p.v. kwantiteit !
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je neemt echt te veel hooi op je vork. Neem de adviezen van de andere posters ter harte en ga nog eens goed kijken naar de afstanden en reistijden.
Ik denk dat een van ons best een wat gemakkelijker route op papier wil zetten. Is Galico een must? Bullhead City?
Yeehaw
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

Bedankt voor de snelle en vele reacties!
Als wij het zo lezen krijgen we het druk zat! In ieder geval staat het niet goed betreft Moab, het is inderdaad de bedoeling om daar twee nachten te blijven. Verder vragen wij ons af of het inderdaad niet te veel is. We willen er zeker geen race van maken en willen een relaxte vakantie. Anderzijds is het rijden op zich al vakantie en zien wij dit niet als een extra belasting. De reden dat wij niet langs de kust richting San Diego rijden is dat wij zelf langs de kust wonen en dat er afgelopen jaar tussen LA en Sandiego vele branden zijn geweest. Het zal daar dus wel een beetje kaal zijn denken wij? Misschien moeten we Monument Valley en Moab wel laten vallen, dan ziet het er heel anders uit. (wel beetje jammer van Moab)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Freek, geloof me: je gaat vanzelf een keer terug voor Moab! Dit is gewoon een veel te druk schema, je gaat jagen en een afvinklijstje maken. Ik heb even terug gezocht in Albertje Kretiek (je kent hem wel :lol: ) van 2006:
Het lukt ons nog steeds niet om alle goedbedoelde adviesen uit te voeren. Het reisschema voert ons langs vele mooie plaatsen en om alles te bekijken is de dag te kort een week niet haalbaar dus verschuiven sommige dingen naar een volgende reis.

Heb jij wel eens van Rotterdam naar moskou gereisd? En van Finland naar Gibaltar?
Nee, dan moet je dat beslist eens gaan doen en bij afslag 34 boven aan de weg rechts gaan daar staat me toch een mooie boom. Als je op de terugweg ook even kijkt bij dat restaurant waar ze heerlijke kippen verkopen dan doe je gelijk mij ook even een plezier.
Zit ik nu stom te zwetsen of raaskallen of wordt de blauwe wagen gestuurd met dwangbuis of begrijp jij wat ik bedoel. Ik zal proberen het uitteleggen.........

Als je een grote reis gaat maken zoals wij nu op dit moment aan het doen zijn komen er van diverse mensen zeer goedbedoelde adviesen. Nee, niet gelijk boos worden als je ons ook eens een advies gegeven hebt maar oogjes effe openhouden nu.

Tijdens deze reis zie je verschrikkelijk veel nieuwe dingen en dan praat ik nog niet over de indrukken die je meemaakt. Dan heb je van "iemand" (neeeeeee niet jij) een goede tip gekregen voor als je er toch heengaat. Beste mensen dat vergt zoveel energie om op de plek te komen laat staan dat je hetzelfde ziet als dat "iemand" het ook zo heeft meegemaakt. Als je weet dat hier een mijl omrijden ook tig mijl rijden terug betekent. Daarbij de interesse van "iemand" is niet de zelfde interesse die ik mag hebben.

Mijn mamagatie (dat ben ik dus) is er vatbaar voor de verkregen informatie van de verschillende "iemands"en heeft in de planning ook diverse wijzigingen doorgevoerd die dan een druk gaven op onze zorgvuldig geplande reis. Wat mij verbaasde dat ik een dag voorgeschoteld kreeg en deze totaal anders was dan we eerst hadden bedacht. Ja maar, dat moet ook mooi zijn, dat moeten we zeker gezien hebben, "iemand" zei je moet daar geweest zijn. Aan mijn hoela zij troela ....
En weet je: hij had gelijk! Veel te veel, veel te bang iets te missen, veel te gejaagd ... Skip Moab en Monument Valley en misschien ook San Diego en geniet!!
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Hoi Sylvia en Freek,

Hier vind je onze definitieve route

Misschien kan dit je ook wat helpen. Wij zitten ongeveer evenlang als jullie in het zuidwesten. Dit is ook onze eerste reis naar de USA en ook wij hadden in onze beginroute Moab en Sequoia erin zitten. Maar hebben na veel te lezen op dit forum en veel goede raad gekregen te hebben van de mensen hier, beiden eruit gehaald. Zo hebben we meer tijd voor al het andere moois dat er te zien is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Freek en Sylvia,

Ik merkte dat ik wat moeite had met het beoordelen van jullie route omdat er bij sommige plaatsen twee dagen stonden, dus ik heb het hieronder nog eens volledig neergezet, en van opmerkingen voorzien.

26-mei heenreis Amsterdam - Los Angeles
27-mei ophalen camper Road Bear, boodschappen en naar 1e camping, Malibu Beach. 15 mijl
28-mei LA via Hollywood naar Joshua Tree park 172 mijl
29-mei Joshua Tree park naar Ghost Town (Barstow Calico) 160 mijl

Dit is een rare kronkel, ik zou Calico overslaan. Aardig (maar duur) om te bezoeken als je langs rijdt, maar niet om er voor om te rijden.

30-mei Ghost Town naar Lake Mead (Bullhead City) 167 mijl
31-mei Lake Mead (via route 66) naar Williams 172 mijl
1-jun Williams naar Grand Canyon 50 mijl

Als je dan van Joshua Tree komt kun je op een paar manieren naar de Grand Canyon rijden, speur daarvoor eens rond op het forum, laat Lake Mead zitten en concentreer je op de belangrijkere zaken. Kijk hoever je komt, maar ga in elk geval een of 2 nachten op een camping in de Grand Canyon staan.

2-jun Grand Canyon naar Page 135 mijl
3-jun Page naar Monument Valley 120 mijl
4-jun Monument Valley naar Moab 144 mijl

Dit kan, maar is nogal onrustig, en veel zul je niet doen met 1 overnachting in Page. Eventueel overslaan, en elders meer tijd nemen, of rijd eerst naar Monument Valley en bezoek daarna Page en omgeving en sla Moab over.

5-jun Moab
6-jun Moab naar Arches Park 25 mijl
7-jun Arches Park naar Capital Reef Park 145 mijl
8-jun Capital Reef Park naar Brice Park 125 mijl
9-jun Bryce

Dit kan heel goed. Arches en Canyonlands zul je vanuit Moab bezoeken, dus in totaal 3 nachten Moab.

10-jun Bryce Park naar Zion Park 86 mijl
11-jun Zion Park
12-jun Zion Park naar Las Vegas 180 mijl

Als Las Vegas jullie niet aanspreekt is dit voldoende voor een indruk. Zelf zou ik het ook voldoende vinden maar er zijn veel mensen die daar anders over denken.

13-jun Las Vegas naar Death Valley (sterrenhemel) 122 mijl
14-jun Death Valley naar Sequoia Park 230 mijl

Die 230 mijl lijkt mij veel te weinig; tenzij je overnacht bij Panamint Springs en niet in Sequoia overnacht. Hoe dan ook, dit is een lange dag rijden.

15-jun Sequoia Park
16-jun Sequoia Park via Kings Park naar Yosemite Park 224 mijl
17-jun Yosemite - San Francisco 211 mijl

Als je met Kings Park de Kings Canyon scenic byway bedoelt, dan is het nog een lange dag, dus dan kom je pas laat aan in Yosemite.
Dit is de mooiste tijd van het jaar om in Yosemite te zitten en jullie komen er aan en vertrekken meteen weer! Hier de gelegenheid om je uitgespaarde dagen te gebruiken. Probeer een camping in het park te krijgen en geniet van (onder andere) de watervallen.

18-jun San Francisco
19-jun retour San Francisco naar Road Bear 12 mijl + retourvlucht Amsterdam

Er is ook al gesuggereerd om Sequoia over te slaan. Wil je dat doen, bekijk dan de route via de Tioga Pass. Ik vind Seuqoi zeker de moeite waard, maar bedenk dat je vanuit de auto/camper weinig ziet; het is echt een park om te wandelen.

Marianne
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

Met veel pijnen een aangepaste route.

26/5 aankomst LA
27/5 ophalen camper naar Malibu Beach
28/5 LA via Hollywood naar Big Bear Lake
29/5 Big Bear Lake naar Jjshua Tree
30/5 Joshua Tree
31/5 Joshua Tree naar Calico
01/6 Calico (Ghost Town)
02/6 Calico naar Majove National Reserve
03/6 Majove National Reserve naar Peach Springs
04/6 Peach Springs naar Grand Canyon (route 66)
05/6 Grand Canyon
06/6 Grand Canyon naar Page
07/6 Page naar Brice Park
08/6 Brice Park naar Zion Park
09/6 Zion
10/6 Zion naar Las Vegas
11/6 Las Vegas
12/6 Las Vegas naar Death Valley
13/6 Death Valley naar Yosemite (via Sequoia??)
14/6 Yosemite
15/6 Yosemite naar San Francisco (via de kust misschien??)
16/6 San Francisco
17/6 San Francisco
18/6 San Francisco
19/6 terugreis SF naar Amsterdam

Ik denk dat dit een stuk beter uitkomt. Wel erg jammer van sommige plaatsen, misschien een andere keer. We moeten ons wel weer gaan verdiepen welke plaatsen we willen overnachten.

Sylvia en Freek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, het is moeilijk. :wink:
Wat ik niet begrijp is die hele dag Calico, daar krijg je echt spijt van, en hoewel het misschien best leuk zal zijn zou ik voor een eerste keer zuidwesten ook niet naar Big Bear Lake en Peach Springs gaan.
Ik zou er twee of liever nog drie overnachtingen uithalen tussen LA en de Grand Canyon, en dan een dag Yosemite erbij, een dag onderweg van DV naar Yosemite, en misschien een dag Page of kust.
Je kunt de Tioga Pass nemen of via Sequoia rijden, maar hoe dan ook: neem een extra overnachting tussen death valley en Yosemite want dat gaat echt niet in 1 dag.

Marianne
zimmer
Amerika-ontdekker

Bericht door zimmer »

Wederom een aanpassing

26/5 aankomst LA
27/5 ophalen camper naar Malibu Beach
28/5 LA via Hollywood naar Palm Springs
29/5 Palm Springs naar Joshua Tree
30/5 Joshua Tree naar Calico (Ghost Town)
31/5 Calico naar Kingman
01/6 Kingman naar Grand Canyon (route 66)
02/6 Grand Canyon
03/6 Grand Canyon naar Page
04/6 Page naar Brice
05/6 Brice naar Zion
06/6 Zion
07/6 Zion naar Las Vegas
08/6 Las Vegas
09/6 Las Vegas
10/6 Las Vegas naar Death Valley
11/6 Death Valley naar Seven Pines
12/6 Seven Pines naar Yosemite
13/6 Yosemite
14/6 Yosemite
15/6 Yosemite naar San Francisco (via de kust misschien??)
16/6 San Francisco (kust) naar San Francisco
17/6 San Francisco
18/6 San Francisco
19/6 terugreis SF naar Amsterdam

Hoe ziet het er zo uit?

Sylvia en Freek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Niets op aan te merken (hoewel ik me afvraag of het aangenaam overnachten is bij Calico; ik herinnner me daar alleen de hitte en het kale landschap, zie ons 2006-verslag bij 8 augustus).

En Seven Pines zegt me niets maar als het aan de 395 ligt is het goed.

Prachtige route zo met voldoende tijd overal! Houdt voor de zekerheid nog wel de Tioga Pass in de gaten. Zal normaal gesproken wel open zijn, maar je weet maar nooit.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Niets op aan te merken (hoewel ik me afvraag of het aangenaam overnachten is bij Calico;
Dat valt dus mee. Er zijn twee campgrounds in de buurt die best aardige reviews krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer