Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Green Card is Binnen!
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Jan,
gefeliciteerd!!
Dat is morgen wel een Belgisch biertje waard dacht ik zo.... (zie deze topic)
:beerchug:
Roland
gefeliciteerd!!
Dat is morgen wel een Belgisch biertje waard dacht ik zo.... (zie deze topic)
:beerchug:
Roland
-
ppil
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Patrick,ppil schreef:Hoezo heb je er dan een advocaat voor nodig?
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de kosten zijn als je een greencard gewonnen hebt (voor advocaat, interview e.d.)
Heb jij het emigratieverhaal van Dennis, onze webmaster, al wel eens gelezen? Moet je beslist doen, wordt je heel wat wijzer over de te volgen procedures en wat er allemaal bij komt kijken. Hij is in november verhuisd naar Amerika.
Hier de link
http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika.html
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
daisydog
- Amerikafan
- Contacteer:
Hey Jan,
Gefeliciteerd!!
Ik kan ook gelijk meedelen dat ik ook bij de club 'Groenen" hoor.
De greencard (die tot mijn teleurstelling helemaal niet green is
)
zat gister in de brievenbus.
Dus ik ben voorlopig 22 maanden van de INS verlost...
Het interview was eigenlijk vrij gemakkelijk...alhoewel we wel twee pogingen nodig hadden. Ik hoor bij de groep 'dummies'
die geen advocaat heeft gebruikt en ik ben erg blij met die beslissing. Ik kan achteraf niet zien wat een advocaat voor ons extra had kunnen doen.
Bij het eerste interview hadden we keurig alles mee gebracht wat in de uitnodiging vermeld stond. Het interview werd afgenomen door een vrouw die uitermate beroerd engels sprak. Ze mompelde maar wat in vreemd dialect (onze gok was dat ze van Haiti was). Ook ik had al mijn loonstroken en brief van aanstelling en dergelijke meegenomen, maar dat interesseerd haar totaal niet.
Uiteindelijk vond ze dat de brief die mijn vrouw van haar werkgever had te oud. Dit was dezelfde brief die we mee hadden gestuurd bij de application en was nu dus 10-11 maanden oud.
Verder tijdens het interview geen rare vragen en we werden ook niet uit elkaar gehaald.
Onze tweede interview was een paar weken later. We hadden dezelfde papieren plus de spullen waar specifiek om gevraagd was meegenomen.
Gelukkig werden we nu door iemand anders geinterviewd. Dit ging helemaal soepel. Niks geen vragen ofiets. De man was zelfs niet geinteresseerd in de bewijsstuken die we speciaal hadden meegenomen. Pas na aandringen van ons wilde hij ze wel toevoegen in het dossier. (we hadden ze niet voor niets meegenomen...)
Mijn Employment Card en Advance Parole werden ingenomen, ik kreeg gelijk een stempel in mijn paspoort en de medeling dat mijn 'greencard' binnen 3 weken in de bus zou liggen.
Ik moest nog wel even ingrijpen toen de immigration officer de documenten klaar maakte. Hij had een extra 'e' in mijn voornaam geplaatst, en mijn land van herkomst aangemerkt als "Netherlands Antilles".
Dus dat is dat:
Greencard is binnen. Over 22 maanden nog een interview om de 'conditional status' verwijdert te krijgen.
Verder mijn U.S. rijbewijs verlengen en een nieuwe SS pas aanvragen.
Zijn nu druk bezig plannen aan het maken om te verhuizen. Ik wil dichterbij mijn werk wonen. De huizenmarkt is Florida is 'red hot' dus het is nog een hele klus...
Gefeliciteerd!!
De greencard (die tot mijn teleurstelling helemaal niet green is
Het interview was eigenlijk vrij gemakkelijk...alhoewel we wel twee pogingen nodig hadden. Ik hoor bij de groep 'dummies'
Bij het eerste interview hadden we keurig alles mee gebracht wat in de uitnodiging vermeld stond. Het interview werd afgenomen door een vrouw die uitermate beroerd engels sprak. Ze mompelde maar wat in vreemd dialect (onze gok was dat ze van Haiti was). Ook ik had al mijn loonstroken en brief van aanstelling en dergelijke meegenomen, maar dat interesseerd haar totaal niet.
Uiteindelijk vond ze dat de brief die mijn vrouw van haar werkgever had te oud. Dit was dezelfde brief die we mee hadden gestuurd bij de application en was nu dus 10-11 maanden oud.
Verder tijdens het interview geen rare vragen en we werden ook niet uit elkaar gehaald.
Onze tweede interview was een paar weken later. We hadden dezelfde papieren plus de spullen waar specifiek om gevraagd was meegenomen.
Gelukkig werden we nu door iemand anders geinterviewd. Dit ging helemaal soepel. Niks geen vragen ofiets. De man was zelfs niet geinteresseerd in de bewijsstuken die we speciaal hadden meegenomen. Pas na aandringen van ons wilde hij ze wel toevoegen in het dossier. (we hadden ze niet voor niets meegenomen...)
Mijn Employment Card en Advance Parole werden ingenomen, ik kreeg gelijk een stempel in mijn paspoort en de medeling dat mijn 'greencard' binnen 3 weken in de bus zou liggen.
Ik moest nog wel even ingrijpen toen de immigration officer de documenten klaar maakte. Hij had een extra 'e' in mijn voornaam geplaatst, en mijn land van herkomst aangemerkt als "Netherlands Antilles".
Dus dat is dat:
Greencard is binnen. Over 22 maanden nog een interview om de 'conditional status' verwijdert te krijgen.
Zijn nu druk bezig plannen aan het maken om te verhuizen. Ik wil dichterbij mijn werk wonen. De huizenmarkt is Florida is 'red hot' dus het is nog een hele klus...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gefeliciteerd! Het is toch van den gekke, dat een immigrante je vertelt, dat je niet de goede papieren hebt! Maar dat hebben wij ook meegemaakt, de hele INS (nu USCIS?) bestond uit Centraal en Zuid Amerikanen hier! Ik heb ze zelfs iemand uit hun eigen werelddeel de groene kaart zien ontnemen.daisydog schreef:Hey Jan,
Gefeliciteerd!!![]()
De greencard (die tot mijn teleurstelling helemaal niet green is)
Het interview was eigenlijk vrij gemakkelijk...alhoewel we wel twee pogingen nodig hadden. Ik hoor bij de groep 'dummies'die geen advocaat heeft gebruikt en ik ben erg blij met die beslissing. Ik kan achteraf niet zien wat een advocaat voor ons extra had kunnen doen.
Ik moest nog wel even ingrijpen toen de immigration officer de documenten klaar maakte. Hij had een extra 'e' in mijn voornaam geplaatst, en mijn land van herkomst aangemerkt als "Netherlands Antilles".![]()
Dus dat is dat:
De conditional status was bij ons geen probleem, we hadden inmiddels een kind
Leuk je hier weer te zien en succes met het zoeken naar een huis!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Daisydog, van harte gefeliciteerd! En heel leuk om hier weer eens van je te horen......
Groeten,
Jacqueline
Groeten,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jan,
Gefeliciteerd!!! Fijn dat je eindelijk de zo fel begeerde groene kaart in je bezit hebt.
Ik ben ook zo'n dummie die het zelf gedaan heeft maar had afgelopen dinsdag in ST. Louis mijn interview dus het was een andere
,Het gesprek viel mij ook enorm mee. IK had ook hele wilde verhalen gehoord over gescheiden geinterviewd worden en verhoord worden met vragen over kleuren van elkaars tandenborstel en meer van dat fraais.
Het gesprek duurde ook helemaal niet lang. Wij hadden niet al te veel foto's maar een bankrekening op ons beide naam, life insurance en aircraftinsurance op onze beide namen en overzichten van de onderlinge telefoonsgesprekken was voldoende bewijs.
Ook moet ik nog de medische onderzoeken ondergaan en mag die nog toesturen.
Zodra de medische papieren binnen zijn is het wachten op de terugkomst voor de backgroundcheck wat een paar maanden kon duren.
Gefeliciteerd!!! Fijn dat je eindelijk de zo fel begeerde groene kaart in je bezit hebt.
Ik ben ook zo'n dummie die het zelf gedaan heeft maar had afgelopen dinsdag in ST. Louis mijn interview dus het was een andere
Het gesprek duurde ook helemaal niet lang. Wij hadden niet al te veel foto's maar een bankrekening op ons beide naam, life insurance en aircraftinsurance op onze beide namen en overzichten van de onderlinge telefoonsgesprekken was voldoende bewijs.
Ook moet ik nog de medische onderzoeken ondergaan en mag die nog toesturen.
Zodra de medische papieren binnen zijn is het wachten op de terugkomst voor de backgroundcheck wat een paar maanden kon duren.
Was that for us?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 23186 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-