Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TomTom

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Klaas C.
Amerika-ontdekker

TomTom

Bericht door Klaas C. »

Wij overwegen een TomTom One XL aan te schaffen maar twijfelen. Hebben nog nooit zo'n ding gebruikt. Hebben we die echt nodig in het Zuidwesten? In grote steden komen we niet met de RV. Alleen vertrek vanuit Las Vegas richting Williams en bij het inleveren van de RV in Dublin (vlak voor San Fransisco).We hebben goede wegenkaarten, grote kaarten (Rand McNally) van iedere staat afzonderlijk. Heeft het echt veel voordelen om een TomTom mee te hebben?
Graag jullie ervaringen.

Groet,

Klaas
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door vana »

Wij doen het prima zonder.
De Rand Mc Nally is heel handig en als je bij de AAA kantoren even gedetailleerde kaarten haalt, red je het prima zonder Tom Tom.

Marjon
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Is het mogelijk om in de VS Tomtom 6 + de kaarten van de VS te kopen en die op een pda zetten?
Het prijsverschil is nogal de moeite vindt ik ... hier betaal je 200 a 250 euro.
In de VS 150 dollar ... .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kan goed zonder, al 5 keer gedaan, zelfs met niet al te gedetailleerde kaarten. Het wegennet is heel beperkt, en alles staat prima aangegeven.

Bij reizen algemeen staan al meerdere discussies over Tom Toms.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben het al zes camperreizen zonder T-T en met de Rand McNally atlas gedaan geen enkel probleem.
Vanaf El-monte Las Vegas rij je zo richting Henderson en Boulder City over de Hooverdam naar Kingsman en door naar Williams.
Het verhuur station in Dublin is gemakkelijk te vinden en je krijgt op het verhuurstation in Las Vegas een kaartje mee om het in Dublin gemakkelijk te maken.
Tip er zit op de route van El-monte naar Henderson een Wal*mart supercenter op de route.
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Klaas C. schreef:Wij overwegen een TomTom One XL aan te schaffen maar twijfelen. Hebben nog nooit zo'n ding gebruikt. Hebben we die echt nodig in het Zuidwesten?
Is het echt nodig? Nee, je vindt de weg in Amerika ook zonder TomTom heel goed. Is het handig? Ja, het is een heel handig hulpmiddel voor onderweg. Je ziet precies hoe ver het nog is en hoe lang je er nog over doet. In bergen zie je bijv. ook al ver vooruit hoe de weg loopt. Handig bij het inschatten van je snelheid.

Net zoals een mobiele telefoon is een naviatiesysteem ook niet persé nodig. Alleen denken we vaak van die eerste dat we er absoluut niet meer zonder kunnen. :shock: :wink: Een navigatiesysteem is alleen wel een heel handig hulpmiddel waar ik niet meer zonder wil op mijn vakanties. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij zetten hem meestal enkel aan in steden, of als we ergens een straat moeten vinden in een middelgroot dorpje voor de navigatie. Hij staat atlijd wel op, zoals al gezegd is, om te weten hoe lang je nog onderweg bent.

Ik vind TomTom trouwens helemaal niet zo accuraat in de VS als hier in NL. Hij kent heel wat plaatsen en straten niet (overstatement, hij kende er maar een paar niet, maar hij zou alles moeten kennen ;) ). Maar goed, dat was met de vorige versie, misschien dat deze versie al een heel stuk beter is.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je er al één hebt, of toch wilt aanschaffen, is het een absoluut handig ding.
Wil je hem alleen voor Amerika gebruiken, kan je prima zonder.

Hooguit in de echt grote steden zal je moeten zoeken, maar een goede kaart (en kaartlezer!) doet wonderen.

Ik heb nog nooit op vakantie een TT gebruikt, en heb ook 10 jaar lang heel Europa doorkruist met de vrachtwagen, zonder TT.

Sinds een jaar gebruik ik hem wel, en ik zou niet meer zonder willen, scheelt zoveel tijd en onnodige kilometers en irritant gezoek, heerlijk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben ook een paar reizen zonder gedaan. Maar mét zo'n ding is toch wel erg handig hoor! Bij ons gaat ie zeker mee weer.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

In 2002 zonder TomTom of ander navigatie-hulpmiddel door Amerika gereden; in 2005 voor het eerst TomTom meegenomen.
Nee, je moet hem niet meenemen, maar wat een gemak.
Ook dit jaar mag hij weer mee :dance:
Jan Gijs
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

nieuwenoord schreef:Wij hebben ook een paar reizen zonder gedaan. Maar mét zo'n ding is toch wel erg handig hoor! Bij ons gaat ie zeker mee weer.
Ik ben het eens met Monique, ook bij ons gaat hij weer mee.
Aangezien we dit jaar naar Los Angeles gaan ben ik daar ook erg blij mee, vooral in de steden is het bijzonder handig.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij hebben ook een TT One XL. Heb Amerika erbij gekocht en die gaat dit jaar mee naar Florida. Niet dat we daar de weg niet weten maar het is altijd handig :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Ook onze One gaat altijd mee, hoewel, vooral in Florida, hij niet echt nodig is.
En we ons met de road atlas van RandMcNally en geprinte kaartjes ook altijd prima gered hebben.
De RMcN kopen we (nog steeds, om thuis af en toe in te zien) bij Wal*Mart. Kost bijna niks :D

Probeer de Tom wel af en toe te updaten, wij hadden de laatste keer in LV regelmatig ruzie met onze "Stanley"
Daar verleggen en vernieuwen ze de wegen zo snel dat je soms zo de desert in gestuurd wordt :wink:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij nemen hem ook zeker mee, vind het wel erg handig in de grote steden en ook voor de POI's, supermarkten en benzinestations, die zie je overal, behalve als je er echt één nodig hebt.
Ook kopen we bij de Walmarkt een Rand McNally want dat blijft ook wel leuk om mee te kijken.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Misschien een stom vraagje, maar ik ben nog een onervaren Amerikareiziger:

De batterij aansluiting (via de sigarettenaansteker) op de Europese Tom Tom is dat compatibel met de Amerikaanse wagens?
Wij zouden dan in Europa de bijkomende chip voor USA/canada kopen want met de huurprijzen voor een GPS overdrijven ze: €45/week!
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

SenT schreef:Misschien een stom vraagje, maar ik ben nog een onervaren Amerikareiziger:

De batterij aansluiting (via de sigarettenaansteker) op de Europese Tom Tom is dat compatibel met de Amerikaanse wagens? Die is gewoon het zelfde.
Wij zouden dan in Europa de bijkomende chip voor USA/canada kopen want met de huurprijzen voor een GPS overdrijven ze: €45/week! Dan kan je iid beter de USA/Canada kaart op de TomTom zetten.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Bedankt voor je snelle reactie. Het wordt dus bijkomende chip kopen en eigen Tom Tom mee.
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

zie mijn topic onder het kopje reizen algemeen, staan heel veel reacties!!wij zitten namelijk met hetzelfde ' probleem '
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

tomtom

Bericht door RoyBergen »

Hebben jullie ervaring met het gebruik van tom tom, Ik denk erover om zo'n ding aan te schaffen, maar vraag me af hoe makkelijk het is (voor iemand die nog nooit navigatie heeft gehad).
Je kunt m ook huren bij de autohuur, maar voor onze vakantie van 30 dagen wordt dat wel heel duur.....

tips welkom ;-)

groeten Roy
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: tomtom

Bericht door jerbia »

Daar is pas een heel topic over geweest, kijk hier maar eens:

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... lit=tomtom
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer