Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In augustus op de bonnefooi door Utah/Arizona
-
- Amerika-newbie
In augustus op de bonnefooi door Utah/Arizona
In augustus willen wij (2 volwassenen en kids van 11 en 13) met de auto langs de parken in Utah en Arizona trekken. We willen ons reisschema zo min mogelijk vastleggen en dus zo min mogelijk reserveren. Het is ons al duidelijk dat lodges en motels in de parken meestal vol zitten, maar is het nog wel mogelijk om binnen een redelijke afstand van de parken een motel of hotel te vinden? Wie heeft hier ervaring mee in deze drukke periode? We horen het graag. Alvast dank.
The Leydenfamily
The Leydenfamily
Re: In augustus op de bonnefooi door Utah/Arizona
Als je "onderweg" plaatsjes bekijkt denk ik dat het wel mogelijk is om accomodatie te vinden maar het is natuurlijk hoogseizoen dus plaatsen als Moab en Page om er maar een paar te noemen zullen waarschijnlijk vol ziten. Als je op de bonnefooi wil gaan zou ik in ieder geval proberen voor 4 pm bij je hotel te zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
In september hebben wij op sommige plekken moeilijk een kamer kunnen krijgen (b.v. bij Springdale bij Zion NP).
Reny
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Tja, vrijheid, blijheid, is dat wel zo? Je zult toch een bepaalde route moeten rijden, anders is de kans groot dat je niet uitkomt met je dagen of moet je dingen overslaan. Zou toch jammer zijn. Heb je geen wensenlijstje? daar zul je je toch enigszins op moeten richten met de route.
Niet boeken kan natuurlijk altijd, maar dan moet je niet kritisch zijn op de overnachting. Ik kan me voorstellen dat je kinderen graag even willen zwemmen in een fatsoenlijk zwembad, als je boekt weet je (bijna) zeker dat dat mogelijk is. Ook zul je waarschijnlijk een kamer willen met twee queen bedden. Die moet er ook maar net zijn.
En wat Yeehaw hierboven ook al noemde, je zult op tijd ter plekke moeten zijn om iets te zoeken. Zo mis je wel 3 a 4 uur op rijdagen. Tijd die je anders kunt gebruiken om onderweg het nodige te zien en rustig aan te doen.
Sinds je zo heerlijk op inernet accomodaties kunt zoeken (en we met kinderen reizen) boeken we alles van te voren. Dit hebben we tot nu toe twee reizen zo gedaan en de volgende doen we het zeker weer zo. Bevalt prima. En vooral ook; geen gestress! Je rijdt er rechtstreeks heen als je het van tevoren in je Tomtom hebt gezet.
Om even op je vraag terug te komen. We hebben in het verleden met z'n tweeen gereisd, buiten het hoogseizoen en niets besproken. Dat ging meestal prima, maar we hebben wel een aantal keren flink moeten zoeken en ook wel eens niets gevonden. Zodanig dat we in het donker verder moesten rijden. Ik weet wel dat ik dat niet gauw meer zo zal doen. En zeker niet met kinderen, die kunnen nog wel eens ongeduldig worden als het eind van de reisdag in zicht is. Onze ervaring is dat je meestal toch een dusdanige routen hebt gepland dat je er min of meer aan zult houden. Anders is de planning ook niet goed doordacht geweest. Ik weet niet of het jullie eerste reis naar Amerika is (met kinderen), maar als dat wel zo is zou ik je aanraden om te overwegen of je het niet anders wilt doen. Oh, en als je nog ideeen op wilt doen voor je reis, lees dan onze reisverslagen. Allebei de keren zijn we ook in Utah en Arizona geweest.
Hanny
Niet boeken kan natuurlijk altijd, maar dan moet je niet kritisch zijn op de overnachting. Ik kan me voorstellen dat je kinderen graag even willen zwemmen in een fatsoenlijk zwembad, als je boekt weet je (bijna) zeker dat dat mogelijk is. Ook zul je waarschijnlijk een kamer willen met twee queen bedden. Die moet er ook maar net zijn.
En wat Yeehaw hierboven ook al noemde, je zult op tijd ter plekke moeten zijn om iets te zoeken. Zo mis je wel 3 a 4 uur op rijdagen. Tijd die je anders kunt gebruiken om onderweg het nodige te zien en rustig aan te doen.
Sinds je zo heerlijk op inernet accomodaties kunt zoeken (en we met kinderen reizen) boeken we alles van te voren. Dit hebben we tot nu toe twee reizen zo gedaan en de volgende doen we het zeker weer zo. Bevalt prima. En vooral ook; geen gestress! Je rijdt er rechtstreeks heen als je het van tevoren in je Tomtom hebt gezet.
Om even op je vraag terug te komen. We hebben in het verleden met z'n tweeen gereisd, buiten het hoogseizoen en niets besproken. Dat ging meestal prima, maar we hebben wel een aantal keren flink moeten zoeken en ook wel eens niets gevonden. Zodanig dat we in het donker verder moesten rijden. Ik weet wel dat ik dat niet gauw meer zo zal doen. En zeker niet met kinderen, die kunnen nog wel eens ongeduldig worden als het eind van de reisdag in zicht is. Onze ervaring is dat je meestal toch een dusdanige routen hebt gepland dat je er min of meer aan zult houden. Anders is de planning ook niet goed doordacht geweest. Ik weet niet of het jullie eerste reis naar Amerika is (met kinderen), maar als dat wel zo is zou ik je aanraden om te overwegen of je het niet anders wilt doen. Oh, en als je nog ideeen op wilt doen voor je reis, lees dan onze reisverslagen. Allebei de keren zijn we ook in Utah en Arizona geweest.
Hanny
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met Hanny eens. Je reist in het hoogseizoen met kinderen. Je kan volgens mij heel veel stress voorkomen door gewoon te zorgen dat er aan het eind van de dag een lekker bed op je wacht in een goed hotel. Zwembad, lekker restaurant e.d. zijn allemaal zaken die je van te voren op Internet kan opzoeken. Vrijheid is heel relatief, want de rijafstanden tussen de bekende parken zijn al gauw een uur of drie/vier. Je gaat dus meestal na een bezoek aan een park niet nog een uurtje rijden.
Ook wij boeken, ik cancel liever nog een dag van te voren of gooi nog wat dingen om, dan dat ik me elke dag weer moet druk maken over waar we slapen.
Ook wij boeken, ik cancel liever nog een dag van te voren of gooi nog wat dingen om, dan dat ik me elke dag weer moet druk maken over waar we slapen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met kinderen heb ik geen ervaring, maar niet boeken is prima te doen, op voorwaarde dat je niet al te kieskeurig bent over motels en prijzen (het kan gebeuren dat alleen de duurste suite nog vrij is) en ook niet aan wat langer zoeken naar een motel.
Ik heb nog nooit in de auto hoeven slapen, er is altijd wel wat te vinden,maar zoals gezegd, je komt ook weleens in een hele dure kamer terecht, of juist in een dump.
Ik heb nog nooit in de auto hoeven slapen, er is altijd wel wat te vinden,maar zoals gezegd, je komt ook weleens in een hele dure kamer terecht, of juist in een dump.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je ergens bent aan een toeristische plek en dat is dan ook nog in een weekend zou ik voor alle zekerheid toch maar vooruitboeken. Zo hebben wij vorig jaar in augustus vele kilometers moeten verder rijden in een hevig onweer omdat er nergens een kamer vrij was.Wij kwamen van Moab en reden richting Four Corners maar vonden het nog wat vroeg om al een kamer te zoeken. Zo zijn we verder gereden maar in die streek zijn weinig hotels dus werd het Kayenta.De laatste kamer was daar net voor onze neus weg dus moesten we door naar Page.In Page was ook alles volzet ,maar een bereidwillige receptionist van het Marriott hotel heeft ons toen doorverwezen naar een hotel nog eens zoveel mijlen verder in Marble Canyon. Rond halfelf kwamen we daar eindelijk aan. Omdat ik niet zo van het avontuurlijke type ben ,wilde ik voortaan zekerheid van een bed en vanaf toen hebben wij een dag of twee vooruitgeboekt via de laptop met Expedia of rechtstreeks bij het hotel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben met z'n tweeën twee keer buiten het hoogseizoen rondgetrokken zonder iets te reserveren en dat ging prima. Ook in het hoogseizoen en met de kinderen erbij hebben we wel eens niets gereserveerd omdat we niet wisten hoever we zouden willen en kunnen rijden, maar dat was tussen Grand Teton en Zion, waar voldoende mogelijkheden waren om iets te vinden.
Bij de parken vind ik het mooi om op een goede locatie te zitten, dichtbij het park, en dan kun je beter van te voren reserveren. Ook heb je niet overal kamers met twee queens of twee doubles, en met de temperaturen in de zomer is een zwembad erbij ook heel plezierig.
Dus ja, ik zou van te voren reserveren, zeker bij de Grand Canyon als je aan de rim wilt zitten, maar ook bij Moab of Springdale lijkt het mij aan te raden.
Alle motels hebben routekaartjes/aanwijzingen op hun site staan. Als je die print en meeneemt is het nooit een probleem om het motel te vinden, zeker niet in Utah en Arizona.
Hebben jullie al een route bedahct en twijfelen jullie nog hoe lang ergens te blijven?
Marianne
Bij de parken vind ik het mooi om op een goede locatie te zitten, dichtbij het park, en dan kun je beter van te voren reserveren. Ook heb je niet overal kamers met twee queens of twee doubles, en met de temperaturen in de zomer is een zwembad erbij ook heel plezierig.
Dus ja, ik zou van te voren reserveren, zeker bij de Grand Canyon als je aan de rim wilt zitten, maar ook bij Moab of Springdale lijkt het mij aan te raden.
Alle motels hebben routekaartjes/aanwijzingen op hun site staan. Als je die print en meeneemt is het nooit een probleem om het motel te vinden, zeker niet in Utah en Arizona.
Hebben jullie al een route bedahct en twijfelen jullie nog hoe lang ergens te blijven?
Marianne
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij reizen ook vaak in het hoogseizoen (afgelopen reis in het naseizoen trouwens) en reserveren nooit wat.
Misschien in al die reizen, (6x een dikke maand USA/Canada) zowel camperreizen als een keer met een huurauto (motels/cabins) hooguit drie a vier keer gehad dat iets vol was en dat we een stuk verder moesten rijden.
Je hebt veel meer vrijheid om onderweg iets te ondernemen (als er wat op je pad komt) als je niets gereserveerd hebt.
Er zijn altijd wel annuleringen in populaire hotels/motels/campings en soms regelen ze wel wat voor je (is onze ervaring..)
Misschien in al die reizen, (6x een dikke maand USA/Canada) zowel camperreizen als een keer met een huurauto (motels/cabins) hooguit drie a vier keer gehad dat iets vol was en dat we een stuk verder moesten rijden.
Je hebt veel meer vrijheid om onderweg iets te ondernemen (als er wat op je pad komt) als je niets gereserveerd hebt.
Er zijn altijd wel annuleringen in populaire hotels/motels/campings en soms regelen ze wel wat voor je (is onze ervaring..)
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Amerika-newbie
THANKS voor jullie reacties.
We hebben jullie reisverslagen met veel plezier gelezen. Nog een half jaar en dan mogen we ook .....pffffff
In totaal zijn we 5 weken in de VS. Omdat we ook familie en vrienden bezoeken maken we een flinke rondreis. We willen veel zien, maar ook de tijd kunnen nemen. In grote lijnen ziet onze reis met SUV(4x4) er als volgt uit: San Francisco (paar dagen bij vrienden), via 101 naar Seattle (familie), naar Yellow Stone (geboekt 4 dagen) en dan afzakken naar Zion, Bryce, Canyonland (wel of niet doen?), Monument Valley, Grand Canyon, Vegas en via Death Valley weer terug naar San Francissco. We overwegen in 1 keer van Yellow Stone naar Bryce te rijden (met 1 stop), zodat we van daaraf nog drie weken de tijd hebben voor de parken. Iemand nog een goed overnachtingstip rondom Salt Lake?
Op basis van jullie tips gaan kijken welke plekken en dagen (weekends) we vastleggen. In ieder geval rondom Zyon en Bryce en in de weekenden. Misschien nemen we ook een laptop mee om 's ochtend wat op te zoeken.
Iemand nog een tip voor een leuke plek om te overnachten ten noorden van San Francisco op de 101 ter hoogte van Redwood NP, b.v in Eureka?
Nogmaals dank voor jullie tips,
The Leydenfamily
The Leydenfamily
We hebben jullie reisverslagen met veel plezier gelezen. Nog een half jaar en dan mogen we ook .....pffffff
In totaal zijn we 5 weken in de VS. Omdat we ook familie en vrienden bezoeken maken we een flinke rondreis. We willen veel zien, maar ook de tijd kunnen nemen. In grote lijnen ziet onze reis met SUV(4x4) er als volgt uit: San Francisco (paar dagen bij vrienden), via 101 naar Seattle (familie), naar Yellow Stone (geboekt 4 dagen) en dan afzakken naar Zion, Bryce, Canyonland (wel of niet doen?), Monument Valley, Grand Canyon, Vegas en via Death Valley weer terug naar San Francissco. We overwegen in 1 keer van Yellow Stone naar Bryce te rijden (met 1 stop), zodat we van daaraf nog drie weken de tijd hebben voor de parken. Iemand nog een goed overnachtingstip rondom Salt Lake?
Op basis van jullie tips gaan kijken welke plekken en dagen (weekends) we vastleggen. In ieder geval rondom Zyon en Bryce en in de weekenden. Misschien nemen we ook een laptop mee om 's ochtend wat op te zoeken.
Iemand nog een tip voor een leuke plek om te overnachten ten noorden van San Francisco op de 101 ter hoogte van Redwood NP, b.v in Eureka?
Nogmaals dank voor jullie tips,
The Leydenfamily
The Leydenfamily
Laatst gewijzigd door leydenfamily op 02 feb 2008, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zij twee keer naar amerika geweest in juli/augustus met twee kinderen.
De eerste reis naar Californië, Utah, Arizona en Nevada hebben we alleen de eerste nachten, Grand Canyon en Bryce en Las Vegas vooruit geboekt. Voor de rest hebben we gewoon onderweg een hotel gezocht. Wij hebben geen enkel problemen gehad om een motel te vinden, en hebben altijd gewoon in goedkope ketens kunnen overnachten. Alleen in San Diego hadden we een dure kamer omdat er net een enorme conventie aan de gang was.
Vorig jaar hebben wede eerste 2 nachten in Phoenix, 3 nachten in Moab en de nachten in Yellowstone, Grand Teton en Las Vegas geboekt. Verder hebben ook gewoon ter plaatste een motel gezocht. Ik vind dat gevoel van vrijheid heerlijk, vooral op het eind van de vakantie.
Wij hebben nog nooit een probleem gehad om een hotel te vinden, meestal was er in het eerste motel waar we stopten meteen plaats.
Zo moeilijk is het niet om een motel te vinden, het kost je bijna geen tijd. Natuurlijk moet je van tevoren wel weten wanneer je in een dun bevolkt gebied komt waar weinig stadjes zijn, dan moet je niet te lang doorrijden.
Je zou ook, als je de laptop bij je hebt de avond van tevoren een motel kunnen reserveren als je in zo'n gebied komt.
Marjon
De eerste reis naar Californië, Utah, Arizona en Nevada hebben we alleen de eerste nachten, Grand Canyon en Bryce en Las Vegas vooruit geboekt. Voor de rest hebben we gewoon onderweg een hotel gezocht. Wij hebben geen enkel problemen gehad om een motel te vinden, en hebben altijd gewoon in goedkope ketens kunnen overnachten. Alleen in San Diego hadden we een dure kamer omdat er net een enorme conventie aan de gang was.
Vorig jaar hebben wede eerste 2 nachten in Phoenix, 3 nachten in Moab en de nachten in Yellowstone, Grand Teton en Las Vegas geboekt. Verder hebben ook gewoon ter plaatste een motel gezocht. Ik vind dat gevoel van vrijheid heerlijk, vooral op het eind van de vakantie.
Wij hebben nog nooit een probleem gehad om een hotel te vinden, meestal was er in het eerste motel waar we stopten meteen plaats.
Zo moeilijk is het niet om een motel te vinden, het kost je bijna geen tijd. Natuurlijk moet je van tevoren wel weten wanneer je in een dun bevolkt gebied komt waar weinig stadjes zijn, dan moet je niet te lang doorrijden.
Je zou ook, als je de laptop bij je hebt de avond van tevoren een motel kunnen reserveren als je in zo'n gebied komt.
Marjon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Je zult hier veel fans van Canyonlands ontdekken
Het is er zoooo mooi en je kunt er prachtig wandelen.
Moab vind ik ( en met mij velen
) zondermeer een plek die je niet over moet slaan.
Minimaal 1 middag Arches (liefst langer) is ook zeker aan te raden.
5 weken USA........wow!!!
Veel plezier met voorbereiden.
Groetjes,
Reny

Moab vind ik ( en met mij velen

Minimaal 1 middag Arches (liefst langer) is ook zeker aan te raden.
5 weken USA........wow!!!
Veel plezier met voorbereiden.
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3592 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-