Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sigaretten en handbagage vraagje

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
searcher
Amerika-ontdekker

sigaretten en handbagage vraagje

Bericht door searcher »

We willen wat sloffen Peter Stuyvesant rood meenemen.

We vertrekken vanaf Brussel is het raadzaam om deze op Brussel Airport, in Las Vegas of op de terugweg JFK te kopen.
Ik kan momenteel geen info hierover vinden.

De batterijen voor een fototoestel ( penlights ) en een accu pack voor een digitale video camera mogen die mee in de handbagage?

Gr Searcher
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: sigaretten en handbagage vraagje

Bericht door nieuwenoord »

Van sigaretten kopen heb ik gelukkig geen verstand meer :wink:

De batterijen moeten zelfs (indien ze lithium bevatten) in de handbagage. En ja, ook als ze dat niet bevatten mogen ze erin.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik heb ook geen verstand meer van sigaretten kopen, de laatste keer was acht jaar geleden, ik kan me niet herinneren dat ze in de VS geen Stuyvesant kennen, die zul je dan dus in Brussel moeten kopen. Verder vond ik het een heel gedoe met sigaretten kopen op de luchthavens in de VS (misschien niet alle luchthavens, wel Las Vegas), je moet eerst in de winkel betalen, maar krijgt vervolgens pas een tasje met je aankopen op het moment dat je het vliegtuig instapt, we hebben het maar één keer gedaan, ik vond de kans dat je met lege handen het vliegtuig instapt erg groot.

Harry
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Harry schreef:Ik heb ook geen verstand meer van sigaretten kopen, de laatste keer was acht jaar geleden, ik kan me niet herinneren dat ze in de VS geen Stuyvesant kennen, die zul je dan dus in Brussel moeten kopen. Verder vond ik het een heel gedoe met sigaretten kopen op de luchthavens in de VS (misschien niet alle luchthavens, wel Las Vegas), je moet eerst in de winkel betalen, maar krijgt vervolgens pas een tasje met je aankopen op het moment dat je het vliegtuig instapt, we hebben het maar één keer gedaan, ik vond de kans dat je met lege handen het vliegtuig instapt erg groot.

Harry
Als je nog een tussen landing hebt op de terug weg kan je niet eens (taxfree)sigaretten kopen omdat je eerste vlucht als binnenlandse vlucht wordt gezien.
Dat ze het aan de gate pas aan je geven geld voor alle Amerikaanse vliegvelden, heeft ook weer te meken met de binnenlandse vluchten.
Sigaretten zijn in Amerika meestal een stuk duurder behalve als je een beetje oplet bij de benzinestations met aanbiedingen of bij de speciale tabakkioskjes langs de interstate, in Wyoming was het een stuk goedkoper maar dat was een paar jaar terug hoe het nu is weet ik niet omdat Annie is gestopt en ik zelf alleen maar zware van de Rotterdamse weduwe rook.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hoi,

Ik lees ook overal dat de sigaretten in Amerika duurder zijn. Maar wij zijn na 2.5 jaar gestopt te zijn geweest, juist daar terug beginnen roken ! :(
Normaal roken wij Bastos maar dat was ginder nergens te krijgen. Wel Marlboro. Ik herinner me nog goed dat we in Shoshone een pakje gekocht hebben en daar 4 dollar voor betaald hebben. hier in Belgie kosten de sigaretten 5.20 euro.

Van andere merken weet ik niks. Nu zijn we inderdaad terug verstokte rokers(oei die lange vlucht :( v). Op de site van je vliegmaatschappij kan je lezen wat ze op het vliegtuig zelf verkopen. Bij AA is dat enkel Marlboro en ook veeeel goedkoper dan in Belgie.
Groetjes,
Carine
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door f.lammertsma »

kopen in het vliegtuig was verleden jaar het voordeligst niet op de luchthaven daar is het rete duur grtjes fer
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ja, de sigaretten zijn door de huidige dollarkoers goedkoper op de vliegvelden aldaar in de tax free winkels. Scheelt een paar euro op een slof. (voel je de 'maar' al komen?)

Maar, de taxfree winkels zijn daar mini en beslaan soms niet meer dan planken aan een 3 meter lange muur. Daardoor is het aanbod zeer klein en hebben ze niet alle merken. Ik rook zelf Davidoff gold en helaas wordt dit bijna nergens verkocht. Zodoende neem ik altijd 2 sloffen al mee vanaf Schiphol en probeer ik daar extra te scoren. Naar aanleiding van wederom een mislukte poging de laatste keer op Chicago, ga ik nu de volgende keer 3 sloffen al meenemen op Schiphol. Dan hou ik er tenminste minimaal 2 over voor thuis :wink:
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik toch blij dat ik sinds December gestopt ben met roken :D

Ik geloof dat de prijs per staat afhangt... en vaak ook per stad..

Hier in Alexandria , Virginia ( bij de 7-eleven voor de deur ) betaalde ik 4,24dollar voor een pakje marlboro ( incl tax ) , in Washington DC zelf zat ik al op bijna 5 dollar voor een pakje... En in Fredericksburg , Virginia kocht ik een pakje voor 3,75 dollar... (incl tax )... Ik weet nog in New York City vroegen ze 8 dollar voor een pakje :s dat vond ik echt rete duur ...
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Marcel87 schreef:Ik toch blij dat ik sinds December gestopt ben met roken :D

Ik geloof dat de prijs per staat afhangt... en vaak ook per stad..

Hier in Alexandria , Virginia ( bij de 7-eleven voor de deur ) betaalde ik 4,24dollar voor een pakje marlboro ( incl tax ) , in Washington DC zelf zat ik al op bijna 5 dollar voor een pakje... En in Fredericksburg , Virginia kocht ik een pakje voor 3,75 dollar... (incl tax )... Ik weet nog in New York City vroegen ze 8 dollar voor een pakje :s dat vond ik echt rete duur ...
Goed zeg dat je bent gestopt!
Ik had het overigens alleen over sigaretten op het vliegveld. Daar buiten verschilt het idd nogal en kan het best 'duur' worden (maar ik vind niets meer duur tegenwoordig haha)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer