Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoort Moab in de ZuidWest route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Hoort Moab in de ZuidWest route?

Bericht door vana »

Wat me opvalt is dat iedereen tegenwoordig bij de "standaard" ZuidWest reis Moab inplant.
Toen wij in 2004 onze 1e reis maakten stond Moab nog bijna in geen enkele reisgids vermeld bij dit rondje.
Ik had er dus ook nog nooit van gehoord.
Wij hebben Moab (en ook Monument Valley) dus niet bezocht en hadden daardoor een veel rustigere "ronde". Zelfs zonder de parken in Moab waren wij aan het einde een beetje "parkenmoe" en hebben daardoor niet ten volle genoten van Yosemite.
Nu zie ik mensen het rondje wat wij in 26 dagen maakten, in kortere tijd doen en inclusief Moab.

Ik vermoed dat het forum een beetje de schuld hiervan heeft omdat er zoveel moois voorbij komt, dat men alles wil zien. Sommige mensen willen zelfs Yellowstone meepakken in hun route.
Toen wij onze eerste reis maakten was het forum nog niet zo groot er waren maar een klein aantal berichten.

Wat vinden jullie, hoort Moab bij het zuidwesten rondje?

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 28 jan 2008, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hoort Moab in de ZuidWest route?

Bericht door jerbia »

Wij hebben Moab ook bewust uit onze Zuidwesten reis van vorig jaar gelaten. Dit jaar hebben we een 'kleiner' rondje LV - LV geplant met 3 nachten Moab.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Allo,
Wij hebben Moab (en ook Monument Valley) dus niet bezocht en hadden daardoor een veel rustigere "ronde
.
Zelfde ervaring : eerste reis in 1981 en pas in 2000 bij de zesde reis deden we Moab aan.
Tenzij je 4 weken hebt en al wat gezien hebt van het zuidwesten ligt Moab voor mij buiten het traject voor een Zuid-West reis : er is in Zuid-Utha en Arizona en andere staten zoveel te zien...
. Ik plaats het meer in een noordelijker rondje zoals bv Denver-Black Hills- Yellowstone - Moab en terug Denver. Of in een éénrichtingstrip Los Angeles of Las Vegas - Denver.

jacques
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Bij ons eerste rondje in 2001 hebben we Moab niet bezocht.
Bij ons tweede rondje wel, maar 2 nachten was te kort. De volgende keer plannen we er minstens 3 nachten in.
Het valt me op dat de laatste tijd drieweekse rondjes met zowel Yellowstone, Moab als de kustweg worden ingepland. Absoluut gekkenwerk, in mijn optie.
Jl. september voor het eerst Yellowstone bezocht bij een reis van/naar SF. Maar omdat we deze keer het zuiden (Grand Canyon, Page, MV en LA) niet aangedaan hebben, was dit prima te doen.
We hopen in 2011 (of eerder bij het winnen van de staatsloterij :) )een volgende reis te maken: een rondje Rocky Mountain NP, Moab, Yellowstone en South Dakota vanuit Denver of Salt Lake City.
Keuzes maken, daar komt het aan bij een evenwichtige reisplanning !
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Tegenwoordig zitten bij heel veel reizen van de reisbureau's Moab er ook al bij.
Ook bij die wij vorig jaar gedaan hebben, we hebben wel heel veel aangepast maar zijn toch ook in Moab geweest, ik heb er zeker geen spijt van en zie het meer als een soort "oriëntatiereis", je ziet van alles een beetje.
Omdat we maar heel weinig echte trails hebben gedaan was het best te doen, maar als je echt lange wandelingen of klimpartijen wilt doen heb je toch echt wat meer tijd nodig.
Ik denk dat je sowieso wel een beetje parkenmoe wordt van het rondje Utah en Arizona.
Wij hebben vorig jaar een supervakantie gehad en ben blij dat ik toch een beetje heb kunnen "snuffelen" aan Moab maar zou de volgende keer toch wat meer dagen daar verblijven.

Dit jaar doen we dus ook wat dingen "over" waar we nog langer willen verblijven en doen het ook wat rustiger aan, want rustdagen zaten er echt niet bij en die heb je wel nodig om even bij te tanken.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Yellowstone kan je het beste doen als je een rondje noordwesten doet, dan kan je daar voldoende tijd voor uittrekken.
Maar niet en Yellowstone en de kustweg SF naar LA.
Zie ons reisverslag 2006.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben dol op Moab, maar het blijft keuzes maken. Ik plan voor volgend jaar een rondje (of lijntje) Zuidwesten voor vrienden die voor het eerst, met ons samen, gaan. Omdat we zelf dolgraag naar Moab willen komt dat er wel in, maar dan géén Bryce, geen Zion, geen Capitol Reef, geen LA, geen Joshua Tree. Enkeltje San Francisco - Denver mét kust (tot Pismo en dan binnendoor naar Yosemite) en waarschijnlijk ook Durango. Maar in een rondje wordt Moab in mijn ogen ook teveel.

Het is inderdaad wel een forumfenomeen hoor, mensen zien hier zoveel en komen zoveel moois voorbij komen dat ze álles willen. Ook bijvoorbeeld een Zuidwestenreis combineren met New York of Florida. Mooi als je veel tijd hebt, maar voor een paar weken in mijn ogen ook veel te gek.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik vind beslist dat Moab bij het zuidwestenrondje hoort, met dien verstande dat je toch wel minimaal drie weken de tijd moet hebben om het zgn. standaardrondje plus Moab wilt doen.

Wij hebben tijdens onze 1e Zuidwestenreis in 1993 ook Moab gedaan en het jaar daarop weer omdat hier zoveel moois te zien is. Ook in die jaren had ik mij goed ingelezen wat er allemaal te zien was in het ZW en daar kwam ik toch steeds Moab ook tegen. Het verbaast me dan ook eigenlijk dat je daar niet van gehoord had tijdens jullie 1e reis. Arches NP met zijn bogen is toch zeker een begrip en Delicate Arch is het symbool van Utah. Je komt het overal tegen.

Tegenwoordig zit Moab haast standaard in ons Zuidwestenpakket.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ja, Moab past goed in een "rondje door het zuidwesten", maar kan ook goed opgenomen worden in wat noordelijker routes.
Vaak is het moeilijk om keuzes te moeten maken en dan kan het gebeuren dat je in de valkuil trapt van het teveel in een te korte tijd willen zien.
En ja, o.a. door dit forum weet men steeds meer over al die prachtige plaatsen in de V.S. Dat is gunstig, maar de keuzes worden daardoor niet gemakkelijker.
Groet,

Old Faithful
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Ja, Moab past inderdaad wel bij het rondje zuidwesten.... MAAR .... alleen als er tijd genoeg is om alles ook echt te kunnen zien, tijd om rond te lopen, tijd om dingen te ondernemen en tijd voor onverwachte dingen. (zoals winkelen, boodschappen doen of iets waar je net op dat moment zin in hebt)
Ik zou Moab er absoluut uitlaten, als dit zou inhouden dat je overal alleen maar langs kunt rijden en blij bent als je s'avonds op de plaats van bestemming bent omdat je de dat erna alweer verder MOET.

In onze eerste rondreis ZW, overigens mét kinderen, hebben we zowel Monument Valley als Page, tijdens de route eruit "geknipt", om daarmee rust in te bouwen. We zijn destijds vanuit de Grand Canyon naar Las Vegas gereden en hebben daar enkele dagen héél rustig aan gedaan. Tijd voor de kinderen om "gewoon" bij het zwembad te hangen en pas s'avonds de stad in te gaan. Tja... dat hoort, zeker bij kinderen, ook bij vakantie!

In 2007 zat Moab bewust wél in onze route zuidwesten... en het was inderdaad de moeite waard.
Maar we konden dan ook 3 nachten blijven en hoefden ook op het verdere traject nergens te haasten.

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Hallo,

Schrik een beetje van dit onderwerp. Ging er van uit dat Moab er bijhoort, evenals Yellowstone.
Wij hebben in totaal 6 weken de tijd, waarvan we 5en1/2 weken met een camper rondtrekken.
Onderstaand de route, de planning hoe lang we ergens blijven hangen, willen we niet te veel vast leggen, om vrij te zijn te gaan en staan wanneer we willen.
Is dit in jullie ogen te doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Anna :?
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Sorry, beetje dom, route vergeten......

San Francisco (California) 0 0 mijl
Los Angeles (California) 394 394 mijl
Palm Springs (California) 119 513 mijl
Death Valley (California) 301 814 mijl
Las Vegas (Nevada) 129 943 mijl
Grand Canyon NP South Rim (Arizona) 289 1232 mijl
Page (Arizona) 152 1384 mijl
Bryce Canyon NP (Utah) 152 1536 mijl
Salt Lake City (Ut! ah) 276 1812 mijl
Yellowstone NP (Wyoming) 391 2203 mijl
Grand Teton NP (Wyoming) 129 2332 mijl
Boise (Idaho) 370 2702 mijl
Reno (Nevada) 447 3149 mijl
Yosemite (California) 292 3441 mijl
San Francisco (California) 214 3655 mijl
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Anna, het gaat vooral om mensen die in drie weken (zoveel vakantie hebben de meeste mensen toch) eigenlijk álles willen zien.

In zo'n lange tijd als jullie hebben, moet dit wel lukken hoor. En dan nog, jullie hebben een stevig rondje, maar geen Monument Valley, Moab e.d. erin. Jullie hebben duidelijk al keuzes gemaakt. Ik zou wel een keer de route uitschrijven en kijken hoe lang je overal wilt blijven. Dat levert nog weleens leuke tips op!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

covri schreef:Sorry, beetje dom, route vergeten......

San Francisco (California) 0 0 mijl
Los Angeles (California) 394 394 mijl
Palm Springs (California) 119 513 mijl
Death Valley (California) 301 814 mijl
Las Vegas (Nevada) 129 943 mijl
Grand Canyon NP South Rim (Arizona) 289 1232 mijl
Page (Arizona) 152 1384 mijl
Bryce Canyon NP (Utah) 152 1536 mijl
Salt Lake City (Ut! ah) 276 1812 mijl
Yellowstone NP (Wyoming) 391 2203 mijl
Grand Teton NP (Wyoming) 129 2332 mijl
Boise (Idaho) 370 2702 mijl
Reno (Nevada) 447 3149 mijl
Yosemite (California) 292 3441 mijl
San Francisco (California) 214 3655 mijl
Hoi Anna,

In 6 weken is dit zeker heel goed te doen. Wij hebben in 2004 ook een groot rondje gemaakt in 6 weken en hebben toen zelfs nog Seattle en South Dakota (Mount Rushmore) meegepakt. We zijn daarbij ook nog diverse malen een paar dagen op eenzelfde plek blijven overnachten. Dus relaxed genoeg...... :wink:

Maar..... dit is een hele mooie route hoor waar Moab zeker nog inpast naar mijn mening... :lol:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
covri
Amerikakenner

Bericht door covri »

Dank voor de snelle reacties.

We gaan zeker de route nog uitschrijven en uitgebreid plannen.
We vinden het errug moeilijk. Dit is voor ons de eerste keer en we hebben geen idee hoe lang we overal "nodig" hebben om te genieten.
Daarom ben ik een zeer trouwe lezer van alle onderwerpen die voor onze vakantie van belang zijn.

Jullie hebben me wel gerustgesteld in ieder geval. :D

Anna
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

covri schreef: Jullie hebben me wel gerustgesteld in ieder geval. :D
Gelukkig maar, want dat is belangrijk: een goed gevoel erbij hebben..... :wink:

Succes met de verdere planning.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik ben zo iemand die 3 weken zuidwest op het programma heeft staan (22 dagen)
En wij hebben gekozen om moab eruit te laten en voldoende tijd te nemen om de andere parken tenvolle te kunnen bezoeken. We wilden absoluut de race tegen de klok vermijden, vandaar dat we dus moab eruit gelaten hebben.
Zo heb ik dan weer een reden om nogmaals terug te gaan als deze eerste reis mee zou vallen (waar ik echter niet aan twijfel :))

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Voor mij zou Moab in elke reis moeten horen ;).

We zijn er tijdens onze twee reizen al geweest, en dit jaar gaan we er terug naartoe, een echte verslaving daar, veel te veel te zien.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van keuzes maken, ik probeer bv zo weinig mogelijk tijd te "verspillen" in steden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vreemd genoeg hebben wij tijdens onze eerste reis Moab en de parken daar niet meegenomen. Of dat was omdat we er nog nooit van gehoord hadden (het was 1988 dus nog geen internet) of omdat we dachten dat onze 4 weken daarvoor niet voldoende waren weet ik niet meer. We hebben toen wel Monument Valley gedaan, en Natural Bridges, Capitol Reef en verder alle bekende dingen (behalve Death Valley wat toen nog geen NP was).
Bij onze tweede reis hebben we dat goed gemaakt, toen hebben we Arches en Canyonlands bezocht, en zijn via Dinosaur naar Yellowstone gegaan.
Maar voor een eerst reis, met een week of 3 in totaal, is er zonder Moab al meer dan genoeg te doen, zeker als je ook steden en pretparken niet wilt overslaan.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

covri schreef:Hallo,

Schrik een beetje van dit onderwerp. Ging er van uit dat Moab er bijhoort, evenals Yellowstone.
Wij hebben in totaal 6 weken de tijd, waarvan we 5en1/2 weken met een camper rondtrekken.
Onderstaand de route, de planning hoe lang we ergens blijven hangen, willen we niet te veel vast leggen, om vrij te zijn te gaan en staan wanneer we willen.
Is dit in jullie ogen te doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Anna :?
Anna,
Dit lijkt me iets voor een apart topic!
Misschien heb je alvast iets aan onze planning, daar zit bijna alles in wat julie ook willen doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer