Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cheque in dollars

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
pbo
Amerika-newbie

Cheque in dollars

Bericht door pbo »

Ik heb een cheque (van een Amerikaanse bank) in dollars. Weet iemand hoe ik deze het beste en voordeligste kan cashen als ik in Amerika op vakantie ben. Ik neem niet aan dat ik een willekeurige bank binnen kan lopen met deze cheque en dat ze mij dan de dollars overhandigen (het is ongeveer $5000,--).
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Een filliaal van de bank die op de check staat binnenlopen en hun vragen is het beste. Ik vermoed dat ze je de check ter plekke vragen aand de achterzijde te tekenen (endorsen), en vervolgens vragen hoe je het wilt hebben. Als je het op andere wijze dan cash wilt, reken dan maar op forse extra kosten indien het naar een Europese bank moet worden overgemaakt.
pbo
Amerika-newbie

Bericht door pbo »

Het probleem is dat de betreffende bank (Fleet national bank) geen filialen lijkt te hebben in Florida, waar ik heen ga. Fleet is wel verwikkeld in een fusie met Bank of America, maar als ik die benader verwijzen ze me doodleuk terug naar Fleet omdat de fusie nog niet afgerond is. Helaas is de fusie al wel zover dat Fleet geen eigen website meer heeft waar ik specifieke info kan achterhalen, je komt automatisch op die van Bank of America uit. Ik zit dus in een cirkeltje waar ik niet uit kom.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: Cheque in dollars

Bericht door Coyote »

pbo schreef:Ik heb een cheque (van een Amerikaanse bank) in dollars. Weet iemand hoe ik deze het beste en voordeligste kan cashen als ik in Amerika op vakantie ben. Ik neem niet aan dat ik een willekeurige bank binnen kan lopen met deze cheque en dat ze mij dan de dollars overhandigen (het is ongeveer $5000,--).
Pbo,

ik neem aan dat je de Nederlandse of Belgische nationaliteit hebt? Het zou mij nl. niets verbazen als je als "toerist" niet zomeer even een cheque kunt verzilveren in Amerika. Daar zou ik eerst eens naar informeren of dat wel kan.

Anders zul je de cheque bij je eigen bank in Nederland of België moeten aanbieden. E.e.a. zal, gezien het bedrag, wellicht ter incasso aangeboden worden door je bank. Hetgeen inhoudt dat de bank eerst zeker wil weten of de cheque gedekt is. Daarna zullen ze pas je rekening crediteren.

Houdt ook rekening met hoge incassokosten.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

PBO,
Mijn Fleet credit card is nu een Bank of America credit card geworden.
Ik geloof wel dat de fusie compleet is.
Als je mij meer information geeft over de check kan ik het wel voor je vragen.
Daar is een bank of America dichtbij.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer