Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

uitzicht over NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
dieter
Amerikakenner

uitzicht over NY

Bericht door dieter »

OK, ik weet je in Empire State Building naar boven kunt, en sinds vorig jaar ook het rockefeller centrum, maar zijn er geen andere leuke plaatsen zoals winkel, hotel of ander gebouw waar je zo maar naar boven kan en een mooi uitzicht over NY hebt.
Zo logeerden we vorige keer in de Parker Meridien (57th street) en in feite kon iedereen daar zomaar de lift nemen, en daar had je dan een uitzicht vanuit de hall (weliswaar op een bouwvallig gebouw), maar ik veronderstel dat er andere mogelijkheden zijn waar je wel een beter uitzicht kan hebben.

Ik vind NY vanuit de hoogte knap, maar heb niet graag die lange wachtrijen + willen wij ook graag alles bekijken vanuit verschillende punten.

Alvast bedankt voor de tips.
stevie_vp
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door stevie_vp »

Volgens mij kan je de chrysler bld. in...
not shure do...
gebruikerP

Bericht door gebruikerP »

Met NYC pass heb ik nog nooit langer moeten aanschuiven dan 20min, dit op thanksgiving en 2 jaar geleden in de zomer. Is 2 maal zeer vlot verlopen en er was een pak volk die we mochten voorbijsteken :)
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Het Millennium Hilton is hoog.....
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

JanJaap schreef:Het Millennium Hilton is hoog.....
en .. mag je daar zo maar binnen ?
NYC
Amerika-newbie

Re: uitzicht over NY

Bericht door NYC »

Je kunt ook het ''Hotel Gansevoort'' binnenlopen, lift pakken naar boven.
Vanaf het terras heb je een mooi uitzicht over meatpackin district en new jersey.

Afbeelding

Denk niet dat het mag, maar niemand zal het in de gaten hebben, het is mij wel gelukt.

Als je een helicoptervlucht boekt, heb je het allermooiste uitzicht wat je je wensen kan.

Afbeelding
Afbeelding
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Top of the Rock, Rockefeller center vond ik erg mooi. Toen wij er waren stond er zelfs helemaal geen rij.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re:

Bericht door stijnec »

dieter schreef:
JanJaap schreef:Het Millennium Hilton is hoog.....
en .. mag je daar zo maar binnen ?
nee
maar wel een prachtig uitzicht
wij zaten daar vorig jaar op de 53e etage. Kamer met uitzicht op ground zero (als je heel ver naar beneden kijkt) en WFC en New Jersey. Tijdens het wachten op de lift hadden we uitzicht op de brooklyn bridge.
Helaas zijn de prijzen ten opzichte van vorig jaar verdubbeld, anders zou ik er zeker weer een kamer reserveren voor mijn trip in april.
Afbeelding
NY John
Amerika-ontdekker

Bericht door NY John »

Dieter,

Het is niet echt een uitzicht over heel NY, maar wel over een leuk gedeelte Time Square en omgeving.

In het Marriot Marquis Hotel aan Time Square is een ronddraaiend restaurant gevestigd, erg leuk vooral in de avond uren.

Leuk uitzicht een een aardig diner buffet.

Niet gratis... wel leuk

John
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Niet vanuit de hoogte maar je hebt een adembenemend uitzicht over Manhatten vanaf de promenade op Brooklyn Hights. Neem de 2, 3 of 4 train naar Brooklyn (down town dus) en stap uit bij Borough Hall. Is de eerste stop met de express train en de tweede met de local. Loop door de winkelstraat richting water en je kan het niet missen. Erg fraai.
Laatst gewijzigd door JanJaap op 19 jan 2008, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

JanJaap schreef: Erg fraai.
En je hebt toevallig niet een fotootje om dat te illustreren?...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Jep ze staan nu nog op mijn laptop, gooi er van de week wel een paar op.
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Zoals beloofd

Afbeelding

Afbeelding

en de promenade waarvanaf ze geschoten zijn met op de achtergrond de BB.

Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat ziet er inderdaad ook een leuk plaatsje om te wandelen uit, met een mooi uitzicht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Kan je er ook lopend komen vanaf de Brooklyn Bridge of is dat wat ver lopen?
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Het Empire Fulton State Park slaan wij nooit over als we in New York zijn. Je hebt hier een prachtig uitzicht op de skyline van New York. De laatste keer zijn we de Manhattan Bridge opgelopen. Vanaf hier heb je helemaal een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge en de Skyline. Ook Brooklyn Heights Promenade doen we even aan. Als we hier een tijdje hebben doorgebracht lopen we over de Brooklyn Bridge weer terug.

Uitzicht vanaf Empire Fulton State Park

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Uitzicht vanaf Brooklyn Heights Promenade

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je de F train neemt naar York Street, sta je binnen 10 minuten in het Empire-Fulton State Park. Onderweg passeer je nog een geweldige fotospot. De plaats waar de foto van de Manhattan Bridge voor de filmaffiches van once Upon a Time in America zijn genomen. Vanuit de het Empire-Fulton State Park loop je binnen 15 minuten naar de Brooklyn Heights Promenade. Meestal lopen we vanaf hier over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan. Op die manier heb je continue een mooi uitzicht op de skyline.

Uitzicht vanaf Manhattan Bridge

Afbeelding

Afbeelding

Liberty State Park vind ik ook echt een aanrader. De skyline ziet er hier weer heel anders uit. het heeft meer kleur dan de kant die je ziet vanaf de Brooklyn Bridge.

Uitzicht vanaf Liberty State Park

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Natasja L. op 30 jan 2008, 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Als expats woonachtig in Amerika

http://ourlifeoverseas.blogspot.com/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

* NOTE mod
De grote foto's zijn prachtig, maar ik wil vragen aan de forumleden, die bovenstaande foto's geplaatst hebben, zich aan de forumregels te willen houden, wat betreft het formaat. Gaarne te brede foto's verkleinen.
Dit i.v.m. het moeten heen en weer scrollen van de pagina bij te brede foto's.

Zie http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... f=1&t=3261
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Hoi Natasja(zelfde naam als mijn dochter) bedankt voor de tips en de mooie foto's, wij gaan dit stukje zeker lopen :doublethumb:

Nog een vraagje, als ik die mooie foto's zie vraag ik me altijd af met welk soort camera ze zijn gemaakt, een simpele of een meer geavanceerd type :?:
NY John
Amerika-ontdekker

Bericht door NY John »

ina schreef:Kan je er ook lopend komen vanaf de Brooklyn Bridge of is dat wat ver lopen?
Brooklyn Heights valt best wel mee hoor, leuke wandeling over de brug en het stukje Brooklyn waar je binnen loopt is ook best aardig, de Brooklyn Heights zelf is te gek, mooi uitzicht erg leuk.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Wat is de prijs voor het The Empire State Building te bezoeken ?De site die ik heb geeft 17 $ aan,de normale prijs,dacht dat het rond de 10 $ was
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer