Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Goede locatie voor hotel in Atlanta
-
Sandra & Bjorn
- Amerikafan
Goede locatie voor hotel in Atlanta
Wij zullen in juli op onze reis van Philadelphia naar Florida ook wat tijd in Atlanta doorbrengen, maar nu ben ik nog op zoek naar een goed hotel daar.
We willen graag de CNN studios zien, World of Coca Cola, misschien wat shoppen in Underground Atlanta en op de tweede dag de Atlanta Zoo. Is het heel makkelijk om in een hotel in het centrum of kunnen we ook makkelijk gaan voor bijvoorbeeld een wat goedkoper hotel bij het vliegveld. Wat ik lees op internet is dat je dan ongeveer 2-4 mijl van bijvoorbeeld CNN en Coca Cola af zit. Met de auto is dat best te doen (mits er goede parkeerplekken zijn).
Iemand tips?
We willen graag de CNN studios zien, World of Coca Cola, misschien wat shoppen in Underground Atlanta en op de tweede dag de Atlanta Zoo. Is het heel makkelijk om in een hotel in het centrum of kunnen we ook makkelijk gaan voor bijvoorbeeld een wat goedkoper hotel bij het vliegveld. Wat ik lees op internet is dat je dan ongeveer 2-4 mijl van bijvoorbeeld CNN en Coca Cola af zit. Met de auto is dat best te doen (mits er goede parkeerplekken zijn).
Iemand tips?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
In 2003 ben ik ook naar CNN en World of Coca Cola geweest. Ik heb er toen voor gekozen om net buiten Atlanta een motel te nemen, Motel 6 in Lithia Springs. Dat is zo'n 14 mijl bij CNN vandaan. Er waren daar trouwens ook andere motels te vinden. Even buiten Atlanta heeft als voordeel dat de kamerprijzen vaak een stuk voordeliger zijn. Wel moet je natuurlijk rekening houden met de drukte op de wegen 's ochtends vroeg maar toen ik naar CNN ging, had ik daar geen last van en kon zo voor 08.30 uur al bij CNN zijn.
De auto heb ik toen in de parkeergarage tegenover het CNN-gebouw geparkeerd. Als je daar vóór 08.30 uur parkeert krijg je korting. Althans, dat was in 2003 zo. Ik betaalde $ 5 ipv $ 8. Ik heb toen eerst CNN bezocht en ben na afloop lopend naar het Coca Cola museum geweest. Dat is heel goed te doen.
Je kunt het nalezen in mijn reisverslag 2003 bij dag 10 en 11.
De auto heb ik toen in de parkeergarage tegenover het CNN-gebouw geparkeerd. Als je daar vóór 08.30 uur parkeert krijg je korting. Althans, dat was in 2003 zo. Ik betaalde $ 5 ipv $ 8. Ik heb toen eerst CNN bezocht en ben na afloop lopend naar het Coca Cola museum geweest. Dat is heel goed te doen.
Je kunt het nalezen in mijn reisverslag 2003 bij dag 10 en 11.
-
Dan
- Amerikakenner
Re: Goede locatie voor hotel in Atlanta
Hier een Bosschenaar uit de omgeving van Atlanta
.
Buiten de goed tips die Coyote al gaf, zou je er ook voor kunnen kiezen om een hotel bij het vliegveld of bij een ander MARTA treinstation http://www.itsmarta.com te nemen, en met de trein te reizen. Op de pagina http://www.itsmarta.com/explore/hotels.htm zie je de hotels bij de verschillende stations.
Voordeel is dat je zeker geen parkeerproblemen, files en parkeerkosten hebt. De files in de spits hier kunnen vrij heftig zijn. Kaartje is $1.75.
Van het vliegveld naar downtown is denk ik ongeveer een halfuurtje.
Als wij iets ondernemen downtown nemen we eigenlijk altijd de trein.
Echter er gaat geen trein naar de Zoo; dat zul je met een bus moeten doen als je geen eigen vervoer hebt.
Parkeren bij de Zoo is trouwens gratis. We waren er nog last october.
Buiten de goed tips die Coyote al gaf, zou je er ook voor kunnen kiezen om een hotel bij het vliegveld of bij een ander MARTA treinstation http://www.itsmarta.com te nemen, en met de trein te reizen. Op de pagina http://www.itsmarta.com/explore/hotels.htm zie je de hotels bij de verschillende stations.
Voordeel is dat je zeker geen parkeerproblemen, files en parkeerkosten hebt. De files in de spits hier kunnen vrij heftig zijn. Kaartje is $1.75.
Van het vliegveld naar downtown is denk ik ongeveer een halfuurtje.
Als wij iets ondernemen downtown nemen we eigenlijk altijd de trein.
Echter er gaat geen trein naar de Zoo; dat zul je met een bus moeten doen als je geen eigen vervoer hebt.
Parkeren bij de Zoo is trouwens gratis. We waren er nog last october.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben de auto ook geparkeerd in de parkeergarage van CNN en zijn daarna gelopen via de underground (winkels e.d.) naar het Coca Cola museum. Het is niet zover en je pakt gelijk 2 (eigenlijk 3) vliegen in 1 klap.
Verder kan ik je nog Stone Mountain aanraden en het Martin Luther King Nat. Historic Site.
Gr. Marjan
Verder kan ik je nog Stone Mountain aanraden en het Martin Luther King Nat. Historic Site.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
Sandra & Bjorn
- Amerikafan
We hebben een auto tot onze beschikking, dus daar zullen we gewoon mee naar de zoo kunnen.
Ik denk dat we inderdaad een hotel bij het vliegveld gaan nemen. Een hotel in het centrum vind ik gewoon te duur als je zo makkelijk met de auto of trein in het centrum kan komen!
Bedankt allemaal, Stone Mountain ga ik ook nog eens naar kijken!
Ik denk dat we inderdaad een hotel bij het vliegveld gaan nemen. Een hotel in het centrum vind ik gewoon te duur als je zo makkelijk met de auto of trein in het centrum kan komen!
Bedankt allemaal, Stone Mountain ga ik ook nog eens naar kijken!
-
Dan
- Amerikakenner
De volgende site heb ik al eens eeder gepost op dit forum.
Dus als je nog tijd over hebt in Atlanta, dan heb je hier 50 attracties in Atlanta en omgeving op een rijtje. Veel plezier.
http://www.atlanta.net/50funthings/
In Atlanta heb je trouwens ook werelds grootste aquarium (staat ook in dat lijstje van 50). Als je ervan houdt, zeker een bezoekje waard. http://www.georgiaaquarium.org/
Dus als je nog tijd over hebt in Atlanta, dan heb je hier 50 attracties in Atlanta en omgeving op een rijtje. Veel plezier.
http://www.atlanta.net/50funthings/
In Atlanta heb je trouwens ook werelds grootste aquarium (staat ook in dat lijstje van 50). Als je ervan houdt, zeker een bezoekje waard. http://www.georgiaaquarium.org/
Laatst gewijzigd door Dan op 17 dec 2007, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sandra & Bjorn
- Amerikafan
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Sandra,
In 2004 heb ik met de kinderen Atlanta verkend. Het reisverslag staat hier en de foto's hier. Misschien heb je er wat aan.
In 2004 heb ik met de kinderen Atlanta verkend. Het reisverslag staat hier en de foto's hier. Misschien heb je er wat aan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nog even een korte reactie:
Sinds enkele maanden is het nieuwe Coca Cola museum naast het Atlanta Aquarium geopend.
Het oude, aan het eind van de underground zeg maar, is gesloten, waardoor ook de underground een stuk aantrekkelijkheid heeft verloren.
Ik zou zelf eerder zoeken naar een lokatie in de buurt van een Marta station dan specifiek bij het vliegveld, zodat je evt kan lopen naar de Marta, naar mijn ervaring is het soms moeilijk P bij sommige Marta stations.
Eric
Sinds enkele maanden is het nieuwe Coca Cola museum naast het Atlanta Aquarium geopend.
Het oude, aan het eind van de underground zeg maar, is gesloten, waardoor ook de underground een stuk aantrekkelijkheid heeft verloren.
Ik zou zelf eerder zoeken naar een lokatie in de buurt van een Marta station dan specifiek bij het vliegveld, zodat je evt kan lopen naar de Marta, naar mijn ervaring is het soms moeilijk P bij sommige Marta stations.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Als ik even zo vrij mag zijn in reactie op Eric, Atlanta Underground is ook zonder Coca Cola museum een leuke attractie die ik zeker niet zou overslaan. Overigens wist ik niet dat er een nieuw museum was gebouwd, alweer verandering in mijn favoriete stad.... het wordt echt tijd dat ik die richting op verhuis. 
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daar heb je volkomen gelijk in, en het zal ook zeker blijven bestaan (hoop ik)BuckeyeRed schreef:Atlanta Underground is ook zonder Coca Cola museum een leuke attractie die ik zeker niet zou overslaan.
Maar het was een beetje de verbinding tussen de metro van downtown en het museum, dus ik ben echt bang dat het aantal bezoekers zal verminderen.
Er komt op het complex waar nu het Aquarium en het Coca Cola museum staan (het hele stuk grond is van Coca Cola, die een deel aan het Aquarium hebben afgestaan) nog een derde museum, maar daar is nog niet veel over bekend.
Eric
-
Dan
- Amerikakenner
Aardige mensen, Zuidelijke gastvrijheid, lekker eten en een heerlijk klimaat (als je van warmte houdt...alhoewel het is nu maar 7 graden Celcius).......wat wil een mens nog meer.BuckeyeRed schreef:Als ik even zo vrij mag zijn in reactie op Eric, Atlanta Underground is ook zonder Coca Cola museum een leuke attractie die ik zeker niet zou overslaan. Overigens wist ik niet dat er een nieuw museum was gebouwd, alweer verandering in mijn favoriete stad.... het wordt echt tijd dat ik die richting op verhuis.
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Hou op, hou op....Dan schreef:Aardige mensen, Zuidelijke gastvrijheid, lekker eten en een heerlijk klimaat (als je van warmte houdt...alhoewel het is nu maar 7 graden Celcius).......wat wil een mens nog meer.
-
BuckeyeRed
- Amerikakenner
Wat hebben ze eigenlijk met het oude museum gedaan? Inderdaad wel jammer dat dat 'loopje' er nu uit is. Ben ook benieuwd wat dat derde museum zal gaan worden. Het wordt denk ik tijd dat ik weer de Atlanta Journal ga lezen.enger003 schreef:Daar heb je volkomen gelijk in, en het zal ook zeker blijven bestaan (hoop ik)
Maar het was een beetje de verbinding tussen de metro van downtown en het museum, dus ik ben echt bang dat het aantal bezoekers zal verminderen.
Er komt op het complex waar nu het Aquarium en het Coca Cola museum staan (het hele stuk grond is van Coca Cola, die een deel aan het Aquarium hebben afgestaan) nog een derde museum, maar daar is nog niet veel over bekend.
Eric
Ik neem familie en vienden die op bezoek komen altijd mee naar de volgende bezienswaardigheden:
- Martin Luther King Historical Site. Heel indrukwekkend museum. Aan de overkant van de straat is zijn tombe, en een klein stukje de straat in staat zijn huis.
- Underground Atlanta. Is een leuke bezienswaardigheid (straat onder straatniveau), maar lijkt in een spiraal van verloedering/opknappen/verloedering te zijn. Iets wat je gezien moet hebben, maar meer ook niet. Omgeving is niet zo fris.
- CNN. De studio tour is leuk, en je kunt lekker eten in de grote hal. Als je het goed plant kun je ook naar een wedstrijd in Philips Arena die eraan vastgebouwd is. En de kinderen kunnen buiten in het Olympic Park in de fontein (in de vorm van de olympische ringen) spelen.
Ik vind persoonlijk het Coca-Cola museum een grote afgang. Alleen al het feit dat je ervoor moet betalen is belachelijk. Maar ja, is waarschijnlijk om de vele zwervers buiten de deur te houden. Raad ik mijn bezoekers niet aan (maar de meesten willen er toch naar toe
- Aquarium is ook leuk.
- Stone Mountain is leuk (al is het niet in Atlanta)
Ik ben niet zo'n stadsmens, en de betonnen woestenij van Atlanta kan mij verder gestolen worden. Als ik een paar dagen in Atlanta was, zou ik een auto huren en het noorden van Georgia verkennen. Mooie bossen, watervallen, meren, wildwatervaren, wandelen. Zeker in de zomer, als het in de stad veel te heet is.
- Martin Luther King Historical Site. Heel indrukwekkend museum. Aan de overkant van de straat is zijn tombe, en een klein stukje de straat in staat zijn huis.
- Underground Atlanta. Is een leuke bezienswaardigheid (straat onder straatniveau), maar lijkt in een spiraal van verloedering/opknappen/verloedering te zijn. Iets wat je gezien moet hebben, maar meer ook niet. Omgeving is niet zo fris.
- CNN. De studio tour is leuk, en je kunt lekker eten in de grote hal. Als je het goed plant kun je ook naar een wedstrijd in Philips Arena die eraan vastgebouwd is. En de kinderen kunnen buiten in het Olympic Park in de fontein (in de vorm van de olympische ringen) spelen.
Ik vind persoonlijk het Coca-Cola museum een grote afgang. Alleen al het feit dat je ervoor moet betalen is belachelijk. Maar ja, is waarschijnlijk om de vele zwervers buiten de deur te houden. Raad ik mijn bezoekers niet aan (maar de meesten willen er toch naar toe
- Aquarium is ook leuk.
- Stone Mountain is leuk (al is het niet in Atlanta)
Ik ben niet zo'n stadsmens, en de betonnen woestenij van Atlanta kan mij verder gestolen worden. Als ik een paar dagen in Atlanta was, zou ik een auto huren en het noorden van Georgia verkennen. Mooie bossen, watervallen, meren, wildwatervaren, wandelen. Zeker in de zomer, als het in de stad veel te heet is.
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het oude museum is aan de gemeente gegeven volgens mij, denk dat het nog leeg staat (Nieuwe is pas paar maandjes open, ik ga er volgende week heen en zal hier een verslagje neerzetten.) Het nieuwe is veel uitgebreider, met een groot deel van de collectie die in Las Vegas (waar nu de bovenverdieping dicht is) stond.BuckeyeRed schreef: Wat hebben ze eigenlijk met het oude museum gedaan? Inderdaad wel jammer dat dat 'loopje' er nu uit is. Ben ook benieuwd wat dat derde museum zal gaan worden. Het wordt denk ik tijd dat ik weer de Atlanta Journal ga lezen.
Over het derde museum heb iets gelezen dat het zou gaan over millieu en ecosystemen, maar dat is alweer wat tijd terug.
Woensdag vlieg ik naar Atlanta, in ieder geval beter weer dan hier.
Eric
-
ankedeleeuw
- Amerika-newbie
Ik ben afgelopen september in Atlanta geweest. We hadden een hotel buiten de stad want er is voldoende parkeergelegenheid in de stad. Je moet zeker naar CNN en Coca Cola museum gaan ( ligt op loopafstand van elkaar) Het aquarium hadden we ook willen doen maar dat was dan weer ongeveer $ 25 p.p. extra.......de 2e dag zijn we naar stone mountain park geweest. Dat is ook zeker de moeite waard!
Veel plezier!
p.s. ga op parkeerplaatsen of bij de toeristinformations op zoek naar kortingsbonnen voor hotels!! ( bijv. van roomsaver ) Kan soms heel veel schelen!! ( liggen in van die gekleurde "kasten" waar ook de kranten in liggen) en google even op "yorin travel atlanta" leuk filmpje van Romeo in atlanta en omgeving
Veel plezier!
p.s. ga op parkeerplaatsen of bij de toeristinformations op zoek naar kortingsbonnen voor hotels!! ( bijv. van roomsaver ) Kan soms heel veel schelen!! ( liggen in van die gekleurde "kasten" waar ook de kranten in liggen) en google even op "yorin travel atlanta" leuk filmpje van Romeo in atlanta en omgeving
In de omgeving van CNN en World of Coca Cola zitten een aantal hotels. Voorbeeld is Embassy suites en het Omni Hotel.
Down town Atlanta heeft ook veel goede hotels van diverse prijsklasses. Een goed maar duur hotel is het Westin Peachtree hotel. Via Priceline kan je nog wel eens geluk hebben om een 4 sterren hotel voor rond de usd 100 per nacht te boeken. Parkeren zal bij alle hotels in het centrum wel moeten betalen.
Een andere leuke omgeving om te verblijven is Buckhead. Ook hier zijn heel veel hotels in allerlei prijsklasses. Buckhead hoeft ook een zeer goede en uitgebreide mall om te shoppen. Ook 's avonds is het er leuker als in het centrum.
Wij hebben de laatste 2 jaar in Atlanta in de volgende hotels gezeten:
Marriott Airport (eerste nacht van onze vakantie)
Hilton Airport (laatste nacht van onze vakantie)
Holiday Inn Select ( ligt naast Turner field)
Renaissance Hotel (ligt op het luchthaven terrein)
Holiday Inn was goed maar er is niets in de beurt.
Atlanta is een leuke stad om te bezoeken.
Veel plezier.
Down town Atlanta heeft ook veel goede hotels van diverse prijsklasses. Een goed maar duur hotel is het Westin Peachtree hotel. Via Priceline kan je nog wel eens geluk hebben om een 4 sterren hotel voor rond de usd 100 per nacht te boeken. Parkeren zal bij alle hotels in het centrum wel moeten betalen.
Een andere leuke omgeving om te verblijven is Buckhead. Ook hier zijn heel veel hotels in allerlei prijsklasses. Buckhead hoeft ook een zeer goede en uitgebreide mall om te shoppen. Ook 's avonds is het er leuker als in het centrum.
Wij hebben de laatste 2 jaar in Atlanta in de volgende hotels gezeten:
Marriott Airport (eerste nacht van onze vakantie)
Hilton Airport (laatste nacht van onze vakantie)
Holiday Inn Select ( ligt naast Turner field)
Renaissance Hotel (ligt op het luchthaven terrein)
Holiday Inn was goed maar er is niets in de beurt.
Atlanta is een leuke stad om te bezoeken.
Veel plezier.
- Bandido
- Amerika-expert
Een heel verstandig idee om Atlanta wat langer te bezoeken! Een hele leuke en interessante stad. Aanraders zijn inderdaad de World of CocaCola en CNN. Dat moet je inderdaad gezien hebben. Atlanta ZOO zou ik persoonlijk skippen, als je dan toch dieren wilt zien, ga dan naar het Georgia Aquarium, het grootste aquarium ter wereld. Tegelijkertijd ook nogal prijzig, dus je moet het er voor over hebben. Underground Atlanta is nogal overrated wat mij betreft en echt goed winkelen kun je er ook al niet. Dan kun je beter naar een mall gaan. En downtown Atlanta is niet echt prettig om te zijn, net daarboven ligt Midtown en dat is al veel toegankelijker.Sandra & Bjorn schreef:Wij zullen in juli op onze reis van Philadelphia naar Florida ook wat tijd in Atlanta doorbrengen, maar nu ben ik nog op zoek naar een goed hotel daar.
Iemand tips?
Wat ook heel erg indrukwekkend is, is het museum over Martin Luther King. Die komt ook uit Atlanta en ook deze ervaring hoort bij Atlanta.
Overigens heeft Atlanta een prima OV-systeem van en naar het vliegveld: MARTA. Dit brengt je in 20 minuten van hartje centrum naar het vliegveld.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1243 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-