Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 uur om over te stappen op Chicago.... was te weinig!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Kira
Amerika-ontdekker

2 uur om over te stappen op Chicago.... was te weinig!

Bericht door Kira »

Hoi,

inmiddels al bijna een week terug. We hebben een schitterende reis gehad, maar op de heenweg ging het op Chicago even goed mis.

We kwamen een half uur eerder op Chicago aan dan gepland. We hadden 2 uur en 10 minuten in totaal. Bij de immigratie ging het vloeiend. We werden uit de rij geplukt en mochten door een balie voor US-citizen.

Bij de band moesten we lang wachten, voor de bagage kwam. Uiteindelijk was alle bagage er en konden we door de douane. Toen snel de bagage weer afgegeven en met de boarding passes (die we op schiphol al hadden gekregen) naar de check van je handbagage en jezelf. We konden achteraan een rij aansluiten van zo'n 200-300 man.

En nou komt het: die moesten allemaal door 2 poortjes heen! Nog word ik kwaad als ik er aan denk: prima als je scherpe beveiliging wilt, maar zorg dat er dan genoeg mensen ingezet worden of laat aan de hand van de vertrektijden van de passagiers doorstroming geschieden.

Wij stonden halverwege de rij toen we priority-calls hoorden voor ons. Toen een medewerker, die halverwege de rij stond, aangeschoten en uitgelegd dat die call voor ons was. "Just stay in the line and everything is gonna be alright". Dat hebben we dus een keer of 4 gehoord. Anderen mochten speciaal door een ander poortje zodat ze hun vlucht nog konden halen (wist niet wat daar de reden van was, hoor), wij moesten gewoon in de rij blijven.

Uiteindelijk moesten we rennen naar de gate (die precies aan het einde van de lange gang lag) en daar kwamen we dus net te laat aan.

United Airlines heeft ons (en zo'n 20 andere passagiers die de vlucht gemist hadden door die controle) direct omgeboekt naar een vlucht twee uur later.

Gelukkig was onze vakantie super, maar ik wil hier wel mee aangeven: hoe veel tijd je ook hebt, ga zo snel mogelijk door die handbagagecheck heen, dat kan enorme vertraging opleveren. En dan kan zelfs meer dan 2 uur te weinig blijken...

Groetjes,

Kira
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Kira,

bedankt voor dit "opwekkende :wink: bericht" :shock: .
Komende september vliegen wij naar Denver, CO, met een overstap in Chicago. Wij hebben speciaal voor Chicago O'Hare gekozen als overstapplaats, omdat wij twee keer eerder op Dulles Airport van Washington DC niet goed werden van de chaotische toestanden en het wachten, en nog net de vervolgvlucht konden halen.
Wij zijn eerder met een overstap op Chicago teruggevlogen, toen hadden wij ruimschoots de tijd. Ik besef, dat wij hierbij natuurlijk niet te maken hadden met de Immigration.
Met de gedachte met een modern vliegveld te doen te hebben, hadden wij het idee dat het bij binnenkomst van de VS toch ook wel goed geregeld zou zijn. Wij zullen het wel zien en in ieder geval bedankt voor de tip, om toch flink voort te maken en te zien voor aan in de rij te komen.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
danney
Amerika-ontdekker

Chicago overstap

Bericht door danney »

Marco,
Een kleine troost. Wij zijn via Chicago gevlogen met 1,5u overstap. En bij ons ging de immigration, bagage en het inchecken van handbagage en onszelf vloeiend.
Binnen een 1/2 uur zaten wij voor de gate. Geweldig hoe het personeel ons in Chicago begeleid heeft!

Helaas werd toen het toestel terug naar de werkplaats gestuurd, met als gevolg dat wij nog eens een dikke twee uur extra op het vliegtuig hebben gewacht.
Maar eerlijk gezegd kon dat voor ons de pret niet drukken. Relaxed ff zitten en mensen kijken....

Succes
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Het is zeker niet de bedoeling om mensen al chagrijnig te maken voor ze het vliegveld uberhaupt bereikt hebben :wink:

Ik las alleen op het forum dat je met 1 uur 40 minuten ruim de tijd had. Ik wil hierbij toch aangeven dat je moet zorgen dat je zo snel mogelijk door de bagagecheck heen komt van je handbagage (dus de poortjes).

Immigratie valt mee (als je lief kijkt) en dat zit voor de bagagebanden. Dus het een kan opschieten en het ander tegenzitten, hier heb je uiteindelijk niet veel tijd nodig. Douane valt ook wel redelijk mee, papiertje afgeven en doorhuppelen.

Alleen die persoonlijke controle.... dat is te weinig personeel op teveel passagiers. Je kan beter na de check lekker wat drinken en rustig aandoen, dan dat je je verkijkt en je vlucht mist.

Overigens heeft United ons heel correct behandeld en werden wij op de vervangende vlucht ook weer bij het raam geplaatst.

Groetjes,

Kira
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Hoi Kira,

Wij vliegen in September ook met United met een tussenstop in Washington, daar hebben we iets van 1:40 de tijd voor, dus hopelijk is dat genoeg voor de overstap, volgens het reisbureau was het voldoende, maar we zullen ons zeker wel haasten zodat we zsm door de controles heen komen...

Moet je dan voor zo'n vervangende vlucht bijbetalen?

Groeten
MotorGuy76
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Robbee
Amerika-newbie

Bericht door Robbee »

Wij gaan in Juli via Chicago naar Denver en hebben iets minder dan 2 uur voor de overstap. Ik hoop dat dat voldoende is. :roll:
Ik was eigenlijk ook benieuwd of er extra kosten zijn als je je vlucht niet haalt door omstandigheden waar je niets aan kunt doen.

Grtz
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Bij ons werden er geen extra kosten in rekening gebracht. We kwamen te laat bij de gate, kregen excuses van United, gaven de boarding passes af en kregen nieuwe voor een andere vlucht.

Overigens zijn er ook genoeg ervaringen op het forum dat mensen het wel halen binnen 2 uur. Het hangt van de omstandigheden af. Bij ons stond er een lange rij, maar het zal er vast ook wel eens rustiger zijn. Mijn advies is in ieder geval om door die check heen te gaan en daarna lekker te gaan relaxen tot je kunt gaan boarden.

Maar ga niet lopen stressen en als je denkt dat je naam omgeroepen wordt (een priority-call en let op: ze spreken je naam zwaar beroerd uit :shock: ) ga je naar het dichtsbijzijnde personeelslid en als die iets vriendelijker is dan de onze, is de kans groot dat je uit de rij mag en snel door een apart poortje heen kan. Probeer in ieder geval duidelijk te maken dat het een priority-call is voor JOU en dat je de vlucht MOET halen.

Iemand anders nog suggesties of ervaringen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MotorGuy76 schreef:Wij vliegen in September ook met United met een tussenstop in Washington, daar hebben we iets van 1:40 de tijd voor, dus hopelijk is dat genoeg voor de overstap, volgens het reisbureau was het voldoende, maar we zullen ons zeker wel haasten zodat we zsm door de controles heen komen...
MotorGuy,

afgelopen zomer vloog ik met United via Dulles International Airport (Washington, DC) naar Seattle. Het vliegtuig kwam 3 kwartier eerder dan gepland aan. Ik had het geluk dat ik als een van de eersten het vliegtuig kon verlaten en zodoende ook vlot aan de beurt was bij de immigratiedienst. Een kleine 3 kwartier na aankomst zat ik dan ook al weer aan een lekkere Starbucks bij de gate voor Seattle, terwijl toen pas de officiële aankomt zou zijn. Zo kan het dus ook! :wink:

Dulles International Airport heeft als voordeel dat je voor je doorvlucht op dezelfde terminal blijft als waar je aankomt. Immigratiedienst en kofferafgifte gebeurt allemaal op dezelfde terminal zodat je geen tijd kwijt bent aan het reizen van de ene naar de andere terminal zoals in Chicago.

Het is soms ook gewoon een kwestie van geluk hebben. Zo ben ik eens met United met 2 uur vertraging vanaf Schiphol naar Los Angeles vertrokken. Tussenstop was in Chicago. De vertraging werd tijdens de vlucht naar Chicago gelukkig deels ingehaald en in Chicago had ik 1 uur en 45 minuten de tijd voor mijn doorvlucht. Het ging allemaal zo vlot, dat ik zelfs nog tijd had voor een sigaretje buiten... :wink:

Dit jaar vlieg ik naar Phoenix overigens weer met United en met een tussenstop in Washington, DC. Laten we hopen dat alles weer zo vlot gaat.

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Damn, wij hebben voor onze vlucht van atlanta naar key west maar 40 (!) minuten overstaptijd in orlando :?
De site van delta gaf het traject zelf zo aan dus het zal wel kunnen zeker ... ik vertrouw het toch niet helemaal.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Damn, wij hebben voor onze vlucht van atlanta naar key west maar 40 (!) minuten overstaptijd in orlando
De site van delta gaf het traject zelf zo aan dus het zal wel kunnen zeker ... ik vertrouw het toch niet helemaal.
Ik denk ook dat de kans dan erg groot is dat je je vlucht dan mist. Als Delta dit zo aangeeft en er meerdere vluchten gaan zal het mogelijk zijn om (zonder extra kosten) op een andere vlucht te gaan.
Ik ben een keer met US airways gevlogen en toen miste ik ook mijn vlucht omdat ik 1 uur overstaptijd had, toen hebben ze een plek op een andere vlucht geboekt, dat ging heel makkelijk.
Je kan het altijd voor de zekerheid even navragen bij delta, want 40 min. is erg kort
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

domme vraag misschien maar ik heb nog nooit gevlogen in amerika ;)
Bij de vlucht van atlanta naar key west, met overstap in orlando, komen we eigenlijk niet uit het buitenland, moeten we onze bagage dan in orlando afhalen en weer inchecken, of is dat niet nodig? Dan gaat het toch wel sneller denk ik?
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Je hebt gewoon pech gehad :mrgreen: en het boeken van UA voor een vlucht twee uur later vind ik meer dan acceptabel, prima geregeld eigenlijk.

De keren dat ik op O'Hare moest overstappen bleek 2 uur meer dan voldoende.

Wat wel vaker is voorgekomen is het 'kwijtraken' van een koffer, maar die komen ze dan altijd 's avonds of de volgende dag aan huis brengen :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Stephanie schreef:domme vraag misschien maar ik heb nog nooit gevlogen in amerika ;)
Bij de vlucht van atlanta naar key west, met overstap in orlando, komen we eigenlijk niet uit het buitenland, moeten we onze bagage dan in orlando afhalen en weer inchecken, of is dat niet nodig? Dan gaat het toch wel sneller denk ik?

Ja als Orlando je 1ste stop is dan is dat je port of entry.
Een voordeel is wel dat je volende stop een binnenlandse vlucht is dan kan je de koffers ophalen en het vliegveld verlaten zonder dat je nog ergens langs moet.
Rob
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Rob schreef:Ja als Orlando je 1ste stop is dan is dat je port of entry.
Dus in mijn geval worden de koffers automatisch naar het andere vliegtuig gebracht, en moeten we niet meer door strenge controles? of wel?
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

nu begin ze al te knijpen...onze eerste keer met de vlieger en de overstap in Chicago moet ik zien klaar te spelen in zo een 1 uur en 40 minuten...hopelijk komt dat goed :? :( :(
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Stephanie schreef:
Rob schreef:Ja als Orlando je 1ste stop is dan is dat je port of entry.
Dus in mijn geval worden de koffers automatisch naar het andere vliegtuig gebracht, en moeten we niet meer door strenge controles? of wel?
Nee je moet ze juist wel ophalen en weer terug inleveren voor je volgende vlucht.
Voor de vlucht terug naar NL heb je er geen omkijken naar dan kan je ze inleveren op het 1ste vliegveld en kan je ze in Amsterdam ophalen.
Rob
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Maar Orlando is niet mijn eerste stop op amerikaanse bodem, ik kom op dat moment uit Atlanta waar ik zes dagen bij familie logeer.
Is Orlando dan nog steeds mijn "port of entry" ?
Btw, ik vertrek niet vanaf schiphol maar vanaf zaventem (ik woon in belgie)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Stephanie schreef:Maar Orlando is niet mijn eerste stop op amerikaanse bodem, ik kom op dat moment uit Atlanta waar ik zes dagen bij familie logeer.
Is Orlando dan nog steeds mijn "port of entry" ? Nee dat is Atlanta sorry dat had ik gemist, Atlanta-Orlando is voor jullie dus een binnenlandse vlucht Btw, ik vertrek niet vanaf schiphol maar vanaf zaventem (ik woon in belgie)
J.S.
Amerika-ontdekker

Bericht door J.S. »

Mijn vriendin vliegt donderdag terug van John Wayne via Dallas naar Europa. In Dallas heeft ze 1,5 uur de tijd om over te stappen. Iemand ervaring met Dallas? Is dit een grote luchthaven of zal 1,5 uur ruim volstaan om over te stappen?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Wij zijn in september 2003 op Dallas geland (en in oktober weer vanaf Dallas vertrokken). Anderhalf uur moet ruim voldoende zijn hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer