Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen met een strafblad van een ander land?
Reizen met een strafblad van een ander land?
Hoi,
Binnenkort moet ik op reis naar de VS voor mijn werk.
Nu ben ik (13 jaar geleden) ooit eens gearresteerd voor diefstal van een
brommer... een jeugdzonde op m'n 18e waar ik nu natuurlijk heel erg
spijt van heb.
Deze arrestatie was niet in Nederland, maar in Belgie, en heb er daarna
een boete voor moeten betalen... Voor de rest ben ik wel Nederlander van
nationaliteit.
Zal ik problemen hebben met de VS binnen te komen, moet ik een visum
aanvragen... of zal het allemaal wel OK zijn?
Kan de douane daar zien wat ik in een ander land ooit, lang geleden, heb
uitgevreten?
Als iemand hier iets meer over weet, hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Jan
Binnenkort moet ik op reis naar de VS voor mijn werk.
Nu ben ik (13 jaar geleden) ooit eens gearresteerd voor diefstal van een
brommer... een jeugdzonde op m'n 18e waar ik nu natuurlijk heel erg
spijt van heb.
Deze arrestatie was niet in Nederland, maar in Belgie, en heb er daarna
een boete voor moeten betalen... Voor de rest ben ik wel Nederlander van
nationaliteit.
Zal ik problemen hebben met de VS binnen te komen, moet ik een visum
aanvragen... of zal het allemaal wel OK zijn?
Kan de douane daar zien wat ik in een ander land ooit, lang geleden, heb
uitgevreten?
Als iemand hier iets meer over weet, hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Jan
-
doreennicole
- Amerika-expert
als ze bij de douane rekeing moesten gaan houdenmet iedereen die daar aankwam die ooit (notabene as minor) een misdemeanor heeft gepleegd zou het wel erg belachelijk worden.
ik denk dat je alleen problemen krijgt als je op de ene of nadere manier geflagd bent en dat is alleen als er in de vs een reden voor is of als je internationaal een gevaar zou zijn (denk aan Interpol/Europol/etc).
ik denk niet dat je een visum aan kan vragen, als je van een wiaver country bent, behalve als je het voor langer dan 90 dagen zou doen,maar dan kom je een heleboel andere problemen tegen.
i think you're homefree, maar (disclaimer alert) i'm not a lwayer and cannot give you any legal advice.
doreen
ik denk dat je alleen problemen krijgt als je op de ene of nadere manier geflagd bent en dat is alleen als er in de vs een reden voor is of als je internationaal een gevaar zou zijn (denk aan Interpol/Europol/etc).
ik denk niet dat je een visum aan kan vragen, als je van een wiaver country bent, behalve als je het voor langer dan 90 dagen zou doen,maar dan kom je een heleboel andere problemen tegen.
i think you're homefree, maar (disclaimer alert) i'm not a lwayer and cannot give you any legal advice.
doreen
SEEING IS BELIEVING
bron: Amerikaanse ministerie van buitelandse zaken, de benadrukking is door mij aangebracht.To enter the U.S. under the VWP, travelers must:
(...)
have no visa ineligibilities. This means if you have been refused a visa before, have a criminal record or are ineligible for a visa you cannot travel on the Visa Waiver Program. You must apply for a visa to the U.S.
Lijkt mij vrij duidelijk...
Na een tijdje geldt het voor de US niet meer, dus hoe erger de 'misdaad' deste langer de douane je ervoor kan aanspreken. Zo hoef je sommige dingen van 3 jr oud niet meer aan te geven. Wat je schrijft lijkt me niet heel erg. Maar ik zou het altijd even nakijken, voordat je straks rechtsomkeert mag!
Mack
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België heb je een verschil tussen een strafblad, en een bewijs van goed zedelijk gedrag.
Straffen die uitgesproken worden door een rechter, komen op een strafblad.
Persoonlijk dacht ik ooit gehoord te hebben dat je wel een bepaalde minimumveroordeling moet hebben vooraleer deze op je strafblad komt te staan. Ik neem aan dat, als je enkel een boete hebt moeten betalen, dat dan niet op je strafblad komt te staan. Maar echt zeker ben ik daar niet van.
En dit vond ik ook nog:
De informatie uit het centraal strafregister is niet toegankelijk voor particulieren. Je toekomstig werkgever vb krijgt geen inzagerecht. De informatie is wel toegankelijk voor de overheid, op voorwaarde dat ze onontbeerlijk is. Zo is het mogelijk dat het centraal strafregister ingekeken wordt als je na je 18de nog ernstige feiten pleegt, maar ook als je na je 18de je kandidatuur stelt voor het leger of de rijkswacht. De informatie wordt medegedeeld tot je 28 jaar bent. Nadien wordt deze informatie gewist.
Zie ook nog: http://66.102.9.104/search?q=cache:0M_k ... l%27&hl=nl
(ik hoop dat het werkt).
Zijn er bij jullie geen wetswinkels of zo, waar je gratis juridisch advies kan vragen? Of bel gewoon een keer naar een politiebureau, een rechtbank,...
Straffen die uitgesproken worden door een rechter, komen op een strafblad.
Persoonlijk dacht ik ooit gehoord te hebben dat je wel een bepaalde minimumveroordeling moet hebben vooraleer deze op je strafblad komt te staan. Ik neem aan dat, als je enkel een boete hebt moeten betalen, dat dan niet op je strafblad komt te staan. Maar echt zeker ben ik daar niet van.
En dit vond ik ook nog:
De informatie uit het centraal strafregister is niet toegankelijk voor particulieren. Je toekomstig werkgever vb krijgt geen inzagerecht. De informatie is wel toegankelijk voor de overheid, op voorwaarde dat ze onontbeerlijk is. Zo is het mogelijk dat het centraal strafregister ingekeken wordt als je na je 18de nog ernstige feiten pleegt, maar ook als je na je 18de je kandidatuur stelt voor het leger of de rijkswacht. De informatie wordt medegedeeld tot je 28 jaar bent. Nadien wordt deze informatie gewist.
Zie ook nog: http://66.102.9.104/search?q=cache:0M_k ... l%27&hl=nl
(ik hoop dat het werkt).
Zijn er bij jullie geen wetswinkels of zo, waar je gratis juridisch advies kan vragen? Of bel gewoon een keer naar een politiebureau, een rechtbank,...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht