Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke camperverhuurder?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hugo/ellen
Amerika-ontdekker

Welke camperverhuurder?

Bericht door hugo/ellen »

Wie kan ons wat advies geven: we gaan in september naar het zuid westen voor een 3 weekse rondtour langs de parken. Welke camperverhuurder staat het best aangeschreven, gelet op service enz. Het formaat zal een 25ft worden. Zit er onderling nog verschil in verbruik, echt zuinig zijn ze niet dat weten we.

Cruise America
Road Bear
El Monte
Moturis

Dit zijn zo'n beetje de aanbieders die we kennen. Of zijn er nog meerdere?

Degene die ons het meest aanspreekt is de RV van Road Bear, C-25, die heeft standaard een zonneluifel en het bed achterin is bij dit merk het ruimst bemeten.

mvg Hugo :D
Afbeelding
Joycee
Amerikakenner

Re: Welke camperverhuurder?

Bericht door Joycee »

Hoi, Wij gaan in juni voor het eerst met z'n 2en met een camper op stap. Wij huren een Road Bear 21-23 ft. Het bed achterin schijnt bij deze net zo groot te zijn als bij de andere en de motor is ook nog iets zuiniger dan bij de grote modellen.
Ook heeft deze een zonneluifel.
Kan je helaas nog niet vertellen hoe deze bevalt maar van andere reacties op dit forum en bij Tioga Tours hebben wij begrepen dat het een prima camper is voor 2 personen.

groetjes, Joycee
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij huren deze zomer voor de vierde keer bij Road Bear. Wil niets anders, want zij zijn de enigen die een zonneluifel standaard op elke camper hebben zitten. Ik kan heel slecht tegen de zon, tenminste, om in te zitten, maar ben wel graag buiten. Daarnaast hebben de Raod Bears altijd net dat beetje extra wat betreft bergruimte (ze laten ze speciaal bouwen met extra ruimte onder het bed, van achteruit bereikbaar). Service is gewoon top.

Ik kan niet echt oordelen over het formaat van de 21-23 of de 25 ft. Wij gaan graag voor de grotere maatjes, maar ja, dat komt omdat we zelf heel groot zijn (ahum, vooral breed) en mijn man vrachtwagenchauffeur is geweest en dus graag met groot spul rijdt.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij huren altijd bij El-Monte, dit jaar voor het eerst bij Road Bear, omdat zij een aktie hadden om een nieuwe camper op te halen bij de fabriek en deze naar een verhuurstation de brengen.
De campers van El-Monte zijn prima, ook daar hebben ze vanaf 25-feet een bed achter in de camper, tegenwoordig hebben ze er ook al met een slide-out.
Zij hebben geen luifel, verder zijn ze vrijwel het zelfde als de campers van Road Bear, veel bergruimte.
In prijs zijn ze wat goedkoper dan Road Bear.
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Vanaf 25 ft heeft RB standaard: luifel, generator, 2 binnen batterijen en slide-out.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik kan alleen maar zeggen huur niet bij Cruise Amerika.
Dit jaar gaan we voor het eerst met Road Bear, maar ik heb het gevoel dat dat wel goed zit :D .

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

yarrah schreef: Dit jaar gaan we voor het eerst met Road Bear, maar ik heb het gevoel dat dat wel goed zit :D .
Jullie ook al? Wij gaan dit jaar ook voor het eerst met Road Bear. Welke grootte hebben jullie gekozen?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ja,... allemaal de schuld van Monique :D (grapje)
We nemen de kleinste 21/23ft. Groot zat voor ons tweetjes.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

yarrah schreef:Ja,... allemaal de schuld van Monique :D (grapje)

Vrolijke groetjes,
Ben't wel gewend hoor, krijg thuis ook altijd overal de schuld van :cry: :cry: :cry:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Hebben net een offerte binnen van Tioga tours.
Van El-Monte en Road Bear maken elkaar niet zo heel veel in de totaal prijs.
En Road Bear heeft een slide-out op de 25ft. :)
Komt w.s. door de vroegboekkortingen ,die beiden geven.
Peter & Paula
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Peter & Paula »

Vrolijke groetjes,
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de camper, hebben ook een "kleintje" gehuurd bij RB. Dus de 21-23 footer.
Tioga Tours gaf RB als advies, omdat RB nieuwere campers schijnt te verhuren.
In Nederland hebben we al in de camper gezeten, voor z'n tweetjes ruimte genoeg.

gr.
Paula
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Peter & Paula schreef:

Vrolijke groetjes,
Wij gaan dit jaar voor het eerst met de camper, hebben ook een "kleintje" gehuurd bij RB. Dus de 21-23 footer.
Tioga Tours gaf RB als advies, omdat RB nieuwere campers schijnt te verhuren.
In Nederland hebben we al in de camper gezeten, voor z'n tweetjes ruimte genoeg.

gr.
Paula
Wij gaan ook maar met z'n tweetjes, maar houden wel van ruimte, hadden vorig jaar een 34ft. A classe met 2 slide-outs. :D
Dit voorjaar gaan we voor een 28-30ft C-classe met 1 slide-out en voor het najaar zitten we nog te dubben, maar ik denk een 28-30 ft.
Bij El-Monte hebben we ook al in nieuwe campers gereden,maar inderdaad Road Bear vernieuwt ieder jaar alles.
De eerste keer dat we met een camper gingen hadden we ook een 23 ft..
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Juist omdat we zeker weten dat Road Bear élk jaar zijn campers verhuurt, zijn wij zo dol op dit bedrijf. Je rijdt altijd met nieuw of bijna nieuw materiaal. Dit jaar hadden we als laatste voor het seizoen die grote A-klasse mee, daarna ging hij in de verkoop. Toen wij hem inleverden stond er nog geen 18.000 mijl op de teller.

De camper die we in mei hadden in San Francisco, kwamen we zelfs in oktober weer tegen bij Road Bear in New York. Ik herkende direct het kenteken. Hij stond zonder RB-stickers, helemaal gepoetst klaar te wachten op zijn nieuwe eigenaar.

Ik zit er trouwens wel hard aan te denken om provisie te gaan vragen .... :whistling:

T
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben ook gekozen voor een 21/23 ft. Het is nog de vraag of we die meekrijgen, maar anders wordt het een slag groter. Voor de prijs maakt het in ons geval niets uit, maar wij kiezen bewust voor een wat kleinere. Er zit wel een apart slaapgedeelte in deze camper en dat vinden we dan wel weer heel prettig...... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Over Cruise America gaan weleens wat mindere verhalen maar wij zijn altijd degenen die deze maatschappij weer goed praten.
We hebben nu 3x een dikke maand en de laatste keer zelfs 5 weken een 25ft camper gehuurd bij Cruise America/Canada en dat is bovenste best bevallen.
Als we onderweg problemen hadden (bijv. een kapot gereden spiegel, lege accu voor het wooncompartiment) werden we gelijk en goed geholpen, de campers die we hadden waren vrij nieuw en lux van uitvoering.
Alles werkte goed. Ook dat hoor je wel eens anders.
We hebben ook gehuurd bij Canadream en bij Fraserway en dat zijn ook goede verhuurbedrijven.
Dit jaar gaan we (ook al? ja ook al..) voor een Road Bear camper omdat we nu met drie vrouwen gaan die niet zo van warmte houden en dus voor het zonnescherm gaan die standaard op een Road Bear camper zit.
Ook heeft deze camper drie aparte tweepersoonsbedden zodat we allemaal gerieflijk liggen.
Voor deze Road Bear camper betalen we wel meer dan je voor een Cruise America camper zou betalen maargoed, we delen de huurprijs dan ook door drie en dan is het wel te doen.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zou niet graag in een Cruise camper gezien willen worden :wink: , het zijn van die grote reclame bakken.
Ingrid je vergeet dat je bij Cruise Canada hebben gehuurd.
Wat wij onderweg zagen van Cruise Amerika was vaak niet veel soeps en hing met ducktape aan elkaar.
Je moet gewoon heel veel geluk hebben, om een goede te treffen, zal vaak liggen aan de plaats waar je hem huurt.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Annie schreef:Ik zou niet graag in een Cruise camper gezien willen worden :wink: , het zijn van die grote reclame bakken.
Ingrid je vergeet dat je bij Cruise Canada hebben gehuurd.
Wat wij onderweg zagen van Cruise Amerika was vaak niet veel soeps en hing met ducktape aan elkaar.
Je moet gewoon heel veel geluk hebben, om een goede te treffen, zal vaak liggen aan de plaats waar je hem huurt.
Volgens de verhuurder zijn Cruise Amerca/Canada campers allemaal hetzelfde qua kwaliteit, er stonden bij de verhuur in Calgary ook een heleboel campers met gewoon Cruise America erop, met een Amerikaans kenteken.
Wij hebben in 1999 ook een Cruise America camper gehuurd in Denver en die was helemaal nieuw en in super conditie dus.
Op onze afgelopen reis in 2007 hebben wij in Amerika goed op andere campers gelet van Cruise America vanwege de verhalen op dit forum en hebben geen narigheid kunnen ontdekken. Hebben ook mensen gesproken op campings die er in een reden en ook die hadden geen klachten, het zal dus best wel meevallen anders waren ze ook niet de grootste verhuurder in Amerika/Canada.
Natuurlijk wordt er op dit forum niet zo geweldig gesproken over deze verhuurmaatschappij maar het zou fijn zijn als mensen die echt gehuurd hebben bij CA en daar narigheid mee ondervonden hebben of juist goede verhalen hebben zich op dit topic zouden melden en niet mensen die verhalen van een ander hebben gehoord.
Ik ben me er terdege van bewust dat deze maatschappij, die een flink stuk goedkoper is, waarschijnlijk niet zo goed is als een Road Bear maar om nou gelijk te zeggen daar moet je niet huren, dat is onzin.
Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt dat wij wel goede ervaringen hebben met deze maatschappij, ook in Amerika dus.
Wat betreft de stickers die erop zitten, ik vind ze best wel mooi en totaal geen probleem en wat een ander ervan vindt dat heeft me nog nooit geinteresseerd, wij rijden in nederland ook niet in dure, mooie auto's, integendeel, :wink: anders kunnen we nooit naar Amerika! En wat een ander daar van vindt, dat is die ander zijn probleem.
Ik vind het trouwens erg jammer dat ik altijd maar in de verdediging moet als ik iets over Cruise America vertel, heel jammer, maargoed, ik hou vol, mensen!
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Er stond wel een knipoog hoor.
Maar natuurlijk moet iedereen zelf weten bij wie ze huren en wat ze er voor over hebben.
Misschien een oproepje plaatsen voor verhalen over Cruise en niet alleen de negatieve.
Lezen we ook de goede verhalen.
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Wij hebben afgelopen zomer getourd met een 31ft camper van RoadBear. Naast de prima uitrusting, zoals hierboven genoemd, kan een verhuurder zich in mijn optiek ook onderscheiden als er problemen zijn.
Nou, die hadden wij dus afgelopen jaar. Vrij nieuwe camper, maar gewoon pech als midden in de woestijn (op zondag) je distributiesnaar breekt...
De service van RoadBear was vervolgens prima. Er werd vanuit LA een zelfde camper overgehaald naar LV en wij konden 2 dagen later weer vrolijk verder.
We hadden overigens wel mazzel dat we toen net een hotel in Vegas hadden geboekt.
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
nerdwebber
Amerika-ontdekker

Bericht door nerdwebber »

hekkie schreef:
yarrah schreef: Dit jaar gaan we voor het eerst met Road Bear, maar ik heb het gevoel dat dat wel goed zit :D .
Jullie ook al? Wij gaan dit jaar ook voor het eerst met Road Bear. Welke grootte hebben jullie gekozen?

Gr. Marjan
Wij gaan dit jaar ook met Road Bear. We hebben een 25ft met slide out.
We zijn twee keer eerder met Cruise America geweest. Beide keren ook een 25 ft. De tweede keer hadden we een oude camper met een zeer slechte matras. Bijgeleverde slang voor de sewer was veel te kort. Een kastdeurtje sloot niet goed. Problemen met de koelkast.
Nooit meer Cruise America dus.

Groetjes Wim & Lindy
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer