Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
American National Anthem
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: American National Anthem
Tijdens mijn naturalisatieceremonie op 8 februari vorig jaar werd het Amerikaanse volkslied niet eens gespeeld! Ik vind zelf een naturalisatieceremonie bij uitstek een gelegenheid voor het nationale volkslied, veel meer dan een sportevenement of zo, maar bij de Department of Homeland Security vond men dat blijkbaar niet.
In plaats van het volkslied werd "God Bless the U.S.A." (aka "Proud to Be an American") van Lee Greenwood gespeeld, wat ik zelf een derderangs, clichématig countrynummer vind. Maar ach, smaken verschillen...
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
In plaats van het volkslied werd "God Bless the U.S.A." (aka "Proud to Be an American") van Lee Greenwood gespeeld, wat ik zelf een derderangs, clichématig countrynummer vind. Maar ach, smaken verschillen...
Ron (in Seattle, WA)
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Het Nederlandse volkslied is een beetje oubollig, ik denk dat het meerendeel van de Nederlanders niet verder dan de eerste 4 regels komen. Leuker zou zijn om iets moderners te keizen zoals "Vaderland" van Frank Boeijen... 

-
- Amerika-ontdekker
krijg altijd een brok in m'n keel als ik de world series kijk, en daar het volkslied word gezongen. we ask that you please raise and remove your caps. PRACHTIG!
Ik ken het hele Nederlandse volkslied ook niet, en hoef het ook niet te kennen, omdat ik me daat niet trots genoeg voor voel.
Deze is ook mooi, vooral met de vlag
Ik ken het hele Nederlandse volkslied ook niet, en hoef het ook niet te kennen, omdat ik me daat niet trots genoeg voor voel.

Deze is ook mooi, vooral met de vlag
Het leukste van het Amerikaanse volkslied is in Camden Yards de “O”.
Voor de rest heb ik dat nummer nu zo vaak gehoord dat het me de strot uitkomt..

61% van de Amerikanen weten de woorden niet.
Ik ook niet hoor en ik vind het moeilijk om te zingen.
Ik ook niet hoor en ik vind het moeilijk om te zingen.
-
- Amerika-expert
ik vind het iets engs hebben, zoals hier dat lied overal gespeeld moet worden. En respekt eisen maar absoluut geen respekt voor een ander land's volkslied tonen. Hetzelfde voor de pledge of allegiance die ieder schoolkind hier 's ochtends op moet dreunen, met een hand op het hart. Griezelig...
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik krijg ook altijd kippenvel bij het ameirkaans volkslied.........ik vind het echt wat hebben. Al krijg ik dat ook wel bij het wilhelmus, maar daarbij is het gevoel heel anders.
Nah ja.....zingen kan ik toch niet
Nah ja.....zingen kan ik toch niet

-
- Amerika-expert
ik krijg er ook altijd een heel speciaal gevoel bij, maar het hangt er ook af waar het gespeeld wordt. opmerkelijk is dat ik amerikaanse vrienden heb die er juist niet tegen kunnen en dus bijv weggaan uit de sportarena als het gespeeld wordt. ik vind het moeilijk om te vragen waarom precies - ik wil ze niet beledigen- maar ik denk dat het te maken heeft met niet achter de amerikaanse regering staan. zostraks begint het seizoen weer en dan zal ik het eens voorzichtig vragen.
ik heb trouwens voor het eerst in jaren weer het surinaams volkslied gezongen en dat was ook heel speciaal. veel gelegenheden voor het nederlands volkslied lijken er niet te zijn. ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik de tekst heb moeten improviseren, want die ken ik dus echt niet.
ik heb trouwens voor het eerst in jaren weer het surinaams volkslied gezongen en dat was ook heel speciaal. veel gelegenheden voor het nederlands volkslied lijken er niet te zijn. ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik de tekst heb moeten improviseren, want die ken ik dus echt niet.
SEEING IS BELIEVING
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit werd inderdaad bij de San Antonio Stock Show & Rodeo ook zo gedaan - opstaan, bidden en zingen, nadat de Amerikaanse vlag en de Texaanse vlag (plus nog twee vlaggen) met veel show naar binnen werden gebracht door geuniformeerde vertegenwoordigers van de diverse bases in de omgeving van SA.StageNYCfall2007 schreef: Vooraf moesten we -uiteraard- allemaal opstaan. Toen kwam er uit het plafond een enorme Amerikaanse vlag naar beneden (reikte bijna tot de grond, kan je nagaan hoe groot), en toen werd er zelfs gebeden. Mooi om mee te maken. God werd gevraagd om de cowboys te beschermen en er werd gedankt dat we in 'in the greatest city, in the greatest nation of the world' waren. Na een massaal 'a-men!', werd het volkslied gezongen.
Nu hou ik normaal niet van dat bidden en dat vlagvertoon, maar als enkele duizenden mensen dat tegelijk allemaal doen, dan geeft je dit toch wel kippenvel (al helpt de sfeer daar natuurlijk ook wel bij)...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dento schreef:Dit werd inderdaad bij de San Antonio Stock Show & Rodeo ook zo gedaan - opstaan, bidden en zingen, nadat de Amerikaanse vlag en de Texaanse vlag (plus nog twee vlaggen) met veel show naar binnen werden gebracht door geuniformeerde vertegenwoordigers van de diverse bases in de omgeving van SA.StageNYCfall2007 schreef: Vooraf moesten we -uiteraard- allemaal opstaan. Toen kwam er uit het plafond een enorme Amerikaanse vlag naar beneden (reikte bijna tot de grond, kan je nagaan hoe groot), en toen werd er zelfs gebeden. Mooi om mee te maken. God werd gevraagd om de cowboys te beschermen en er werd gedankt dat we in 'in the greatest city, in the greatest nation of the world' waren. Na een massaal 'a-men!', werd het volkslied gezongen.
Nu hou ik normaal niet van dat bidden en dat vlagvertoon, maar als enkele duizenden mensen dat tegelijk allemaal doen, dan geeft je dit toch wel kippenvel (al helpt de sfeer daar natuurlijk ook wel bij)...
" And let us pray for ar Riders, participants and audience, let them enjoy this day en please keep them safe"

Meerdere malen gehoord bij paardenevenementen in USA

Gevolgd door het volkslied
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Net heb ik gehoord, dat de jongste generatie het eerste couplet wel degelijk helemaal kentmarcuscj schreef:61% van de Amerikanen weten de woorden niet.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- DixieChick
- Amerika-expert
Van het weekend werd het zelfs gezongen bij een hardloopwedstrijd. Daarna gevolgd door gebed, dat de regen toch maar weg mocht blijven (helaas kwam dat niet uit). Het was niet een supergroot evenement (800 lopers), dus ik stond wel een beetje te kijken...manlief ook, want pas na de eerste zin bedacht-ie dat zijn muts afmoest, normaal is hij daar veel sneller mee 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat bidden voor een wedstrijd heb ik nog nooit meegemaakt. Zou dat iets zuidelijks zijn? Wel wordt hier altijd het volkslied gespeeld, ook bij high school football wedstrijden e.d.
Hoezo geen respect? Bij het ijshockey wordt, als er een Canadees team op bezoek komt altijd het Amerikaans volkslied gezongen en het Canadees volkslied gezongen.... En geen mens die fluit/joelt op de tribunes tijdens het Canadees volkslied, zoals (helaas) bijna gebruikelijk is door Nederlanders tijdens de volksliederen voorafgaand aan een voetbal interland.dutchie_in_boston schreef:ik vind het iets engs hebben, zoals hier dat lied overal gespeeld moet worden. En respekt eisen maar absoluut geen respekt voor een ander land's volkslied tonen. Hetzelfde voor de pledge of allegiance die ieder schoolkind hier 's ochtends op moet dreunen, met een hand op het hart. Griezelig...
-
- Amerika-expert
Fijn dat dat in Ohio zo gaat, maar ik heb het ook wel es anders gezien - op tv en persoonlijk, in het zuiden. En ik blijf het eng vinden, die amerika verheerlijking. Doet me denken aan een andere bevolking zo'n 70 jaar geleden.GoBucks schreef:Hoezo geen respect? Bij het ijshockey wordt, als er een Canadees team op bezoek komt altijd het Amerikaans volkslied gezongen en het Canadees volkslied gezongen.... En geen mens die fluit/joelt op de tribunes tijdens het Canadees volkslied, zoals (helaas) bijna gebruikelijk is door Nederlanders tijdens de volksliederen voorafgaand aan een voetbal interland.
- DixieChick
- Amerika-expert
Dat hoor ik wel van meer Nederlanders, maar die vergelijking vind ik zelf toch echt te ver gaan. In Nederland kennen we absoluut geen pattriotisme of iets dergelijks, en soms heb ik het idee dat het iin Nederland zelfs stoer is om af geven op het eiden land. Alleen omdat mensen hier in de VS wel trots zijn op hun land, en dat graag uiten, wil nog niet zeggen dat het meteen eng is...of vergeleken moet worden met een fascistisch totalitair regime. Het is -anders-, maar daar heb je het dan ook wel mee gezegd.dutchie_in_boston schreef:
Fijn dat dat in Ohio zo gaat, maar ik heb het ook wel es anders gezien - op tv en persoonlijk, in het zuiden. En ik blijf het eng vinden, die amerika verheerlijking. Doet me denken aan een andere bevolking zo'n 70 jaar geleden.
Petra> het bidden is volgens mij ook iets typisch zuidelijks. Ze doen het hier overal, zelfs bij state institutions, die dat eigenlijk niet zouden mogen doen. Maar ja, bible belt, dus dan is het meer ingeburgerd.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
DixieChick - jij mag mijn vergelijking te ver vinden gaan, ik blijf die amerika verheerlijking eng vinden. Ik woon nu bijna 18 jaar in Boston, ben getrouwd met een amerikaan, werk meer-dan-fulltime op een amerikaans advokatenkantoor, reis veel binnen en buiten dit land, dus ik denk dat ik een ruime amerika ervaring heb en mijn mening is dat ik niet zie wat dit land nou zo fantastisch maakt dat het volkslied overal gezongen moet worden en dat schoolkinderen iedere ochtend weer die pledge of allegiance moeten opdreunen. Ik vind het indoctrinatie. Veel amerikanen denken dat dit land het beste land in de wereld is. Mijn vraag is dan altijd of ze in iedere land op deze wereld hebben gewoond om dat zo zeker te weten? Zijn ze uberhaupt wel es in een ander land geweest? Vaak niet dus.
En publiek bidden heb ik hier in Boston gelukkig nooit gezien. Ik zal dan een van de eersten zijn die opstaat en eruit loopt. Wordt er ook gebeden voor de dieren in zo'n rodeo?
En publiek bidden heb ik hier in Boston gelukkig nooit gezien. Ik zal dan een van de eersten zijn die opstaat en eruit loopt. Wordt er ook gebeden voor de dieren in zo'n rodeo?
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Als zoiets hier in Seattle zou gebeuren, zou ik ook acuut opstaan en weglopen (en ik denk velen met mij). Gelukkig hebben we hier aan de westkust niet zoveel last van dergelijk religieus vertoon.dutchie_in_boston schreef:En publiek bidden heb ik hier in Boston gelukkig nooit gezien. Ik zal dan een van de eersten zijn die opstaat en eruit loopt.
Ron (in Seattle, WA)
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
- Ranger fan
- Amerika-ontdekker
Het spijt me voor de Amerika gekken, maar ik vind het Canadese volkslied toch een stukje mooier. Vooral als het door 18000 man uit volle borst wordt meegezongen.
Heb toch menig Hockey of Basketbal wedstrijd meegemaakt in de VS, maar nooit werd er zo meegezongen als in bovenstaand filmpje.
Heb toch menig Hockey of Basketbal wedstrijd meegemaakt in de VS, maar nooit werd er zo meegezongen als in bovenstaand filmpje.
Laatst gewijzigd door Ranger fan op 24 mar 2008, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En je punt is? Ik kan zo een YouTube versie van een heel enthousiast gezongen Star Spangled Banner vinden. Maar denk je, dat alle 300 miljoen Amerikanen daar zo enthousiast over zouden zijn? Er zijn duizend (of meer) zoveel Amerikanen als Canadezen. Hoe kan je dan een goede vergelijking vinden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2430 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 8 Reacties