Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Little Finland
-
Erika
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Ga een avondje gokken en wie weet neem je zo'n wagen mee naar huis.
Stond in september een Hummer te winnen in het Luxor hotel.
Maar wat vonden jullie de mooiste plaats in Little Finland?
Ik vond dat het stuk te verdelen is in minimaal twee stukken en mischien wel drie.
Het eerste deel waar het al redelijk fragiel is, dan een stuk in worrding uit de rots en dan het stuk achter in de hogere rotswand waar grvere stukken te vinden waren.
Ik vond vooral het gedeelte waar de de vinnen er echt waren het mooist.
Erika
Stond in september een Hummer te winnen in het Luxor hotel.
Maar wat vonden jullie de mooiste plaats in Little Finland?
Ik vond dat het stuk te verdelen is in minimaal twee stukken en mischien wel drie.
Het eerste deel waar het al redelijk fragiel is, dan een stuk in worrding uit de rots en dan het stuk achter in de hogere rotswand waar grvere stukken te vinden waren.
Ik vond vooral het gedeelte waar de de vinnen er echt waren het mooist.
Erika
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het was er die dag zo loeiheet dat we eigenlijk alllen het eerste stuk hebben gedaan.
Daarom willen we nu terug en hopen dat het wat minder warm is en dat we de rest ook kunnen zien.
En anders is het ook geen straf om het eerste gedeelte weer te doen.
De Hummer in het Luxor stond er in juni ook al toen wij er waren, heb hem toen nog geclaimd voor mezelf.
Daarom willen we nu terug en hopen dat het wat minder warm is en dat we de rest ook kunnen zien.
En anders is het ook geen straf om het eerste gedeelte weer te doen.
De Hummer in het Luxor stond er in juni ook al toen wij er waren, heb hem toen nog geclaimd voor mezelf.
-
Erika
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is inderdaad geen straf om er weer heen te gaan.
Alleen al het idee dat je daar helemaal alleen bent,kan ook tegen je werken natuurlijk.
We zijn er een aantal uren geweest maar je blijft steeds nieuwe vormen en invalshoeken zien daar.
Ik ben wel benieuwd wie er volgend jaar allemaal naar toe gaan of proberen er heen te gaan.
En erg moeilijk om te vinden is het niet,ik vond de weg er naar toe,de Gold Butte Road soms wel vervelend lang.
En even Devil's Throat meepakken als je er bent natuurlijk.
Erika
Alleen al het idee dat je daar helemaal alleen bent,kan ook tegen je werken natuurlijk.
We zijn er een aantal uren geweest maar je blijft steeds nieuwe vormen en invalshoeken zien daar.
Ik ben wel benieuwd wie er volgend jaar allemaal naar toe gaan of proberen er heen te gaan.
En erg moeilijk om te vinden is het niet,ik vond de weg er naar toe,de Gold Butte Road soms wel vervelend lang.
En even Devil's Throat meepakken als je er bent natuurlijk.
Erika
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Little Finland
Wij zouden daar ook graag naartoe gaan, maar zoals het hier beschreven is, is het misschien te gek om het alleen te proberen. We hebben een SUV en GPS.
Zijn er nog mensen die op 7-8 of 9 juni daar naartoe willen gaan? Want dan zouden we misschien kunnen proberen om samen te gaan.
Zijn er nog mensen die op 7-8 of 9 juni daar naartoe willen gaan? Want dan zouden we misschien kunnen proberen om samen te gaan.
-
Erika
- Amerikakenner
- Contacteer:
Laat je niet afschrikken om er heen te gaan,maar houd wel de weg en weersomstandigheden in de gaten.
Het ligt wel een beetje aan wat voor auto je hebt,hoe hoger op de wielen des te makkelijker is het omdat het dus geen gladde weg is.
Met een normale wagen zul je gewoon heel goed de weg moeten zoeken omdat er soms diepe sporen en gaten inzitten.
Dus laat je niet ontmoedigen maar wees wel allert.
Groetjes Erika
Het ligt wel een beetje aan wat voor auto je hebt,hoe hoger op de wielen des te makkelijker is het omdat het dus geen gladde weg is.
Met een normale wagen zul je gewoon heel goed de weg moeten zoeken omdat er soms diepe sporen en gaten inzitten.
Dus laat je niet ontmoedigen maar wees wel allert.
Groetjes Erika
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
We hebben een Equinox geboekt, ik weet niet of die geschikt is voor dit soort werk.
-
Erika
- Amerikakenner
- Contacteer:
Alles wat hoger op de wielen staat dan een normale standaard wagen is in het voordeel.
Welke uitvoering heb je besteld een normale of een AWD?
Een 4x4 dus nog meer,maar als de weg zo is als toen wij er waren dan kun je er aardig mee uit de voeten.
Je zult af en toe een beetje scheef de gaten door moeten rijden maar dat merk je vanzelf.
Belangrijker is wat het weer de tijd ervoor heeft gedaan.
Ik weet niet of je de route al eens in Google earth hebt uitgestippeld ,daarin kun je al een idee krijgen hoe de weg en waar de wash zich totaal bevind.
Een veel lompere auto dan wat wij hadden destijds zul je niet gauw aantreffen,maar met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind.
Je zult merken dat wat zij daar als een weg aangeven na de afslag van Devils Throat eigenlijk niet meer is dan een verhard paden dan de wash wat veraderlij kan zijn als het flink nat is.
Dat staat ook in het verslag wat in het begin is genoemd van isabel.
Groetjes Erika
Welke uitvoering heb je besteld een normale of een AWD?
Een 4x4 dus nog meer,maar als de weg zo is als toen wij er waren dan kun je er aardig mee uit de voeten.
Je zult af en toe een beetje scheef de gaten door moeten rijden maar dat merk je vanzelf.
Belangrijker is wat het weer de tijd ervoor heeft gedaan.
Ik weet niet of je de route al eens in Google earth hebt uitgestippeld ,daarin kun je al een idee krijgen hoe de weg en waar de wash zich totaal bevind.
Een veel lompere auto dan wat wij hadden destijds zul je niet gauw aantreffen,maar met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind.
Je zult merken dat wat zij daar als een weg aangeven na de afslag van Devils Throat eigenlijk niet meer is dan een verhard paden dan de wash wat veraderlij kan zijn als het flink nat is.
Dat staat ook in het verslag wat in het begin is genoemd van isabel.
Groetjes Erika
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij gaan het ook met zo'n lompe auto doenErika schreef: Een veel lompere auto dan wat wij hadden destijds zul je niet gauw aantreffen,maar met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind.
Groetjes Erika
Rob
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
Ik wist niet dat je bepaalde uitvoeringen kon bestellen. De "standaard" dus.Erika schreef: Welke uitvoering heb je besteld een normale of een AWD?
-
Erika
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Rob gaaf man lekker rossen in het mulle zand ,o nee mag niet is een stuk natuur om tot rust te komen.
@ Chi Sin X ook met een standaard auto moet het haalbaar zijn.
Nu kan ik alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaring van afgelopen september en het zand uit de Wash, dat was redelijk hard dus had je niet snel last van doorslaande wielen.
we hadden een wagen ,dat als je er daarmee vast kwam te zitten je het wel heel erg verklooid hebt.
Eigenlijk is de enige zinnige tip die een ieder die er geweest is zal geven,kijk gewoon ter plekke hoe de situatie is.
Maar hoe groter de bodemspeling des te makkelijker is het om oneffenheden in de weg te omzeilen.
in het begin van het laatste stuk weg was door de regen een flink stuk van het oppervlak weggespoeld door de waterstromen en dat maakte de gaten natuurlijk een stuk groter.
Laat je in ieder geval niet bang maken maar kijk gewoon goed uit ,als het niet kan moet je ook echt niet proberen het te doen.
Omdat er een grote kans is dat er niet dagelijks mensen komen kun je in de problemen komen,dus een beetje proviand en veel water is nooit een overbodige luxe.
Ik kom er pas in september dus als je dan nog vast zit zal ik je meeslepen ,beloofd.
Maar zonder gekheid,ik hoop dat je er heengaat en mag genieten met mooi weer en een mooi overzicht van ik weet niet hoeveel vreemde vormen en lichtinvallen.
Maar Google earth even de weg en je hebt een idee waar ik het over heb.
Groetjes Erika
@ Chi Sin X ook met een standaard auto moet het haalbaar zijn.
Nu kan ik alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaring van afgelopen september en het zand uit de Wash, dat was redelijk hard dus had je niet snel last van doorslaande wielen.
we hadden een wagen ,dat als je er daarmee vast kwam te zitten je het wel heel erg verklooid hebt.
Eigenlijk is de enige zinnige tip die een ieder die er geweest is zal geven,kijk gewoon ter plekke hoe de situatie is.
Maar hoe groter de bodemspeling des te makkelijker is het om oneffenheden in de weg te omzeilen.
in het begin van het laatste stuk weg was door de regen een flink stuk van het oppervlak weggespoeld door de waterstromen en dat maakte de gaten natuurlijk een stuk groter.
Laat je in ieder geval niet bang maken maar kijk gewoon goed uit ,als het niet kan moet je ook echt niet proberen het te doen.
Omdat er een grote kans is dat er niet dagelijks mensen komen kun je in de problemen komen,dus een beetje proviand en veel water is nooit een overbodige luxe.
Ik kom er pas in september dus als je dan nog vast zit zal ik je meeslepen ,beloofd.
Maar zonder gekheid,ik hoop dat je er heengaat en mag genieten met mooi weer en een mooi overzicht van ik weet niet hoeveel vreemde vormen en lichtinvallen.
Maar Google earth even de weg en je hebt een idee waar ik het over heb.
Groetjes Erika