Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meest Amerikaanse staat in Amerika
-
- Amerika-ontdekker
Meest Amerikaanse staat in Amerika
Wat is volgens jou de meest Amerikaanse staat in Amerika?
Hiermee bedoel ik de staat die alles bevat waar wij aan denken als wij aan Amerika denken.
Om aan te geven wat ik bedoel geef ik een vb. Ik heb weleens op forums gelezen dat San Francisco in de staat California het meest Europees voelt van alle Amerikaanse steden. Ik wil weten welke staat of stad het meest Amerikaans is.
Is het misschien Tennessee of Kansas?
Hiermee bedoel ik de staat die alles bevat waar wij aan denken als wij aan Amerika denken.
Om aan te geven wat ik bedoel geef ik een vb. Ik heb weleens op forums gelezen dat San Francisco in de staat California het meest Europees voelt van alle Amerikaanse steden. Ik wil weten welke staat of stad het meest Amerikaans is.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Meest Amerikaanse staat in Amerika
Het ligt er maar net aan wat je precies verstaat onder 'typisch Amerikaans'... als je grote steden met veel wolkenkrabbers bedoelt, dan zit je toch al snel aan de oostkust (New York). Ga je echter voor de uitgestrekte vlakten waar je bij wijze van spreken de 'wagon trains' ziet rijden op weg naar het westen, dan kom je weer uit bij hele andere staten. Denk je aan de typische western-taferelen dan kun je bij Texas uitkomen (ook al zijn er genoeg andere staten die iets 'westerns' hebben, natuurlijk).
Wellicht dat Colorado wel een beetje van alles in zich heeft. Het heeft een 'cowboy & indians'-verleden, met de goudmijnen, de spookstadjes, en de uigestrekte vlakten met de rode aarde/rotsen die je zo vaak in films ziet, het heeft een grote stad met (weliswaar niet absurd hoge) gebouwen, het heeft veel en divers natuurschoon (droge vlakten, meren, bergen, wildlife, enz.). Je vindt er de typisch Amerikaanse architectuur (al kun je hier ook weer vragen wat typsich Amerikaans is), maar ook vind je er de typische Colorado-stijl. Je vindt er mooie dure buurten in de steden, en je vindt er de grote uitgestrekte vlakke ranches. Kortom, voor ieder eigenlijk wel wat wils.
Maar goed, zoals gezegd zal iedereen een ander beeld hebben van wat typisch Amerikaans is, en daarom is het wel een interessante vraag om te zien met welke staten iedereen naar voren komt! Leuk topic!
Dennis
Wellicht dat Colorado wel een beetje van alles in zich heeft. Het heeft een 'cowboy & indians'-verleden, met de goudmijnen, de spookstadjes, en de uigestrekte vlakten met de rode aarde/rotsen die je zo vaak in films ziet, het heeft een grote stad met (weliswaar niet absurd hoge) gebouwen, het heeft veel en divers natuurschoon (droge vlakten, meren, bergen, wildlife, enz.). Je vindt er de typisch Amerikaanse architectuur (al kun je hier ook weer vragen wat typsich Amerikaans is), maar ook vind je er de typische Colorado-stijl. Je vindt er mooie dure buurten in de steden, en je vindt er de grote uitgestrekte vlakke ranches. Kortom, voor ieder eigenlijk wel wat wils.
Maar goed, zoals gezegd zal iedereen een ander beeld hebben van wat typisch Amerikaans is, en daarom is het wel een interessante vraag om te zien met welke staten iedereen naar voren komt! Leuk topic!
Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Moeilijke vraag. Ik zou zo op het eerste gezicht Texas zeggen. Dennis heeft de redenen al genoemd eigenlijk. Wij hebben er 3 weken rondgetrokken en ons bijzonder geamuseerd.
Voor wat betreft de stad zou ik Philadelphia zeggen. Je vind daar van alles wat met de geschiedenis van het land te maken heeft; ik heb er een jaar gewoond :dance: en me daar goed thuis gevoeld. Het was mijn eerste ervaring met Amerika en misschien ook daarom wel dat ik voor deze stad kies.
Leuke vraag!
Voor wat betreft de stad zou ik Philadelphia zeggen. Je vind daar van alles wat met de geschiedenis van het land te maken heeft; ik heb er een jaar gewoond :dance: en me daar goed thuis gevoeld. Het was mijn eerste ervaring met Amerika en misschien ook daarom wel dat ik voor deze stad kies.
Leuke vraag!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor mij is het Virginia
. Daar komen 8 presidenten vandaan en vind je heel veel geschiedenis terug: het eerste settlement in Jamestown, Yorktown, waar het laatste gevecht van de Revolutionaire oorlog werd gehouden, het huis van George Washington en Thomas Jefferson en allerlei Burgeroorlog geschiedenis. Maar er is ook Richmond met zijn hoogbouw en de typisch Amerikaanse tabaksfabriek van Philip Morris. Maar ook de bergen, waar mensen ver van de bewoonde wereld wonen met verroeste auto's en leven van de jacht. En het moderne Noord-Virginia met de typisch Amerikaanse wijken met grote huizen en opritten en enorme malls. Voor elk wat wils in deze staat en vlak naast de hoofdstad.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
Leuk topic, maar ik weet het niet. Als ik aan mijn -cliche- Amerika denk (het Amerika waarvan ik houd), denk ik aan het volgende: Alles is zwart/wit, want vroeger was alles beter. Een vrijstaand huis met veranda in een suburb, waar de Amerikaanse vlag uithangt, kindertjes doen aan touwtjespringen in de voortuin, moeder - met schort voor - roept de kinderen binnen terwijl ze de appeltaart in de vensterbank zet, vader - met hoed en stropdas - stapt uit zijn Chevy truck na een lange werkdag. Een beetje zoals die reclame van WB Mason. (En op de achtergrond klinkt het "This is our country..." van John Mellencamp.)
On a different note: New York City (Manhattan) is eigenlijk ook zo Amerikaans als het maar kan (de wolkenkrabbers, de mentaliteit van de stad, alles kunnen bereiken etc.). Veel mensen zeggen 'NYC is geen Amerika'. Ik ben het daar niet mee eens. Aan de ene kant is het natuurlijk de top van de American Dream, aan de andere kant lijkt het weinig op de rest van de VS. Dat NYC geen Amerika is, wordt gezegd omdat de mensen er "anders" zijn, multicultireler, meer internationaal georienteerd, linkser etc. Maar om te zeggen dat 'het niet bij Amerika hoort' omdat het niet past in het cliche-beeld wat die persoon van de VS heeft (rechtse rednecks, cowboys whatever), vind ik niet juist. Het toont gewoon aan de de VS heel divers is.
On a different note: New York City (Manhattan) is eigenlijk ook zo Amerikaans als het maar kan (de wolkenkrabbers, de mentaliteit van de stad, alles kunnen bereiken etc.). Veel mensen zeggen 'NYC is geen Amerika'. Ik ben het daar niet mee eens. Aan de ene kant is het natuurlijk de top van de American Dream, aan de andere kant lijkt het weinig op de rest van de VS. Dat NYC geen Amerika is, wordt gezegd omdat de mensen er "anders" zijn, multicultireler, meer internationaal georienteerd, linkser etc. Maar om te zeggen dat 'het niet bij Amerika hoort' omdat het niet past in het cliche-beeld wat die persoon van de VS heeft (rechtse rednecks, cowboys whatever), vind ik niet juist. Het toont gewoon aan de de VS heel divers is.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Is dat niet zo'n beetje in elke grote stad? Je kan moeilijk Beijng of Hong Kong of Tokyo typisch Amerikaanse steden noemen, maar daar heb je ook veel wolkenkrabbers en je kan er ook zo'n beetje alles bereiken.StageNYCfall2007 schreef:On a different note: New York City (Manhattan) is eigenlijk ook zo Amerikaans als het maar kan (de wolkenkrabbers, de mentaliteit van de stad, alles kunnen bereiken etc.). Veel mensen zeggen 'NYC is geen Amerika'.
-
- Amerikafan
Nee, die mening deel ik niet. New York/Amerika heeft toch veel meer het vrijheid/work hard, dreams come true gevoel over zich. Anders dan het communistische China. Daarnaast, de wolkenkrabber is een Amerikaanse uitvinding.
En daarnaast: New York City blijft een stad opzich, met een wereldberoemde reputatie en geschiedenis. Alles is er groot, snel, excessief, Amerikaans. Die Chinese steden zijn toch anders.
En daarnaast: New York City blijft een stad opzich, met een wereldberoemde reputatie en geschiedenis. Alles is er groot, snel, excessief, Amerikaans. Die Chinese steden zijn toch anders.
GOD BLESS AMERICA
USA Trips
USA Trips
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat elke staat echt amerikaans is, alleen is elke staat toch weer anders.
Neem the show me state (missouri) nu eens. Grote steden met wolkenkrabbers. Grote landelijke gebieden met veel natuurschoon. In st Louis heb je de gateway to the west (the arch), red necks, city folks en alles daar tussenin.
Het minst amerikaans is denk ik alaska, mede omdat er natuurlijk weinig infrastructuur is
Neem the show me state (missouri) nu eens. Grote steden met wolkenkrabbers. Grote landelijke gebieden met veel natuurschoon. In st Louis heb je de gateway to the west (the arch), red necks, city folks en alles daar tussenin.
Het minst amerikaans is denk ik alaska, mede omdat er natuurlijk weinig infrastructuur is
amerikafan schreef:Wat is volgens jou de meest Amerikaanse staat in Amerika?
Boston is het meest Europese stad in de V.S.
Het meest Amerikaanse staat in de V.S., dat moet Pennsylvania zijn, met een stad als Philadelphia.
Wat is nou precies de definitie van meest Amerikaanse staat? Is dat een staat met de meeste extremen? Daarvan zul je er in iedere staat wel iets typisch vinden.
Ik heb wel eens gelezen dat Illinois de meest gemiddelde staat is van Amerika. Dat lijkt mij nou "meest Amerikaans"...
Ik heb wel eens gelezen dat Illinois de meest gemiddelde staat is van Amerika. Dat lijkt mij nou "meest Amerikaans"...
-
- Amerika-ontdekker
Ik twijfel tussen Texas en New York
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 4678 Weergaves