Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
west canada
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: hotels na seizoen west canada
Ik schrok me ook rot vamn de prijzen in Banff en Jasper maar je zit natuurlijk midden in de natuurparken. Augustus is inderdaad hoogseizoen in Canada en dus erg duur vooral in de toeristische plaatsen. Toch kan het een stuk goedkoper dan jij aangeeft als je maar een beetje zoekt op internet. In de reisgidsen zijn de prijzen vaak veel hoger voor een hotel. De prijzen in reisgidsen zijn per persoon. Boek je via internet dan worden de prijzen aangegeven per kamer.
Een voorbeeld.
Jasper Pine bungalows.
Wij hebben daar een two bedroom cabin geresreveerd voor € 132 per nacht (ex tax met vier personen)
Als ik op de site kijk http://www.pinebungalows.com/index.htm betaal je in augustus voor een standard hotel room voor 2 personen totaal € 92 (dus geen € 144 zoals in jouw boekje)
Banff kan ook goedkoper als je iets buiten Banff overnacht.
Voor Banff logeren wij in Canmore omdat Banff veel te duur was en hebben daar het Bow Valley hotel gereserveerd (i.v.m de goede berichten hierover).
Kost ons € 82 per nacht (voor 4 personen 2 queen beds)
http://www.bowvalleymotel.com/ (de prijzen voor de zomer moet je even opvragen via een mailtje, die staan nog niet op de site)
Zoek gewoon eens goed op internet bijvoorbeeld bij hotels.com of expedia.nl en ga dan naar de sites van de hotels zelf, daar is het soms zelfs nog goedkoper.
Succes,
Marjon
Een voorbeeld.
Jasper Pine bungalows.
Wij hebben daar een two bedroom cabin geresreveerd voor € 132 per nacht (ex tax met vier personen)
Als ik op de site kijk http://www.pinebungalows.com/index.htm betaal je in augustus voor een standard hotel room voor 2 personen totaal € 92 (dus geen € 144 zoals in jouw boekje)
Banff kan ook goedkoper als je iets buiten Banff overnacht.
Voor Banff logeren wij in Canmore omdat Banff veel te duur was en hebben daar het Bow Valley hotel gereserveerd (i.v.m de goede berichten hierover).
Kost ons € 82 per nacht (voor 4 personen 2 queen beds)
http://www.bowvalleymotel.com/ (de prijzen voor de zomer moet je even opvragen via een mailtje, die staan nog niet op de site)
Zoek gewoon eens goed op internet bijvoorbeeld bij hotels.com of expedia.nl en ga dan naar de sites van de hotels zelf, daar is het soms zelfs nog goedkoper.
Succes,
Marjon
route west canada aanpassingen???
hoi iedereen,
Ik heb me ff bezig gehouden met een routeschema...wat vind je ervan, wat zou je eraan veranderen.
We gaan in elk geval met een auto.
23 aug adam-galgary aankomst 20.00
24 calgary-banff/canmore
25 Banff/canmore
26 banff/canmore
27 banff/canmore- field/golden
28 field/golden yoho en glacier Np
29 field/golden yoho en glacier Np
30 field/golden yoho en glacier NP
31 field/golden- jasper
01 sep jasper
02 jasper
03 jasper
04 jasper-clearwather
05 clearwather Well's grey
06 clearwather-liloets/kamploops
07 liloets/kamploops-whistler
08 whistler
09 whistler- telegraph cove
10 telegraph cove
11 telegraph cove-tofino
12 tofino
13 tofino
14 tofino-victoria
15 victoria-vancouver
16 vancouver
17 vancouver
18 vancouver
19 20.45 uur vancouver-calgary-adam aankomst 17.15
Whistler is dat een aanrader als je uit de rockies komt? of is het dan beter om sneller naar Vancouver Island te gaan?
Kan me voorstellen dat het er erg druk is qua werkverkeer i.v.m. de olympische spelen.
Of ergens anders langer blijven/tussenstop.
Nog andere aanpassingen??
Als we vanuit whistler komen welke veerboot kunnen we het beste nemen van af en waar heen? En van het eiland af hetzelfde....inside passage doen we niet!
Telegraph cove is dat niet vergelijkbaar met Tofino qua activiteiten? Tofino heeft als extra nog regenwoud.
Glacier...zal ik me 3 volle dgn op yoho storten of ook naar glacier..wat is het verschil met de gletsjers op de weg van banf naar Jasper?
Lake louisse en lake Moraine+ meer lakes in de buurt..goed te doen vanaf Field/ Golden of beter vanaf Banff/Canmore of bezoeken als ik vanaf banf naar Field/Golden ga??
Heb ik niet teveel dagen voor de rockies?
Is het raadzaam om een extra overnachting te nemen tussen golden en jasper (icefield highway) omdat er daar zoveel te zien en doen is?)
Nou s kijken wat ik nu voor antwoorden krijg.
p.s. We willen niet in dure hotels zitten, liefs nette hotels met voorkeur ontbijt (geen cereals/donuts/muffins)
in amerika zaten we veelal in de holiday inn en best western ketens deze bevielen goed m.u.v. ontbijt (zie hierboven)
Als mensen plaatsen weten die niet in NP liggen, maar wel een goede uitvalbasis hiervoor zijn en uiteraard een stuk goedkoper hoor ik dat graag.
grtz Ruud
Ik heb me ff bezig gehouden met een routeschema...wat vind je ervan, wat zou je eraan veranderen.
We gaan in elk geval met een auto.
23 aug adam-galgary aankomst 20.00
24 calgary-banff/canmore
25 Banff/canmore
26 banff/canmore
27 banff/canmore- field/golden
28 field/golden yoho en glacier Np
29 field/golden yoho en glacier Np
30 field/golden yoho en glacier NP
31 field/golden- jasper
01 sep jasper
02 jasper
03 jasper
04 jasper-clearwather
05 clearwather Well's grey
06 clearwather-liloets/kamploops
07 liloets/kamploops-whistler
08 whistler
09 whistler- telegraph cove
10 telegraph cove
11 telegraph cove-tofino
12 tofino
13 tofino
14 tofino-victoria
15 victoria-vancouver
16 vancouver
17 vancouver
18 vancouver
19 20.45 uur vancouver-calgary-adam aankomst 17.15
Whistler is dat een aanrader als je uit de rockies komt? of is het dan beter om sneller naar Vancouver Island te gaan?
Kan me voorstellen dat het er erg druk is qua werkverkeer i.v.m. de olympische spelen.
Of ergens anders langer blijven/tussenstop.
Nog andere aanpassingen??
Als we vanuit whistler komen welke veerboot kunnen we het beste nemen van af en waar heen? En van het eiland af hetzelfde....inside passage doen we niet!
Telegraph cove is dat niet vergelijkbaar met Tofino qua activiteiten? Tofino heeft als extra nog regenwoud.
Glacier...zal ik me 3 volle dgn op yoho storten of ook naar glacier..wat is het verschil met de gletsjers op de weg van banf naar Jasper?
Lake louisse en lake Moraine+ meer lakes in de buurt..goed te doen vanaf Field/ Golden of beter vanaf Banff/Canmore of bezoeken als ik vanaf banf naar Field/Golden ga??
Heb ik niet teveel dagen voor de rockies?
Is het raadzaam om een extra overnachting te nemen tussen golden en jasper (icefield highway) omdat er daar zoveel te zien en doen is?)
Nou s kijken wat ik nu voor antwoorden krijg.
p.s. We willen niet in dure hotels zitten, liefs nette hotels met voorkeur ontbijt (geen cereals/donuts/muffins)
in amerika zaten we veelal in de holiday inn en best western ketens deze bevielen goed m.u.v. ontbijt (zie hierboven)
Als mensen plaatsen weten die niet in NP liggen, maar wel een goede uitvalbasis hiervoor zijn en uiteraard een stuk goedkoper hoor ik dat graag.
grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: route west canada aanpassingen???
Ruud, het is handiger als je niet elke keer een nieuw topic opent over je route en je vragen. Je hebt nu al zo'n vier topics geopend over je reis.
Daardoor kunnen we niet meer zien wat we al eerder geantwoord hebben en wat de aanpassingen zijn. Ik heb net geantwoord op je topic over de hotelprijzen en nu open je alweer een nieuw topic. Het wordt erg verwarrend op deze manier. Je kunt beter nieuwe vragen stellen op een al bestaand topic van jezelf.
Groetjes Marjon
Daardoor kunnen we niet meer zien wat we al eerder geantwoord hebben en wat de aanpassingen zijn. Ik heb net geantwoord op je topic over de hotelprijzen en nu open je alweer een nieuw topic. Het wordt erg verwarrend op deze manier. Je kunt beter nieuwe vragen stellen op een al bestaand topic van jezelf.
Groetjes Marjon
ok, sorry
dacht dat het juist de bedoeling was om meerdere toppics te maken per onderwerrp.
Goed dat je het zegt, zal niet meer gebeuren
grtz ruud
dacht dat het juist de bedoeling was om meerdere toppics te maken per onderwerrp.
Goed dat je het zegt, zal niet meer gebeuren
grtz ruud
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het nag natuurlijk wel Ruud, ik ben niet boos hoor.
Maar omdat je in het vorige topic al een heleboel vragen hebt gesteld die ook al beantwoord zijn is het wat overzichtelijker (ook voor jezelf)
Marjon
Maar omdat je in het vorige topic al een heleboel vragen hebt gesteld die ook al beantwoord zijn is het wat overzichtelijker (ook voor jezelf)
Marjon
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: west canada
De drie topics van ruudenkit over de reis naar West Canada heb ik samengevoegd. Zo blijven alle vragen en antwoorden bij elkaar.
Ruud, gaarne niet meer zo veel ruimte tussen de tekstregels aanbrengen s.v.p. Voor de leesbaarheid mogen er best witregels tussen de tekst staan, maar zo veel als jij er nu tussen hebt gezet, is nu ook weer niet prettig.
De grootste ruimten heb ik er tussenuit gehaald, om het bericht iets compacter te maken.
Ruud, gaarne niet meer zo veel ruimte tussen de tekstregels aanbrengen s.v.p. Voor de leesbaarheid mogen er best witregels tussen de tekst staan, maar zo veel als jij er nu tussen hebt gezet, is nu ook weer niet prettig.
ok , markro
de boodschap is duidelijk
de boodschap is duidelijk
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Hallo Ruud,
ook ons vielen de prijzen van de hotels wat tegen maar bij afrekening van de creditcard viel het ook allemaal weer mee.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag van september 2007, daar staan de hotels in waar wij overnacht hebben.
http://westcanada2007.web-log.nl/britis ... a_alberta/
Veel plezier met voorbereiden, het is er prachtig!!!
Groetjes,
Reny
PS: in Field zouden wij nog niet dood gevonden willen worden
, daar is écht niets te doen.Probeer Golden als uitvalbasis te pakken!
ook ons vielen de prijzen van de hotels wat tegen maar bij afrekening van de creditcard viel het ook allemaal weer mee.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag van september 2007, daar staan de hotels in waar wij overnacht hebben.
http://westcanada2007.web-log.nl/britis ... a_alberta/
Veel plezier met voorbereiden, het is er prachtig!!!
Groetjes,
Reny
PS: in Field zouden wij nog niet dood gevonden willen worden
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 6190 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-